Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já jsem proste teď zajel na benzínku a koupil jsem si. A než mi dojde, tak tato pohroma snad pomine.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Pane Vachmajstr (ten s tou hlavou čokla), vy jste hlava!
Samozřejmě, proč by to někdo lil do svého auta jen tak, že?
Ne, to mě vážně nenapadlo, ale mohlo se stát, že to někdo už musel nouzově někdy někde řešit (vím že Prima byla někde tuším s Toyotou? a řešili právě kde doplnit AdBlue, protože to tam nebylo běžně k sehnání, ale vždy nějak doplnili).
Já doplňuji do plna hned, jakmile se ukáže varování, že zbývá 2400km (což i tak na nějaký bug out stačí a pak máme ještě 1.6 v benzínu).
Na práci s Googlem jsi tu mistr ty, ale proč bych se nezeptal tady, kde k improvizaci mají lidé blíž než kde jinde.
Ty už prosím na mé dotazy nereaguj, i kdyby jsi měl stokrát co říct.
O tvé rady vážně nestojím.
Díky
Samozřejmě, proč by to někdo lil do svého auta jen tak, že?
Ne, to mě vážně nenapadlo, ale mohlo se stát, že to někdo už musel nouzově někdy někde řešit (vím že Prima byla někde tuším s Toyotou? a řešili právě kde doplnit AdBlue, protože to tam nebylo běžně k sehnání, ale vždy nějak doplnili).
Já doplňuji do plna hned, jakmile se ukáže varování, že zbývá 2400km (což i tak na nějaký bug out stačí a pak máme ještě 1.6 v benzínu).
Na práci s Googlem jsi tu mistr ty, ale proč bych se nezeptal tady, kde k improvizaci mají lidé blíž než kde jinde.
Ty už prosím na mé dotazy nereaguj, i kdyby jsi měl stokrát co říct.
O tvé rady vážně nestojím.
Díky
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Butchi, ty jsi teď sice pořád v Prahé ale za Petřvaldem na výjezdu z Orlové směr Karviná (ul. Lazecká) je stanice, kde se dá to AdBlue natankovat z pistole, což je lepší, než to tam lít z kanystru. To jen kdyby náhodou
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Milý DeadMane. Celkem se vsadím, že za:
A.) Nikdo do svého nového auta vodu nelil, protože AdBlue tam vydrží dlouho a koupí se i na pumpě na Sibiři či v Mongolsku.
B.) I kdyby lil, pro vaše autí je to jedno, protože je každý motor v tomto úplně jiný.
Takže otázka měla znit: "Kdo z Vás lil do Rusteru mr20xx s motorem yy vodu místo AdBlue a jak mu to jezdilo."
Existuje tlačítko "ignorovat", netřeba bušit pěstičkami (I když to vám nejde, vy radši ten nožík, že jo) a poroučet ostatním, kdy a kam psát. Takže se smiřte s tím, že si budu reagovat na koho uznat za vhodné.
A.) Nikdo do svého nového auta vodu nelil, protože AdBlue tam vydrží dlouho a koupí se i na pumpě na Sibiři či v Mongolsku.
B.) I kdyby lil, pro vaše autí je to jedno, protože je každý motor v tomto úplně jiný.
Takže otázka měla znit: "Kdo z Vás lil do Rusteru mr20xx s motorem yy vodu místo AdBlue a jak mu to jezdilo."
Existuje tlačítko "ignorovat", netřeba bušit pěstičkami (I když to vám nejde, vy radši ten nožík, že jo) a poroučet ostatním, kdy a kam psát. Takže se smiřte s tím, že si budu reagovat na koho uznat za vhodné.
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jasně, toho sociopata v sobě nelze potlačit, viť
Jinak jsem to konzultoval se svým mechanikem a ten je toho názoru, že čistá destilovaná voda by nefungovala i kvůli čerpadlu
Jinak jsem to konzultoval se svým mechanikem a ten je toho názoru, že čistá destilovaná voda by nefungovala i kvůli čerpadlu
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tady jsou taky, 15.90,- za litr
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Když jsem tankoval posledně, tak to bylo 10, ale nedávno jsem jel kolem a zvedli to na 11
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Á schyluje se zase k banánovníku.
Zkušenost nemám, zatím je ale Adblue běžně k sehnání, dneska jsem si všiml Euroil z pistole nějakých 12 Kč. Sám nepotřebuju, mám E3 nebo E4.
