Nová pravidla na silnici

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

Myslím, že na silnici (i jinde) je potřeba hlavně přemýšlet, než sekat hromady pravidel a omezení. Někdy mám pocit, že se nám ta inkluze rozmáhá i na silnici.
Nelepte se autům na zadek, brzy se za to budou rozdávat vysoké pokuty
Předně se přiznám, že 120 km/h na okrskách a 180 km/h na dálnici považuji za rozumnou cestovní rychlost. Taky že nebourám, nikoho neohrožuju, nevozím se v levým pruhu a vždy dávám včas blinkr.

Dnešní situace (obrazně): Jedu si to vesele po okresce a dojedu tři auta. Vepředu strejc ve svým Ford Fusion a valí si to 60 km/h. Za ním v rozestupu pěti metrů další dvě auta, co se bojí předjíždět a já. Takže zjistím situaci, horizont, zatáčka, protiauta, hodím blinkr, podřadím o dva stupně a dám mu napít.
60 km/h = 16,6 m/s, kolona má tak 27 metrů. Když to vytočím na 120 km/h, ujedu 67 metrů a celou kolonu (2 x 16,6) + 27 = 60,3 metrů předjedu za dvě sekundy.

Situace při dodržení rozestupů: Začíná to stejně, jedu si to vesele po okresce... rozestup je ale požadovaných 50 metrů. Na předjetí celé kolony (10 x 16,6) + 162 = 328 metrů tedy potřebuji deset sekund a úsek skoro 350 metrů bez zatáčky, bez horizontu a bez protijedoucích aut, který samozřejmě také udržují odstup padesáti metrů.

Je to jen modelová situace, strejc v FFku se dá vyměnit za traktor, tatru, taky jich nemusí bejt tři, ale třeba deset. A předpokládám, že vjet někomu do jeho mezery bude něco jako vybržďování, protože jinak to nedává smysl.

Co si o tom myslíte vy? Zvýší to bezpečnost, nebo naopak počet nasranejch lidí a tím i počet potenciálně nebezpečných situací? Dneska jsem jel za polským kamionem s osmiautovým ocáskem 25 kilometrů. Předjížděl jsem na třikrát.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5343
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Rafael »

Jezdím málo a když už tak po známých trasách kde musím. Ale i tak předjíždím na okreskách velice nerad. Raději nechám před sebou místo ať mě může kdokoliv za mnou předjet.
*
Ale nechápu proč na něco takového musí být nějaký zákon a sankce. A vůbec jak se to bude hlídat a tak.
*
Nedávno mě vytočilo, a to jsem kliďas, na okresce plné nepřehledných zatáček a stoupání tohle:
Obří a dlouhý traktor a za ním úplně na jeho prdeli cyklista. Samozřejmě nejel u krajnice, ale u čáry aby ho mohl předjet. Párkrát to i zkusil, ale vždy se vrátil.
Po čtvrť hodině jsem to už nevydržel, zastavil na busové zastávce, zakouřil si a odpověděl na jen email...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

Nedavno jsem se vratila z dovolene. Jedu si to takhle po nejake visce. Prede mnou uzka levotociva zatacka okolo baraku, do kopce, plna cara. A na tomhle miste mne predjel naves kamionu. No hovado. Ani si nechci predstavovat, co by se stalo, kdyby jelo neco v protismeru. Mam to sice na kamere, ale jelikoz je SPZ necitelna (spinava), je to na 2 veci.

Nemuseji se pravidla zprisnovat, stacilo by, kdyby je lidi dodrzovali. Od urcite hranice regulace na to lidi stejne zacnou dlabat (moc pravidel) a zacne to mit presne opacny efekt. Teoreticky by dalsi pravidlo o dodrzovani odstupove vzdalenosti bylo jen dalsi prudou. Na druhou stranu - neni-li nikde definovana optimalni odstupova vzdalenost, jak chcete trestat ty magory, kteri se vam na*erou pred cumak, protoze maji pocit, ze ta "dira" je tam pro ne? Pokud by definice odstoupove vzdalenosti slouzila k potirani techhle mamlasu, jsem pro. Jestlize by to melo slouzit k dalsi buzeraci vetsiny ridicu (prekroceni rychlosti o +2 km/hod., nedodrzeni bezpecne vzdalenosti o 0,1 s apod.), byla bych proti. Ale obavam se, ze ve stavajicim byrokratickem systemu je to stejne jedno, protoze nejake nase nazory jsou zakonodarcum u vrtule...

