Jak bylo dnes
Re: Jak bylo dnes
Taky jsem na ten jejich novy kalendar koukala, ale zatim jsem neprisla na zpusob, jak do nej importovat zaznamy z Gkalendare a jak ho mit synchronizovany s kalendarem v mobilu - ta jejich kalendarova appka mi nenacita data zanesena do kalendare v PC a obracene. Mas nejaky tip, co delam spatne?
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Jak bylo dnes
To nemám. Já Protonmail využívám jen na komunikaci, která obsahuje citlivé údaje. Třeba mi tam chodí výplatní páska a podobně. Kalendář od PT nepoužívám vůbec. Zatím jedu na gmailu a na Proton plně přejdu až bude mít Google nějaké vážnější bezpečnostní problémy. Účty jsem tam založil sobě a celé rodině před lety s tím, že to budu využívat později. Dneska by adresy JménoPříjmení@protonmail.com už byly nejspíš obsazené.
Re: Jak bylo dnes
Ty vole dejte ženské auto
Pořád jí říkám ať nenechává zataženou ruční brzdu a při parkování nechává jen zařazenou rychlost.
Pochopitelně je to marné, je to marné, je to marné.....
Dneska, jeee mě se netočí jedno kolo
Tak jsem s tím opatrně popojížděl až se ho podařilo uvolnit.
Nasedla, odjela a za chvíli zase přijela s tím, že tam něco "pinklo" a teď to nebrzí.
Kouknu na to předtím zablokované kolo a vidím, jak z toho chčije brzdová kapalina
Tak hned volám kámošovi a okamžitě s tím jedu před jeho servis, protože za pár hodin to auto bude úplně nepojízdné.
No, musím říct, že jízda s autem, které skoro vůbec nebrzí, je opravdu adrenalinový zážitek
Myslím, že teď už si bude dobře pamatovat, že ruční brzda se zatahuje, jen když potřebuji vystoupit z nastartovaného auta
Pořád jí říkám ať nenechává zataženou ruční brzdu a při parkování nechává jen zařazenou rychlost.
Pochopitelně je to marné, je to marné, je to marné.....
Dneska, jeee mě se netočí jedno kolo
Tak jsem s tím opatrně popojížděl až se ho podařilo uvolnit.
Nasedla, odjela a za chvíli zase přijela s tím, že tam něco "pinklo" a teď to nebrzí.
Kouknu na to předtím zablokované kolo a vidím, jak z toho chčije brzdová kapalina
Tak hned volám kámošovi a okamžitě s tím jedu před jeho servis, protože za pár hodin to auto bude úplně nepojízdné.
No, musím říct, že jízda s autem, které skoro vůbec nebrzí, je opravdu adrenalinový zážitek
Myslím, že teď už si bude dobře pamatovat, že ruční brzda se zatahuje, jen když potřebuji vystoupit z nastartovaného auta
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Jak bylo dnes
@Bill: jenze Gmail se chysta spiclovat podobne jako FB, taky chysta nejaky novy podminky, kde mu budes muset povolit jeste vic nez ted. Mail na nem mam jenom pro pristup do GPlay, ale krome toho taky kalendar pote, co skoncil Blackberry. Hledam nejakou alternativu pro ten kalendar a Proton se mi na to zda dost dobry, citlivych udaju v takovym kalendari je... Taky bych si potrebovala nekam zazalohovat kontakty, idealne aby se synchronizovaly s mobilem. Zatim je mam vyexportovany v PC, ale synchronizace nekam do bezpecnyho prostredi by byla fajn.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Jak bylo dnes
A jak za to může zatažená ruční brzba při parkování? To co popisuješ jsem ještě neviděl, to, že se nezabržděné auto (ne moje) rozjelo už párkrát jo.
Re: Jak bylo dnes
Očividně se ta ruční brzda přidřela. Když jsem za ní vzal, tak to šlo úplně lehce bez zjevného odporu, prostě se nevracela. Co se stalo pak uvnitř bubnu mi řekne až mechanik, ale to rupnutí v daném bubnu nastalo, když zabrzdila. Nevím, jak přesně to funguje u tohohle auta, ale očividně ta přidřená ruční brzda iniciovala další problém. Ona to auto nechává takto stát několik hodin až dní. Na to ta ruční brzda opravdu není.....
