Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1586
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

Strelec45 píše: 23.02.2024 18:07 Se nediv, že zdražují pojistky. Na starýho Focuse vč. C-maxe přední dveře přes 30 tis. např. Něco o tom vím, jsem z branže... každou chvíli píšu totální škoda, neopravovat.
Jenže pokud začne být povinné pojištění (jakože proti konceptu povinného pojištění automobilu vůbec nic nemám) citelnou částkou z celkových nákladů provozu vozidla, podobně jako je tomu třeba ve Spojených státech (nevím jestli ve všech státech nebo se to týká jen Kalifornie), tak to třeba pro mladé řidiče bude představovat docela solidní vstupní bariéru a spousta lidí se radši bude dopravovat jinak (autobus, kolo) a to už bych byl pro to aby se celý koncept povinnosti pojištění radši přehodnotil.
PeFi píše: 24.02.2024 10:08 Maržema to fakt nebude, respektive ty marže jsou potřeba, aby se pokryly náklady na povinné aktivity s nulovou nebo zápornou přidanou hodnotou.
Bohužel zde jsem tak trošičku z branže zase já a koncept výrobní náklady × 4 (marže) = koncová cena bez daně mi není vůbec cizí. Vlastně teďka × 5, protože energetická krize a inflace. Lidská nenažranost nezná hranic. Se pak můžeme divit že společně se Slovákama jsme pojízdným vrakovištěm Evropy, když prostě jakožto nejchudší západní země z EU nemáme kupní paritu na elektrizaci autoparku a nemůžeme si to dovolit.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Dnes je cenotvorba u korporáty realizované výroby ve státem regulovaných podmínkách, pokud vím, poněkud sofistikovanější a cena je dána tím, co "trh" ještě snese - viz brutální cena inzulinu v USA.
Na druhou stranu náklady prostě pokrýt musíš a cokoliv co zvedá náklady zvedá cenu i v prostředí, kde zbytky trhu ještě nějak fungují.

Model "náklady x koeficient" používají spíš firmy, které nemají představu jakou cenu trh snese a potřebují nějak stanovit cenu, se kterou zkusí na trhu uspět, nebo naopak když potřebují stanovit cílové výrobní náklady, do kterých se produkt musí tak nějak zkusit dostat. Dřív to bývalo, pokud vím, náklady x 3, ale s tím kolik darmožroutů musí výrobní firma přímo nebo nepřímo živit se nedivím, že to leze nahoru.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Grunt píše: 24.02.2024 11:00
Strelec45 píše: 23.02.2024 18:07 Se nediv, že zdražují pojistky. Na starýho Focuse vč. C-maxe přední dveře přes 30 tis. např. Něco o tom vím, jsem z branže... každou chvíli píšu totální škoda, neopravovat.
Jenže pokud začne být povinné pojištění (jakože proti konceptu povinného pojištění automobilu vůbec nic nemám) citelnou částkou z celkových nákladů provozu vozidla, podobně jako je tomu třeba ve Spojených státech (nevím jestli ve všech státech nebo se to týká jen Kalifornie), tak to třeba pro mladé řidiče bude představovat docela solidní vstupní bariéru a spousta lidí se radši bude dopravovat jinak (autobus, kolo) a to už bych byl pro to aby se celý koncept povinnosti pojištění radši přehodnotil.
PeFi píše: 24.02.2024 10:08 Tak ono už je to i teď. Synátor (student) by platil za Ovci 1,9 normálně kolem 14 tis. byl jsem se poptat i u konkurence. Pojistil jsem to na sebe a rázem jsou to 3 tis. Bez mojí zaměstnanecké slevy, je to pojištěno jinde. Ale jsem zapsán jako provozovatel, aby to někdo nenapadl. :roll:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Tak si radši počádně přečti pojistné podmínky, abys tam nenašel něco jako že máš povinnost pojišťovně ohlásit, pokud s tím bude jezdit někdo, kdo má radikálně kratší řidičské zkušenosti než ty. Já na to kdysi u jedné pojišťovny narazil.
Oni to lidi nečtou a pak se diví, že pojišťovny nechtěji plnit když zjistí, že je pojistník podvedl.
cipis
Příspěvky: 4843
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