P. S. A presto si myslim, ze pravidla jsou od toho, aby se dodrzovala :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od dracekvo »

Zákon musí bejt kvůli pitomcům, co se lepí na zadek a pak jsou kvůli nim bouračky, protože nestihnou dobrzdit když se něco stane.
Spíš je otázka k čemu to bude dobré? PČR bezpečnou vzdálenost nekontroluje a nejspíš s tím nezačně ani potom.
A pravidlo dvou vteřin mi příde lepší. To si snadno ověřím pomocí jakéhokoliv paníku. Ale jak mám sakra poznat jestli jedu za autem 50 metrů? To si mám za sklem vozit laserový dálkoměr?

Za mě je to zbytečná změna. Spíše by to chtělo PČR vybavit zařízením na výpočet rychlosti a zvdálenosti od vozidla a poslat je více do provozu.
V provozu sem je snad nikdy neviděl a to nebezpečné prasárny na silnici vidím každý den. Ale postávat někde na plácku, zdržovat řidiče kontrolou řidičáku a gum, to opravdu přínáší bezpečné silnice.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

proforma píše:...jak chcete trestat ty magory, kteri se vam na*erou pred cumak, protoze maji pocit, ze ta "dira" je tam pro ne...pravidla jsou od toho, aby se dodrzovala :-)...
A teď si představ, že pojdeš někam 100 kilometrů. Pojedeš předpisovejch 90 km/h a budeš udržovat předpisovej odstup. Každejch 5 minut ti někdo vjede do tvé předpisové mezery a ty musíš přibrzdit, aby sis ji zase vytvořila. Jak dlouho to vydržíš?
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

Bille, prave to zazivam neustale, proto mne to tak stve. Tedy to, ze musim brzdit kvuli tem magorum. Bezpecny odstup se snazim si nechavat ne kvuli predpisum, ale kvuli sobe, ovsem ta neohleduplnost ceskych ridicu je fakt zlej sen.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od cipis »

Ten problém je někde jinde. Aut je moc na kvalitu a stav silnic, ta auta se tam prostě fyzicky nevlezou. Proto nějaké ustanovení o absolutně daných metrech je naprosto k ničemu, pokud nezakážou jízdu půlce aut. Prostě protože se tolik aut v daný čas na tu silnici nevleze.
Druhý potíž samozřejmě je nesourodý strojový park, ač se některé vozy nevyrábějí už desítky let, tak stále jezdí a rychlosti, dráhy apod. jsou počítány na ty historické stroje. Leckterá zatáčka, která má omezení rychlosti, tak je průjezdná s moderním autem klidně i víc než dvojnásobně.
Pro větší analýzu by to chtělo detailnější statistiky, ono třeba takové Brno patří k posledním z měst, kde nejsou všude úsekové měřiče rychlosti, přesto jsou statistiky nehodovosti srovnatelné, ne-li lepší, než tam, kde to mají ve velkém. Honba za ziskem města se maskuje pod "lepší" bezpečnost, která ovšem není.
Další krávoviny jsou radary na sloupech u cedule začátek obce, pomalu ještě v polích před obcí, kdy dalších x desítek až stovek metrů není vůbec žádný barák, nic. Pak člověk fascinují řidiči, co to zašlápnou před tím radarem, ale jak dojedou do obce, tak pak zase přidají. Aby jim to dobře měřilo, tak to stejně obce dávají na rovné přehledné úseky, kde je to akorát k ničemu pro bezpečnost.
Naštěstí tuším nějaký vyšší správní soud rozhodl, že obec není vymezena cedulemi, ale tím, že je tam souvislá zástavba.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích má základní účel - plynulost a bezpečnost. Rychlosti, cedule, atd. jsou jen pomůckou pro ty, co neznají míru. 90 na okrsce může být zbytečně malá nebo i zbytečně velká rychlost, záleží na celé řadě věcí, na autě, povrchu, ...
A kapitolou samou pro sebe jsou 80 v zúženích na dálnicích. Byť v zúžení, ale na relativně dobrém povrchu, rovnější cestě atd. je míň než na kdejaké okrsce, která je mnohem užší, plná děr a zatáček ...
Cep
Příspěvky: 1706
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Cep »

