Kulturní šok

...aneb podělte se o své zkušenosti, zážitky a poznatky s ostatními.
Uživatelský avatar
Terminated Account
Příspěvky: 3761
Registrován: 19.08.2011 9:42

Kulturní šok

Příspěvek od Terminated Account »

Taková malá úvaha...

Kdysi před léty jsem se jako student vydal hledat dobrodružství do USA. Při vyřizování pracovních víz musí člověk absolvovat několik seminářů, jejichž společným jmenovatelem je neustálé omílání rizik kulturního šoku. Alespoň mě to tak připadalo... Vybaven těmito informacemi jsem vystoupil v Chicagu z letadla a čekal, kdy mě ten kulturní šok dostane. Týdny plynuly jeden za druhým a pořád nic. Ani na okolí jsem nepozoroval, kromě toho že kluci hubli a holky tloustly nic divného. Můj 4 měsíční pobyt skončil a já bez zkušenosti z kulturního šoku seděl opět v letadle domů. Říkal jsem si "Ksakru, tak jsem se na to těšil a vůbec nic se nestalo. O čem to všichni mleli! Dyť je to až na pár úletů v Americe stejná společnost jako v Evropě." Z omylu mě vyvedl, až pohled na Prahu z několika kilometrové výšky. Čím víc letadlo klesalo, tím víc se do mě vkrádala depka, mizérie a nasranost. Dokonale se mě tyto pocity zmocnily ve chvíli, kdy jsem vystoupil z letadla a stál tváří v tvář českým nasraným xichtům. No kořeny se nezapřou, takže i já jsem se zařadil do řady a nasadil svůj klasický vrozený nasraný výraz. Tenkrát jsem to ještě ale moc nepochopil.

Pořádně jsem to začal chápat, až další rok, kdy jsem stejnou cestu zopakoval a návratová zkušenost byla jak přes kopírák. V dalších letech následovaly cesty po celém světě a každý návrat byl stejný. S přistáním na českém území jsem se vždy zařadil do standardní české frustrace, mizérie a nasranosti.