SOUMRAK ZÁPADU
Re: SOUMRAK ZÁPADU
problém s tlačením do masové elekomobility je, že společenskou změnu realizujeme před vědecko-technologickým průlomem - vždy byl vynález (vnitřní spalování) a pak až společenská změna
abychom mohli masově nasadit elektromobilitu, potřebujeme technologický pokrok (např. výkonný zdroj energie, její bezdrátový přenos...) kdy byl poslední technologický průlom? štěpná reakce? polovodičové obvody? to je víc jak před 50 lety. Nemůžeme změnit společnost a pak hledat cestu, aby to udržitelně fungovalo. Napřed potřebujeme průlom, který tu změnu k lepšímu umožní. Změnu k horšímu umí zařídit každej diletant
abychom mohli masově nasadit elektromobilitu, potřebujeme technologický pokrok (např. výkonný zdroj energie, její bezdrátový přenos...) kdy byl poslední technologický průlom? štěpná reakce? polovodičové obvody? to je víc jak před 50 lety. Nemůžeme změnit společnost a pak hledat cestu, aby to udržitelně fungovalo. Napřed potřebujeme průlom, který tu změnu k lepšímu umožní. Změnu k horšímu umí zařídit každej diletant
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
při současném stavu techniky může masová emobilita být realizována jen tak, že bude centrálně řízená. systém rozhodne kdy a kde máte nabíjet (ostatně nemají to tak v Číně?). Aby toto fungovalo, tak systém potřebuje vstupy - cíl vaší cesty, stav nabití baterie, aktuální spotřebu a další. Tedy nutno sbírat, přenášet a vyhodnocovat spoustu dat, nehledě nutnosti kontroly nad každým naším prdem.
Proto máme chtít 5G sítě, abychom mohli v telefonu stahovat hovadinky v tramvaji ještě rychleji. A proč progresivisté tak protlačují emobilitu a autonomní řízení? ne kvůli zelenosti a bezpečnosti, kterou snadno vyvrátí každý uvažující člověk, ale právě kvůli nutnosti kontroly našich životů. Emobilita není cíl, ale nástroj.
to je můj názor, podotknu že mám vystudovanou mimo jiné aplikovanou mechaniku a teorií řízení jsem se nějakou dobu živil
Proto máme chtít 5G sítě, abychom mohli v telefonu stahovat hovadinky v tramvaji ještě rychleji. A proč progresivisté tak protlačují emobilitu a autonomní řízení? ne kvůli zelenosti a bezpečnosti, kterou snadno vyvrátí každý uvažující člověk, ale právě kvůli nutnosti kontroly našich životů. Emobilita není cíl, ale nástroj.
to je můj názor, podotknu že mám vystudovanou mimo jiné aplikovanou mechaniku a teorií řízení jsem se nějakou dobu živil
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 10.10.2020 16:59
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Vratniku, vidis to moc konspiracne, precenujes nepritele Spise je to pro totalitne myslici vitany vedlejsi efekt. Co neubira jeho nebezpecnosti. Termiti maji naprostou totalitu, jedinec tam neznamena nic. vyhoda je stabilita, prezili 100 milionu let beze zmen. Jenze take nic nevymysleli, neletaji do vesmiru, nezpiva jim z repraku termiti Michael Jackson s naondulovanymi tykadly Termitsky nastavena a regulovana lidska spolecnosti se zastavi a rozlozi. tak daleko ale zeleni a rudi posuci nedovidi. Ani ti maskovani za dymovou clonu vedy, jako Cilek.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
jak píše Janko (vracím se k příspěvku o pár postů před tím posledním), toto řici: třeba neprodávat velká SUV auta lidem, kteří je nepotřebují" je donebevolající marxistická blitka. My, strana rozhodneme, kdo SUV potřebuje a kdo ne! My rozhodneme, jak výkonné auto potřebuješ! Jestli takto někdo uvažuje, je to velmi nebezpečné. Toto se dá aplikovat pak na vše - nedovolit zbraně tem, kteří je nepotřebuji, určit velikost bytu, který si budeš moci pronajmout nebo koupit dle toho, kolik místa potřebuješ atd atd. fantazii se meze nekladou.