Zkušenost nemám, zatím je ale Adblue běžně k sehnání, dneska jsem si všiml Euroil z pistole nějakých 12 Kč. Sám nepotřebuju, mám E3 nebo E4.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
O osobáky půjde až později. Nejhorší jsou kamiony a autobusy. Tam asi 10l flaška co jsem viděl v Lidlu nepomůže.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To asi ne, ale četl jsem ze stejne spousta kamionu to ma odpojene Jestli to taky není jen záminka pro další zdražování
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak jsem zacala vazne uvazovat o vymene, a to predevsim kvuli nakladovemu prostoru. Soucasny auto je proste maly Uvazuju o necem typu Berlingo (na velky veci - od nabytku pres vzrostle kytky, stehovani, role plotovyho dratu... az po kola...), s moznosti nouzoveho prespani (treba nejaka vyndavaci prestavba). Moje pozadavky jsou:
- benzin,
- sedacky sklopne do roviny,
- sedadlo spolujezdce sklopne do roviny pro extra dlouhe predmety (radsi vozim vevnitr nez na strese),
- moznost tazneho zarizeni (tj. prizpusobena konstrukce),
- manualni prevodovka a klima, parkovaci senzory,
- ostatni co nejjednodussi, zadny zbytecnosti,
- kdyby to umelo aspon lehky teren (= ceske silnice bez neustaleho odchazeni tlumicu apod.), bylo by to fajn. Ale vim, ze na to je primarne jiny segment.
Docela mne prekvapilo, ze se daly 4 automobilky dohromady a vyvinuly skoro totozna "ctyrcata". Na stejnem podvozku, temer totozne kastle (takze i nakladovy prostor)... Cili lisi se to uzitymi motory, kvalitou provedeni a takovymi temi vnitrnimi vychytavkami. A ja ted nevim, ktere z tech ctyrcar je (nej)lepsi?
- Citroen Berlingo - co si budem, ustanovil tuhle "tridu". A vzdycky, kdyz vidim Citroen, vybavim si tu roztomilou "kachnu"
- Peugeot Rifter (drive Partner), https://www.peugeot.cz/modelova-rada/vy ... ifter.html
- Opel Combo Life, https://www.opel.cz/vozidla/combo-model ... index.html
- Toyota ProAce City, https://www.toyota.cz/new-cars/proace/proace-city (ta se mi libi asi nejvic, proste drzak Toyota, tedy doufam)
Na jine platforme pak jeste:
- VW Caddy (ten pry ma zase na tuhle tridu pomerne dobrou terenni pruchodnost),
- Renault Kangoo,
- Mercedes Citan.
Co byste si vybrali? Ktery benzinovy motor? Kteryho vyrobce?
Nemusi to byt novy, klidne pohledam i ve starsich vozech, tedy i ve starsich motorizacich. Jenom nevim, co hledat
- benzin,
- sedacky sklopne do roviny,
- sedadlo spolujezdce sklopne do roviny pro extra dlouhe predmety (radsi vozim vevnitr nez na strese),
- moznost tazneho zarizeni (tj. prizpusobena konstrukce),
- manualni prevodovka a klima, parkovaci senzory,
- ostatni co nejjednodussi, zadny zbytecnosti,
- kdyby to umelo aspon lehky teren (= ceske silnice bez neustaleho odchazeni tlumicu apod.), bylo by to fajn. Ale vim, ze na to je primarne jiny segment.
Docela mne prekvapilo, ze se daly 4 automobilky dohromady a vyvinuly skoro totozna "ctyrcata". Na stejnem podvozku, temer totozne kastle (takze i nakladovy prostor)... Cili lisi se to uzitymi motory, kvalitou provedeni a takovymi temi vnitrnimi vychytavkami. A ja ted nevim, ktere z tech ctyrcar je (nej)lepsi?
- Citroen Berlingo - co si budem, ustanovil tuhle "tridu". A vzdycky, kdyz vidim Citroen, vybavim si tu roztomilou "kachnu"
- Peugeot Rifter (drive Partner), https://www.peugeot.cz/modelova-rada/vy ... ifter.html
- Opel Combo Life, https://www.opel.cz/vozidla/combo-model ... index.html
- Toyota ProAce City, https://www.toyota.cz/new-cars/proace/proace-city (ta se mi libi asi nejvic, proste drzak Toyota, tedy doufam)
Na jine platforme pak jeste:
- VW Caddy (ten pry ma zase na tuhle tridu pomerne dobrou terenni pruchodnost),
- Renault Kangoo,
- Mercedes Citan.
Co byste si vybrali? Ktery benzinovy motor? Kteryho vyrobce?
Nemusi to byt novy, klidne pohledam i ve starsich vozech, tedy i ve starsich motorizacich. Jenom nevim, co hledat
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Berlingo i Caddy, v dieslu. A podle toho, na jak dlouho a jestli bude jezdit do ciziny bych vybíral motor.
Udělám co musím
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nechci diesel. Slozitejsi a drazsi udrzba, vyssi porizovaci cena. To uz bych sla spis do LPG. Jezdim spis dlouhy streky, ale ne moc casto (nejsem denni kuryr).
Cizina je mozna (dovolene s "pidiobytnakem" )
Cizina je mozna (dovolene s "pidiobytnakem" )
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Naši mladí teď koupili staršího Pežouna Partner s dieselem, přestože původně chtěl zeťák benzín. Dal si poradit od známého v neznačkovém servisu, který dělá právě Pežouny. Motor je dost slabý na tak velké auto, ale prý spolehlivější a se stejnou nákladností servisu jako benzínový.
