Oprava motoru křovinořezu

Diskuze o všem možném, tedy kavárnička, hospůdka, jak kdo chcete, jedinou podmínkou je dodržení pravidel fóra.
Odpovědět
Vito
Příspěvky: 199
Registrován: 29.12.2012 22:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Haná

Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Vito »

zdravím,
nevíte o nějakém podniku nebo šikovném mechanikovi v olomouci a okolí, který by zvládl výbrus a repasi klikovky s ojnicí?
otec vzal do značkového servisu straší křovas stihl fs-44 s tím, že nešel nastartovat ani po seřízení dle návodu. v servise na prodejně taky nebyli úspěšní, tak ho poslali do servisního střediska. tam zjistili, že je volná ojnice a píst si vyběhal ve válci pěknou vůli, kvůli které už motor údajně nelze seřídit. za výbrus a nové pístní kroužky by chtěli 3500,-, o ojnici nebyla vůbec řeč. nový srovnatelný křovinořez stihl je za 5000,- takže taková oprava mi přijde zbytečná.
kdybyste někdo věděl o někom kdo by to zvládl levněji, budu velice rád

Vito
Uživatelský avatar
Terminated Account
Příspěvky: 3761
Registrován: 19.08.2011 9:42

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Terminated Account »

Smiř se s tím, že pokud nemáš zkušenosti a šikovný lidi kolem sebe a nespravíš si to sám, tak to nikdo levněji neudělá. V této cenové kategorii se i u "značek" vyrábějí low endové spotřební záležitosti. Je to křeč spotřeby, která nás všechny tíží a zároveň "drží nad vodou".

Koupil jsem si "wapku" od Karchera za 4200 Kč. Již v záruce se pokazila. Po záruční opravě se pokazila úplně stejným způsobem. Opravu si značkový servis vyčíslil na 3800 Kč. Jednoduše se od zákazníka nečeká, že bude vyžadovat životnost, nebo aspoň servis za přiměřenou cenu vůči pořizovací ceně. Doba je taková krásně "spotřební".

Ps: V Americe jsem byl za boha, protože jsem spravoval sekačky, pyly, traktorky atd. které majitelé odepsali za hubičku. Ta doba přichází i k nám. Škoda, že jsme neodstartovali ze stejné mety a neužili si ji jako západní svět od začátku. Teď už si ji neužijeme a iluze, že jsme schopní dohonit bohaté státy jak mávnutím kouzelného proutku již taky myslím z většiny lidí vyprchala.
Vito
Příspěvky: 199
Registrován: 29.12.2012 22:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Haná

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Vito »

což o to, rozebrat a složit bych to se servisním manuálem nebo alespoň výkresem zvládl, ale neznám nikoho s patřičným strojním vybavením na výbrus a repasi ojnice.
právě tenhle křovas bych rád zachoval, protože asi 17 let sloužil bez žádné závažné poruchy až do teď a mám obavy že novej už tak dlouho nevydrží. spíš mám obavy že nevydrží ani zlomek té doby. myslím že po řádné generálce by ten křovinořez možná 10 let zvládl.
ze současného spotřebního života taky nejsem zrovna nadšený, ale co už s tím naděláme :D
cipis
Příspěvky: 4848
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od cipis »

fs44 mám takový dojem, že ho mám doma. A ty problémy, co popisuješ, se vyskytly také. Akorát teda ne po 17 letech bez závažné poruchy, ale tuším po 3 letech. Pak se to každý rok nějak opravovalo, ve značkovém servisu, ty "opravy" naštěstí nebyly drahé, vždycky to sezónu vydrželo, ale pak zase nanovo. Pak už si s tím nevěděli rady, tak jsem si to "opravoval" pár let sám, prostě jsem chodil se šroubovákem a šteloval ty šroubečky za chodu. V jisté poloze to zvládlo nastartovat, pak to chvíli jelo a pak se to muselo přeštelovat, po cca. takových 30 minutách. Vycházelo to tak nějak celkem vhodně při doplňování palia či struny, tak jsem si na to zvykl. No a poslední asi 2 či 3 roky jsem s tím už vůbec nesekal, tak ani nevím, jestli by ještě vůbec naběhla.
Vito
Příspěvky: 199
Registrován: 29.12.2012 22:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Haná

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Vito »

taky ho bylo potřeba průběžně seřizovat, ale nebylo to zas tak moc často. za ty roky byl v servisu asi 6x právě kvůli špatnýmu chodu motoru. vždycky jen vyčistili karburátor a zase šlapal. potom obvykle 2x za sezonu bylo třeba karburátor znovu seřídit. až před pár týdnama to vzdal definitivně.
určitě záleží na zátěži, která byla v případě našeho řekl bych výrazně podprůměrná. mohl ročně nasekat cca 15 - 20 hodin, což není moc protože byl používán na sekání nevelkého sadu v prudkém svahu, kde není třeba udržovat celoročně anglický trávník.
když nad tím tak přemýšlím, tak to zas takový držák nebude :D novej za 5 tisíc by při stejným použití taky mohl vydržet hezkou řádku let :D
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od bacil »