Naposledy upravil(a) devlop dne 11.11.2020 12:39, celkem upraveno 1 x.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Ohledně rozvodné sítě.
Byla doba, kdy v každém baráku bylo maximálně pár 40W žárovek a tím to haslo.
Jak se začali objevovat vařiče, boilery a taky se říkalo, že rozvodná síť na to není dělaná.
Pak přišlo topení elektrikou, klimatizace, atd.. Taky se říkalo, že až si všichni v létě zapnou klimatizace, tak bude black out.
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek. Prostě rozvodná síť se bude pomalu dimenzovat, jak porostou nároky. Nebude to skok, že se najednou objeví tisíce elektromobilů co budou chtít nabíjet.
Takže dle mého je tento argument lichý.
A proč na to EU tak tlačí? Podle mě jsou dva zásadní důvody. Jeden trošku mimo a to přemejšlení ekologických šílenců. Ale oni už polámali i konvenční trh se spalovacíma autama. Automobilkám se už kvůli eko kurvítkům pomalo nevyplatí vyrábět malé levné automobily.
A druhá věc je dle mého poněkud více smysluplná. A to je částečná eliminace závislosti evropy na zemích, kde se těží ropa. Na tom nevidím nic špatného. Evropa nemá jinou možnost jak elektriku. (vodík je blbost. Získává se z ropných produktů)
Každopádně způsob jakým se EU snaží protlačit elektromobilitu je špatný. Měl by zůstat trh volný, nepokřivený dotacema.
Pokud ty auta za něco stojí, tak se musí prosadit sami. Spalovací auta se také prosadili sami, protože prostě jednoho dne byli lepší jak koně.
Byla doba, kdy v každém baráku bylo maximálně pár 40W žárovek a tím to haslo.
Jak se začali objevovat vařiče, boilery a taky se říkalo, že rozvodná síť na to není dělaná.
Pak přišlo topení elektrikou, klimatizace, atd.. Taky se říkalo, že až si všichni v létě zapnou klimatizace, tak bude black out.
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek. Prostě rozvodná síť se bude pomalu dimenzovat, jak porostou nároky. Nebude to skok, že se najednou objeví tisíce elektromobilů co budou chtít nabíjet.
Takže dle mého je tento argument lichý.
A proč na to EU tak tlačí? Podle mě jsou dva zásadní důvody. Jeden trošku mimo a to přemejšlení ekologických šílenců. Ale oni už polámali i konvenční trh se spalovacíma autama. Automobilkám se už kvůli eko kurvítkům pomalo nevyplatí vyrábět malé levné automobily.
A druhá věc je dle mého poněkud více smysluplná. A to je částečná eliminace závislosti evropy na zemích, kde se těží ropa. Na tom nevidím nic špatného. Evropa nemá jinou možnost jak elektriku. (vodík je blbost. Získává se z ropných produktů)
Každopádně způsob jakým se EU snaží protlačit elektromobilitu je špatný. Měl by zůstat trh volný, nepokřivený dotacema.
Pokud ty auta za něco stojí, tak se musí prosadit sami. Spalovací auta se také prosadili sami, protože prostě jednoho dne byli lepší jak koně.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
se závislostí na ropě nesouhlasím
vezměme např německo, kde se zemní plyn podílí na složení el. zdrojů téměř jako uhlí (cca 16%), podíl plynu na mixu roste. Místo lití benzínu do aut je budem nabíjet spalováním plynu z ruska, (proč se staví Nordstream2?).
Na výrobu mobilu padne 80L ropy, na notebook něco přes 200L, závislosti na ropě se změnou v mobilitě nezbavíme
vezměme např německo, kde se zemní plyn podílí na složení el. zdrojů téměř jako uhlí (cca 16%), podíl plynu na mixu roste. Místo lití benzínu do aut je budem nabíjet spalováním plynu z ruska, (proč se staví Nordstream2?).
