Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Radek344
Příspěvky: 41
Registrován: 02.06.2015 8:42

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Radek344 »

dojde-li na bug out, na auto bych moc nespolehal. silnice se rychle ucpou. chtelo by to aspon offroad, at se da sjet ze silnice na pole a prekazku objet.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

Proto jsem sem postovala tu terenni dodavku :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Já si vždy vzpomenu na tu scénu z Války světu, když jako jediní přijíždí s funkčním autem k trajektu a všichni okolo se na ně sesypali :devil
Obávám se, že předpoklad že mám offroad a lidí stojí v zácpě na silnici a já vedle nich jedu po poli v autě by přitahovalo dost nežádoucí pozornosti.
Navíc v terénu rovněž dost stoupá spotřeba.
Uživatelský avatar
Audis
Příspěvky: 436
Registrován: 07.03.2021 14:03
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Audis »

Třeba jsem objevil Ameriku, ale podělím se o zkušenost se stírači na moje osobní auto :

O ramínkové... Od 140 kmh se vlivem vysoké rychlosti vzduchu se začíná zvedat ze skla, nestira komplet. Jinak vše bez závad.

O ramínkové se spoilerem... Už si moc nepamatuji, myslím že stíraly spolehlivě i nad 140 kmh, do kolika už moc nevím. Možná 170 kmh spolehlivě, už nevím. Koupím příště. Nabídka těchto typů je malá. Obtížně se koupí se spoilerem, neboť v shopu (lkq.cz) popis občas chybí nebo měl by být a reálně nemá spoiler. Nastudoval jsem si katalogy bosh, denso, swf a nakonec i přes absenci katalogu valeo a vypsal tovární objednací kódy. Ty potom vyhledávač lkq.cz najde pokud mají v nabídce a vím, že kupuji správnou verzi i přes špatný lkq popis.

O hybridní... Chtěl jsem to zkusit, čerstvá zkušenost (starline hybridní 530 a 550 mm, cena pro neregistrované za oba 600 Kč) . Chtěl jsem vyzkoušet zda mají přítlak nad 140 kmh. Už nikdy nechci! Montáž obtížná (musel jsem stírač zkroutit, abych ho nasunul do háku). Plastové krytky nedrží, během měsíce obě uletěty (lze jezdit bez nich ale vypadá to nehezky). Ty konstruktéři kteří vymysleli ty krytky a univerzální uchycení na všechno museli zavarit 4 počítače, aby splnili univerzálnost. Jenže na prd. Kvalita setreni 100 procent po měsíci. Tuhost stírače je vachrlata, takže při stirani se konce stíračů mírně trepetaji, hlukem a trepetanim nepříjemně rozptyluje. Při preklopeni do opačného směru hluk klapnuti.
Čekal jsem přítlak nad 140 kmh. Nekoná se , od 100 kmh se zvedá a nesetre vše pod sebou (ramínkové od 140 kmh :-D). Zadarmo drahý. . Nebrat.

Banány nechci, neboť chci držet originální stav vozu.
==
Od kolika kmh se vám zvedají banány?
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku. :idea:
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

Nevieme, o aký prúser by mohlo ísť, ale dajme tomu záplavy, zemetrasenie, sopka, zosuvy, tornádo.... cesty nemusia byť zapratané. A pri evakuácii by bolo fajn zobrať si z domu čo najviac vecí. Nie len na prežitie.
A preto za ovela dôležitejšie, ako auto by som dbal na prívesný vozík. Výhoda, že môžeš byť zbalený už pri náznaku hroziaceho prúseru a popri tom napr. chodiť na aute do práce, či niečo vybavovať a nakupovať. Tiež výhoda, že môžeš zobrať toho viac, než natlačíš len do auta. Vozík môžeš pri "ústupe" odopnúť a schovať a ísť na prieskum či nákupy na lahko. Taktiež netrpí preťažené auto a auto sa dá používať aj na prespanie. Pickup-offroad je síce lepší, ale je už z daleka nápadný a skôr ho zabavia pri iných scenároch.