Zákon o provozu na pozemních komunikacích paragraf 2) cc) obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami; na účelových komunikacích se značky neosazují,
Tady mám dojem, že došlo ke změně, pamatuji si to v tom smyslu, že byly nutné 2 podmínky - souvislá zástavba a označení cedulí. V této podobě to tak není.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od cipis »

No, však, a pole není zastavěné území :) Takže celá řada značek vlastně odporuje tomu paragrafu, protože nejsou u baráků, ale v tom zmíněném poli.
Náhoda: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vla ... VIgcqxYSSk
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

cipis píše:Ten problém je někde jinde. Aut je moc na kvalitu a stav silnic, ta auta se tam prostě fyzicky nevlezou. Proto nějaké ustanovení o absolutně daných metrech je naprosto k ničemu, pokud nezakážou jízdu půlce aut. Prostě protože se tolik aut v daný čas na tu silnici nevleze.
Cipisi, myslim, ze mas pravdu jen castecne. Jedna vec je pocet aut, druha kapacita silnic a treti zpusob jizdy. I na hodne zasekany silnici, kde muzes jet treba jen 70 km, se rychle dostanes z mista A do mista B, ale za podminky, ze vsichni ridici pojedou stejnou rychlosti, tj. prave tehdy bude provoz nejplynulejsi. Kdyz tam kazdy treti bude machrovat a predjizdet, ti za nimi budou muset logicky zpomalovat, cimz se narusi plynulost provozu a v dusledku toho se doba z A do B prodlouzi vsem. Pri soucasnem stavu silnic a poctu provozovanych aut (ne tech registrovanych, odpocivajicich ve stodolach :-)) vidim nejjednodussi reseni prave v te ohleduplnosti, ktera by zvysila plynulost dopravy. Ale vysvetluj to egomaniakum.
cipis píše:Další krávoviny jsou radary na sloupech u cedule začátek obce, pomalu ještě v polích před obcí, kdy dalších x desítek až stovek metrů není vůbec žádný barák, nic. Pak člověk fascinují řidiči, co to zašlápnou před tím radarem, ale jak dojedou do obce, tak pak zase přidají.
Jo, jo. Priznam se, ze ja jsem typ ridice spis flegamtickyho typu. Nespecham a snazim se jezdit co mozno plynule. Kdyz vidim obec, vyhodim rychlost a k ceduli dojedu na neutral. Mozna ostatnim ridicum lezu na nervy ja :-), takze se mi stane, ze se zezadu pririti nejakej spechajici blbec, predjede mne, aby o 20 metru dal zabrzdil stylem "nechat gumy na asfaltu". A ja do nej div nevlitnu.
cipis píše:A kapitolou samou pro sebe jsou 80 v zúženích na dálnicích. Byť v zúžení, ale na relativně dobrém povrchu, rovnější cestě atd. je míň než na kdejaké okrsce, která je mnohem užší, plná děr a zatáček ...
Kdyby 80! Casto tam bylo jen 60, nebo dokonce i 50, a to nekolik km! Pritom stroje vzorne srovnany na kraji vozovky a nikde nikdo...
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
cipis
Příspěvky: 4840
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od cipis »

Ano, způsob jízdy, až se budou násobně dávat pokuty za pomalou jízdu, tak to bude třeba lepší. Standardy typu v obci 60, mimo obec 70, jsou na denním pořádku. Ale jestli někdo neumí jet 90 km na rovném a přehledném úseku, tak by měl dostat taky řádně mastnou pokutu. Další standardní nešvar je strašně pomalé rozjíždění, ať už na křižovatkách (občas se stane, že jsem první na zelené a za mnou po rozjetí 100m nikdo) nebo po skončení omezení. Přitom co se týče spotřeby je to snad i lepší, podřadit, plnej a pak si dál brumlat na šestku, než pomaličku mačkat plyn, aby se to náhodou nerozpadlo. Že se na silnicích pohybují vozidla a řidiči, co tam dávno být nemají, tak to asi víme všichni. A ano, je pravda, že ty nároky se zvyšují, protože provoz houstne, tak by se to mělo projevit i u těch řidičů.
No a pak si ještě jede nějaký pumpičkář po silnici, přitom má hned vedle stezku z dotací, to by taky jednoho naštvalo. Že nám chodí po silnici tetky přes celou šířku a k tomu ještě do protivky pumpičky (jsme v jednosměrce), tak jsem dneska při obědě bral už s nadhledem :D
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

