Také to moc nechápu. Ale tady kde žiju valná většina vesničanů provedla výměnu (odhadem třeba 70%) vozového parku. A to vcelku prostou matematikou. Cena za provoz a údržbu, plus zvyšující se pojistka, k tomu něco v keši a nová naleštěná kára je na světě. Míň žere, je v garančce pár let a ještě se leskne a voní. Kde na to lidi berou netuším, ale očividně furt někde.
Jak bylo dnes
Re: Jak bylo dnes
Re: Jak bylo dnes
Lidi zdaleka nejsou tak chudí jak se zdá, a jak se prezentují.
Během Covidu si lidi vesele spořili, protože nebylo moc kde utrácet.
Během Covidu si lidi vesele spořili, protože nebylo moc kde utrácet.
Re: Jak bylo dnes
Tak zase co jsem mluvil s kámošem, co má autoservis, tak už se vracejí i staré felicie ... A obecně spravuje čím dál starší auta, co by lidi dříve poslali do šrotu.
Ono to občas ale není jen nedostatkem peněz, spíš těma srágorama, co rvou do nových aut, někteří to nerozdejchají a radši si nechají starší auto, které to nemá.
Ono to občas ale není jen nedostatkem peněz, spíš těma srágorama, co rvou do nových aut, někteří to nerozdejchají a radši si nechají starší auto, které to nemá.
Re: Jak bylo dnes
Nase rodina patri k tem vice bohatym, ale trvalo to nejake ty roky to vybudovat. Nase rodice co patrily k tem bohatym mi nedavaly jentak vysoke castky penez, a za to jim moc dekuji ze nevychovaly cloveka co vidi jen prachy. Pristupuji podobne k nasim detem, nehodlam jim davat nejake velke castky penez, chci aby se naucily si samy vydelat dost penez, aby se naucily osamostatnit se, aby pochopily o cem to je, ze zivot neni jen o penezich. Az budou dospelya budou schopny se o sebe dobre postarat, budou si dobre vydelavat, tak mnohe zdedi, majetek, finance ziskaji ..
Ale mam znameho ktery ma penez dost, patri k bohatsim ale stezuje si ze ma malo. A co ze to chce? No chtel by pry este vic penez. Setrit neumi, vzdy to utrati za blbosti a pokazd se mu nelibi ze najendou ma podle nej malo i kdyz mu stale dost zbyva. Chova se jinak jako kdyby byl na pokraji chcipnuti jak kdyby nemel vubec penize na vyziti. O nekterych je asi sem oc nai nevyjadrovat, skoncily blbe, prachy prochalstaly, ano utratily za alkohol, a jine takove blbosti a skoncily blbe a to tak ze byly na tom este hure nez kdyz nemely ty penize, mely dluhy, nasledne jim hrozila exekuce, znicily si rodinu, mely nasledne pak problem s bydlenim musely z vetsiho lepsiho do maleho a u minimalne jednoho z nich to skoncilo az vezenim za spachani trestneho cinu za nasili.
Me nastesti neovladly zatim prachy. A spousta pratel kteri si zijou normalne a dobre, tak mnozi z nich maji normalni praci a nevidim nejak ze by mely problem si poridit nove auto, ale je fakt ze si nekupuji vetsinou nejaka draha auta a nekupuji je navic rok co rok. Ale cena aut je u nas je jina no. V dnesni dobe ma cast lidi auta sluzebni, takze si je ani nekupujou. Takze nekdy se muze zdat ze nekdo kdyz ma drahe auto ze si zije dobre, ale kolik procent pripadu z toho jich je bohatych a kolik jich to ma jako sluzebni. Lide navic jsou schopny se zadluzit kvuli autu na hodne dlouho, presto ze by se dalo poridit levnejsi auto nebo po nejakou dobu jezdit verejnou dopravou a usetrene penize investovat a udelat z nich vice penez.
