Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
NoobsRush- Tých anglických slov tam už nešlo dať viac? Prípadne nešlo to už napísať po anglicky celé?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
NoobsRus: "jednofázovej charging point Ve skandenávii jsou s tímhle úplně vysmátí"
Prober se, ukaž mi na téhle fotografii z jižáku, kde by jsi asi tak umístil ten tvůj jednorázovej charging point. Pro nechápavé, co okno, to jedno auto EDIT: na férovku otázka, jak ten fotřík, pan Novák s bílým autem v řadě druhé zprava, nabije svůj hogogofo elektromobil, aby dopravil v zimě v -15°C děcka do školky a školy, ženu a sebe do práce a zpět? Napiš technologické řešení, s faktem, že takových aut nováků bude ve stejném bydlišti 150...
Prober se, ukaž mi na téhle fotografii z jižáku, kde by jsi asi tak umístil ten tvůj jednorázovej charging point. Pro nechápavé, co okno, to jedno auto EDIT: na férovku otázka, jak ten fotřík, pan Novák s bílým autem v řadě druhé zprava, nabije svůj hogogofo elektromobil, aby dopravil v zimě v -15°C děcka do školky a školy, ženu a sebe do práce a zpět? Napiš technologické řešení, s faktem, že takových aut nováků bude ve stejném bydlišti 150...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Víš Bivoji, já jsem z elektrotechniky odmaturoval. Kromě toho provozuji dílnu se stroji o výkonu vyšším, než je odběr nabíječek. A umím si spočítat, co se dá nebo nedá provozovat přes prodlužky. Zrovna v tuhle chvíli mám přes prodlužku zapojenou válcovačku s odběrem 6KW. Ale ty o tom zřejmě víš víc.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak to seš asi z Brna, nežiju v bůh ví jakým městě, a i na sídlištích jsou tu lampy rozesety tak, že by nebyl problem v noci z jedny lampy vytáhnout 3x 1 fázovy charging point na noc.
JOBU: fakt nebudu v 10 večer hledat přesný výraz ve finštině pro heating point, evidentně jsi ale pochopil o co jde
devlop: odpověď máš tady
https://c8.alamy.com/comp/C41DA0/power- ... C41DA0.jpg
Jinak já jsem psal o "jednofázovým" ne o jednorázovým, pomalu mi začíná být jasný proč máš bordel v elektrice
Pánové jako osobně mi přijde, že vy se chováte jak důchodci co dokážou jen brečet nad problémy a rovnou hledat další. Pokud hledám problém tak hledám i řešení, což evidentně dost z vás neumí. Jsou země kde to i v zasekanym panelákově funguje a nebo mají studii jak s tím fungovat. To že to u nás není, neznamená že je to nemožný.
JOBU: fakt nebudu v 10 večer hledat přesný výraz ve finštině pro heating point, evidentně jsi ale pochopil o co jde
devlop: odpověď máš tady
https://c8.alamy.com/comp/C41DA0/power- ... C41DA0.jpg
Jinak já jsem psal o "jednofázovým" ne o jednorázovým, pomalu mi začíná být jasný proč máš bordel v elektrice
Pánové jako osobně mi přijde, že vy se chováte jak důchodci co dokážou jen brečet nad problémy a rovnou hledat další. Pokud hledám problém tak hledám i řešení, což evidentně dost z vás neumí. Jsou země kde to i v zasekanym panelákově funguje a nebo mají studii jak s tím fungovat. To že to u nás není, neznamená že je to nemožný.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4363
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Noobs: ve KTERÝCH zemích funguje na sídlištích nabíjení EM z lamp, a zároveň tam tvoří EM desítky procent vozového parku v dané lokalitě?
Třeba v Norsku (jedna z největších penetrací EM, a zároveň země elektřinou bezprecedentně bohatá) je to VELKÝ problém. Tak velký, že z dotací kvapem couvají.
Podotýkám, že 90% států zdaleka nemá finanční a energetické možnosti Norska.
Třeba v Norsku (jedna z největších penetrací EM, a zároveň země elektřinou bezprecedentně bohatá) je to VELKÝ problém. Tak velký, že z dotací kvapem couvají.