Hodně taky záleží, kolik ročně najedeš, jak moc plné bude auto jezdil, jestli typický jízda bude 15 km do kšeftu nebo práce a zpět každý den nebo 1x týdně s nafedrovaným autem v 5 lidech 200 km na hory. A taky na tom, kolik za něj chceš dát.
Já bych se u takového užitkového dělníka nebál ani Dacie Dokker Stepway. Zvýšený spodek, podvozek na rumunské cesty, myslím že i s LPG v tovární zástavbě. Jasně, žádná paráda ani luxus, zato rozumná cena a imho dobrý poměr ceny a toho, co dostaneš.
Ale pokud uvažuješ i o Caddym nebo medvědovi, asi to pro Tebe nebude dost nóbl.
Hodně taky záleží, kolik ročně najedeš, jak moc plné bude auto jezdil, jestli typický jízda bude 15 km do kšeftu nebo práce a zpět každý den nebo 1x týdně s nafedrovaným autem v 5 lidech 200 km na hory. A taky na tom, kolik za něj chceš dát.
Já bych se u takového užitkového dělníka nebál ani Dacie Dokker Stepway. Zvýšený spodek, podvozek na rumunské cesty, myslím že i s LPG v tovární zástavbě. Jasně, žádná paráda ani luxus, zato rozumná cena a imho dobrý poměr ceny a toho, co dostaneš.
Ale pokud uvažuješ i o Caddym nebo medvědovi, asi to pro Tebe nebude dost nóbl.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8792
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: čtyřčata. Toyota a Citroen jsou identická, včetně motoru. Předpokládám to i u zbývající dvojky. Takže zvol to, co má bližší servis nebo nižší cenu. Já do firmy zvolil Citroen, který mi nabídl nižší cenu a dřevenou podlahu v ceně (nic jiného bych od Citorenu nekoupil ).
A nafty se neboj. Na dlouhé cesty je to dobrá volba.
A nafty se neboj. Na dlouhé cesty je to dobrá volba.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
@PaF: vidis, na Dokkera jsem zapomnela O Caddym nebo medvedovi jsem uvazovala v nejaky ojetine, i kdyz je mi jasny, ze uzitkovy vozy se prodavaji, az kdyz se zacne prodrazovat servis... Ale obcas se da neco rozumnyho najit v drazbach.
@Fab: jo, jezdim dlouhy streky, ale stejne si myslim, ze se mi diesel nevyplati. Najedim tak do 13 tis./rok, to je akorat na hranici efektivity benzin/diesel. Plus ted ty problemy s AdBlue - benzin prece jenom nic takovyho nepotrebuje (a jak to ted zdrazuje - bude i v budoucnu diesel tak ekonomicky vyhodny?) . Proste se mi benzin zda blbuvzdornejsi nez nafta.
@Fab: jo, jezdim dlouhy streky, ale stejne si myslim, ze se mi diesel nevyplati. Najedim tak do 13 tis./rok, to je akorat na hranici efektivity benzin/diesel. Plus ted ty problemy s AdBlue - benzin prece jenom nic takovyho nepotrebuje (a jak to ted zdrazuje - bude i v budoucnu diesel tak ekonomicky vyhodny?) . Proste se mi benzin zda blbuvzdornejsi nez nafta.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8792
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Dacii Dokker na dálnici v žádném případě! Je to čistokrevná hrůza. “Komfortně” se s tím dá jet do cca 100 km/h.
Mercedes Vito z hlediska jízdního komfortu je dobrá volba.
Mercedes Vito z hlediska jízdního komfortu je dobrá volba.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: 25.02.2020 15:27
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Berlingo, Rifter, Proace City a Combo jsou stejný auta a stejný motory. Všechno to je PSA produkce. Liší se pouze designově a politikou výbavy. Benzínu od PSA bych se bál. Prý ty současné 1.2 jsou OK, ale jezdí zatím pár let.
V téhle kategorii může být zajímavá volba Fiat Doblo. Lepší podvozek a obyčejný MPI benzín.
V téhle kategorii může být zajímavá volba Fiat Doblo. Lepší podvozek a obyčejný MPI benzín.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Z uvedených mám nějakou relevantní zkušenost pouze s Caddy (dvě poslední generace), příbuzný má a za dobré slovo půjčuje, když něco potřebuju převézt a fajn auto. Vzadu se dá i obstojně vyspat pro trošku nadprůměrněji vzrostlou postavu.
Pokud bych takové auto potřeboval, tak asi jdu touto cestou.
Motorizaci si člověk musí zvolit samozřejmě dle svých preferencí a možností.
Pokud bych takové auto potřeboval, tak asi jdu touto cestou.
Motorizaci si člověk musí zvolit samozřejmě dle svých preferencí a možností.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8792
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Zvěsti, co plynou okolo mých uší, šeptají, že některé 1.2 se bez opravy nedožijí ani první garančky. To byl důvod, proč jsem do firmy zvolil dvoulitrovou dodávku