Me prvni auto pokud si dobre pamatuji byla nejaka bila coupe toyota nebo mazda do sportovniho typu, nasledne pak cervene bmw m3 e46, pak to byla tmavemodra m6 s lehci upravou, pak hodne predelana do sport verze cerna m6, nekde mezi tema bmw pak i cerna mazda, nasledne pak vette zr1 s velmi velkou performance upravou a predelana do jednoho bmw konceptu, toyota tundra predelana cela do offroadu a ted mam tesly. Je mozne ze mezi nima este neco bylo uz si presne nepamatuji asi vsechny, hlavne ty kratkodobe. Ale to diky investicim. A po tech letech zazitku s tema autama, si myslim ze lide o nic moc zas neprichazi. Neni potreba super nadupane auto, vetsinu casu to stejne clovek plne nevyuzije. lepsi je ty penize namnozit este vice nez si kupovat drahe auta ktere pak nasledne postupne stejne proda za mensi cenu. Da se investovat pak treba do nemovitosti atd. V dnesni dobe neni problem si pujcit nejake drahe auto pokud chce clovek zazitek v drahem aute, zbytecne si ho kupovat kdyz v tom clovek nechce casteji jezdit nebo pokud neni sberatel apod. Ja nektere ty auta moje co bylym oje bylyp rodany a nektere darovany znamym a nektere prodany za levno nekterym pratelum. Ty co je dostaly darem ode me, tak slo o takove pratele co mely stare auto a v horsim stavu uz. Takze mohou jezdit necim lepsim, hlavne bezpecnejsim a ty jejich sroty co mely mohly dat nekomu jinemu nebo prodat nekomu.
Tez si jinak myslim ze obecne lide nemaji tolik problem s penezma co koukam za co vse utraci. Dost lidi si mysli ze zit zdrave, jist kvalitnejsi potraviny je drazsi, ale naopak, je to este levnejsi nez se stravovat nezdrave. Zit nezdrave, sezere vice penez nez zit zdrave. nabaluje se na to totiz ze si lide kupuji levne veci se spatnym slozenim, nasledne si tim zpusobuji do budoucna zdrvaotni problemy. Pak letaji po doktorech s problemy au traci penize za leky, operace, za odbornou pomoc kdy si uz nevi rady jak resit problem, a zarovne i za dost zbytecnyhc veci co ani kupovat nemusi k jidlu. Takze je to spis u mnohych financni negramotnost a nedostatek rozhledu do budoucna co je muze cekat zit nezdrave. Teda jsou lidi co nevyjdou moc financne, ale kolik z nich doopravdy jsou chudy a kolik z nich spis financne negramotny. Hodne lidi si moc zvyklo na dnesni pohodlnou dobu kdy utraci za kdejakou hloupost, jsou liny se v necem vzdelavat a pak se divi ze nevychazi financne. Spoustat mladych si zijou lepe i jen prot, protoze maji bohate rodice, takze pak jezdi i drahym autem ktere neni jejich ale jejich rodicu, atd. I kdyz jsou mnozi lide nevystudovany, nejsou hned vsichni z nich hloupy. Znam lidi co nevystudovaly a patri k inteligentnim a nekteri i k tem dost intelienntim. Dovzdelat se da i bez skoly. Dost z nich kdyby chtely si myslim ze by si praci v pohode mohly najit a zacit si zit dobre. Ale samozrejme, jsou pak lidi co nemaji tak moc na vyber aby si mohly vydelavat dostatek penez z ruznych duvodu a nemohou tak uplne nebo vubec za to a nemusi byt ani financne negramotny.
Ale mam znameho ktery ma penez dost, patri k bohatsim ale stezuje si ze ma malo. A co ze to chce? No chtel by pry este vic penez. Setrit neumi, vzdy to utrati za blbosti a pokazd se mu nelibi ze najendou ma podle nej malo i kdyz mu stale dost zbyva. Chova se jinak jako kdyby byl na pokraji chcipnuti jak kdyby nemel vubec penize na vyziti. O nekterych je asi sem oc nai nevyjadrovat, skoncily blbe, prachy prochalstaly, ano utratily za alkohol, a jine takove blbosti a skoncily blbe a to tak ze byly na tom este hure nez kdyz nemely ty penize, mely dluhy, nasledne jim hrozila exekuce, znicily si rodinu, mely nasledne pak problem s bydlenim musely z vetsiho lepsiho do maleho a u minimalne jednoho z nich to skoncilo az vezenim za spachani trestneho cinu za nasili.