Na výrobu mobilu padne 80L ropy, na notebook něco přes 200L, závislosti na ropě se změnou v mobilitě nezbavíme
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 10.10.2020 16:59
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Prosadit sami ?? Probud se do reality. Revolucionari nikdy necekali na to az bude spolecnost zrala pro jejich vize. Rusaci si udelali bolsevismus v zemi negramotnych muziku. Ano, dosahli zprumyslneni zeme, atd. - ale ze malych vedlejsich skod v radu desitek milionu mrtvol. Kdyby si dneska radovemu Rusovi co mu vymizela v tech letech cast rodiny nabidl ted volbu zda to stalo zato, a ze by to mohl zpetne zmenit - jak by volil ? Zvolil by si Stalina nebo Kerenskeho ? Ted budou take "vedlejsi skody". Ktere povedou ke spolecenskemu vybuchu.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Ano. Ale byl automobil roku 1930 ekologičtější, než kůň? Asi moc ne.Spalovací auta se také prosadili sami, protože prostě jednoho dne byli lepší jak koně.
Co bránilo ČEZu odpopílkovat a odsířit elektrárny už třeba v 70. letech? Nic, akorát to bylo drahé a "nevyplatilo se to" . Kupovali si lidi první auta s katalyzátorem dobrovolně?
Jsou věci, kde jde trh trochu proti ekologii, protože je to krátkodobě výhodnější.
Ale hlavně: Nářek dnešních automobilek nad tím, že se auta musejí auta zdražit je faleš.
1) Emisní limity vždycky vznikaly v součinnosti s autoprůmyslem, který vždycky musel odkejvat, jestli jsou limity splnitelné.
2) Emisní a bezpečnostní limity vždycky sloužily jako účinný filtr před konkurencí z Asie, protože si Číňani ani Indové nebyli technologicky schopní se na evropský trh dohrabat. Akorát na Japonce nasadili clo, tam to nešlo jinak, ti holt začali vyrábět v Evropě.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
ve dvou tvých po sobě jdoucích příspěvcích si protiřečíš. Je tracking a online fízlování vitaný vedlejší efekt emobility a nebo je třeba emobilitu násilně prosadit, aby mohli fízlovat?
tak jak teda? Ať můžeme vést smysluplnou diskusi
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
spalováky se musí zdražit, aby elektromobily nevypadaly jako drahá hračka pro fandyhonzasl píše: ↑11.11.2020 13:18
Ale hlavně: Nářek dnešních automobilek nad tím, že se auta musejí auta zdražit je faleš.
1) Emisní limity vždycky vznikaly v součinnosti s autoprůmyslem, který vždycky musel odkejvat, jestli jsou limity splnitelné.
2) Emisní a bezpečnostní limity vždycky sloužily jako účinný filtr před konkurencí z Asie.
1) to už pár let neplatí, kormidlo se předalo EU a automobilky (možná za tichého souhlasu) musejí reagovat - např. zkoušení pro klasifikaci do emisních tříd EURO: proč je předepsáno, že má auto 70% testovacího času stát na místě na neutrálu? Automobilky reagovali startstopem, který akorát kurví dvouhmotu a vyžaduje složitější elektronické řízení a tedy zvyšuje cenu, ekologický přínos je nulový. Jo a hybrid / eletromobil je po 70% testu 100% zelený etalon.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 10.10.2020 16:59
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Neprotirecim si, to je totiz uplne jedno ktery efekt je prvni, pro neomarxisty vsech barev jsou oba vitane. To mas jako se svetovymi satelitnimi sitemi internetu. Kseft, nebo spionaz i tam kde doposud byla obtizna, az nemozna ? Oboje.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
No jak kde, v paneláku na sídlišti postaveném ještě z bolševika ani náhodou. Měli jsme problém s přechodem z plynového na elektrické vaření (cca kolem roku 2010). Náš byt byl posledním komu rozvodné závody povolili navýšení jističe, další by prý už rozvodna na sídlišti nedala ... a rozkopat sídliště se jim fakt ani trochu nechce.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jenže právě současné tlaky z EU nás tlačí k tomu, aby se objevily rychle ty tisíce elektromobilů. A to bude ten skok. Není to právě přirozený vývoj, který reaguje na poptávku uživatelů, a ta je dána poměrem užitné hodnoty a ceny.dracekvo píše: ↑11.11.2020 12:39 .....