To se ale navrhovalo, ci je to porad ve hre? Pojisteni ne vozidla, ale ridice.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Pořád je to pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a pojištěné je vozidlo. Jenomže výše pojistného se odvíjí od rizika a riziko je spíš závislé na tom, kdo to auto řídí, než co je to za auto. Takže když ti pojišťovna naservíruje bonusy za tvou řidičskou historii a po nehodě, když do jde na plnění se z jakéhokoliv důvodu ukáže, že reálně provozovatelem nebyl ten, kdo se při uzavírání pojistky za provozovatele vydával, aby získal nižší cenu za pojišťění, tak se to pojišťovně líbit nemusí, protože to může naplňovat definici pojistného podvodu. Takže dost bude záviset na tom jak jsou formulované pojistné podmínky a pojistná smlouva. Blbé je to, že když dojde na lámání chelba, tak si pojišťovna může hledat nejrůznější záminky, aby nemusela plnit, ale když se od nich pokoušíš získat informace v předstihu, tak tě všichni chlácholí, že problém neexistuje, ale písemně nemáš nic.

No a pak se dozvíš, že potopa není zátopa a to není záplava a tak podobně. Já párkrát ty pojistné podmínky různých pojištění četl a sekce "výluky z plnění" občas obsahuje nečekaná překvapení.
drigon
VIP
Příspěvky: 2963
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Zazvonil konec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec.
Článek na Seznamu o revizi Bruselské politiky tlačení baterkových aut a jejich skutečných emisí.
Doporučuji přečíst.
Je však otázkou, nakolik jde o prozření, nebo o pokus o klamný manévr před volbami do europarlamentu. Kdy pokud v europarlamentu zůstanou ti, co tam sedí doposud a tlačí "zelené zítřky s melounovou příchutí" budou mít dalších šest let tlačení své "zelené" ideologie.
I nad tím je třeba myslet.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bacil »

Není důležité, co říká EU, důležité jsou zákony a vyhlášky v zemích EU. A ty ruší úplně někdo jinej. U nás Babiš sice podepsal, ale bez závazků. Až současná vláda prosazuje do zákonů to, k čemu jsme se nezavázali.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4363
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

drigon píše: 11.03.2024 11:38 Zazvonil konec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec.
Chtělo by to dávat i odkaz:
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-s ... onec-50719

Z článku vypichuji:
Nejlépe tak emisně vycházejí tradiční spalovací auta na benzín a naftu, e-auta obsadila předposlední místo, když emisně nejhorší je dle tohoto hodnocení pohon na tzv. šedý vodík vyráběný ze zemního plynu. Vedení EU tak obrací svou dosavadní politiku prosazování nulových emisí ve prospěch elektromobilů o 180 stupňů. To je začátek konce slepé sázky na elektromobilitu, která byla, je a bude ovšem spojena s obrovskými zmatky a zejména s astronomickými náklady.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Já bych ten optimismus mírnil - oni jsou to fanatici bez kloudného vzdělání a navíc jsou totálně odtržení od potřeb lidí, na kterých ekonomika stojí, takže jejich řešení nebude návrat k rozumným emisním normám, ale to, že maximálně zkomplikují dostupnost automobilů jako takových.
Pro 90% obyvatel bude k dispozici jen chození pěšky, jízda na (e)kole, MHD a velmi drahý taxík. Tím se elegantně vyřeší i problém s parkováním ve městech. Možná u toho tak trochu pochcípáme hlady, ale to je jen drobný implementační detail.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4507
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Serža »

tak když EK vévodí dáma se vzděláním na pi.u :lol:
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Samotář
Příspěvky: 350
Registrován: 07.07.2016 10:58
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Samotář »

bacil píše: 11.03.2024 13:34 Není důležité, co říká EU, důležité jsou zákony a vyhlášky v zemích EU. A ty ruší úplně někdo jinej. U nás Babiš sice podepsal, ale bez závazků. Až současná vláda prosazuje do zákonů to, k čemu jsme se nezavázali.
Možná to není všem rozpadlíkům jasné.