Me nastesti neovladly zatim prachy. A spousta pratel kteri si zijou normalne a dobre, tak mnozi z nich maji normalni praci a nevidim nejak ze by mely problem si poridit nove auto, ale je fakt ze si nekupuji vetsinou nejaka draha auta a nekupuji je navic rok co rok. Ale cena aut je u nas je jina no. V dnesni dobe ma cast lidi auta sluzebni, takze si je ani nekupujou. Takze nekdy se muze zdat ze nekdo kdyz ma drahe auto ze si zije dobre, ale kolik procent pripadu z toho jich je bohatych a kolik jich to ma jako sluzebni. Lide navic jsou schopny se zadluzit kvuli autu na hodne dlouho, presto ze by se dalo poridit levnejsi auto nebo po nejakou dobu jezdit verejnou dopravou a usetrene penize investovat a udelat z nich vice penez.
Me prvni auto pokud si dobre pamatuji byla nejaka bila coupe toyota nebo mazda do sportovniho typu, nasledne pak cervene bmw m3 e46, pak to byla tmavemodra m6 s lehci upravou, pak hodne predelana do sport verze cerna m6, nekde mezi tema bmw pak i cerna mazda, nasledne pak vette zr1 s velmi velkou performance upravou a predelana do jednoho bmw konceptu, toyota tundra predelana cela do offroadu a ted mam tesly. Je mozne ze mezi nima este neco bylo uz si presne nepamatuji asi vsechny, hlavne ty kratkodobe. Ale to diky investicim. A po tech letech zazitku s tema autama, si myslim ze lide o nic moc zas neprichazi. Neni potreba super nadupane auto, vetsinu casu to stejne clovek plne nevyuzije. lepsi je ty penize namnozit este vice nez si kupovat drahe auta ktere pak nasledne postupne stejne proda za mensi cenu. Da se investovat pak treba do nemovitosti atd. V dnesni dobe neni problem si pujcit nejake drahe auto pokud chce clovek zazitek v drahem aute, zbytecne si ho kupovat kdyz v tom clovek nechce casteji jezdit nebo pokud neni sberatel apod. Ja nektere ty auta moje co bylym oje bylyp rodany a nektere darovany znamym a nektere prodany za levno nekterym pratelum. Ty co je dostaly darem ode me, tak slo o takove pratele co mely stare auto a v horsim stavu uz. Takze mohou jezdit necim lepsim, hlavne bezpecnejsim a ty jejich sroty co mely mohly dat nekomu jinemu nebo prodat nekomu.
Tez si jinak myslim ze obecne lide nemaji tolik problem s penezma co koukam za co vse utraci. Dost lidi si mysli ze zit zdrave, jist kvalitnejsi potraviny je drazsi, ale naopak, je to este levnejsi nez se stravovat nezdrave. Zit nezdrave, sezere vice penez nez zit zdrave. nabaluje se na to totiz ze si lide kupuji levne veci se spatnym slozenim, nasledne si tim zpusobuji do budoucna zdrvaotni problemy. Pak letaji po doktorech s problemy au traci penize za leky, operace, za odbornou pomoc kdy si uz nevi rady jak resit problem, a zarovne i za dost zbytecnyhc veci co ani kupovat nemusi k jidlu. Takze je to spis u mnohych financni negramotnost a nedostatek rozhledu do budoucna co je muze cekat zit nezdrave. Teda jsou lidi co nevyjdou moc financne, ale kolik z nich doopravdy jsou chudy a kolik z nich spis financne negramotny. Hodne lidi si moc zvyklo na dnesni pohodlnou dobu kdy utraci za kdejakou hloupost, jsou liny se v necem vzdelavat a pak se divi ze nevychazi financne. Spoustat mladych si zijou lepe i jen prot, protoze maji bohate rodice, takze pak jezdi i drahym autem ktere neni jejich ale jejich rodicu, atd. I kdyz jsou mnozi lide nevystudovany, nejsou hned vsichni z nich hloupy. Znam lidi co nevystudovaly a patri k inteligentnim a nekteri i k tem dost intelienntim. Dovzdelat se da i bez skoly. Dost z nich kdyby chtely si myslim ze by si praci v pohode mohly najit a zacit si zit dobre. Ale samozrejme, jsou pak lidi co nemaji tak moc na vyber aby si mohly vydelavat dostatek penez z ruznych duvodu a nemohou tak uplne nebo vubec za to a nemusi byt ani financne negramotny.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Re: Jak bylo dnes
Na nove auto muze nasetrit vpodstate kazdy. S tim, jak vypada trh s ojetinama to ale nevidim jako utracene penize, ale jako investici. Verim, ze model 2022 co dnes stoji 800 bude za pet let provozu stat uplne stejnych 800, tak proc to auto nemit od zacatku. Ale mou hlavni motivaci je objem homologacnich kravin, ktere clovek nechce, v lepsim pripade je povypina, v horsim pripade ho obtezuji, ale zaplatit je musi. Za me jsou modely 2023 posledni prijatelne a tedy me dalsi auto musi prezit unii. Bohuzel nase soucasne auto je uz osmilete a tedy na zlomu trzi ceny. Navic za ty 4 roky co ho mame vzrostlo na cene o skoro 20%. Dvou trilete ojetiny jsou za nesmysl a jelikoz pristi auto planuju pruvozovat 10-15 let, do padu GD cilu,nebo do zakazu provozovani spalovaku, nechci pak litovat ze mam problemy kvuli usetrenym 70 tisicum.
