Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Já vím, že u aut platí co kus to originál takže zkušenosti jiných se mohou lišit, ale mám s japonskýma autama docela dlouhou osobní zkušenost plus pár sousedů a známých, takže vím co je ta jejich ocel za bláto a co jsou slabý místa a pokud někdo ze známých se k japonci choval "moderně", měl pořád problémy, nebo když si dal LPG, ty na to prostě nejsou. Když se k tomu chováš slušně, měníš jen kapaliny, gumy, svíčky a brzdový destičky. Jo vlastně žárovky včetně těch v palubce. Po 200k ještě těsnění u ventilů, pak ještě bývá prorezlý výfuk a samozřejmě baterku, aby byl výčet údržby japonců kompletní. Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá. Mě ty malý japonský auta bezvadně slouží a známým v podstatě taky.
A co se týče jiných věcí, nepodsouvejte mi nic, co jsem neřekl.
A co se týče jiných věcí, nepodsouvejte mi nic, co jsem neřekl.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Nazdar v podstatě už to bylo řečeno výše. Nicméně posílám pár vozidel s různými formami přestaveb.Woody Crafty píše: ↑25.08.2020 13:53 A kam se to dává do toho podvozku když je rezerva na 5.dveřích? (např. Pajero, kia sportage, cherokee/grand)
To benzinové topení stojí jak to webasto, nebo je levnější?
Tohle mě docela zajímá. Otázka je jestli riskovat diesel se všemi jeho neduhy a riziky, nebo si dát na tu ojetinu LPG za 30-40k.
Jinak ještě třeba takový fiat freemont je vhodný k přestavbě, protože jedna nádrž vejde do kufru místo rezervy a druhá pod auto dozadu. Dále bych nepotvrdil obavu ze smradu uvnitř auta, pokud je nádrž v autě. Měl jsem dlouhá léta auto s nádrží uvnitř místo rezervy a nikdy jsem nic necítil. Samozřejmě jsem statisticky nevýznamný vzorek.
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_Jee ... ,1136.html
https://www.ozonlpg.com/LPG-Conversion- ... 7L_V8.html
https://www.crdperformance.com/lpg/lpg- ... verpool%27
https://www.whichcar.com.au/reviews/cus ... ies-review
https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... ply_system
http://ipocars.com/vinfo/hummer/h3_3_7_ ... -2010.html
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá.
To je prosím u moderního auta dobré k čemu?
To je prosím u moderního auta dobré k čemu?
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
vapik: díky
Co se týče Japonců, tak většinou fungují spolehlivě. Pokud se ale začnou nějak kazit a porouchávat, tak vás to finančně sežere a je to na hození ze skály. Tady bych souhlasil, že když se k tomu majitel chová jak prase, tak takovou ojetinu kupovat je za trest. Lidi kolem mě mají s japonci dobré zkušenosti, jen se to holt nesmí kupovat od nějakého dobytka
Ale SUV a terénní auta jsou kategotie sama pro sebe s řadou problémů.
Btw. nevíte někdo jaký je rozdíl mezi klasickým Pajerem a Pajerem-sport?
Připadá mi že ten Sport má menší světlou výšku a spíš už to je do SUV.
Co se týče Japonců, tak většinou fungují spolehlivě. Pokud se ale začnou nějak kazit a porouchávat, tak vás to finančně sežere a je to na hození ze skály. Tady bych souhlasil, že když se k tomu majitel chová jak prase, tak takovou ojetinu kupovat je za trest. Lidi kolem mě mají s japonci dobré zkušenosti, jen se to holt nesmí kupovat od nějakého dobytka
Ale SUV a terénní auta jsou kategotie sama pro sebe s řadou problémů.
Btw. nevíte někdo jaký je rozdíl mezi klasickým Pajerem a Pajerem-sport?