Já jem to se sekačkama taky vzdal, vzpomněl na mladá léta a pořídil kosu a mačetu. Akorát místo naklepávání (to uměl dobře můj děda) ji přetáhnu takovým brouskem s korundovým V.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3473
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Hohepa »

Zákeřnost těchto dvoutaktů je v tom , že ten olej, co se dává do benzínu, poměrně rychle v benzínu degraduje a ztrácí mazné vlastnosti. Pokud to člověk nastartuje třikrát do roka a na jedno naplnění nádrže, tak to dříve nebo později zadře.
Dávám olej do benzínu před použitím, míchám jen 1 litr a co nevyjedu používám jako technický benzín na štětce.
Pilu také Stihl mám cca 7 let a popravdě ji tedy startuju jen dvakrát do roka, jaro podzim. Vždy ale s čerstvým mixem.
Doteď startuje do třetího škubnutí.

P.S. Jo a pro jistotu jsem si tenkrát koupil originál Stihl olej, výroba prý shell.
Uživatelský avatar
Lachtan
Příspěvky: 264
Registrován: 29.04.2013 23:15

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Lachtan »

A tak tohle mě velice zajímá (vzhledem k tomu, že jeden dvoutakt mě občas drží v luftě) - mohl by jsi být konkrétnější, případně zdroj, kde jsi k této informaci přišel ??? Předpokládám, že zde nepíšeš něco, co by jsi pouze zaslechl mimoděk v hospodě...

Za těch cca 12 let vlastnění mého letadélka (+ pár let předtím co znám jeho historii/údržbu), nikdy nikdo neřešil palivo které zůstávalo v nádrži třeba od podzimu do jara. Motor i po takovéto přestávce chytá na první škubnutí a za těch x-set hodin co má nalétáno pozoruji pouze sníženou kompresi a vyšší spotřebu než co míval dávno v dobách minulých...
Ale to je vzhledem k náletu vcelku pochopitelné... ;)
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3473
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Hohepa »

1) Tvrdil to prodavač od Stihlu co mi prodával tu pilu
2) říkal to servizák zahradní techniky v TV u Přemka Podlahy
3) říká to i pan Google JPP
http://www.oleje.cz/forum/2t-mix-degradace-t3723.html
http://www.energoportal.cz/forum/tezba- ... pile-35699
http://www.zahrada.cz/forum/motorove-pi ... vlakno=ano
a zde strana 11
http://www.stihl.cz/p/media/download/cz-PODZIM-2011.pdf
Při delším skladování se může směs paliva (benzín Natural,
olej a biolíh) rozložit na jednotlivé složky
(hlavně při nižších teplotách) a zpět již nejde
rozmíchat! Maximální časová hranice pro
skladování kvalitního paliva v odpovídající
nádobě jsou tři měsíce.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od viktor »

zdary
k motorum v sekackach a minidvoutaktum vubec..
dnes se motory " umi " udelat s tvz optimalni zivotnosti, tj. minimum nikasilu na valec, pouzdra v ojnici atd.. v podstate se s tim neda nic delat nez to vymenit na nove, tj da se celej novej set, valec, pist, ojnice a nekdy i klika .. takze se spise vyplati koupit nove.. v sekackach co jsou cerne motory brigsstraton tak ma zarucenou zivotnost cca 100mth zda se to malo ale je to pro prumernou zahradu cca 4 roky... tj zaruka a neco navic..setkal jsem s motory co meli z plastu vackovy hridel atd..
s mixem a zivotnosti benzinu a oleje ... i kdyz jsem o tom dost pochyboval je to mozne, v neturalu je lecos a synt. ci semi synt. oleje take jsou stavene s jinym prioritami nez je zivotnost smesi. sveho casu jsme pouzivali do mixu smes M6A v pomeru 1/25 pro motorovou pilu, vse bylo bez problemu az na to ze si to trosku ve smesi sedalo a tak to chtelo obcas kanystrem zamichat. Dnes se pouzivaji pomerny 1/50 a z 1/100, coz ma sve vyhody napr v emisich ale negativni pro motor, hlavne pro klikovku a loziska obecne. Hodne takovych veci odejde z duvodu "ususeni" proste malo oleje. Klasika JAWA ( zas prichazi do mody ) a smes 1/50 atd.. odejde klika, vybrus OK. S M2T a 1/32 to bylo presne naopak. Vybrus at je to vlozka ci nikasil potrebuje mene oleje nez klikovka. Takze radeji trosku modreho dymu z vyfuku ale je to lepsi pro motor. Chyba se dela v olejich pro 2takt a smesovaci pomer. M2T obecne mel dost usad, ale mazal docela dobre pri otackach tak do 4 tis, pak bylo lepsi M6A ale nevim zda se jeste vubec dela. I kdyz pouzijete nejlepsi oleje pro 2takt plne synteticke tak by jste meli vzdy dodrzet pomer urceny pro motor , tj. kdyz mam fichtla co vzdy jezdil na M2T v pomeru 1/32 tak kdyz tam nejelu tu nejlepsi synt v cene cca 500kc/litr ktere je urcena pro michaci pomery az 1/100 bych nikdy nemel dat v takovych pomerech ale zas 1/32. Jinak ojlice + klika jdou do prdc..
kent
Uživatelský avatar
Terminated Account
Příspěvky: 3761
Registrován: 19.08.2011 9:42