Podotýkám, že 90% států zdaleka nemá finanční a energetické možnosti Norska.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Sice starší článek, ale vypadá to funkčně, jen to chce dost místa a velkou počáteční investici.
https://insideevs.com/news/332283/finla ... les-video/
https://insideevs.com/news/332283/finla ... les-video/
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Za mě, dnešní elektroauta mají více problémů než přínosů, což se může časem změnit.
1) kde vede cesta vývoje akumulátorů? První galvanický článek sestrojil Volta v roku 1800. Od té doby se mění jen materiál uvnitř, zvyšuje se účinnost - evoluce. Mnoho naděje se vkládá do akumulátorů z pevným elektrolytem, ale mnohdy mi to připomíná propagandu - nabytí za 15 min, dojezd 800km atd.
Toto mi připomíná propagaci biopaliv před rokem 2000, tehdy jsem byli zaplavení studiemi, odbornými články jak biopaliva spasí svět. Energetická bilance se uváděla kladná (energie vložena : získaná 1:1,2-5) kdy se uvádělo jak je pěstování řepky super, do bilance se započítával med atd. Prostě nesmysly.
zdroj: https://biom.cz/cz-kapalna-biopaliva-ob ... ych-hmot-2
Za pár let (pouhý rok od článku č. 1 který cituje studie před rokem 2000) je vše jinak. Jeden ze závěrů: "životní prostředí (prozatím) výhody z produkce biopaliv nemá (zejména ve fázi produkce suroviny); v souvislostí s degradací přirozené úrodnosti půd se navíc předpokládá, že intenzivní a energeticky náročná zemědělská produkce bude i nadále využívat vysoké dávky anorganických vstupů" - jedná se o eko web, tudíž zavorky prozatím, dle mě by tam mělo být nikdy nemělo a nebude mít.
Zdroj:
https://biom.cz/cz/odborne-clanky/energ ... i-biopaliv
2) jaké jsou ekologické aspekty těžby a reciklace lithia? Opět se ukazuje že to není nic moc ekologického:
Zdroj k těžbě:
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/tezba ... ly-baterie
Zdroj k recyklací:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
3) navýšení ceny elektroauta, ID3 stojí cca 1 mil Kč, velikosti odpovídající auto ze spalovacím motorem je o 0,5 mil. levnější. Tzn. Bez státního nátlaku (omezení zapalovacích motorů, dotace...), nedává pro běžného člověka smysl.
Za 0,5 mil koupíte cca 15000 litrů paliva. To je při spotřebě 10 l/100 km nájezd 150 000 km, při 5l/100km 300 000km. Což je při životnosti akumulátorů 7 let cca 20 000 až 40 000km za rok. Kdo má takový nájezd?
Závěr možná se povede zdárně vyřešit většinu problémů spojené z elektromobily já si počkám.
1) kde vede cesta vývoje akumulátorů? První galvanický článek sestrojil Volta v roku 1800. Od té doby se mění jen materiál uvnitř, zvyšuje se účinnost - evoluce. Mnoho naděje se vkládá do akumulátorů z pevným elektrolytem, ale mnohdy mi to připomíná propagandu - nabytí za 15 min, dojezd 800km atd.
Toto mi připomíná propagaci biopaliv před rokem 2000, tehdy jsem byli zaplavení studiemi, odbornými články jak biopaliva spasí svět. Energetická bilance se uváděla kladná (energie vložena : získaná 1:1,2-5) kdy se uvádělo jak je pěstování řepky super, do bilance se započítával med atd. Prostě nesmysly.
zdroj: https://biom.cz/cz-kapalna-biopaliva-ob ... ych-hmot-2
Za pár let (pouhý rok od článku č. 1 který cituje studie před rokem 2000) je vše jinak. Jeden ze závěrů: "životní prostředí (prozatím) výhody z produkce biopaliv nemá (zejména ve fázi produkce suroviny); v souvislostí s degradací přirozené úrodnosti půd se navíc předpokládá, že intenzivní a energeticky náročná zemědělská produkce bude i nadále využívat vysoké dávky anorganických vstupů" - jedná se o eko web, tudíž zavorky prozatím, dle mě by tam mělo být nikdy nemělo a nebude mít.