Tiež možno budete mať smolu, že sa vám auto pokazí a štastie, že niekoho stopnete s plným kufrom, ale s ťažným. A tak neprídete o všetko.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
JOBU
Příspěvky: 1824
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od JOBU »

Prečo si stále všetci myslíte, že v prípade prúseru budú cesty prechodné?
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Maximus »

Polňaček, lesnich cest a silnic III. tridy je u nás spousty. Se slusnou 4x4 a dobrym obutim to jde i cestou necestou.
Je dle meho v teto době dobre zjistit limity auta, omezeni unikovych cest v horsim období (mokro, sníh, led), rozdil mezi schopnostmi prázdného a plneho auta, etc..

Až se budu nekam premistnovat s plnym autem v PA a zjistim, že jsem se dostal na cestě za limity limitů, tak to může stát zivoty.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

audis: Bosch aerotwin. Při 180 km/h stíraly.
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

JOBU píše: 26.08.2021 21:50 Prečo si stále všetci myslíte, že v prípade prúseru budú cesty prechodné?
Nebudú priechodzé vždy a všade, to je jasné. Zdrhat budú hlavne tí, ktorý to majú ako hlavný plán. :lol:
Zdejší prebor by mohol byť o pár hodín, či dní popredu. Ale ne všetci prežijeme :D
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

únik z lokality môže byť rôzneho rozsahu. Jednak sa dá odísť:
- hned na začiatku,
- keď sú ešte len príznaky,
- na začiatku problému
- v čase mega exodu.

Takže upchatosť ciest nemusí byť hned maximálna, ďalej v ČR SR je vysoká hustota ciest, (aj polných). Ocitnúť sa v dlhej kolóne niekde na konci znamená že bola spravená chyba už dávno. (podcenenie rizika, zlé rozhodnutie, alebo jednoducho skôr sa nedalo...) Analógia s nákupmi napr OPP na začiatku korony. (niekto nakúpil skôr, a niekto vynakladal extra námahu a financie, keď už bolo vypredané).
V tomto bola poučná korona, že ukázala ako sa správa populácia: sú predposraný, posrany, ležernici, tvrdý odmietači. Mnohí sú odmietači aj po lokálnom maxime. Takže nie všetci konajú rovnako. Pre prežitie druhu to má zásadný význam = diverzifikácia.

Vozík chce: prax, čas, miesto na manéver a garáž. Určite to ma potenciál, ale malá kompaktná dodávka (mpv, minivan) má lepšiu manevrovateľnosť. Skôr by som to videl na prevoz doplnkového materiálu, ktorého strata zas tak nezabolí.


Tým pôvodným príspevkom o rozdelení aut na 3 skupiny som trochu chcel reagovať na malu vojnu ohľadom dustru - t.j malý prieskumák s nízkymi nákladmi (v porovnaní s pickupom).

Profoma: kúpila by si si terénnu dodávku ak by si na nu nemala pracovné využitie?

Ten bugout môže byť do STABILNÉHO susedného kraja, krajny, na opačnú časť republiky, alebo do dalšieho štátu. a čo tam s ťažkým tereňákom s dvojnásobnou spotrebou? Pričom pri súčastnej stabilnej situacii kolíše cena phm o 30%.

Celé mi to príde tak, že v prípade ťažkého problému by bola vhodná kolóna, ktorá by obsahovala z každej kategorie vozdiel.
Informácia je v časopriestore.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Kapo píše: 26.08.2021 20:50 Nevieme, o aký prúser by mohlo ísť, ale dajme tomu záplavy, zemetrasenie, sopka, zosuvy, tornádo.... cesty nemusia byť zapratané.
Tak zrovna třeba u toho tornáda se nedávno na jižní Moravě ukázalo ( ač to byl lokální problém) ze než si lidi uvědomili, ze se něco děje, tak bylo hotovo. A myslím ze nikdo nikam neutikal 🤷‍♂️

Stejne tak ta povodeň, než se někam dostanu s vozíkem po rozmáčené polní cestě, tak to taky muže byt dead end 🙄
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Martysedlak »

Loni je zažili několik reálných situací - uzavření oblasti. Zkušenost z Uničova byla ta, že policie poměrně přesně věděla o možnostech úniku a byla schopna zatarasit i polní, lesní cesty, cyklostezky atd. A dále aktivně využívala sledování ze vzduchu (dron, vrtulník) na zastavení těch co chtěli opustit uzavřenou zónu. Při vyhodnocování této situace mi vyvstává jen málo řešení jak opustit takto uzavřenou zónu pomocí vozidla, jakkoliv zdatného v terénu.

