SOUMRAK ZÁPADU

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od vratnikp »

problém s tlačením do masové elekomobility je, že společenskou změnu realizujeme před vědecko-technologickým průlomem - vždy byl vynález (vnitřní spalování) a pak až společenská změna
abychom mohli masově nasadit elektromobilitu, potřebujeme technologický pokrok (např. výkonný zdroj energie, její bezdrátový přenos...) kdy byl poslední technologický průlom? štěpná reakce? polovodičové obvody? to je víc jak před 50 lety. Nemůžeme změnit společnost a pak hledat cestu, aby to udržitelně fungovalo. Napřed potřebujeme průlom, který tu změnu k lepšímu umožní. Změnu k horšímu umí zařídit každej diletant
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od vratnikp »

při současném stavu techniky může masová emobilita být realizována jen tak, že bude centrálně řízená. systém rozhodne kdy a kde máte nabíjet (ostatně nemají to tak v Číně?). Aby toto fungovalo, tak systém potřebuje vstupy - cíl vaší cesty, stav nabití baterie, aktuální spotřebu a další. Tedy nutno sbírat, přenášet a vyhodnocovat spoustu dat, nehledě nutnosti kontroly nad každým naším prdem.
Proto máme chtít 5G sítě, abychom mohli v telefonu stahovat hovadinky v tramvaji ještě rychleji. A proč progresivisté tak protlačují emobilitu a autonomní řízení? ne kvůli zelenosti a bezpečnosti, kterou snadno vyvrátí každý uvažující člověk, ale právě kvůli nutnosti kontroly našich životů. Emobilita není cíl, ale nástroj.
to je můj názor, podotknu že mám vystudovanou mimo jiné aplikovanou mechaniku a teorií řízení jsem se nějakou dobu živil
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Janko Burka
Příspěvky: 93
Registrován: 10.10.2020 16:59

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Janko Burka »

Vratniku, vidis to moc konspiracne, precenujes nepritele :) Spise je to pro totalitne myslici vitany vedlejsi efekt. Co neubira jeho nebezpecnosti. Termiti maji naprostou totalitu, jedinec tam neznamena nic. vyhoda je stabilita, prezili 100 milionu let beze zmen. Jenze take nic nevymysleli, neletaji do vesmiru, nezpiva jim z repraku termiti Michael Jackson s naondulovanymi tykadly :) Termitsky nastavena a regulovana lidska spolecnosti se zastavi a rozlozi. tak daleko ale zeleni a rudi posuci nedovidi. Ani ti maskovani za dymovou clonu vedy, jako Cilek.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od devlop »

jak píše Janko (vracím se k příspěvku o pár postů před tím posledním), toto řici: třeba neprodávat velká SUV auta lidem, kteří je nepotřebují" je donebevolající marxistická blitka. My, strana rozhodneme, kdo SUV potřebuje a kdo ne! My rozhodneme, jak výkonné auto potřebuješ! Jestli takto někdo uvažuje, je to velmi nebezpečné. Toto se dá aplikovat pak na vše - nedovolit zbraně tem, kteří je nepotřebuji, určit velikost bytu, který si budeš moci pronajmout nebo koupit dle toho, kolik místa potřebuješ atd atd. fantazii se meze nekladou.
Naposledy upravil(a) devlop dne 11.11.2020 12:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od dracekvo »

Ohledně rozvodné sítě.
Byla doba, kdy v každém baráku bylo maximálně pár 40W žárovek a tím to haslo.
Jak se začali objevovat vařiče, boilery a taky se říkalo, že rozvodná síť na to není dělaná.
Pak přišlo topení elektrikou, klimatizace, atd.. Taky se říkalo, že až si všichni v létě zapnou klimatizace, tak bude black out.
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek. Prostě rozvodná síť se bude pomalu dimenzovat, jak porostou nároky. Nebude to skok, že se najednou objeví tisíce elektromobilů co budou chtít nabíjet.
Takže dle mého je tento argument lichý.