Připadá mi že ten Sport má menší světlou výšku a spíš už to je do SUV.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
RAVku bych vzal ale v hybridu. Máš auto se spotřebou dieslu, ale bez jeho problémů Jednoduchej atmosferickej motor, mužeš to naplno využívat i po městě na krátký štreky, bez toho abys řešil, jestli se něco posere.. nemá to ani další údržbový soušástky startér, spojku, alternátor, díky cěmuž například neřešíš, jestli v zimě nastartuješ, prostě zapneš klíček, auto okamžitě naskočí bez ohledu na mráz. taková zdánlivě drobnost, ale potěší. Komfort automatu netřeba moc zdůrazňovat. Manévrování v kopci, rozjezdy do kopce apod to je díky elektrice úplně jinej rozměr ovládání, nehledě na to, že tam nic netrpí. Protože když brzdíš, tak rekuperuješ, dost šetříš brzdy. Sám mám třeba na Priusu pořád původní (najeto 125 tisíc) a najedou další desítky tisíc. Životnost baterie obrovská, i kdyby náhodou někdy odešla, nová stojí cca 40 tisic( NiMH). Pokud bys jí nechtěl kupovat, pořád máš plnohodnotnej vůz. V Americe ale i západ Evropy se třeba Priusy hojně používaj jako taxíky, proč asi? Právě z toho důvodu, že to je úsporný, spolehlivý a téměř bezúdržbový. Na tu baterii nalítaj 300 tisíc normálně.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Jo a ještě toho hybrida předěláš na plyn (opravdu jsem viděl) a budou ti prakticky peníze přibývat
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Nemluvě o tom, že to je generátor na kolech, takže můžeš připojovat spotřebiče, přitápět si, klimatizovat, poslouchat radio, aniž by ti to za noc vysálo nádrž. Bere si to šťávu z baterie a cca 2-3x do hodiny sepne motor cca na minutu aby dobil. Sám to nemam změřený, ale za noc nespálíš rozhodně víc než pár litrů benzinu.
Jo lidi vůči tomu maj spoustu předsudků, bojí se toho, ale za mě hybrid je smysluplná technologie. Spojení spalovák+elmotor dává zajímavý synergie, který člověk ocení až časem viz třeba co jsem napsal výše.
Jinej hybrid než od Toyoty bych ale asi nechtěl. Bavil jsem se s jednim automechanikem od Toyoty a ten mi třeba říkal, že to maj dobře udělaný, tu baterku maj zapojenou tak, abys jí využíval v poměrně malým rozsahu na co největší životnost, naopak že prý třeba u BMW s tim byl problém a baterie odcházely na to, že jí moc ždímou.
No nic nebudu tu flamovat, já jen, že Woody zmínil tu RAV.
Jo lidi vůči tomu maj spoustu předsudků, bojí se toho, ale za mě hybrid je smysluplná technologie. Spojení spalovák+elmotor dává zajímavý synergie, který člověk ocení až časem viz třeba co jsem napsal výše.
Jinej hybrid než od Toyoty bych ale asi nechtěl. Bavil jsem se s jednim automechanikem od Toyoty a ten mi třeba říkal, že to maj dobře udělaný, tu baterku maj zapojenou tak, abys jí využíval v poměrně malým rozsahu na co největší životnost, naopak že prý třeba u BMW s tim byl problém a baterie odcházely na to, že jí moc ždímou.
No nic nebudu tu flamovat, já jen, že Woody zmínil tu RAV.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
dakujem za rady,
27.05.2020 som sem písal o tom čo by som chcel.
kupil som Ford Ranger 2,5td, 2000rv, double cab, 190 000km za cca 90 000 kč. Jazdim s tym asi týždeň.
koncepčne sa mi to zdá ako správna volba.
Akurat som mal ísť do lepšieho stavu. (nechcel som zaplatiť vela za auto u ktorého som si nebol istý využiteľnosťou - som taký váhavý typ.)
