Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Jak už to bývá původní baterie do AKU vrtačky 14,4V se odporoučely a mě bylo líto vyhodit vrtačku, protože jede už 6 let a pořád bez problémů (asi nemá kurvítko ), jsem s ní zvyklí dělat a mám ji rád
Originál nová baterie stojí skoro to samé jako nová autobaterie tak jsem pohledal po netu a našel jsem několik návodů na přestavbu.
Trafo 220V>12V (14,4V) byla první volba, ale po konzultaci s firemním elektrikářem jsem zjistil, že by to vedlo při velkém odběru proudu (vrtačka utahuje velkou silou) k vyhazování jističe.
Druhá volba byla napojit na autobaterii a doufat, že vrtačka 14,4V bude mít sílu i na 12V. Po jednoduchém testu jsem ověřil, že problém v napětí není a vrtačka má pořád sílu. Tuto variantu jsem dotáhl do finále a z obrázků vidíte výsledek.
Vrtačka je napojená/napájená přes reprákovou dvoulinkou 2,5.
Jako dobíječku autobaterie mě firemní elektrikář dal vyřazenou UPSku s vývody, stačilo přidělat koncovky. Náklady na přestavbu jen mírně přesáhly cenu nové original baterie
Vím, že pro místní elektrikářská guru je to brnkačka, ale já z toho mám užitek i radost a třeba konkrétní počin pomůže i někomu jinému.
Originál nová baterie stojí skoro to samé jako nová autobaterie tak jsem pohledal po netu a našel jsem několik návodů na přestavbu.
Trafo 220V>12V (14,4V) byla první volba, ale po konzultaci s firemním elektrikářem jsem zjistil, že by to vedlo při velkém odběru proudu (vrtačka utahuje velkou silou) k vyhazování jističe.
Druhá volba byla napojit na autobaterii a doufat, že vrtačka 14,4V bude mít sílu i na 12V. Po jednoduchém testu jsem ověřil, že problém v napětí není a vrtačka má pořád sílu. Tuto variantu jsem dotáhl do finále a z obrázků vidíte výsledek.
Vrtačka je napojená/napájená přes reprákovou dvoulinkou 2,5.
Jako dobíječku autobaterie mě firemní elektrikář dal vyřazenou UPSku s vývody, stačilo přidělat koncovky. Náklady na přestavbu jen mírně přesáhly cenu nové original baterie
Vím, že pro místní elektrikářská guru je to brnkačka, ale já z toho mám užitek i radost a třeba konkrétní počin pomůže i někomu jinému.
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Hmm, je to sice hezké, ale tím si zcela zlikvidoval to kouzlo, které aku vrtačka má - absence vždypřekážejícího kabelu a mobilitu...
Nevím, kde jsi sháněl novou baterii, ale zkus se poptat v Bateria Slaný - tam se zabývali přepakováním a vycházelo to levněji jak origo nové.
(já od nich bral baterie do digiťáků a nootebooků a naprostá spokojenost)
Nevím, kde jsi sháněl novou baterii, ale zkus se poptat v Bateria Slaný - tam se zabývali přepakováním a vycházelo to levněji jak origo nové.
(já od nich bral baterie do digiťáků a nootebooků a naprostá spokojenost)
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
len tá cena novej baterie stoji skoro čo nova aku vrtačka
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
re lachtan : přesně tak. často se dá za levnější peníze baterka předělat na ještě výkonější než originál. už sem takhle předělával nejedno zařízení a zvládne to i průměrně vycvičenej bernardýn s trafopájkou . nicméně jako nápad to taky neni špatný.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Tak já mám vrtačku v designu akuvrtačky už od výrobce na 230V a je to nejlepší "aku" jakou jsem měl Super ergonomie a akumulátor (Temelín) k neutahání...
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Trafo z akuškou rozhodně jističe nevyhodí
Měl jsem to tak udělané na ponku .
Jen místo baterky mám takovej špalík z MDF s kovovýma ploškama na bocích.
Když byl kabel krátký vrazil jsem do ní akumulátor, který se tak šetřil a vydržel mnohem déle.
Problém je sehnat trafo co dá na 12voltech proud cca 15 až 20 ampér.
trochu matematiky 12V×20A=240 W
což na primáru trafa tedy v zásuvce udělá odběr 240W/220V = 1,09 A .
Jestli se nepletu tak jističe pro světelný okruh začínají na 6 A .
Z aku vrtačky jsem použil motor s převodovkou když jsem malému stavěl autíčko.
Tedy dva motory každé zadní kolo má vlastní.
Je tam automobilová pojistka na 30A a shořela až když jsem v něm seděl já a do prudkého svahu se
autíčko zastavilo pod plným plynem.