A proč na to EU tak tlačí? Podle mě jsou dva zásadní důvody. Jeden trošku mimo a to přemejšlení ekologických šílenců. Ale oni už polámali i konvenční trh se spalovacíma autama. Automobilkám se už kvůli eko kurvítkům pomalo nevyplatí vyrábět malé levné automobily.
A druhá věc je dle mého poněkud více smysluplná. A to je částečná eliminace závislosti evropy na zemích, kde se těží ropa. Na tom nevidím nic špatného. Evropa nemá jinou možnost jak elektriku. (vodík je blbost. Získává se z ropných produktů)

Každopádně způsob jakým se EU snaží protlačit elektromobilitu je špatný. Měl by zůstat trh volný, nepokřivený dotacema.
Pokud ty auta za něco stojí, tak se musí prosadit sami. Spalovací auta se také prosadili sami, protože prostě jednoho dne byli lepší jak koně.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od vratnikp »

se závislostí na ropě nesouhlasím
vezměme např německo, kde se zemní plyn podílí na složení el. zdrojů téměř jako uhlí (cca 16%), podíl plynu na mixu roste. Místo lití benzínu do aut je budem nabíjet spalováním plynu z ruska, (proč se staví Nordstream2?).
Na výrobu mobilu padne 80L ropy, na notebook něco přes 200L, závislosti na ropě se změnou v mobilitě nezbavíme
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Janko Burka
Příspěvky: 93
Registrován: 10.10.2020 16:59

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Janko Burka »

Prosadit sami ?? Probud se do reality. Revolucionari nikdy necekali na to az bude spolecnost zrala pro jejich vize. Rusaci si udelali bolsevismus v zemi negramotnych muziku. Ano, dosahli zprumyslneni zeme, atd. - ale ze malych vedlejsich skod v radu desitek milionu mrtvol. Kdyby si dneska radovemu Rusovi co mu vymizela v tech letech cast rodiny nabidl ted volbu zda to stalo zato, a ze by to mohl zpetne zmenit - jak by volil ? Zvolil by si Stalina nebo Kerenskeho ? Ted budou take "vedlejsi skody". Ktere povedou ke spolecenskemu vybuchu.
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od honzasl »

Spalovací auta se také prosadili sami, protože prostě jednoho dne byli lepší jak koně.
Ano. Ale byl automobil roku 1930 ekologičtější, než kůň? Asi moc ne.
Co bránilo ČEZu odpopílkovat a odsířit elektrárny už třeba v 70. letech? Nic, akorát to bylo drahé a "nevyplatilo se to" . Kupovali si lidi první auta s katalyzátorem dobrovolně?
Jsou věci, kde jde trh trochu proti ekologii, protože je to krátkodobě výhodnější.

Ale hlavně: Nářek dnešních automobilek nad tím, že se auta musejí auta zdražit je faleš.

1) Emisní limity vždycky vznikaly v součinnosti s autoprůmyslem, který vždycky musel odkejvat, jestli jsou limity splnitelné.

2) Emisní a bezpečnostní limity vždycky sloužily jako účinný filtr před konkurencí z Asie, protože si Číňani ani Indové nebyli technologicky schopní se na evropský trh dohrabat. Akorát na Japonce nasadili clo, tam to nešlo jinak, ti holt začali vyrábět v Evropě.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od vratnikp »

Janko Burka píše: 11.11.2020 12:38 Spise je to pro totalitne myslici vitany vedlejsi efekt.
Janko Burka píše: 11.11.2020 12:56 Prosadit sami ?? Probud se do reality.
ve dvou tvých po sobě jdoucích příspěvcích si protiřečíš. Je tracking a online fízlování vitaný vedlejší efekt emobility a nebo je třeba emobilitu násilně prosadit, aby mohli fízlovat?
tak jak teda? Ať můžeme vést smysluplnou diskusi
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od vratnikp »

honzasl píše: 11.11.2020 13:18

Ale hlavně: Nářek dnešních automobilek nad tím, že se auta musejí auta zdražit je faleš.

1) Emisní limity vždycky vznikaly v součinnosti s autoprůmyslem, který vždycky musel odkejvat, jestli jsou limity splnitelné.

2) Emisní a bezpečnostní limity vždycky sloužily jako účinný filtr před konkurencí z Asie.
spalováky se musí zdražit, aby elektromobily nevypadaly jako drahá hračka pro fandy
1) to už pár let neplatí, kormidlo se předalo EU a automobilky (možná za tichého souhlasu) musejí reagovat - např. zkoušení pro klasifikaci do emisních tříd EURO: proč je předepsáno, že má auto 70% testovacího času stát na místě na neutrálu? Automobilky reagovali startstopem, který akorát kurví dvouhmotu a vyžaduje složitější elektronické řízení a tedy zvyšuje cenu, ekologický přínos je nulový. Jo a hybrid / eletromobil je po 70% testu 100% zelený etalon.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Janko Burka
Příspěvky: 93
Registrován: 10.10.2020 16:59

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Janko Burka »