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Jak bylo dnes
"Ruční brzda" dávno není jen extra lanka k paknám
Jinak s tím nebržděním, to jsem jsem si také už dávno ověřil, že ty tzv. dva okruhy jsou naprosto k ničemu. Celá desetiletí se tvrdí, jak jsou brzdy dvouokruhové, že když vyteče kapalina z jednoho okruhu, tak to brzdí ještě druhým. Tedy alespoň na 50%. Ale jaksi to neplatí. Prorezla mi trubka k jednomu zadnímu kolu. No a zastavil jsem tak, že jsem se zastavil před barákem, no a když jsem to chtěl ještě trochu pustit a zabrzdit, tak jsem šlápl do prázdna. Naštěstí jsem stál před výmolem a kanálem, tak jsem zůstal v něm.
No a cesta pak do servisu byla trochu adrenalin, brždění motorem a radši mimo provoz, s rukou na ručce. Ale dojel jsem
Jinak na multikáře mě kdysi z technické vyhodili, že jedno zadní kolo brzdí méně než to druhé. Při rozdělání se zjistilo, že tam něco urezlo, no a jak se to nějak rozpadlo, tak po zabrždění ručkou něco do něčeho narazilo a bránilo pohybu paken. Tak možná se ti tam stalo něco podobného, že ta mechanická brzda urvala něco u té hydrauliky. Anebo prostě náhoda a můžeš být rád, že se to stalo za této situace takto.
Jinak s tím nebržděním, to jsem jsem si také už dávno ověřil, že ty tzv. dva okruhy jsou naprosto k ničemu. Celá desetiletí se tvrdí, jak jsou brzdy dvouokruhové, že když vyteče kapalina z jednoho okruhu, tak to brzdí ještě druhým. Tedy alespoň na 50%. Ale jaksi to neplatí. Prorezla mi trubka k jednomu zadnímu kolu. No a zastavil jsem tak, že jsem se zastavil před barákem, no a když jsem to chtěl ještě trochu pustit a zabrzdit, tak jsem šlápl do prázdna. Naštěstí jsem stál před výmolem a kanálem, tak jsem zůstal v něm.
No a cesta pak do servisu byla trochu adrenalin, brždění motorem a radši mimo provoz, s rukou na ručce. Ale dojel jsem
Jinak na multikáře mě kdysi z technické vyhodili, že jedno zadní kolo brzdí méně než to druhé. Při rozdělání se zjistilo, že tam něco urezlo, no a jak se to nějak rozpadlo, tak po zabrždění ručkou něco do něčeho narazilo a bránilo pohybu paken. Tak možná se ti tam stalo něco podobného, že ta mechanická brzda urvala něco u té hydrauliky. Anebo prostě náhoda a můžeš být rád, že se to stalo za této situace takto.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Jak bylo dnes
Pro všechny ty, co jsou nepolíbení znalostí oboru "Mechanik opravář motorových vozidel" nebo příbuzného, bych rád provedl malou osvětu.
Něco jako "ruční brzda" v technické specifikaci typů brzd u silničních motorových vozidel oficiálně neexistuje. Naopak existuje výraz "parkovací brzda". To, jestli je ovládána ruční pákou, nožní pákou, mechanicky, elektromechanicky, pneumatickomechanicky (inverzně) atp. je úplně jedno.
Ale vraťme se k tomu termínu - parkovací brzda. Jak z názvu vyplývá, jedná se o zařízení, které u zaparkovaného vozidla slouží k zamezení samovolného uvedení vozidla do pohybu.
Takže používat "ruční" brzdu při každém parkování je naprosto normální a k tomu je zkonstruována a určena! Pokud je její mechanismus v pořádku a udržován v cajku, nehrozí její "zaseknutí" či zatuhnutí, vyjma naprosto specifických a ojedinělých případů. Bohužel, existují jedinci, kteří parkovací brzdu nepoužívají jak je rok dlouhý a pak se strašně diví, že jim její mechanismus zatuhl či přirezl...
