Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Vše o tomto tématu - teorie, praxe, konkrétní projekty i produkty. Osvětlení, topidla, vařiče a související.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mercedes777
Příspěvky: 73
Registrován: 01.01.2014 22:32
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od mercedes777 »

Kdo vi jak dlouho ten akumulator u prodejce lezel.
Olovene akumulatory jsou k nicemu,
kdyz je clovek pravidelne nepouziva.
Akum. byl napojen na UPS a ca. jednou za 3 mesice vybijen zarovkou.
Jako je stejne napojen starsi "auto-akumulator" a ten drzi.



No nekdy poslechnout "odpornika" taky nic neznamena.
Nekdy to jsou "budiz k nicemu"........... :chuckle
Jen nechapu jednu vec, tak motorku to nastartuje a centralu ne?
Vzdyt diesel zas o tolik vetsi odpor nema, pri startu. :shock:
Lamik
Příspěvky: 16
Registrován: 15.04.2020 19:36

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od Lamik »

Nemáte někdo zkušenost s elektrocentrálami Könner & Söhnen? Zaujaly mě modely s možností provozu na LPG, ale na internetu nejsou žádné reference. Tváří se to jako německý výrobek, ale moc tomu nevěřím.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od Fabulous »

Čína :)
Uživatelský avatar
mercedes777
Příspěvky: 73
Registrován: 01.01.2014 22:32
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od mercedes777 »

Vzdyt jsem to rikal, ze jsou odbornici k hovnu!!! :roll:

Toto jsem nasel na NETu, popis k tem akumulatorum:

Lithium Yttrium High Power Battery LiFeYPO4 (12V/40Ah) - Originální Winston baterie produkt WB-LP12V40AH (dříve ThunderSky TS-LP12V40AH, Thunder-Sky TS-LP12V40AH) - kapacita 40Ah - rozměry 225×125×208 mm
POZNÁMKA:
Monolitické 12V baterie nemají uvnitř žádné PCM (žádnou elektroniku). Skládají se z jemně vyvážených buněk s identickou perfomákou. Baterie musí být spravována a provozována jako jeden monolitický 12V blok. Nedoporučujeme provoz v sériovém připojení. Pro systém s vyšším napětím 24/36/48V a více doporučujeme použít Single cells 40Ah + BMS123Smart



Tyto baterie jsou vhodné pro všechny trakční aplikace včetně elektrických vozidel. Plně vyhovuje i pro stacionární aplikace - jako je skladování energie.
Také možné použít pro spouštění spalovacích motorů. V Zásadách nevyžadují pro použití LP 12V baterií pro startování žádnou speciální elektroniku, ale je velmi důležité udržovat min. a max. napětí, proto doporučujeme použít jakoukoliv indikační jednotku napětí, o které budete informováni o aktuálním napětí. To je důležité zejména pro časté startování. Doporučujeme použít nějaký jednoduchý automobilový voltmetr.
Nabízíme indikační voltmetr PROM-VOLT
Neexistuje žádný samovolně vypouštěcí efekt.
Lze dobít v jakémkoli stavu výboje - žádný paměťový efekt
LiFePO4 je velmi bezpečná technologie, ne spontánní spalování, nereaguje s vlhkostí ani s kyslíkem.




Z technického popisu tedy vyplívá, že balancer uvnitř paketu není. To umožňuje velké vybíjecí proudy
V popisu se uvádí, že je množné je použít jako startovací baterie bez jakékoliv úpravy
:yes :yes :yes :finger

Dementi sami nevi co prodavaji!! Meli by je majitele vyrazit na hodinu! Asi proto, ze ti dementi tu firmu nevlastni a je jim jedno jak se prodava! :puke
vrabi
Příspěvky: 474
Registrován: 10.12.2019 11:48

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od vrabi »