Green Deal vypadá nějak takto:
- Zelená dohoda pro Evropu
- Evropský klimatický zákon
- Fit for 55

Zelená dohoda pro Evropu (European Green Deal) je strategický dokument, který schvaluje Evropská rada (prezidenti a předsedové vlád všech členských států EU). Evropská rada o Zelené dohodě rozhoduje na základě konsensu (nehlasuje se) a nikdo nesmí být proti.
Evropská rada rozhodla o závazku na stoprocentní snížení emisí skleníkových plynů do roku 2050 v roce 2019 - odsouhlasil Babiš. Potom to ještě v roce 2020 zpřísnili na závazek snížení emisí skleníkových plynů o 55 % do roku 2030 - opět odsouhlasil Babiš.
Aby se zrušil European Green Deal museli by souhlasit všichni členové EU na Evropské radě (nikdo by nesměl být proti) - dnes reálně neuskutečnitelné.

Evropský klimatický zákon ("evropský právní rámec pro klima") je už závazný právní předpis (nařízení), který schvaluje Evropský parlament a Rada EU, který ze závazku v Zelené dohodě udělal právní povinnost a přidal tam ještě spoustu dalších euro-eko sraček (klimatický poradní sbor, klimatický fond atd.)
Evropský parlament Klimatický zákon schválil v roce 2020 - pro hlasovali evropští poslanci za ANO. Evropský parlament rozhoduje většinou a celá ČR tam má 23 poslanců (nepamatuji si to přesně) z více než čtyř set poslanců.
Rada EU Klimatický zákon schválila 28.6.2021 - opět babišova vláda, hlasoval Brabec. Zde je protokol o hlasování.
https://data.consilium.europa.eu/doc/do ... NIT/CS/pdf
O těchto věcech rozhoduje Rada EU kvalifikovanou většinou, neuplatní se právo veta. Aby se nařízení neschválilo musela byt být blokační menšina - nejméně čtyři země s 35 % obyvatel EU + ještě jeden člen (ČR, Polsko, Maďarsko, Slovensko nestačí).

Fit for 55 je balík různých evropských nařízení, které jsou přímo vykonatelné v ČR a zahrnuje konkretizaci Green Dealu, to je zákaz spalovacích aut, emisní povolenky na vytápění, stavění a provozování jen pasivních domů, klimatická cla a spoustu dalšího.
Všechna tato nařízení se schvalují v Evropském parlamentu a Radě EU stejně jako Klimatický zákon, opět v těchto věcech žádné právo veta pro ČR. A perlička na závěr - babišova vláda 13.10.2021 rozhodla, že nesouhlasí jen se zákazem spalovacích motorů, proti ostatním návrhům z Fit for 55 nic neměla.

Asi tolik k Babišovým kecům o Green Dealu.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bacil »

Děkuji, Samotáři a ukládám do poznámek...
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

https://www.youtube.com/watch?v=n625MKu-uzg Byl duvod proc sem evidentne nebyl dan odkaz dotycneho. Este aby ne kdyz cely ten clanek je jedna giganticka pohadka pro mene inteligentni psana rusofilckou ulhanou ktera bojuje za kazdou cenu za ropne sra*ky z ruska. :)

Uz jen jak jakym stylem je psany ten clanek to mluvi za vse ze to dotycneho hodne stve a vztekle bez premysleni si jen zabrecel v clanku. :)

Je to odzdrojovane. Ty odkazy se daji najit co jsou ve videu.