Něco jako "ruční brzda" v technické specifikaci typů brzd u silničních motorových vozidel oficiálně neexistuje. Naopak existuje výraz "parkovací brzda". To, jestli je ovládána ruční pákou, nožní pákou, mechanicky, elektromechanicky, pneumatickomechanicky (inverzně) atp. je úplně jedno.
Ale vraťme se k tomu termínu - parkovací brzda. Jak z názvu vyplývá, jedná se o zařízení, které u zaparkovaného vozidla slouží k zamezení samovolného uvedení vozidla do pohybu.
Takže používat "ruční" brzdu při každém parkování je naprosto normální a k tomu je zkonstruována a určena! Pokud je její mechanismus v pořádku a udržován v cajku, nehrozí její "zaseknutí" či zatuhnutí, vyjma naprosto specifických a ojedinělých případů. Bohužel, existují jedinci, kteří parkovací brzdu nepoužívají jak je rok dlouhý a pak se strašně diví, že jim její mechanismus zatuhl či přirezl...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Jak bylo dnes
Nehrej si tu na rádoby odborníka, já jim sice taky nejsem, ale mám kolem sebe spoustu automechaniků (jak v rodině, tak v okruhu přátel) a ti mi jednoznačně potvrzuji, že zatahování ruční brzdy při dlouhodobém parkování není zrovna nejlepší nápad
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Jak bylo dnes
Ta ruční či parkovací brzda rozhodně není konstruovaná, aby vydržela všechno. To ani ty brzdy. Jinak by nebyly všechny kotouče rezavé po týdnu neježdění a průtrži mračen.
Stačí ve vhodném počasí nechat brzdu zataženou přes víkend a po neděli se pak řeší, za jak dlouho se to přirezlé utrhne. Zejména u služebních aut, která musí být na firmě přes víkend, je to poměrně častá věc.
Kdejaký automechanik potvrdí, že zatahovat ruční brzdu není vždy dobrý nápad.
Pokud nestojím v prudkém kopci nebo nechci, aby se mi auto při nakládání hýbalo, tak ručku samozřejmě nezatahuji.
Stačí ve vhodném počasí nechat brzdu zataženou přes víkend a po neděli se pak řeší, za jak dlouho se to přirezlé utrhne. Zejména u služebních aut, která musí být na firmě přes víkend, je to poměrně častá věc.
Kdejaký automechanik potvrdí, že zatahovat ruční brzdu není vždy dobrý nápad.
Pokud nestojím v prudkém kopci nebo nechci, aby se mi auto při nakládání hýbalo, tak ručku samozřejmě nezatahuji.
Re: Jak bylo dnes
Přesně
Teď pořád chcalo a není výjimkou, že to nechala zatažené celý víkend
A ještě k těm termínus technikus, i oficiální návod k autu tuto položku popisuje jako ruční brzdu.
Ruční / parkovací brzda, obojí je správně
Teď pořád chcalo a není výjimkou, že to nechala zatažené celý víkend
A ještě k těm termínus technikus, i oficiální návod k autu tuto položku popisuje jako ruční brzdu.
Ruční / parkovací brzda, obojí je správně
You cannot kill me as I am already dead!
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Jak bylo dnes
Takových "mechaniků" znám (bohužel) také dost - ale je pravda, že ti to radí především z důvodu, že málokteré starší auto má parkovací brzdu naprosto v dokonalém technickém stavu.... A na odborníka si hrát nepotřebuji, s obory kolem aut jsem měl v mládí do činění až až. A překvapivě, přestože jsem za těch pár desetiletí co mám řidičák vlastnil už pěknou řádku aut, NIKDY jsem neměl s parkovací brzdou jakýkoliv problém. Jenže já se vždy o své vozy staral. V dobách, kdy ještě neexistovaly teflonem vyložené lanovody stačilo tyto jednou ročně demontovat, vyčistit a poté promáznout ánulkou. Stejně pak zkontrolovat a vyčistit mechanismum rozvíracích pák u paken, čepy a páky ovládacího mechanismu atp... Pak parkovací brzda slouží a funguje tak, jak má.