Dacii jogger sem zavrhl, jakalkoliv jina konfigurace krome plynove motorizace a 7 misneho nema smysl. Petimistne ma priserne male brzdove kotouce, mysim 215mm. Brzdit to brzdi, takze to dohani tlakem. To znamena ze clovek bude s olejem menit pokazde i komplet brzdy. 7 mistne ma kotouce vetsi. Cisty benzin jede priserne nerovnomerne, jednotka furt ladi predstihy, skrici klapku a tohle zpetnovazebni rizeni je hrozne pomale, takze auto pri konzistentnim stlaceni plynu nepredvidalne pridava a ztraci vykon. Plynova varianta jede pekne hladce. Obecne to auto jezdi hrozne, jak jen vzali sandero a prodlouzili ho. a s ditetem bych v tom mimo mesto nejel. Skodovaci nezklamali, krom toho ze s clovekem co chce jen jedno auto jednaj jak s povlem, tsk nabizi uver s 12%...nechapu, neni to lichva?. Navic ty auta jsou o tretinu predrazeny.
V toyote jsou borci, pokud clovek lizne do 25%, je to s urokem 0.9% ano nula cela devet
Dacii jogger sem zavrhl, jakalkoliv jina konfigurace krome plynove motorizace a 7 misneho nema smysl. Petimistne ma priserne male brzdove kotouce, mysim 215mm. Brzdit to brzdi, takze to dohani tlakem. To znamena ze clovek bude s olejem menit pokazde i komplet brzdy. 7 mistne ma kotouce vetsi. Cisty benzin jede priserne nerovnomerne, jednotka furt ladi predstihy, skrici klapku a tohle zpetnovazebni rizeni je hrozne pomale, takze auto pri konzistentnim stlaceni plynu nepredvidalne pridava a ztraci vykon. Plynova varianta jede pekne hladce. Obecne to auto jezdi hrozne, jak jen vzali sandero a prodlouzili ho. a s ditetem bych v tom mimo mesto nejel. Skodovaci nezklamali, krom toho ze s clovekem co chce jen jedno auto jednaj jak s povlem, tsk nabizi uver s 12%...nechapu, neni to lichva?. Navic ty auta jsou o tretinu predrazeny.
V toyote jsou borci, pokud clovek lizne do 25%, je to s urokem 0.9% ano nula cela devet
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Jak bylo dnes
Protože to má malé nesmrtelné motory a přece lidi nebudou chodit pěšky nebo si opotřebovávat novou káru, ne? Na krátké popojíždění taková servisovaná Feličita poslouží ještě velmi dobře. Zemřou až dojdou levné náhradní díly z druhovýroby..
Re: Jak bylo dnes
Ty feldy se tam vraci ne aby se neojelo nove auto, ale protoze na to nove neni ...
Re: Jak bylo dnes
Více méně souhlasím. Nevím jestli může našetřit každý, ale myslím že při dnešních, resp i minuloročních cenách, by to každý měl zkusit.
Sám jsem to řešil, chtěl jsem spolehlivé auto pro rodinu za dosluhujicí 20let starý focus.
Nakonec jsem skončil u nové i30kombi v benzínovým motorem.
Důvod? Roční vozy stály v podstatě to co nové.