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek. Prostě rozvodná síť se bude pomalu dimenzovat, jak porostou nároky. Nebude to skok, že se najednou objeví tisíce elektromobilů co budou chtít nabíjet.
Takže dle mého je tento argument lichý.
....
Zatím se tlačí zpřísňováním emisních limitů a dotacemi, ale nevede to ke kýženému revolučnímu výsledku, zákazníci to nechtějí.
Tak by je mohlo napadnout udělat to jako norští soudruzi, a napálit na auta se spalovacími motory 100% extra daň navíc. Říkejme tomu třeba greténská daň ... pak by si lidi ještě rádi kupovali ty levnější a ekologické elektromobily ... tedy spíše ti bohatší, celá tato hra na elektromobilitu ve skutečnosti bere peníze chudým směrem k těm bohatším.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
No a u nás Pha 4 letos (a loni a předloni) tahali nové kabely .
Takže furt někde rozkopané ulice a chodníky
Takže furt někde rozkopané ulice a chodníky
Re: SOUMRAK ZÁPADU
elektromobilita je hlavně hladovou zdí EU, samozřejmě vyhovuje i akcionářům, jinak by byla neprůchozí. Lidi od Berlína na východ jsou jim u ...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
jenže to co popisuječ jsou nárusty ve stovkách W v průběhu desetiletí,kdežto na rychlé nebíječky máš desítky kW,Jde o to,že ty nárusty v domácnostech a třeba i klimatizace ti pobere vedení ale na elektromobilitu to vedení nepobere..Stačí vidět,co je potřeba za vedení a příkony na místo,kde je několik rychlonabíječek a pak každej kdo má trochu povědomí o elektrice ví,že představa nabíjení desítek,nedej bože stovek aut najednou soubežně je nesmysl.Třeba takový sídliště je prostě nereálný - samozřejmě pokud vedle toho sídliště nebude stát elektrárna .-)dracekvo píše: ↑11.11.2020 12:39 Ohledně rozvodné sítě.
Byla doba, kdy v každém baráku bylo maximálně pár 40W žárovek a tím to haslo.
Jak se začali objevovat vařiče, boilery a taky se říkalo, že rozvodná síť na to není dělaná.
Pak přišlo topení elektrikou, klimatizace, atd.. Taky se říkalo, že až si všichni v létě zapnou klimatizace, tak bude black out.
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jaderný minireaktor do každého sklepa
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jasnej dukaz ze elektromobilita je strategicky dulezita je videt v postoji Ciny. Je evidentni ze Cina na ekologii kasle a presto tlaci tenhle segment prumyslu jak nejvic to jde. Proc asi? Energeticka nezavislost.
Jo a mimochodem, v PA dobe zadnou ropu nesezenete, zatimco energie ze solarnich elektraren nebude az takovy problem.
Jo a mimochodem, v PA dobe zadnou ropu nesezenete, zatimco energie ze solarnich elektraren nebude az takovy problem.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
S tou solární energií prrr. Mám vlastní solární elektrárnu a letos bych se teda opravdu moc nezajezdil. A to ani v létě natožpak teď. Je to jednoduché - to kulaté přes mraky nesvítí => ty si nezajezdíš. Zlatý diesly!
Budoucnost má jenom národ, kde muži sází stromy i když ví, že v jejich stínu nebudou sami odpočívat.