Pravda, u služebního střepu nebo vraku, kde ji nikdo nikdy nepoužil není rozumné ji na delší dobu zatahovat. Ale u pravidelně používané a udržované brzdy to problém není.
Mj, zajímalo by mě, jak bys nepoužíval parkovací brzdu třeba u náklaďáků (inverzní pneumatická).
2 cipis - to cos napsal platí v případě, že je parkovací brzda neudržovaná. Pokud je vše v pořádku, tak i dlouhodobé zatažení nevadí. Teda mě za posleedních cca 35 fakt nikdy parkovací brzda nepřirezla. Ale to je dáno mj. i tím, že ji používám pořád, nejen při každém parkování, ale třeba i při stání na světlech v kopci ap...
Co se týče technického termínu - manuály k vozidlu bohužel nebývají esencí správného technického názvosloví...
Pravda, u služebního střepu nebo vraku, kde ji nikdo nikdy nepoužil není rozumné ji na delší dobu zatahovat. Ale u pravidelně používané a udržované brzdy to problém není.
Mj, zajímalo by mě, jak bys nepoužíval parkovací brzdu třeba u náklaďáků (inverzní pneumatická).
2 cipis - to cos napsal platí v případě, že je parkovací brzda neudržovaná. Pokud je vše v pořádku, tak i dlouhodobé zatažení nevadí. Teda mě za posleedních cca 35 fakt nikdy parkovací brzda nepřirezla. Ale to je dáno mj. i tím, že ji používám pořád, nejen při každém parkování, ale třeba i při stání na světlech v kopci ap...
Co se týče technického termínu - manuály k vozidlu bohužel nebývají esencí správného technického názvosloví...
Naposledy upravil(a) bivoj dne 15.05.2021 18:48, celkem upraveno 1 x.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Jak bylo dnes
Bivoji
Ono sa o auto treba aj starať, nie ako je rok dlhý doň nešáhnuť a potom sa čudovať, že sa niečo pridrelo. Ručnú brzdu používam u všetkých áut čo mám, a neverili by ste, fungujú úplne bez problémov aj po polročnej prestávke... A to aj u 30 ročného a 20 ročného auta...
Hrdzavý kotúč nemá na "prilepenie" ručnej brzdy vôbec žiadny vplyv, problém je treba hľadať v mechanizme brzdy, či sa jedná o bubon (pridreté a suché samostavy, opotrebované plastové vodiace podložky), alebo kotúč (poškodené manžetky a korózia osiek). Plus samozrejme rozdrbané lanovody.
Za to môže len majiteľ / prevádzkovateľ vozidla.
Ono sa o auto treba aj starať, nie ako je rok dlhý doň nešáhnuť a potom sa čudovať, že sa niečo pridrelo. Ručnú brzdu používam u všetkých áut čo mám, a neverili by ste, fungujú úplne bez problémov aj po polročnej prestávke... A to aj u 30 ročného a 20 ročného auta...
Hrdzavý kotúč nemá na "prilepenie" ručnej brzdy vôbec žiadny vplyv, problém je treba hľadať v mechanizme brzdy, či sa jedná o bubon (pridreté a suché samostavy, opotrebované plastové vodiace podložky), alebo kotúč (poškodené manžetky a korózia osiek). Plus samozrejme rozdrbané lanovody.
Za to môže len majiteľ / prevádzkovateľ vozidla.
Re: Jak bylo dnes
Co chceš udržovat na půl roku staré fábce?
Jestli všechno, tak ano, je to střep.
Jestli všechno, tak ano, je to střep.
Re: Jak bylo dnes
Ty vole, to jsou tady zase pindy internetových odborníků. To auto bylo pravidelně servisované v autorizovaném servise Renault a dělalo se tam vše, co bylo předepsané výrobcem.......