5ti leté vozy - výběr mizerný, ceny neadekvátně vysoké, historie pochybná a celkově toho bylo málo kvůli obecné situaci.
základní cena i30 když jsem objednával byla 470tis czk, dnes to samé auto 507tis czk. Za mě je to jasná investiční záležitost
Re: Jak bylo dnes
Teda to koukám. Nákup auta jsem neřešil tak 6 let. Tenkrát si člověk z ojetin mohl dost vybírat.
Ale stejně, nedovedu si představit jak bych ze svého zaměstnaneckého platu, když poplatim rodině bydlení a živobytí našetřil na nové auto.
Jediné o čem na příští rok uvažuju je nějaký postarší elektromobil, co se dá jakž takž udržovat doma. Na kratší časté trasy.
Budu se snažit udržovat při životě to co mám a uvidím kam nás Green deal zavede.
Felda RULEZ Dneska pytel obilí s hurá kolem krmelcu. Kombík nebo MPV by mě tam nedovezlo. Ale její čas se krátí, roky nezastavís. Bude to chtít něco menšího 4x4. Chjo.
Ale stejně, nedovedu si představit jak bych ze svého zaměstnaneckého platu, když poplatim rodině bydlení a živobytí našetřil na nové auto.
Jediné o čem na příští rok uvažuju je nějaký postarší elektromobil, co se dá jakž takž udržovat doma. Na kratší časté trasy.
Budu se snažit udržovat při životě to co mám a uvidím kam nás Green deal zavede.
Felda RULEZ Dneska pytel obilí s hurá kolem krmelcu. Kombík nebo MPV by mě tam nedovezlo. Ale její čas se krátí, roky nezastavís. Bude to chtít něco menšího 4x4. Chjo.
Re: Jak bylo dnes
Nerozumím spojení "Felicie se vrací", to je někdo skládá na šroťáku z ND? Buď je toho pořád stejně nebo spíš míň, vzhledem k tomu, že se to nevyrábí snad 23 let. Dnes jezdit ve Felicii bych nechtěl ani zadarmo, už protože její pasivní/aktivní bezpečnost. Člověk může jezdit podle předpisů, ale na cestách je volů prostě moc. Boural jsem několikrát a nikdy z vlastního zavinění.
Re: Jak bylo dnes
Prostě lidi co to měli někde za chalupou v kopřivach a jen to zapomněli odepsat a sesrotovat to buď vrátili do provozu.
Třebas že děcka mezitím dorostla do řidičáku, nebo to prodali někomu kdo nutně musí jezdit a na nic víc nemá. Tak se to vícekrát otočí v servise. Nemyslím autorizovaný drahý servis, ale takové ty garážníky na živnostnak.
Btw, Felda už se začíná stávat pomalu veteránem. A z ostudy to začíná být stylovka.
Třebas že děcka mezitím dorostla do řidičáku, nebo to prodali někomu kdo nutně musí jezdit a na nic víc nemá. Tak se to vícekrát otočí v servise. Nemyslím autorizovaný drahý servis, ale takové ty garážníky na živnostnak.
Btw, Felda už se začíná stávat pomalu veteránem. A z ostudy to začíná být stylovka.
Re: Jak bylo dnes
Přesně tak. Životnost je daná jen dostupností náhradních dílů. Resp. jejich cenovou hladinou. Jak začnou být neúměrně drahé kvůli poptávce, tak se lidi přesunou na něco jiného. Znám to ze svého veteránka.
30 let od data výroby. Legálně. Pak se dá žádat o veteránské značky.
Re: Jak bylo dnes
Asi diky? Nicmene si nemyslim, ze vyse vydelku cokoliv vypovida o kvalite cloveka. A obecne ze nerozhoduje to, kolik vydelava, ale za co utraci.
Asi bych mel upresnit ze jsem mel na mysli sve vrstevniky. Se starsimi detmi na to fakt clovek tezko nasetri kdyz jim chce doprat zazitky, dovolene aby jednou meli hezke vzpominky na detstvi.