Lamik píše: 23.05.2022 19:23 Nemáte někdo zkušenost s elektrocentrálami Könner & Söhnen? Zaujaly mě modely s možností provozu na LPG, ale na internetu nejsou žádné reference. Tváří se to jako německý výrobek, ale moc tomu nevěřím.
Kup si radši Heron, to je sice taky čína, ale vcelku spolehlivá a je na ní v ČR servisní síť.
https://www.heron-motor.cz/produkty/ele ... ly-8896317
Na rozdíl od jiných noname centrál máme vyzkoušeno, že u tohoto výrobce sedí provozní výkon s dokumentací a jsou schopny dlouhodobě dodávat to, co mají v papírech.
Kromě benzínu spaluje i LPG a zemní plyn.
Tuhle centrálu konkrétně nemáme, ale máme několik jiných a jednu centrálo/svářečku a všechno běhá spolehlivě už roky.
Naposledy upravil(a) vrabi dne 24.05.2022 7:34, celkem upraveno 1 x.
steve_michalik
Příspěvky: 218
Registrován: 25.02.2020 15:27

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od steve_michalik »

Vzhledem k nevalné kvalitě textu bych si tipl, že to někde zkopírovali a prohnali překladačem. Jinak je potřeba se zaměřovat na technické údaje a ne na žvásty copywriterů.
Našel jsem toto
https://files.gwl.eu/inc/_doc/attach/St ... 0AH_A4.pdf

Optimal discharge current < 20A 0.5C
Maximal discharge current < 120A 3C, continuous for max 30 minutes from full charge
Max peak discharge current < 400A 10C, maximal 10 seconds in 1 minute

Netuším, zda to stačí pro tvoji centrálu.
drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od drigon »

mercedes777 píše: 23.05.2022 23:00 Vzdyt jsem to rikal, ze jsou odbornici k hovnu!!! :roll:

Toto jsem nasel na NETu, popis k tem akumulatorum:

Lithium Yttrium High Power Battery LiFeYPO4 (12V/40Ah) - Originální Winston baterie produkt WB-LP12V40AH (dříve ThunderSky TS-LP12V40AH, Thunder-Sky TS-LP12V40AH) - kapacita 40Ah - rozměry 225×125×208 mm
POZNÁMKA:
Monolitické 12V baterie nemají uvnitř žádné PCM (žádnou elektroniku). Skládají se z jemně vyvážených buněk s identickou perfomákou. Baterie musí být spravována a provozována jako jeden monolitický 12V blok. Nedoporučujeme provoz v sériovém připojení. Pro systém s vyšším napětím 24/36/48V a více doporučujeme použít Single cells 40Ah + BMS123Smart



Tyto baterie jsou vhodné pro všechny trakční aplikace včetně elektrických vozidel. Plně vyhovuje i pro stacionární aplikace - jako je skladování energie.
Také možné použít pro spouštění spalovacích motorů. V Zásadách nevyžadují pro použití LP 12V baterií pro startování žádnou speciální elektroniku, ale je velmi důležité udržovat min. a max. napětí, proto doporučujeme použít jakoukoliv indikační jednotku napětí, o které budete informováni o aktuálním napětí. To je důležité zejména pro časté startování. Doporučujeme použít nějaký jednoduchý automobilový voltmetr.
Nabízíme indikační voltmetr PROM-VOLT
Neexistuje žádný samovolně vypouštěcí efekt.
Lze dobít v jakémkoli stavu výboje - žádný paměťový efekt
LiFePO4 je velmi bezpečná technologie, ne spontánní spalování, nereaguje s vlhkostí ani s kyslíkem.




Z technického popisu tedy vyplívá, že balancer uvnitř paketu není. To umožňuje velké vybíjecí proudy
V popisu se uvádí, že je množné je použít jako startovací baterie bez jakékoliv úpravy
:yes :yes :yes :finger

Dementi sami nevi co prodavaji!! Meli by je majitele vyrazit na hodinu! Asi proto, ze ti dementi tu firmu nevlastni a je jim jedno jak se prodava! :puke
U lifepo4 baterie je nutné hlídat napětí jednotlivých článků. Pokud se nehlídá/ nebalancuje se články baterie dříve či později rozejdou a ten nejslabší odejde. Poté, co se vnitřně vyzkratuje jeho napětí klesne na nulu a rozdělí se mezi zbývající články. Výsledkem je řetězová reakce.

Uvedu příklad: 4 články, nabíjení na 14,4V. Na 1 článek napětí vychází na 3,6V. Je to sice už na horní hranici (pro maximální životnost se doporučuje nabíjet na max 3,45V), ale ještě v limitu datasheetu.
Během nabíjení se nejslabší článek nabije jako první a jeho napětí začne růst. Dopadne to například takto 3x 3,40V + 1x 4,20V. Článek s napětím 4,20V odejde a v tu chvíli máme 14,4V÷3. To je cca 4,8V na článek. Destrukce je neodvratná.