Dole na strance je. Daji se na tom webu najit i jeho dalsi pohadky co o cem psal. On je natolik mimo ze si da stejne jmeno, prijmeno i fotku na obe stranky, jak tam kde psal ten clanek, tak i na tu stranku. Velmi snadno dohledatelny co je zac. Muze to treba zmenit, ale uz to videlo hodne lidi a takovy zaznam aktivity, stopy bude uz ulozen at to zmeni jakkoliv.

https://realisticka.cz/


Z videa

https://www.visualcapitalist.com/life-c ... e-vehicles


https://app.electricitymaps.com/map


https://copilot.microsoft.com/ Dodam k tomu co tam Ondra rekl. Kdyz vam to vyjede i zdroje, tak i kdyby to vyjelo nejaky ne uplne oK zdroj, tak se aspon z toho zdroje daji pouzit klicova slova, a doheldat lepsi zdroje, coz se dohledat da.


---------------------------


https://www.youtube.com/watch?v=tUGx5-t0-ns

https://www.youtube.com/watch?v=LPd11xYG61Q&t=684s 11:24+


https://twitter.com/diagon_swarm/status ... 8803021238


Pro zajimavost

https://ourworldindata.org/battery-price-decline


Doporucuji, naucit se medialni gramotnost a nejen medialni, overovat si informace z lepsich zdroju a naucit se par cizich jazyku. Protoze ty ceske informace sirene na seznamu, novinkach, idnesu ... byvaji velmi casto z nemale casti blbosti. Uz drive zde na forum bylo mnou napsano overovani si zdroju odkud dotycny cerpa, overovani kdo to pise atd. Ale to se samozrejme soudruhum nehodi.


Proto taky ve velke vetsine na pohadky nejak nereaguji co tu kdo pise a nejen zde. Bylo mi jasne ze to nekdo jinde vyvrati a vyvratilo to vice lidi ruzne na netu. nac taky reagovat napohadky, jen at ty pohadkyj sou dost videt, aspon pote co si mnohol idi ty onformace overi, zjistize jsou to pohadky a prejdou na opacnou stranu cily prejdou k podpor e EV coz sleduji dost casto ze se deje a hodne ldii se s tim uz pochlubilo ze to tak udelalo. takze ve vyslekdu ty pohadky akorat tak pomahaji prosazeni EV o to rychleji a snadneji. Ty pohadky totiz stoji na ho*ne a ne na faktech, tak se to da uplne snadno sfouknout jako svicku pokazde.


No nic, nenechte se rusit a piste dal co pisete. Zasmaly jsme se ohromne mnozstvi lidi a pokracujte dal v sireni toho co sirite. Jentak dal, mate plnou nasi podporu, delate to uzasne k rozsireni vice EV. Mejte se krasne, at se dari a dekujeme velmi moc. :)
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
janko
Příspěvky: 29
Registrován: 10.07.2013 14:52

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od janko »

https://www.youtube.com/watch?v=n625MKu-uzg

prosim vsetkych, co su proti elektroautam a zelenej energii a pouzivaju argumenty s pred 20 rokov, pozrite si toto video. Je v cestine a vyvracia viacero mytov o danych temach. Dakujem za kazdeho ochotneho.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 1132
Registrován: 18.09.2018 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Haluziak »

Na zelenou agitku nedám půl hodiny života, ale že si to ty tak jsem si to proklikal. Furt tam nebyla vyjasněná jedna věc.
Jsem poměrně chudej člověk, takže neuživím dvě auta, potřebuju mít právě jedno auto a potřebuju aby bylo universální. Co od auta potřebuju.
1. Aby stálo u baráku a když je nějaká emergency situace, třeba že baba chce píct a nejsou kvasnice tak do něj hupnu a dojedu do krámu.
2. Až baba nestihne ráno bus do hokny, tak ji musí odvézt do vedlejší díry do fabriky.
3. Jednou za čas za něj potřebuju zapojit vozík a odvézt nějaký rozměrnější materiál třeba stůl nebo skříň. Nebo bordel do sběrného dvora.
4. Dva krát týdně mě musí odvézt cestou necestou bahnem a jinýma sračkama do honitby.
5. Když v tom bahně a jiných sračkách zapadne některý z kolegů (a že se to občas stane) tak ho musím být schopen vytáhnout. (Nejdřív volají mě, pak traktor)
6. Několikrát do roka musí ujet na jeden zátah 450km s tím že to jedu ve čtvrtek po práci tam a v neděli odpoledne zpátky a nemám čas a náladu někde stát půl hodiny u stojanu, rádio povalí, klíma povalí a nepojedu ekonomicky ale svižně abych byl čím dřív v cíli.
7. Nejméně jednou ročně musí být schopné ujet v průběhu 10 dní 3000Km+ balkánem, kde se jezdí i těžší offroad spí se různě ale dobíjecií stanici jsem tam teda ještě neviděl. Navíc když se na tom něco posere tak to musí být schopný udělat místní mechoš kombinačkami kladivem a svářečkou.
8. Jelikož jsme na rozpadu, tak až se to posere tak do něj musím být schopen posadit svou dranc partu ve full gearu a to je už teď problém - zase jsem si koupil malé auto, příště to už snad bude RAM nebo něco obdobně velkého.
9. Musí mít rozumnou pořizovací cenu.