Po zaevidovaní budem objednávať pneumatiky, momentálne to má 16" disky, z vyberu sa mi najviac pozdávajú protektory Insa typ Ranger, je to kopia BF Goodrich All-terrain.
http://www.insaturbo.sk/Ranger.html
Zateka mi do hardtopu,tlmiče vytečené, nejaka manžeta na prednom kolese pušta olej, haica z duchadla je mastná, pri štartovaní to trochu zadymi, interkúler otlčený, ale štartuje to kurva na brnk (snaď na pol otačky motoru)
Ram zdravý s rakuskym nastrekom proti korozii, kasna okolo blatnikov mierna krupica. Mal som popozeraných vela Niv a porovnával som stav karoserie a náhonu práve s Nivou, ako vzťažnou sústavou. 20 ročný Ranger je na úrovni 10 ročnej Nivy. To ma jeduje že tie Nivy tak hrdzaveju a teču.
Svišťal som s tým 130 a pohoda, drží smer, redukcia s štvorkolkou funguje pekne. V blate som s tym nebol - neni potreba.
Paka redukcie je bližšie než riadiaca paka. Za tmy a trochu stresu to teni zrovna ideal..
Hnoj som nechal doviezť kontajnerom a kupil som si MF 70 Jičinku s prívesným vozíkom (paráda až na ten hluk).
Na MF-ke ma trápi iba vôla v radení a ked mi zdochne motor alebo ho vypnem, tak na to aby som naštartoval musim nechať preplaviť karbes - a to sa mi zdá ako plytvanie palivom. Zatial mi pripada MF-ka ako spravna volba - uvažoval som ešte nad TK-14 even MT-8.
Ale hlavne som si spomenul na pána Pekaříka z Alfaproju. Raz hovoril zákaznikovi niečo v duchu:
" už si kúpte tu pušku, nad ktorou tak dlho vahate, aj keď Vám hovorím, že to nie je dobrá voľba, ale aspoň sa posuniete a budete mať skúsenosť naviac. Keby ste si ju kúpili už pred rokom, tak dnes by ste vedeli že Vám nevyhovuje. Ale dnes to stale neviete, či je to dobrá volba alebo nie."
Maxim, Redneck a Viktor - diky za rady
27.05.2020 som sem písal o tom čo by som chcel.
kupil som Ford Ranger 2,5td, 2000rv, double cab, 190 000km za cca 90 000 kč. Jazdim s tym asi týždeň.
koncepčne sa mi to zdá ako správna volba.
Akurat som mal ísť do lepšieho stavu. (nechcel som zaplatiť vela za auto u ktorého som si nebol istý využiteľnosťou - som taký váhavý typ.)
Po zaevidovaní budem objednávať pneumatiky, momentálne to má 16" disky, z vyberu sa mi najviac pozdávajú protektory Insa typ Ranger, je to kopia BF Goodrich All-terrain.
http://www.insaturbo.sk/Ranger.html
Zateka mi do hardtopu,tlmiče vytečené, nejaka manžeta na prednom kolese pušta olej, haica z duchadla je mastná, pri štartovaní to trochu zadymi, interkúler otlčený, ale štartuje to kurva na brnk (snaď na pol otačky motoru)
Ram zdravý s rakuskym nastrekom proti korozii, kasna okolo blatnikov mierna krupica. Mal som popozeraných vela Niv a porovnával som stav karoserie a náhonu práve s Nivou, ako vzťažnou sústavou. 20 ročný Ranger je na úrovni 10 ročnej Nivy. To ma jeduje že tie Nivy tak hrdzaveju a teču.
Svišťal som s tým 130 a pohoda, drží smer, redukcia s štvorkolkou funguje pekne. V blate som s tym nebol - neni potreba.
Paka redukcie je bližšie než riadiaca paka. Za tmy a trochu stresu to teni zrovna ideal..
Hnoj som nechal doviezť kontajnerom a kupil som si MF 70 Jičinku s prívesným vozíkom (paráda až na ten hluk).
Na MF-ke ma trápi iba vôla v radení a ked mi zdochne motor alebo ho vypnem, tak na to aby som naštartoval musim nechať preplaviť karbes - a to sa mi zdá ako plytvanie palivom. Zatial mi pripada MF-ka ako spravna volba - uvažoval som ešte nad TK-14 even MT-8.