Možností je jízda mimo cesty, cesty je myšleno polní cesty, vyjeté koleje na kraji pole atd.
Toto vyžaduje bravurní znalost prostředí vědět o skrytých propustcich mezi poli o brodech atd.

I já i když se hodně pohybují autem ve volném terénu se z 90% pohybují v místech nějaké komunikace. Mnohdy se mi stalo že když jsem jel jen tak po louce, poli tak jsem musel objet příklopku, meliorační strouhu atd a skončil na cestě.
Do toho je třeba připočítat stres posádky, změněné chování naloženého vozidla.
Jinak, podle mě stroj rozpadlika není o tom co je to za značku, ale jakou má výbavu uvnitř.
Byly doby kdy jsem projížděl škodou Felicií pickup tam kde jiní pravověrným offroadem, jediné co jsem musel udělat bylo nasadit Pewag řetězy, jo a měl jsem plech pod motorem - ruční výroba.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Tak to mě se podařilo v době lockdownu díky autu a trochu plánování projet až na chatu. Takže SUV s "4x4" bych rozhodně nezatracoval. A jelikož jezdím na hory v létě i zimě dost často, je to pro mě jasná volba :yes
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

Butch píše: 27.08.2021 9:27 ...ze než si lidi uvědomili, ze se něco děje, tak bylo hotovo. A myslím ze nikdo nikam neutikal...
Sme síce trochu mimo témy, ale vždy lepšie ako baviť sa tu neustále o dáčiách. :D

Dôvodov, je viac prečo ludia neutečú, či nestihnú. Jeden je mizerná predpoveď. A další je, že ludia nehodlajú opustiť svoje domovy. Naopak pri akomkolvek prúseri do neho zalezú. A hasiči a policajti majú potom problém ich evakuovať. Tiež nehodlám zdupkať. Mám svoju usadlosť na kopci, a budem ju brániť. A nemám kam zdrhať. Nebývam v podnájme v garzónke. Jediná vec v mojom okolí je havária jadrovej elektrárne. :?

A to je to, prečo si myslím, že v prípade väčšiny SHTF nebudú cesty ucpané. Tam kde sú cesty ucpané stále, /napr. pražský, brnenský, bratislavský obchvat.../ tak tam samozrejme budú aj nadalej. Taktiež dialnica sa dá lahko ucpať, či zablokovať. Ale to je vec každého preperského, aby si vybral na život správnu lokalitu, poznal cesty ktorým sa vyhnúť, a kadial ísť. A mal správne vozidlo, ktoré ho dovezie, kam bude treba.
Ja mám okrem iného doma stále /hodlám už zredukovať na minimum/ tri legendárne offroady, 4x4 bruchoplaza, tri vozíky, moto a prejdené komplet všetky cestičky v širokom okolí. Ale výber vozidla je na každom súdruhovi a jeho potrebách.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

@God: ted mam kombika a zjistuju, ze je malej :-) Takze ano, az budu kupovat auto priste, budu se poohlizet po necem "dodavkoidnim". A vubec to nemusi byt k praci. At uz by to byl Lodgy, Berlingo, Caddy apod., nebo klidne i neco o fous vetsiho (klasicka mala dodavka). Ale urcite by to melo mit nejaky terenni schopnosti - jak to tak pozoruju, silnice jeste dlouho lepsi nebudou. Tam, kde jezdim nejcasteji, uz rozdil mezi silnici a polnackou je minimalni.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Zapadlo
Příspěvky: 998
Registrován: 24.08.2014 19:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Zapadlo »