Zdroj:
https://biom.cz/cz/odborne-clanky/energ ... i-biopaliv
2) jaké jsou ekologické aspekty těžby a reciklace lithia? Opět se ukazuje že to není nic moc ekologického:
Zdroj k těžbě:
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/tezba ... ly-baterie
Zdroj k recyklací:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
3) navýšení ceny elektroauta, ID3 stojí cca 1 mil Kč, velikosti odpovídající auto ze spalovacím motorem je o 0,5 mil. levnější. Tzn. Bez státního nátlaku (omezení zapalovacích motorů, dotace...), nedává pro běžného člověka smysl.
Za 0,5 mil koupíte cca 15000 litrů paliva. To je při spotřebě 10 l/100 km nájezd 150 000 km, při 5l/100km 300 000km. Což je při životnosti akumulátorů 7 let cca 20 000 až 40 000km za rok. Kdo má takový nájezd?
Závěr možná se povede zdárně vyřešit většinu problémů spojené z elektromobily já si počkám.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To se nech zmrazit
Udělám co musím
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
neřekl jsem, že se dočkám.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To je prave ono. V jednom postu rikas ze infrastruktura v budoucnu neni problem a v druhem se ptas kolik % domacnosti ma dostupnou infrastrukturu pro provoz elektromobilu a beres to jako argument proti elektromobilite. Tak je infrastruktura problem nebo neni?bivoj píše: ↑16.07.2021 21:40
Jestli tvému bystrému oku unikla skutečnost, že v jednom z předchozích příspěvků píši, že v budoucnosti se pravděpodobně problém infrastruktury vyřeší, tak zde je odkaz na onen příspěvek: viewtopic.php?p=254240#p254240 (Třetí odstavec.)
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4363
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
V současnosti je. V budoucnu nemusí, ale to by se muselo začít něco dělat. Nevšiml jsem si například, že by součástí rekonstrukce D1 bylo natažení dostatečně dimenzovaného elektrického vedení podél dálnice tak, aby mohly být vybudovány nabíjecí stanice ve stejné hustotě, jako jsou benzinky... Atp. Prostě zatím se jen v politice mele pantem ale reálně se nic moc nedělá....
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4363
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Skepse je normální, řekl místopředseda EK po jednání o elektromobilitě : https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/andr ... domaci_knn
Vypíchnu jen ty největší perly:
Dědek je trochu odtržen od reality. A určitě tomu bude po odborné stránce hodně "rozumět", má přece vysokoškolský titul z francouzské literatury!
Vypíchnu jen ty největší perly:
Ano, důležité je uvěřit, pak to začne určitě fungovat...Čím rychleji uvěříme, že plán může fungovat, tím dříve přeškolíme pracovníky, tím dříve budeme sklízet benefity přechodu na zelenou energii,“ doplnil.
Nejhorší je, že tomu věří a myslí to vážně. Prej přirozeně....Elektromobilita se podle něj přirozeně vyvíjí tak, že do roku 2027 bude levnější pořídit si elektromobil než běžné auto.
Dědek je trochu odtržen od reality. A určitě tomu bude po odborné stránce hodně "rozumět", má přece vysokoškolský titul z francouzské literatury!
Naposledy upravil(a) bivoj dne 17.07.2021 12:16, celkem upraveno 1 x.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A jestli tomu tak nebude, ať se propadnu do Severní Koreje. Zapomněl říct. Tyhle šmejdi nenesou žádnou osobní odpovědnost. Možná je žalovat podle práva členských zemí? Tohle je podnikání za cizí. Vedení firmy bez odpovědnosti hmotné i osobní.
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Když na chvilku odhlédnu od vaší debaty nad spotřebou elektřiny a nevyhnutelnou katastrofou, existuje nějaký důvod, proč si jako (druhé) auto nepořídit nějakou Teslu nebo něco podobného? Bydlení ve městě, nabíječky tu jsou, předpokládané použití město (žena, děti atp.) a max 300 kiláků trasy, spíš míň.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jak píšešyza mě městské auto pro manželku sem tam cesta k tchýni klidně Eauto. Jen Toyota Yaris hybrid udávaná spotřeba 3,5 až 4,5l/l cena cca 500 000 Kč. Tesla, ID3 i ten malý Fiat 500 se cenově motají okolo 1 mil.