Ale hlavne som si spomenul na pána Pekaříka z Alfaproju. Raz hovoril zákaznikovi niečo v duchu:
" už si kúpte tu pušku, nad ktorou tak dlho vahate, aj keď Vám hovorím, že to nie je dobrá voľba, ale aspoň sa posuniete a budete mať skúsenosť naviac. Keby ste si ju kúpili už pred rokom, tak dnes by ste vedeli že Vám nevyhovuje. Ale dnes to stale neviete, či je to dobrá volba alebo nie."
Maxim, Redneck a Viktor - diky za rady
Informácia je v časopriestore.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Vzhledem k předčasnému konci mojí Imprezy pri vyhýbání se kamionu se dřevem na lesní cestě jsem koupil Fiat Freemont, což je přebrandovany Dodge Journey. Muj požadavek bylo 7 mist a 4x4, což mi dost omezilo vyber. U "Fiatu" je AWD v nabídce spojen pouze s autonatickou prevodovkou. Ta je v kombinaci s jinak vybornym italskym 125 kW naftovym motorem asi nejproblematictejsi. Uz jsem ridil kultivovanejsi automaty, ale zvykam si. Nebylo by ale moc fér srovnávat auto, které mělo cenovku za nova 2 az 5 x nižší než auta, které jsem mel možnost dříve řídit s AT.
Zatím ale spokojenost
Zatím ale spokojenost
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Max, gratulujem
vo Fremonte som sa chvilu vozil ako pasažier, je to kus auta
vo Fremonte som sa chvilu vozil ako pasažier, je to kus auta
Informácia je v časopriestore.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
GOD: dobrá volba, ať dlouho a dobře složí bez poruch.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Maximus: výborný italský naftový motor - to mi nějak nejde dohromady.
Pamatuju jaký problémy jsou s VM motory v Jeepce. Snad ti vydrží, přeji hodně štěstí.
Mimochodem u toho mýho Actyona zakukal vstřik taky. Má to 200000km a je v háji. Měním všechny čtyři, bohužel s problémy, dva přetržený, hlava na frézku atd. atd. Prostě DELPHI není pro naší naftu.
A to jezdím s velkou převahou na Eouroil bez biosraček a dávám VIF aditiva sám.
Pamatuju jaký problémy jsou s VM motory v Jeepce. Snad ti vydrží, přeji hodně štěstí.
Mimochodem u toho mýho Actyona zakukal vstřik taky. Má to 200000km a je v háji. Měním všechny čtyři, bohužel s problémy, dva přetržený, hlava na frézku atd. atd. Prostě DELPHI není pro naší naftu.
A to jezdím s velkou převahou na Eouroil bez biosraček a dávám VIF aditiva sám.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Proto ted vybiram jeepa v benzinu.. ty nafty tam nebyly ulplne ono
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Já měl zj. Bylo to schopné vozítko, na to že spadá do kategorie SUV. Řekl bych, že v terénu překonal i dnešní rádoby offroady. Jen ta spotřeba a koroze.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ja prave ted chci taky zj. Po vikendu se jedu na jedno podivat. Chci jako pracovni (kara okolo baraku a pozemku) plus obcas na ryby a taky na svezeni. Proto neresim spotrebu tak chci tu 5,2 V8.
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Takhle by se měly dělat testy aut. Vaculík je fajn, že je ochotný strávit víc času pod autem, než osaháváním plastů na palubce a hraním si s aplikacemi infotainmentu (ne, že by ta děvočka nějaký měla):
https://www.auto.cz/martin-vaculik-test ... ala-136712
A auto celkem sympatické....Táta to kdysi měl jako služebáka, dokonce v metalíze a s nálepkama, jako z Návštěvníků...
https://www.auto.cz/martin-vaculik-test ... ala-136712
A auto celkem sympatické....Táta to kdysi měl jako služebáka, dokonce v metalíze a s nálepkama, jako z Návštěvníků...
Óðinn á yðr alla