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Terminated Account »

Jsme tady OT, ale to co píšeš je docela nepřesné. Výrobce motoru určuje mazací poměr pouze s olejem určitého přesně definovaného typu. Zato výrobce oleje určuje, jaký poměr je pro daný motor (parametry motoru) vhodný. Tyto údaje je dobré kombinovat. Přimáznout směs více je podstatně lepší, než olejem šetřit.

Obecně se nedá kategorizovat. Každá směs různého benzínu má s různým olejem různou životnost v namíchaném stavu. Určitě je nejlepší míchat čerstvou směs z čerstvých surovin těsně před spotřebou.

Jen tak trochu machrování a honění ega :mrgreen: Jezdil jsem motokros, mechanika jsme si dělali všichni kluci v partě navzájem, oba strejdové mají autoservisy, jeden jezdil rallye, třetí strejda má prodejnu a servis zahradní a lesní techniky. Když projede dvoutaktní soutěžák, tak je to pro mě ten nejlepší parfém a afrodiziakum. Bohužel se mi nikdy nepodařilo v náctiletých dobách přesvědčit dívku, aby takový parfém sehnala. Škoda :(
SHABY
Příspěvky: 69
Registrován: 29.06.2014 22:12
Pohlaví: muž

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od SHABY »

zdravím ve spolek. cca před 14-ti lety zakoupen křoviňák od Mountfieldu, tehdá s požadavkem na vysokou trávu(sena pro ovce). Pozemek zhruba 20ar, sena, otava a skoro podzimní dosečení. Posledních 10let sekání tak 4x za rok. Parkrát výměna ložisek v převodu, výměna ozubení, oprava odstředivé spojky. Relativně pohoda, ale začaly se dít věci, možná to někomu pomůže.
1/"umělec" konstruktér protáhnul vn kabel přes hlavu ke svíčce. No, a to se prodřelo. Kabel před místem poškození ufiknutý, nadstavený delším vn kabelem z rozdělovače a přetažený silnější silikonovou hadicí a vedený jinudy. Utrpěl dizajn, ale no problem. Nelze to zapáskovat izolačkou, neb se to prorazí.
2/po letech opruz to nastartovat. Jak jsem poznal, asi již vyklechtaný motor a slabá komprese, neb to nechtělo(a nechce) nasát. Tak jsem zalepil alkaprenem díru v šoupátku(sytič), abych to donutil nasát z komory. Dám sytič, dvakrát zatáhnu za šňůru.(natáhne benzín do válce). Vypnu sytič a dám plyn s aretací(aby nátáhnul vzduch pro spálení). A dvakrát škub. Zopakuji, a většinou kosa chytne. Před tím jsem se mordoval i 1/4 hodiny a představoval si, že to hodím do rybníka.Zásah OK.
3/Nejzáludnější problém, kosa chytla, začalo se síct a začala vynechávat a nebo zdechla. Škub, a jela znovu. A znovu zdechla. Asi 4x jsem rozdělával a čistil karbec, že je tam nějaký bordel,vlas či něco jiného. A vždycky kus nepříjemné montáže.No , a pak jsem si při jednom již vzteklém složení všimnul, že ve výstupu tlumiče něco lítá. A to byl problém. Ulomilo se kus nasedaného karbonu, ale bohužel větší než mohl vyletět z výfuku(díra cca 8mm). A jak tam lítal, tak chvilkama zakryl výstup a nebo to přímo ucpal. Sundal jsem celou komoru, poklepal jsem to klackem, vysypal do dlaně hafo bordela. A od té doby(2 roky zpět) kosa slouží bez problémů.
Jinak mix nechávám v nádržce i přes zimu, jen dolívám.
Chtěl jsem koupit rezervní kuželový převod a málem jsem vyletěl z kůže. Na objednávku za 3 litry. a nová kosa za 6.
Momentálně chci zakoupit sekačku s pojezdem, ale na kabel. Rozbor by byl ale na delší psaní.
Přeji lepší zítřky
Uživatelský avatar
Lachtan
Příspěvky: 264
Registrován: 29.04.2013 23:15