Až takovéhle elektroauto vymyslí, budu nad ním uvažovat.

PS tchýně má hybrida, Toyotu C-HR ano žere 4l na 100km na rozdíl od mojí V8 ale jezdit v tom je za trest, akcelerace žádná, pohodlí žádné, průjezdnost žádná, tahat to nemůže, v kufru místo tak pro kabelku.

PPS: Zelená agitka mě fakt nezajímá, dokud budou Čína a Indie a celá afrika sypat bordel rovnou do moře nebo ho volně spalovat, tak naše auta nemají efekt.
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4363
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

janko píše: 19.03.2024 11:33 ...a pouzivaju argumenty s pred 20 rokov...
On se za těch dvacet let nějak změnil Ohmův zákon? Jsem si nějak nevšim... :D Proti elektrovehiklům má nejvíc argumentů fyzika a chemie. A tam se, pokud vím, také nic nezměnilo. A nějaké rudozelené rádoby ekologické woke kydy to nezmění už vůbec.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
mhi
Příspěvky: 465
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od mhi »

janko píše: 19.03.2024 11:33 prosim vsetkych, co su proti elektroautam a zelenej energii a pouzivaju argumenty s pred 20 rokov, pozrite si toto video. Je v cestine a vyvracia viacero mytov o danych temach. Dakujem za kazdeho ochotneho.
Podival jsem se na nekolik casti toho videa (priznam na rovinu, nemel jsem silu na vic), a je to jen a pouze dalsi tendencni video, ktere si vezme nejaka fakta a na nich postavi zelenou pohadku, s vynechanim toho co se prilis nehodi. V komentarich co jsem zbezne videl nejake protiargumenty zaznely.

Osobne se zameruju spis na nejake prednasky skutecnych odborniku napr. z CVUT FEL, kde o solarech a vetrnicich mluvi, umi spocitat nejakou tu rovnici, a chapou sirsi souvislosti.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1586
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

Haluziak: Jezdím cca posledních 15 let v jedné stopě (Babetta, kolo, Piaggio, Kawasaki) a k některým bodům mám svoje výhrady. Když baba potřebuje prášek na pečení tak je potřeba vytahovat krám a dopravovat si vlastní zadek do krámu v autě? Kola u vás neexistují? Dle mého názor někteří lidé zpohodlněli až moc. Vím, že některé lidi svým názorem budu provokovat (dělám to i IRL a dostávám odpovědi), ale holt prostě s těmi provovacemi nepřestanu.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 1132
Registrován: 18.09.2018 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Haluziak »

Grunte zrovna to je jeden bod, který zvládne i elektroauto.
Mučící nástroj s názvem kolo se u nás fakt nevede, jo mohl bych tam dojít pěšky ale znáš to ona to potřebuje, že včera bylo pozdě.
VStromka jsem tenhle rok úspěšně vyměnil za timer, nějaké věci k přebíjení a vyvaření podběhů na Jeepu. Jestli vše půjde dobře tak příští rok 4" lift a 35" drapáky a to by mě zajímalo jaké elektroauto se tomu vyrovná.
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Odpovědět