Ono dnes mi vrstevnici (30-35) obecne ziji "nad pomery" aby na socialnich sitich prezentovali svuj uzasny zivot lidem, ktere vlastne neznaji. Model je aspon v mem okoli jak pres kopirak - tatka bere rekneme dvacet, za pulku rodina zije ve vlastnim byte, tomu nejde nic vytknout. Jenze 5 tis se rozhazi za pozitky - jednou tydne hamburgr, v patek hospoda s kumpanama... A za zbylych pet tisic se plati nejrychlejsi mozny internet, neomezeny tarif pro celou rodinu, predplatne netflixu, jutubu, spotify... A ve finale tatik po Plzni jezdi 3km do prace autem, protoze sockou by to jel o 15 min dele. No a maminky materska se setri na dovolenou all inclusive a vanoce, protoze proste 9 mesicni dite potrebuje letet na dva tydny do thaiska a rodice si zaslouzi nove mobily... Dvema takovym rodinam jsem ukazal,ze proste pro ne neni problem nasetrit rocne 80 tis. Za pet let je na slusny auto ktere se za dalsi dva roky doplati. Jenze to znamena nemit 7 let zadne cool fotky na sitich. Proste je vtipne, kdyz clovek s mobilem za mesicni vydelek tvrdi, ze neni jak nasetrit. Timhle jsem myslel to, ze nasetrit muze kazdy, pokud chce, zivot je o prioritach.
Nase auto nam plne vyhovuje, a fakt me do omlazeni tlaci jen ceny, ktere rostou rychleji mez prijmy, protoze si musim koupit eurokonformni kraviny a s tim jde ruku v ruce nizsi kvalita technickeho reseni i zpracovani. za 5-7 let za auto B segmentu clovek vyplazne milion. Ja proste milion za ekvivalent fabie nedam. V tydnu zajdem do toyoty a do subaru a uvidime jake informace dostanem od dealeru. Financne se mi vymena hodi az pristi rok, ale jestli auta zdrazi zas o 10-15% je pro me lepsi si letos pujcit 300k a obetovat vsechnu hotovost.
Nasetrit z nuly je vpodstate nemozne, ta auta zdrazuju moc rychle. Na udrzovani starych aut bych byl bohuzel opatrny. Kolega myslivec,co ma autoservis, pujcovnu aut a obcas něco doveze na kseft hrozne nadaval, ze se chysta periodicka rocni ekodan do euro 3. Nic jsem o tom nedohledal, ale on ma v techhle smerech dobre kontakty. Eu se techhle starych mechanicky kvalitnich a opravitelnych aut musi zbavit, chteji-li dosahnout klimatickych cilu.vrb píše: ↑15.01.2023 18:10 Teda to koukám. Nákup auta jsem neřešil tak 6 let. Tenkrát si člověk z ojetin mohl dost vybírat.
Ale stejně, nedovedu si představit jak bych ze svého zaměstnaneckého platu, když poplatim rodině bydlení a živobytí našetřil na nové auto.
Jediné o čem na příští rok uvažuju je nějaký postarší elektromobil, co se dá jakž takž udržovat doma. Na kratší časté trasy.
Budu se snažit udržovat při životě to co mám a uvidím kam nás Green deal zavede.
Zatizeni benzinu ekodani nam slavne zajistil už Fiala,bude to delat cca 2.50/L.
Od toho, chodime na toto forum, abychom byli "napred"
Me auticka bavi,neni to pro mne jen pro prepravu z A do B. Chci abych mel radost i z casu na ceste. Proto se chci vyhnout tomu, ze za 5 let absolutne nebudu moct koupit co chci, ale jen to co mi je dovoleno. Ono uz dneska je to tezke. Prvni vec co mi ve skodovce a v dacii rekli a o cem 15 minut kecali byl infotainment a konektivita. obzvlast pro skodovaky je ten nefunkcni kram hrozna modla. Nejlepsi je, kdyz vam pak dealer s vaznou tvari rekne, ze kdyz jedete sam a chcete si upravit topeni,je lepsi zastavit, protoze ridit a stelovat fukary v fom nablblem tabletu neni dobry napad. Kraviny jako lane assist, startstop jdou otravne, ale zatim jdou vypnout. Ale treba automaticke sklapeni zdrcatek, elektronicky stavitelne sedacky, motorem otvirane 5. Dvere z toho bych si fakt roztrhl prdel az po lopatky. Pro me jsou to je kurvitka zvysujici cenu a snizujici uzitnou hodnotu. Jenze u vetsiny automobilek, kdyz chce clovek slusny motor, brzdy a podvozek, musi zaplatit tyhle kraviny. U lonskych modelu se z toho tu a tam dalo jeste vybruslit a nepreplacet zbytecne za kraviny.