Kapo - jasně že bude ucpáno, a nepomůže ani 4x4 s radlicí.
kabul.jpg
Kábul - cesta k letišti.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Znovu zopakuji svůj názor, že zásadní "evoluční výhodu" pro penetraci území, dává schopnost pohybu po lesních a polních cestách.
Tady:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Lesní_cesta
je něco ke kategorizaci lesních cest, a tady:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Polní_cesta
polních.
Délka lesních cest, kde se může plusminus pohybovat slušná přizvedlá 4x4 na dobrých gumách (kategorie 1-3)je oficiálně 88 tisíc km. U polních cest očekávám mnohem více, možná násobky. Ale řekněme, že se bavíme o cca 200-300 tisících kilometrech cest, která jsou pro většinu roku sjízdná pro běžná 4x4, zatímco pro normální auta představují velký problém.
Offroad je na tom s průjezdností zásadně lépe, navíc ho tolik neničí ani dlouhodobý provoz mimo cesty (IMHO ne vždy doceňovaná výhoda) , ale ve všech ostatních kategoriích ztrácí. Při slušné prkenici to nepovažuji za větší problém. Horší dynamika a fun factor na silnici se dá odpustit, zbytek je jen o peněžence. Ale pořád je to auto, které v krizi přitahuje enormní pozornost státu i civilů. V tom vidím největší nevýhodu klasických "tereňáků". Proto jsem nakonec nevzal Rangera, kterého jsem měl už zamluveného.
Mě stačí kategorie aut typu Outback, Scout, XC, Alltrack... které se otevírá těch 300 000 km cest, žerou nulanula nic, nemají problém dlouhodobě, tiše a bezpečné frčet 200 km/h, a většina lidí si jich ani nevšimne na parkáči před Albertem.
Pro představu, moje auto, s papírovými 150 a reálně naměřenými 170 koníky, plně naložené, s permanentně běžící klimačkou, aerodynamickou "optimalizací" po bouračce dalo 5000 km západní Evropou, přes dvoje velehory, za 4. 8 litrů (dle Bc, reálné asi kousek na 5l). Zatím mi přišly jen dvě pokuty za rychlost...
Čili nenápadné, obyčejně auto, které jenom umí o fous víc. Mám ho přizvedlé přídavnými pružinami, zesílené pneu, a IMHO to spojuje požadavky na běžný a levný provoz v "době míru" a talent pro "zajímavé časy".
Netuším, co musí vozit Proforma, že je jí kombik malý, ale my jako čtyřčlenná rodina se s rakví vejdeme v pohodě, včetně stanu, kvérů (i dlouhých), munice a zásob.
Mám rád, když věci umí víc, než na co vypadají.
Óðinn á yðr alla
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

https://www.youtube.com/watch?v=FxJALxhIx8k&t=170s

Ten off road karavan co za tím táhne je paráda. :yes

Obecně mi pro tyto účely přijdou vhodné pick-upy, stan na střechu, na korbu se toho vleze hromada.
Strýc byl na expedici v Africe a pro tyto účely použili Hilux, ale nádrž na 90 litrů byla spíš rezerva, a k tomu byla přidělaná další nádrž na 200 litru.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Wrangler na baterky.
Když si to shrneme, tak Wrangler v úpravě pro ekofašistickou Evropu:

-váží o 300 kg více (z toho velkou část jsou vzácné kovy drancované dost brutálně z dosud nedotčených území)
-má kratší dojezd
-stojí o 200 000 Kč více
-a v praxi bude žrát a vypouštět víceméně stejně

Kde udělali soudruzi z Brusele chybu?
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1482
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

Butch píše: 27.08.2021 19:33 Ten off road karavan co za tím táhne je paráda. :yes
Některý z modelů australské firmy BruderX, pravděpodobně EXP-6
https://bruderx.com/brochure/exp-6/
Pusťte si video, ten karavan má i vlastní naviják. :shock:

BTW:
Váží to 2.2tuny... :roll:
Koho to neodradilo, tak cena začíná na $96,500 (cca 2M Kč)
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Odpovědět