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Lachtan »

MacGyver píše:Jsme tady OT, ale to co píšeš je docela nepřesné. Výrobce motoru určuje mazací poměr pouze s olejem určitého přesně definovaného typu. Zato výrobce oleje určuje, jaký poměr je pro daný motor (parametry motoru) vhodný. Tyto údaje je dobré kombinovat. Přimáznout směs více je podstatně lepší, než olejem šetřit...
Výrobce motoru doporučuje mix 1:50 (teda - doporučoval před cca 20-ti lety kdy se tento motor začal vyrábět...)
Výrobce olejů které v poslední době používám (plnou syntetiku) doporučují mix 1:100

Zvolil jsem "zlatou" střední cestu a po přechodu na tyto typy olejů (posledních 10-12 let) mixuji palivo v poměru 1:75 ;)
drigon
VIP
Příspěvky: 3005
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od drigon »

Cca osm let mam krovinak z Monfieldu - tenkrat jsem kupoval stroj stredni sily. Fungoval spolehlive , ale letos na jare jsem ho jiz nenatocil. Prve jsem si vsiml prodreneho kabelu k svicce , ktery jsem zalepil izolackou ( kabel se dodava pouze s celym zapalovanim stoji to cca 1500 kc). Pak jsem vymenil svicku ( byla jeste origo). Chvili sekl a opet slus. Nasledovala cesta do servisu, kde mi vymenili palivovy filtr a hadicku. Vcetne serizeni to bylo za skoro 1000kc. Po oprave funguje jak zamlada. Jinak,zahradu mam cca ctvrt hektaru.
Olej do benzinu davam radsi o trochu vice - odhadem tak 1:40. Radsi at to trochu smrdi , nez aby se to zadrelo. S pozdravem M.
Pedro123
Příspěvky: 1
Registrován: 25.09.2017 19:56

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Pedro123 »

Reaguji sice s časovým prodlením, ale též se podělím o zkušenosti:
Vlastním 18 let křovinořez Husqvarna 232R a chovám se k němu více než macešsky. Údržba spočívá, kromě občasného vnějšího očištění, ve výměně strun, občasného doplnění maziva v uhlové převodovce a sklepnutí kontaktu na svíčce. I ta svíčka je originální. Celou dobu maká, resp. makala k naprosté spokojenosti.
V době vegetace jím asi tak jednou měsíčně vyžínám kopřivy a ostatní plevele na ploše cca 800 m2 - kam se nedostanu s běžnou sekačkou. Takže, na amatérské podmínky, si dost mákne.
Až včera: Nějak nechtěla chytnout a když jsem ji nakonec přesvědčil, tak to byl jiný zvuk motoru, a asi po půl hodině si řekl stop - to už jsem viděl, resp. slyšel, že je zle. Pak už jsem ho nenahodil a podle zvuku pístu při pomalém roztáčení šňůrou to budou asi připečený kroužky.
Oprava vypadá tak na 5 tisíc. Před 18 lety jsem za ni dal asi 14,5 tisíc, dnes taková podobná stojí necelých 10k. I když jsem se s tím strojem dokonale sžil, asi zvolím koupi nové - oprava, byť standardní cena, mi připadá dost drahá - už jsem si vytipoval model 525RX od stejné značky.
Kdyby mi někdo chtěl náhodou odradit nebo doporučit nějakou jinou - sem s informacemi - nad každým názorem se alespoň zamyslím.
Díky, Pedro.
Uživatelský avatar
Zarozak
Příspěvky: 758
Registrován: 07.05.2017 12:29
Bydliště: Za Rohem

Re: Oprava motoru křovinořezu

Příspěvek od Zarozak »

Chlapi,pokud někdo řešíte výbrus atd.Dneska se na tom už výbrus udělat nedá,všechno se řeší celohliníkovým válcem(mnohdy v monobloku i s hlavou) a vrstvičkou nikasilu na stěně.Mění se to buďto celé(drahé) nebo to někteří opravdu dobří fachmani řeší alespoň u 4taktů tak,že se válec prostrouhne na rapidně větší průměr a dovnitř se natlačí nově vyrobená ocelová vložka,kde potom výbrusy dělat jdou,a takové řešení je u 4 taktu již navěky,ale opět(drahé)
Pokud na to člověk nemá někoho známého,kdo to udělá za půldarma,tak se to prostě nevyplatí.Pokud to je někdo schopný takto vyvložkovat i u 2taktu(pochybuju) tak tu cenu bych vidět nechtěl(frézování kanálků navíc atd. atd.)

Jinak souhlas,dneska je to jen hnusný konzum,končící v nejlepších případech koncem záruční lhůty :ne
Odpovědět