P.S.: právě proto že Akumulátor odejde vždy jako první jsem se praštil přes kapsu a koupil
Akuvrtačku od Boshe na 10,2V Je mrňavá lehounká ale hlavně Akumulátor je kompatibilní z celou řadou nářadí
a prodává se proto i zvlášť. Naopak dá se na ten aku koupil nářadí bez aku a nabíječky - tedy levněji než jako set.
Měl jsem to tak udělané na ponku .
Jen místo baterky mám takovej špalík z MDF s kovovýma ploškama na bocích.
Když byl kabel krátký vrazil jsem do ní akumulátor, který se tak šetřil a vydržel mnohem déle.
Problém je sehnat trafo co dá na 12voltech proud cca 15 až 20 ampér.
trochu matematiky 12V×20A=240 W
což na primáru trafa tedy v zásuvce udělá odběr 240W/220V = 1,09 A .
Jestli se nepletu tak jističe pro světelný okruh začínají na 6 A .
Z aku vrtačky jsem použil motor s převodovkou když jsem malému stavěl autíčko.
Tedy dva motory každé zadní kolo má vlastní.
Je tam automobilová pojistka na 30A a shořela až když jsem v něm seděl já a do prudkého svahu se
autíčko zastavilo pod plným plynem.
P.S.: právě proto že Akumulátor odejde vždy jako první jsem se praštil přes kapsu a koupil
Akuvrtačku od Boshe na 10,2V Je mrňavá lehounká ale hlavně Akumulátor je kompatibilní z celou řadou nářadí
a prodává se proto i zvlášť. Naopak dá se na ten aku koupil nářadí bez aku a nabíječky - tedy levněji než jako set.
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Nedavno sem kupoval Ni-Cd v gme měli v akci po stovce. Tj celá repase mě vyšla na 300,-
http://www.gme.cz/akupack-bat-4v8-4-8v- ... d-p540-331
To stačí kuchnout a nasázet do akupacku.
http://www.gme.cz/akupack-bat-4v8-4-8v- ... d-p540-331
To stačí kuchnout a nasázet do akupacku.
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Mobilitu neřeším až tak moc, protože 95% práce dělám v dosahu kabelu a na ten zbytek mám druhou baterii mizerně, ale funkční takže mobilitu ještě mám. Koneckonců i autobaterie se dá přenést
O repasu vím a je v plánu, ale jen pro jednu baterii až doslouží úplně.
Moje řešení se mi líbí, protože autobaterie vydrží celý den šroubování a nemusím to řešit.
Ohledně porovnání ceny nové autobaterie a nové aku vrtačky tak to jste vedle, protože moje AKUčka stála asi 5000,- a teď ji mají o dost levněji, proč asi? Mám ji z dob kdy ještě dělali pořádně a je to šuntování poznat i třeba jen na kufru. Dřív měl kufr zavíraní pohodlné na prsty a přesto pevně držel zavřený a nyní ten samý jde strašně těžko zavřít a ještě se různě kroutí a zavírá "přes hranu". Takže ne novou nechci. Pochybuju, že by AKUčka za 1200,- někde z LIDLu vydržela déle než životnost baterií v mém vytížení a měla taky porovnatelné funkce.
Ten tip v GME je dobrý, díky.
O repasu vím a je v plánu, ale jen pro jednu baterii až doslouží úplně.
Moje řešení se mi líbí, protože autobaterie vydrží celý den šroubování a nemusím to řešit.
Ohledně porovnání ceny nové autobaterie a nové aku vrtačky tak to jste vedle, protože moje AKUčka stála asi 5000,- a teď ji mají o dost levněji, proč asi? Mám ji z dob kdy ještě dělali pořádně a je to šuntování poznat i třeba jen na kufru. Dřív měl kufr zavíraní pohodlné na prsty a přesto pevně držel zavřený a nyní ten samý jde strašně těžko zavřít a ještě se různě kroutí a zavírá "přes hranu". Takže ne novou nechci. Pochybuju, že by AKUčka za 1200,- někde z LIDLu vydržela déle než životnost baterií v mém vytížení a měla taky porovnatelné funkce.
Ten tip v GME je dobrý, díky.
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
myslim si, že efektívnejšie je zohnať zdroj pre notebook(z12VDC na18VDC) do auta a ten pripojit ku autobaterii a druhý koniec ku už-bez-aku-škrobovačke starých už nepoužitelných sa vála kopec v skladoch IT techniky
Re: Přestavba AKU vrtačky na autobaterii
Já používám Li-Polky, co mám do zbraní
Akorát na rozdíl od těch zbraní je musím u vrtačky hlídat, aby se nedostaly pod 3V na článek ...
Akorát na rozdíl od těch zbraní je musím u vrtačky hlídat, aby se nedostaly pod 3V na článek ...