Zase nemuzes chtit, aby kazdy jezdil 90. Ja jsem ted o dovoleny najezdila pomerne hodne v mne neznamych mistech na okreskach. Ano, courala jsem se jak hlemejzd, protoze jsem to tam neznala, kopcovity teren, casto nebylo videt za horizont (co se kaci stromy, je to jeste horsi, vubec netusis, kam ta silnice pak pokracuje) a vubec. Mistni, kteri si to kolem me ficeli, mne museli mit za blbce :-) Ale proste existuje vic faktoru, proc nekdo jede pomalu - treba muze byt vybornej ridic, ale dneska ho boli zub... Myslim, ze zaklad je jezdit plynule a predvidatelne.

Jenze jezdi predvidatelne. Lidova tvorivost silnicaru je naprosto nepredvidatelna. Potkala jsem peknych par useku, kde mi zustaval rozum stat: Na kvalitni statovce pred krizovatkou v polich, kde je videt na kilometry daleko, najednou snizeni rychlosti na 60 km. Snizim, projedu krizovatkou. Krizovatka prikaz rusi, tak nabiram zase rychlost, po 200 m opet snizeni na 60 km. Nikde nikdo, ani zadna oprava, ani prechod, cyklostezka, proste nic. A do dalsi krizovatky 2 km, ktere jsem se sunula naprosto zbytecne 60 (protoze neznajic mistnich pomeru jsem netusila, proc tam je, jestli neprijde nejaka zrada...). Jak pravidla, tak znaceni, tak celkova uroven je jeden velkej bordel...
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