Proto se k li bateriím dává BMS. Ta v případě překročení nastavených hodnot baterii odpojí od nabíjení. Startér auta bere několik set A, nevím jestli je tak výkonná BMSka k dispozici.

A k lifepo4 bateriím se váže ještě jeden problém. Pokovování elektrod lithiem při nabíjení při teplotách pod bodem mrazu. Baterie se tím nevratně zničí a ztratí kapacitu a změkne.
Když jsem začínal se soláry jsem si neznajíc tento problém takto zničenou lifepo4 baterii koupil. Články o kapacitě 200Ah měly kapacitu tak 80Ah a přestože měly být schopné dát proud až 600A ve finále zvládaly dát tak 20A. Při větší zátěži jejich napětí prudce klesalo. Průměrně o 0,1 V na každých 10A zátěže pro jeden článek 3,3V.

Proto se lifepo4 baterie používají u motocyklů, na kterých se zpravidla v zimě nejezdí. Proto tam tento problém s pokovením elektrod zpravidla nenastane. Ale u auta, které musí fungovat i v zimě je to prostě špatně. Lifepo4 třeba startovací proud zvládne dát, ale v okamžiku kdy ho za mrazu začne alternátor dobíjet je po něm. Je to otázka jen několik sekund.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
mercedes777
Příspěvky: 73
Registrován: 01.01.2014 22:32
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od mercedes777 »

Cetl jsi to, co jsem tady zkopiroval od vyrobce?
Jak muzu kontrolovat jednotlive clanky,
kdyz je aku uzavrene a bez elektroniky? :roll:

Je tam psane..........

Monolitické 12V baterie nemají uvnitř žádné PCM (žádnou elektroniku).
Skládají se z jemně vyvážených buněk s identickou perfomákou.
Baterie musí být spravována a provozována jako jeden monolitický 12V blok.


Baterie nebude nikdy v mrazu, je v mistnosti.
Uživatelský avatar
mercedes777
Příspěvky: 73
Registrován: 01.01.2014 22:32
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od mercedes777 »

drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od drigon »

Doporučuji nastudovat fórum Mypower.cz O lifepo4 bateriích je toho tam spousta. A před lifepo4 bateriemi v 12V blocích bez BMS a přístupu k jednotlivým článkům tam vyloženě varují. Jsou tam lidé, kteří tyto uzavřené boxy s bateriemi rozebrali a jednotlivé články doplnili BMSkou. Ono totiž není otázka jestli se články uzavřené baterie bez BMS rozejdou, ale kdy se tak stane. A pokud v bloku není nic, co by další nabíjení/vybíjení zastavilo zbývá akorát tak :head
Koukej tak, aby jsi viděl.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od cipis »

A tak ať si to klidně koupí, když ten papír snese všechno, tak nám tu třeba pak poreferuje, jak dopadl ...
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Domaci elektrarny a elektrocentraly.

Příspěvek od dracekvo »

Na mypower někdo má Lifepo v autě a pokud vím, nemá s tím ani po několika letech problém. Baterka by šla umístit do izolovaného boxu, kde by tolik netrpěla zimou.
Tady se navíc bavíme o centrále, která bude nejspíše někde v místnosti.

A ani napojení přes BMS není problém. Však startér nemusí být napojený přes BMS. Může být napojený napřímo.
Za BMS může být napojený až zbytek auta. Ale ani tak bych to nedělal.
Není nic horšího, než když vám za jízdy vypadne komplet elektrika v autě. A vůbec nevím co by na to řekl alternátor, když by se mu za jízdy odpojla baterie.
BMS bych tam osadil, ale přivedl bych si výstup z ní pouze signálku, který bych invertoval. Pokud by BMS odpojila aku, dostal bych varování, že je něco špatně, ale auto by fungovalo dál.
Stejně tak bych samozřejmě doplnil voltmetr.

Na motorku jsem si stavěl Lifepo z 7Ah buřtíků. Mám tam jen balancer. Na BMS s funkci odpojení baterie kašlu. Raději zničím baterku, než elektriku v motorce, z důvodu náhlého odpojení aku při jízdě.
Odpovědět