Neprotirecim si, to je totiz uplne jedno ktery efekt je prvni, pro neomarxisty vsech barev jsou oba vitane. To mas jako se svetovymi satelitnimi sitemi internetu. Kseft, nebo spionaz i tam kde doposud byla obtizna, az nemozna ? Oboje.
TomSmith
Příspěvky: 1274
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od TomSmith »

dracekvo píše: 11.11.2020 12:39 Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek.
No jak kde, v paneláku na sídlišti postaveném ještě z bolševika ani náhodou. Měli jsme problém s přechodem z plynového na elektrické vaření (cca kolem roku 2010). Náš byt byl posledním komu rozvodné závody povolili navýšení jističe, další by prý už rozvodna na sídlišti nedala ... a rozkopat sídliště se jim fakt ani trochu nechce.
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Wdog »

dracekvo píše: 11.11.2020 12:39 .....
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek. Prostě rozvodná síť se bude pomalu dimenzovat, jak porostou nároky. Nebude to skok, že se najednou objeví tisíce elektromobilů co budou chtít nabíjet.
Takže dle mého je tento argument lichý.
....
Jenže právě současné tlaky z EU nás tlačí k tomu, aby se objevily rychle ty tisíce elektromobilů. A to bude ten skok. Není to právě přirozený vývoj, který reaguje na poptávku uživatelů, a ta je dána poměrem užitné hodnoty a ceny.

Zatím se tlačí zpřísňováním emisních limitů a dotacemi, ale nevede to ke kýženému revolučnímu výsledku, zákazníci to nechtějí.
Tak by je mohlo napadnout udělat to jako norští soudruzi, a napálit na auta se spalovacími motory 100% extra daň navíc. Říkejme tomu třeba greténská daň :) ... pak by si lidi ještě rádi kupovali ty levnější a ekologické elektromobily ... tedy spíše ti bohatší, celá tato hra na elektromobilitu ve skutečnosti bere peníze chudým směrem k těm bohatším.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Hohepa »

No a u nás Pha 4 letos (a loni a předloni) tahali nové kabely .
Takže furt někde rozkopané ulice a chodníky
Uživatelský avatar
marabu
Příspěvky: 206
Registrován: 18.03.2020 15:37

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od marabu »

elektromobilita je hlavně hladovou zdí EU, samozřejmě vyhovuje i akcionářům, jinak by byla neprůchozí. Lidi od Berlína na východ jsou jim u ...
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od zedik »

dracekvo píše: 11.11.2020 12:39 Ohledně rozvodné sítě.
Byla doba, kdy v každém baráku bylo maximálně pár 40W žárovek a tím to haslo.
Jak se začali objevovat vařiče, boilery a taky se říkalo, že rozvodná síť na to není dělaná.
Pak přišlo topení elektrikou, klimatizace, atd.. Taky se říkalo, že až si všichni v létě zapnou klimatizace, tak bude black out.
Ale nikdy se nic takového nestalo. Ona se rozvodná síť pomalu přizpůsobovala. To samé bude i v případě nabíječek.
jenže to co popisuječ jsou nárusty ve stovkách W v průběhu desetiletí,kdežto na rychlé nebíječky máš desítky kW,Jde o to,že ty nárusty v domácnostech a třeba i klimatizace ti pobere vedení ale na elektromobilitu to vedení nepobere..Stačí vidět,co je potřeba za vedení a příkony na místo,kde je několik rychlonabíječek a pak každej kdo má trochu povědomí o elektrice ví,že představa nabíjení desítek,nedej bože stovek aut najednou soubežně je nesmysl.Třeba takový sídliště je prostě nereálný - samozřejmě pokud vedle toho sídliště nebude stát elektrárna .-)
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Bill Masen »

zedik píše: 11.11.2020 22:35... vedle toho sídliště nebude stát elektrárna .-)
ale tím se ztratí ta eko výhoda elektroaut, že výfuk mají jinde.
cipis
Příspěvky: 4842
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od cipis »

Jaderný minireaktor do každého sklepa ;-)
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od tom384 »

Jasnej dukaz ze elektromobilita je strategicky dulezita je videt v postoji Ciny. Je evidentni ze Cina na ekologii kasle a presto tlaci tenhle segment prumyslu jak nejvic to jde. Proc asi? Energeticka nezavislost.

Jo a mimochodem, v PA dobe zadnou ropu nesezenete, zatimco energie ze solarnich elektraren nebude az takovy problem.
axiom
Příspěvky: 67
Registrován: 21.12.2013 22:18
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od axiom »

S tou solární energií prrr. Mám vlastní solární elektrárnu a letos bych se teda opravdu moc nezajezdil. A to ani v létě natožpak teď. Je to jednoduché - to kulaté přes mraky nesvítí => ty si nezajezdíš. Zlatý diesly!
Budoucnost má jenom národ, kde muži sází stromy i když ví, že v jejich stínu nebudou sami odpočívat.
Odpovědět