cipis píše:...Aut je moc na kvalitu a stav silnic, ta auta se tam prostě fyzicky nevlezou...nesourodý strojový park, ač se některé vozy nevyrábějí už desítky let, tak stále jezdí...Leckterá zatáčka, která má omezení rychlosti, tak je průjezdná s moderním autem klidně i víc než dvojnásobně...
Ano, to je to k čemu jsem tak trochu směřoval tou inkluzí na silnici. Ale pravdu máš jen s tím, že aut je moc a sedí v nich spousta lidí, kteří ten provoz nezvládají.
Počátky automobilismu byly takové, že když ulicí probíhal chlap s červeným praporkem a za ním jelo čoudící paroauto, všichni se seběhli.
Na přelomu století přišlo první omezení rychlosti a to "rychlost jízdy nesmí býti v uzavřených osadách větší, než kolik obnáší rychlost koně v čerstvém klusu".
Potom v roce 1935 byla rychlost omezena na 35 km/h, ale jen v obci, mimo obec bez omezení. Pak přišlo normalizace, rychlostní limit v roce 1971 byl zvýšen na 50 km/h v roce 1976 dokonce na 60 km/h. Na dálnicích byla rychlost neomezená a v roce 1976 i na okreskách. To nám stály před baráky funglový 105ky, warťasy, žigulíky a trabanty.
cipis píše:...Zákon o provozu na pozemních komunikacích má základní účel - plynulost a bezpečnost...
Tato zrušení omezení vedlo ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu. Tam, kde se před pětačtyřiceti lety běžně jezdilo na plnej plyn 120 km/h, je dnes omezení na 80 km/h.
Dneska každýmu před barákem stojí tři auta plný senzorů a různých asistentů, ale většina z nich se nikdy nerozjedou rychlostí větší, než 2/3 jejich maximálky, mnohý ani polovinou.
proforma píše:...na hodne zasekany silnici, kde muzes jet treba jen 70 km, se rychle dostanes z mista A do mista B, ale za podminky, ze vsichni ridici pojedou stejnou rychlosti...
To že ty tam můžeš jet jen sedmdesát neznamená, že tam cipis nemůže jet 140. Když si takhle pofrčíš svojí sedmdesátkou a ve stopadesáti tě předjede cipis, řekneš si to je ale hovado. A co si řekne cipis? Asi něco podobnýho, ale kdo nadává oprávněně? Vlastně oba.
proforma píše:...Nespecham a snazim se jezdit co mozno plynule. Kdyz vidim obec, vyhodim rychlost a k ceduli dojedu na neutral...
To, že si myslíš že to je plynule neznamená, že to je plynule pro všechny. Tohle pomalý dojíždění, když mám za sebou auta je taky peklo. Takhle jsem předjel chlapíka co dojížděl kolonu před semafory. Vztekal se a začal vylejzat, tak jsem vylez taky. Jenom jsem mu řekl, že kdyby to co on udělali všichni,je ta kolona až k Humpolci. Sklapnul a zalezl, věděl, že mám pravdu.
cipis píše:...Že se na silnicích pohybují vozidla a řidiči, co tam dávno být nemají, tak to asi víme všichni. A ano, je pravda, že ty nároky se zvyšují, protože provoz houstne, tak by se to mělo projevit i u těch řidičů...
Především jde o kombinaci obojího, jak auta, tak řidiče. Kvalita auta zvýší tvojí bezpečnost, kvalita řidiče zase těch ostatních. Když potkám dědka v superbu, jak jede sedmdesát a v zatáčkách čtyřicet, levejma kolama půl metru přes čáru a netuší co se děje za ním, tak mu ten superb moc nepomáhá. Když jsem v litrovým Fiatu 500 předjel týpka v audi, vůbec netušil, odkud sem se tam vzal.
Pro někoho je 50 metrů odstup to, že se to tak musí, někomu stačí deset, patnáct metrů a někomu nestačí ani 100 metrů.
Pokud spodních dvacet procent řidičů necháme doma, nebo je posadíme na vlak, mohli bychom mít limity, jako v roce 1976.
Omezeni_rychlosti_CSSR_1976_Perex_alt_503_0.jpg
Omezeni_rychlosti_CSSR_1976_Perex_alt_503_0.jpg (94.45 KiB) Zobrazeno 8633 x
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

Bill Masen píše:
proforma píše:...na hodne zasekany silnici, kde muzes jet treba jen 70 km, se rychle dostanes z mista A do mista B, ale za podminky, ze vsichni ridici pojedou stejnou rychlosti...

To že ty tam můžeš jet jen sedmdesát neznamená, že tam cipis nemůže jet 140. Když si takhle pofrčíš svojí sedmdesátkou a ve stopadesáti tě předjede cipis, řekneš si to je ale hovado. A co si řekne cipis? Asi něco podobnýho, ale kdo nadává oprávněně? Vlastně oba.
Mela jsem na mysli usek, kde je rychlost omezena prave na nejakou nizsi rychlost (70 priklad), nejcasteji kvuli opravam. Jestli by me v tomhle useku Cipis predjizdel rychlosti 70+, tak si budu myslet, ze je to presne ten blbec, kterej to ve vysledku zdrzuje :-) A stejne tak na silnicich bez omezeni, tj. max. 90 (silnice, ne dalnice): kdyby tak jeli vsichni a nebyli tam predjizdeci, kteri se proste musej predvadet, jak desne spechaj, abychom se za par minut stejne vsichni sjeli na nejblizsim semaforu nebo prejezdu, tak ten provoz taky bude plynulejsi.
Bill Masen píše:
proforma píše:...Nespecham a snazim se jezdit co mozno plynule. Kdyz vidim obec, vyhodim rychlost a k ceduli dojedu na neutral...
To, že si myslíš že to je plynule neznamená, že to je plynule pro všechny. Tohle pomalý dojíždění, když mám za sebou auta je taky peklo. Takhle jsem předjel chlapíka co dojížděl kolonu před semafory. Vztekal se a začal vylejzat, tak jsem vylez taky. Jenom jsem mu řekl, že kdyby to co on udělali všichni,je ta kolona až k Humpolci. Sklapnul a zalezl, věděl, že mám pravdu.
Tak to je presne to, cemu nerozumim: vidis, ze je nekde kolona a nekdo zpomaluje, aby v idealnim pripade nemusel zastavovat, ale po dojeti se bude s kolonou plynule (byt pomalu) posouvat. Co z toho mas, ze takovyho cloveka predjedes, abys pak musel brzdit na fleku a stejne jsi pak v ty kolone stal?
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