Loni jsem si naklikal corollu se vsim co jsem chtel za 800 tis. Letos je tototne auto s pro me klicovymi funkceni za neco malo pres milion. Technika totozna. Jen se prehazely prvky vybavy tak, aby clovek mohl ty uzitecne koupit pouze se vsemi zbytecnostmi.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Jak bylo dnes
Teď už chápu tvůj postup - koupit dokud to jde, protože je možné že už to brzo nepůjde. Já jsem na Fordy, švagr na Toyoty. To je kvalita za rozumnou cenu.
Musí se ovšem vybrat správný pohon.
Ostatní značky podle mých zkušeností jsou v ČR buď předražené nebo nekvalitní.
Já předpokládám, že až mi odejde to co mám teď, tak už půjdu do nějakého Elektra.
Ale když člověk plánuje nákup auta, eurokomisar se jen směje.
Stejně by mě zajímalo kam to euroblbnuti až může zajít, než s tím lidi udělají krátký proces.
Např kotle na tuhá paliva - roky keců, spousta lidí se nechalo nachytat na různé alternativní kraviny, a reálně zatím kdo vydržel tak v pohodě funguje s tím co měl.
Musí se ovšem vybrat správný pohon.
Ostatní značky podle mých zkušeností jsou v ČR buď předražené nebo nekvalitní.
Já předpokládám, že až mi odejde to co mám teď, tak už půjdu do nějakého Elektra.
Ale když člověk plánuje nákup auta, eurokomisar se jen směje.
Stejně by mě zajímalo kam to euroblbnuti až může zajít, než s tím lidi udělají krátký proces.
Např kotle na tuhá paliva - roky keců, spousta lidí se nechalo nachytat na různé alternativní kraviny, a reálně zatím kdo vydržel tak v pohodě funguje s tím co měl.
Re: Jak bylo dnes
Koupit nový auto doporučuji alespoň jednou za život, pro mě lepší zážitek jak dovolená
Tenkrát mě velmi pobavilo, jak mi pán prezentoval funkce nového auto, nastavení, přihrádky, párování, rezerva...a pak se odmlčel a ptal se, co by mě ještě zajímalo. Tak jsem mu s úsměvem řekl, že mi ještě neukázal to hlavní, co se mi schovává pod kapotou nebyl na to zvyklý, prý se dnes zákazníci hlavně starají, jak spárovat telefon.
Tenkrát mě velmi pobavilo, jak mi pán prezentoval funkce nového auto, nastavení, přihrádky, párování, rezerva...a pak se odmlčel a ptal se, co by mě ještě zajímalo. Tak jsem mu s úsměvem řekl, že mi ještě neukázal to hlavní, co se mi schovává pod kapotou nebyl na to zvyklý, prý se dnes zákazníci hlavně starají, jak spárovat telefon.
- bear_grylls
- Příspěvky: 128
- Registrován: 26.08.2015 21:15
- Pohlaví: muž
Re: Jak bylo dnes
Sa to zvrhlo na tému o autách,tak sa pridám.Mam kolegyňu,41, žije sama z 21, ročnou dcérou ktorá nemá dokončenú strednú a údajne si nevie nájsť prácu.Byvaju v sociálnom byte.Jazdi v jazdenom medvedovi na splátky a rozmysla že si kúpi väčší lebo do svojho sedan nič nenalozi. A zase len medveda do ineho nesadne. Na sociálnych sieťach sa prezentuje aký úžasný noblesný život žije ,v skutočnosti ale nič nemá.
Ludstvo je virus ktory napadol Zem.
Re: Jak bylo dnes
já jsem subarista, ale toyota to prostě válcuje ekonomickou logikou - akční nabídka trek dávající poslední možnost koupit za rozum za starou cenu:
je to jen předohrab, ale jede to pod 6L a 0-100 pod 9s. nedokážu si logicky ospravedlnit přihodit 80 tis za forestera, přesto ho chci. Žena má stejné dilema, chce forestera, ale nechce dát víc peněz za něco technologicky zpět.