V Německu dotace na nákup EA 9000 euro
Slovensko 80000 euro
Bez dotací by prodeje byly velice nízké
Tesla si finančně pomáhá prodejem emisních povolenek.
Ať si každý kupuje co chce, ale bez státního omezování jednoho typu pohonu na úkor druhého.
V Německu dotace na nákup EA 9000 euro
Slovensko 80000 euro
Bez dotací by prodeje byly velice nízké
Tesla si finančně pomáhá prodejem emisních povolenek.
Ať si každý kupuje co chce, ale bez státního omezování jednoho typu pohonu na úkor druhého.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Reccol: Těch důvodů je jen asi dva až tři miliony ... (korun), nebo kolik tady u nás stojí Tesla. V celkovém součtu je asi levnější jezdit taxíkem. Ale pokud tě vstupní cena netrápí, a netrápí tě vysoké provozní náklady (drahá elektřina u veřejných nabíječek), pak je to použitelné na tebou uvedený provoz. Řízení e-auta je příjemné, má to odpich, jede to potichu, nesmrdí.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
tom384:
argumentovat paralelou se zaváděním elektřiny, a nebo paralelou se zaváděním prvních automobilů, je blbost.
Je tady totiž zásadní rozdíl: on tehdy lidem nikdo neříkal, že jejich svíčky a petrolejky moc čoudí a nepřikazoval jim pořídit si drahý rozvod elektřiny. Stejně tak v počátcích automobilismu nikdo neříkal majitelům povozů, že jejich koně moc prdí, a nechávají na zemi koblížky, a že si musí koupit za dvojnásobek ceny benzínový kočár bez koní. Prostě ty nové technologie masově převládly v okamžiku, kdy byly užitkově lepší a finančně dostupné pro masy. Do té doby je měli jen vizionáři a jako módní věc bohatí lidé.
argumentovat paralelou se zaváděním elektřiny, a nebo paralelou se zaváděním prvních automobilů, je blbost.
Je tady totiž zásadní rozdíl: on tehdy lidem nikdo neříkal, že jejich svíčky a petrolejky moc čoudí a nepřikazoval jim pořídit si drahý rozvod elektřiny. Stejně tak v počátcích automobilismu nikdo neříkal majitelům povozů, že jejich koně moc prdí, a nechávají na zemi koblížky, a že si musí koupit za dvojnásobek ceny benzínový kočár bez koní. Prostě ty nové technologie masově převládly v okamžiku, kdy byly užitkově lepší a finančně dostupné pro masy. Do té doby je měli jen vizionáři a jako módní věc bohatí lidé.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tesla mi jako druhy auto do rodiny smysl nedava. Je to moc drahy. Spis me laka nejaky mikroauto. Na my jezdeni do prace by to stacilo. Nulova varianta je Citigo. Porad dost drahy ale dost pravdepodobne uz by me vyslo levneji nez provoz spalovaku. Jeste pockam. Cena battery packu by mela klesnout na 100$ za kwh, takze auto s malou batrkou cca 20kwh by us nemelo byt drazsi nez auto se splovakem.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Na to bys musel mít e-auto s teoretickým dojezdem 700km, abys pokryl spolehlivě 350km i v nepříznivých jízdních podmínkách. Ale jestli jezdíš výhradně město, tak by stačilo tak 500km teoretického dojezdu.mengele píše: ↑16.07.2021 19:11 A navíc: Když koupím na pumpě palivo, komu jde zisk? Rusákům nebo Arabům/a státu/. Takže každým ujetým kilometrem je podporujem-ropu u nás nemáme, musíme ji koupit. Elektromobil potřebuje jen elektriku, které máme nadbytek, tudíž peníze zůstanou doma. /A je celkem fuk, jestli je z vody, větru, biomasy nebo z jádra/.
Když koupíš na pumpě benzín do auta, podporuješ hlavně státní rozpočet, který aktuálně rozfrcává přednosta Bureš a jeho parta. Rusák, Arab, pumpařský magnát a dopravce paliv dostanou jen menšinu.
Elektřiny je zatím u nás nadbytek, ale soudruzi v Německu se chystají zavírat uhelné a jaderné elektrárny, a až to nastane, tak bude elektřiny nedostatek i u nás, protože EU zřídila společný trh s elektřinou.