proforma píše:...kdyby tak jeli vsichni a nebyli tam predjizdeci, kteri se proste musej predvadet, jak desne spechaj, abychom se za par minut stejne vsichni sjeli na nejblizsim semaforu nebo prejezdu...
a třeba se nepředváděj, třeba jenom chtějí jet normálně a normálně pro ně znamená svižná jízda. Na semaforu se potkat můžete, nebo taky ne. Taky můžou projet na zelenou a ty si zůstala stát na červenou. Je to jen o úhlu pohledu.
Když budeš mít dvě šesté třídy na základce, v jedné tři děti co by dřív byly ve zvláštní škole kterým se výuka bude přizpůsobovat a v druhé nikdo takový, kam dáš svoje dítě? Ty tři děti jsou právě ten co jede sedmdesátkou na okresce.
Kdo koho víc ovlivňuje, ten co jede pomalu, nebo ten co jede rychle?
proforma píše:...Tak to je presne to, cemu nerozumim: vidis, ze je nekde kolona a nekdo zpomaluje...
Psal jsem kolona před semafory. Představ si křižovatku. Před semafory jsou dva pruhy, levej odbočuje doleva a nesměj do něj kamiony, pravej jede rovně a doleva a kamiony tam můžou. Stopadesát metrů od semaforů už je jen jeden pruh a kolona má tak půl kiláku. Ten levej pruh před semafory je věčně prázdnej, takže se blížíš k semaforům, seš padesát metrů před tím rozdělením do dvou pruhů a víš, že chytneš čtvrtou červenou. Nebo na to šlápneš, vyjedeš z kolony a tím prázdným pruhem projedeš na zelenou.
Půl kiláku před touhle křižovatkou si pomalu dojíždí blbec. Když to udělá každý tak budeš popojíždět několik kiláků. A teď si vem, že v půlce tý kolony bude odbočka doprava, kam chceš jet a je až za posledním autem, ke kterýmu blbec pomalu dojíždí.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od proforma »

Vidim, ze mame dost odlisny uhel pohledu :-) Jestli je nekde prazdny odbocovaci pruh doleva, mne by ani nenapadlo ho projet rovne, uz jen proto, ze bych tim byla nepredvidatelna pro ostatni ridice. Kde nejvic jezdis? Abych se tem mistum vyhnula :D
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

Ne rovně, ale doleva. Jde o to že do něj nikdo nepřejede a všichni doleva odbočují z toho pravýho pruhu. Tím pádem projede křižovatkou na jeden cyklus semaforu jen 60, 70 % lidí, než by mohlo a auta tam stojej třeba čtyři cykly semaforu, místo dvou.
Jde hlavně o to, že lidi nepřemejšlej jestli svím jednáním, nebo nečinností neovlivní někoho dalšího a jak.
Uživatelský avatar
sroub
Příspěvky: 263
Registrován: 05.08.2012 10:42
Bydliště: Poblíž Kladna

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od sroub »

Bill Masen, zastav se někdy v Berouně, svezu tě svym služebákem. Prázdná hmotnost cca 26 tun, ale obvykle sem nafrklej na povolený maximum, tj 48 tun. A když někdo zareaguje nepředvídatelně, tak toho mám plný ruce abych ho nezabil. Ne že bych měl nějaký ohledy, tenkrát když zfetovanej mladej Kočka zabil otce tří dětí, byl sem asi půl hodiny za ním, a v mym případě by asi stačilo jen skrčit nohy, ale prostě nejsem a nechci vejt vrah.
Tak ber ohled i na takový účastníky provozu. A nebuď jako ti na obrázku ;)
Přílohy
Audi.jpg
Non multi, sed multa
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od Bill Masen »