je to jen předohrab, ale jede to pod 6L a 0-100 pod 9s. nedokážu si logicky ospravedlnit přihodit 80 tis za forestera, přesto ho chci. Žena má stejné dilema, chce forestera, ale nechce dát víc peněz za něco technologicky zpět.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Jak bylo dnes
přesně o tomhle jsem psal, nejsmutnější je, když se u jednotlivce sejde povrchnost, slabá vůle a vnější určení osobnosti a nemá v rodině nikoho, kdo by ho brzdil.bear_grylls píše: ↑16.01.2023 9:28 Sa to zvrhlo na tému o autách,tak sa pridám.Mam kolegyňu,41, žije sama z 21, ročnou dcérou ktorá nemá dokončenú strednú a údajne si nevie nájsť prácu.Byvaju v sociálnom byte.Jazdi v jazdenom medvedovi na splátky a rozmysla že si kúpi väčší lebo do svojho sedan nič nenalozi. A zase len medveda do ineho nesadne. Na sociálnych sieťach sa prezentuje aký úžasný noblesný život žije ,v skutočnosti ale nič nemá.
slibuju že autíčkama přestanu otravovat do doby, než to rozseknu
ale jak prostě můžu vyměnit tohle za a necítit při tom smutek. jdu se podívat jestli neni v okolí na prodej nějaký pole, když se zbavim finančních rezerv jinde, budu mít klid na duši
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Jak bylo dnes
Pojďme o autech kecat do aut:
viewtopic.php?f=15&t=2132&start=860
Pokud jsi schopen dát za auto tyhle prachy, tak už bych 80k neřešil a užij si ten pocit, že máš přesně to co si přeješ.
Stejně ten nákup je spíše o emocích, než o kalkulu
BTW, vím o dvou Subaru, co s tím kamarádi měli problémy a šílené peníze za servis a byli rádi, že se jich zbavili. ( 1x Outback, 1x Forester )
viewtopic.php?f=15&t=2132&start=860
Pokud jsi schopen dát za auto tyhle prachy, tak už bych 80k neřešil a užij si ten pocit, že máš přesně to co si přeješ.
Stejně ten nákup je spíše o emocích, než o kalkulu
BTW, vím o dvou Subaru, co s tím kamarádi měli problémy a šílené peníze za servis a byli rádi, že se jich zbavili. ( 1x Outback, 1x Forester )
Re: Jak bylo dnes
rozuzlení šoupnu tam jak říkáš. Nezažil jsem subaru, které by při správné výměně náplní mělo výraznější problémy při důstojném používání.
Pokud tam něco umřelo, bud se v tom někdo vrtal, nebo to servisoval u člověka, který to servisoval jako škodovky, nebo to byl diesel. Japonskej diesel je nefunkční kasička narychlo spíchlá pro evrospkej trh.
Mám 2005 Forestera a 2015 Levorg, na ty auta nedam dopustit. motorovej olej měním max co 10k u obou, olej v CVT co 45k. náplň zadních diferenciálů co 60k. Přední dif u CVT s olejem, u manuálu co 100k zároveň s převodovkou. zajímavé je, že japonský manuál pro totožnou motorizaci předepisuje téměř poloviční intervaly co evropský. vidím za tím stahu dealerů přiblížit intervaly evropským autům, což je škoda, výměna náplně CVT v autorizáku vyšla jen na 3 tis kč. to je litr na rok. Já si své věci hýčkám, takže možná jedu zbytečně podle JDM příruček, nicméně bych po sobě chtěl kupovat auta
holt mi zdeformovalo mé první auto - land rover, jak se říká značka LR dělá už 75 let z lidí různých profesí automechaniky
Pokud tam něco umřelo, bud se v tom někdo vrtal, nebo to servisoval u člověka, který to servisoval jako škodovky, nebo to byl diesel. Japonskej diesel je nefunkční kasička narychlo spíchlá pro evrospkej trh.
Mám 2005 Forestera a 2015 Levorg, na ty auta nedam dopustit. motorovej olej měním max co 10k u obou, olej v CVT co 45k. náplň zadních diferenciálů co 60k. Přední dif u CVT s olejem, u manuálu co 100k zároveň s převodovkou. zajímavé je, že japonský manuál pro totožnou motorizaci předepisuje téměř poloviční intervaly co evropský. vidím za tím stahu dealerů přiblížit intervaly evropským autům, což je škoda, výměna náplně CVT v autorizáku vyšla jen na 3 tis kč. to je litr na rok. Já si své věci hýčkám, takže možná jedu zbytečně podle JDM příruček, nicméně bych po sobě chtěl kupovat auta
holt mi zdeformovalo mé první auto - land rover, jak se říká značka LR dělá už 75 let z lidí různých profesí automechaniky
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.