You cannot kill me as I am already dead!
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Jak bylo dnes
Jako dělejte si, jak chcete. A až vám tam manželka v kopci dá místo jedničky trojku, tak se nedivte, že vám bude volat, že jí někdo ukradl auto, aby ho poté našla zapíchlý na úpatí kopce do protilehlýho baráku...
A pokud to auto cestou dolů někoho ještě navíc zrakví nebo způsobí vážnou dopravní nehodu, budete to mít ještě veselejší:
Pak bude srada ji pozorovat, jak se před soudem a soudním znalcem z oboru silničních motorových vozidel bude obhajovat, proč vozidlo řádně nezajistila proti pohybu, zejména použitím parkovací brzdy. K tomu ta brzda jaksi totiž slouží.
A pak si můžete v base pindat jak chcete...
EDIT - Vím, jak pravidelné servisní prohlídky probíhají. To, že někdo doufá, že mechoši fakt poctivě dělají všechny nezbytné a předepsané úkony, je znak naprostého naivismu...
A pokud to auto cestou dolů někoho ještě navíc zrakví nebo způsobí vážnou dopravní nehodu, budete to mít ještě veselejší:
Pak bude srada ji pozorovat, jak se před soudem a soudním znalcem z oboru silničních motorových vozidel bude obhajovat, proč vozidlo řádně nezajistila proti pohybu, zejména použitím parkovací brzdy. K tomu ta brzda jaksi totiž slouží.
A pak si můžete v base pindat jak chcete...
EDIT - Vím, jak pravidelné servisní prohlídky probíhají. To, že někdo doufá, že mechoši fakt poctivě dělají všechny nezbytné a předepsané úkony, je znak naprostého naivismu...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Jak bylo dnes
Prácu autorizovaných a vysokoodborných servisov, kde robia presne všetko čo majú (resp. menia) poznáme veľmi dobre... od (ne)výmeny oleja, cez vzduchové a peľové filtre až po geometriu a prípravu na stk...
Re: Jak bylo dnes
Samozřejmě, že v prudkém kopci má ta brzda své opodstatnění. Nicméně pro krátkodobé odstavení. Pokud tam to auto bude stát pár dní, tak se doporučuje zařadit rychlost, nedávat ruční brzdu a auto zajistit klínem
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Jak bylo dnes
Jen drobná technická
Jak může brzdové obložení "přireznout" k bubnu/kotouči ?
Také na všech autech co jsem mněl jsem neodešel bez zatažené "ručky" - parkovací brzdy
a nikdy problém. To poslední C3 mám 12a1/2 let.
U modernějších některých aut se navíc zatahuje automaticky sama
Jestli ty problémy nejsou z toho, že tam něco zarezne nepoužíváním?
EDIT ó ano u 120? a žigulíků? se tradovalo že dlouhodobé zatažení ručky tvarově deformuje buben, který pak nebrzdí "rovnoměrně"
Jak může brzdové obložení "přireznout" k bubnu/kotouči ?
Také na všech autech co jsem mněl jsem neodešel bez zatažené "ručky" - parkovací brzdy
a nikdy problém. To poslední C3 mám 12a1/2 let.
U modernějších některých aut se navíc zatahuje automaticky sama
Jestli ty problémy nejsou z toho, že tam něco zarezne nepoužíváním?
EDIT ó ano u 120? a žigulíků? se tradovalo že dlouhodobé zatažení ručky tvarově deformuje buben, který pak nebrzdí "rovnoměrně"
Naposledy upravil(a) Hohepa dne 15.05.2021 19:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak bylo dnes
Asi chodíš do špatného servisu. Mě tam vždy udělali vše, co měli. Není problém si to ověřit. Jak jsem psal, mám kolem sebe dost mechaniků
Občas mi to přijde, že někteří jsou jak ženská, co má krámy. Prostě za každou cenu být v opozici
Občas mi to přijde, že někteří jsou jak ženská, co má krámy. Prostě za každou cenu být v opozici
You cannot kill me as I am already dead!