Tak to si to vůbec nepochopil, já právě o ohleduplnosti mluvím. Zpřísňujou se pravidla, protože se vytrácí ohleduplnost. Když se ke mě někdo přiblíží na pět metrů a hodí blinkr a pak na to šlápne není to bezohlednost. Na druhou stranu stranu auto jedoucí po středový čáře sedmdesátkou je bezohlednost. Nebo neschopnost. Když si někdo na semaforech projíždí křižovatku svojí dvacítkou, je to bezohlednost k těm za ním. Protože když si pátej v řadě, víš, že si kuli němu počkáš na další zelenou. U kamionů bych o ohleduplnosti raději nemluvil, nikdy sem nezažil, že by kamioňák zajel ke kraji a tu kolonu třiceti aut za sebou nechal projet. Zato že to přede mnou poslal na dánici do levýho pruhu aby nemusel zpomalovat, to už mockrát. Ohleduplnost je důležitá, ale i k těm za sebou.
Ta doba je už taková, povinný respekt k těm pomalejším a nadávání na ty rychlejší.
voron
Příspěvky: 81
Registrován: 15.11.2016 16:49

Re: Nová pravidla na silnici

Příspěvek od voron »

Presne tak. Poznám ľudí, ktorí vravia, že ísť 50 na okresnej ceste (kde je povolená 90), keď ju nepoznáš je úplne v poriadku a bezpečné. A keď s tým niekto má problém, tak je arogantný šofér. Ale tak to nie je. Ak takto brzdím dopravu, som snáď ešte väčšie ohrozenie, ako ten, čo ide "bezpečne rýchlo"* , pretože v kolóne, ktorá za mnou je, ľudom dôjdu nervy, budú sa ma snažiť obehnúť- často žiaľ na nevhodných miestach a budú riskovať. Samozrejme robia zle, ale hlavný vinník som ja, lebo som neohľaduplný šofér, ktorý ide podľa zásady- keď mám čas ja, majú ho mať všetci.

Pritom- vidím, že je za mnou kolóna, ale ja proste nechcem ísť rýchlejšie ako tou 60 tkou- ok, na každom parkovisku zastavím a pustím tých za mnou. Nemusia riskovať, ja môžem ísť pomaly ďalej. Ale toto vodiči nerobia- pretože 1. ich to stojí čas (ktorý už zrazu nemajú) a po 2. sa takéto zastávky odrazia na spotrebe- a prečo by mali brať ohľad na iných, ak ich to stojí o pol litra na 100 km viac?

Takže ohľaduplnosť je na mieste- a rozhodne ju treba vyžadovať od tých, čo sa ponáhľajú, ale takisto ju treba vyžadovať od tých, čo majú na všetko čas a idú si "svojim tempom 50 tkou.."

A občas sa stretávam s názorom, že "tento letí jak blbec, vybrzím ho aby som ho prevychoval"- pozor. Ako účastníci dopravy nemáme právo posudzovať, kto sa prečo ponáhľa. Môže sa jednať o človeka, ktorý koná v krajnej núdzi (podľa zákona), na zadnom sedadle sa mu dusí dieťa a preto letí jak šarkan- to skutočne nemám ako posúdiť zo svojho auta. Čiže ak niekto ide rýchlejšie ako ja, nejdem skúmať prečo, ale ak mi to situácia umožňuje, uľahčím mu obiehací manéver (dám sa ku krajnici, nezačnem zrýchlovať, keď ma obieha) - čím myslím na svoju aj jeho bezpečnosť. To isté vyžadujem od neho. (aby myslel na moju bezpečnosť) Ak ho chytia policajti a on nepreukáže dôvod, prečo išiel rýchlo- dobre, budú to náležite riešiť. Ale toto neprislúcha mne.

Myslím, že ak by sme k sebe dokázali byť ohľaduplný, nemuseli by sa sprísňovať zákony. Tie navyše neodrážajú skutočnú situáciu na cestách. Sú často robené formou "počul som krik z detskej izby, dobre, obaja máte zaracha, mna nezaujíma, čo sa tu dialo"... čo tiež nie je správne.

*bezpečne rýchlo- keď niekto ide rýchlejšie ako vozidlo pred ním, ale napriek tomu dodržuje bezpečnú vzdialenosť, volí bezpečný obiehací manéver, ktorým neohrozí iných účastníkov cestnej premávky.
Odpovědět