Domácí tank

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Domácí tank

Příspěvek od jerry.mysak »

s hydraulikou jsem uvažoval jako první věcí. Ale. Výkonný čerpadlo na motor není problém. Problém jsou hydromotory do náprav. Musely by bejt 2 stejný a jako ideální mi vycházely hydromotory co má jeřáb na točně. Správnej poměr výkonu čerpadla a spotřeby oleje hydromotoru se nechá spočítat a tím pádem otáčky čerpadla poladit převodem , třeba duplex řetězem, mezi motorem a čerpadlem. Samotný zatáčení by se provádělo bud´škrcením jednotlivých hydromotorů, nebo třeba desta má pod volantem ( podlahou) člen, kterej pouští kapalinu na jednu nebo druhou stranu válce. Neměl jsem to rozebraný, takže nevím, jestli by se to nechalo použít.

Problém jsou ty hydromotory. Jsou drahý jak svině. I na aukru. A většinou seženeš jen jeden kus.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Domácí tank

Příspěvek od K4cer »

Zbytečně složitý a drahý. Řešil bych to jednoduše zadní nápravou z něčeho (4x4, dodávka) a přibrzďováním jedný nebo druhý strany. Dva hlavní brzdový válce (na každou stranu jeden) a jestli to budeš vovládat dvěma samostatnejma pákama/pedálama, nebo nějakými řídítky, je už na tobě.
Nebude se to umět votočit na místě, ale to využiješ víc na stroji než na vozidle určeném primárně na pojezd dopředu. A poloměr otáčení kolem zabržděnýho pásu bude furt menší než u kolový techniky.

Ale ty gumový pásy, no nevím. Já si myslím že ve vyšších rychlostech z nich zbydou jen hadry.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Domácí tank

Příspěvek od sauerkraut »

Kdybych to stavel ja a chtel to mit super, dal bych tam elektromotory. Ale nemuzu vyloucit, ze by to vyslo moc tezke.

Kdybych chtel usetrit za elektromotory, dal bych tam dva spalovaci motory, jak bylo navrzeno na zacatku.

A kdybych to chtel co nejjednodussi, tak bych tam dal - jak pise K4cer - diferak a brzdil bych obe strany nezavisle - dva brzdove valce, rucni plyn a pripadne mechaniku, ktera ubere plyn, kdyz se slape na obe brzdy soucasne. Nebo to ovladat pakama, ktere budou na jednu stranu brzdit a na druhou pridavat. Akorat bych bych byl opatrny na to, co vsechno pouzit z podvozku a preferoval bych trubkovou konstrukci, do ktere bych to uchytil. A otazka samozrejme je, jak dlouho prezije diferak takove zachazeni.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Domácí tank

Příspěvek od jerry.mysak »

K4cer
o tom jsem psal už výše, že se mi to jeví jako nejschůdnější řešení.

zatáčení s digerákem a nápravou je lepší volantem. Na něm bude vačka, která bude mačkat bud na jeden, nebo druhej válec
Přílohy
IMG.jpg
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Domácí tank

Příspěvek od sauerkraut »

jerry.mysak: akorat tam musis pridat dorazy, abys to nepretocil moc daleko, nicmene to ti pravdepodobne doslo taky :-). A pokud chces vic nez pul otocky volantem, tak taky mezi tohle a volant nejaky prevod (ten zaroven snizi sily). A mozna, ze tomu valci nebude delat dobre, kdyz to bude ve vzduchu (aby to nevyjelo), ale to pujde doladit excentricitou te vacky.

Udelal bych dvoje nezavisle brzdy - jedny na brzdeni (zapojene normane) a druhe na zataceni. Pokud to udelas z nejakeho podvozku, tak treba pouzit predni na brzdeni a zadni na zataceni. Nebo tak nejak jeste pridat 2 brzdove bubny/kotouce navic. Bude to mene prace, nez zasahovat do hydrauliky a snazit se to nejak odpojovat a pripojovat.

Navic by se standardni reseni hlavnich brzd mohlo hodit v pripade nejakeho pruseru, ale co si budeme povidat, zijeme ve state, kde se nikdo nezepta, jestli to bylo bezpecne navrzene a udelane, ale jestli na to mas papir. Takze je mozna uplne jedno, jestli nekoho prejedes, protoze selze brzdovy valec z nakladaku, ktery je staveny na 5x vetsi zatez, dvouokruhovy a zapojeny presne tak, jak minil vyrobce na predni i zadni napravu a selhal by uplne stejne i na tom origo nakladaku. A nebo jestli selze nejaky bastl z elektroventilu, kohoutku od vodovodu a soustruzenych prechodek mezi brdovymi trubkami a G3/8" vyspraveny izolackou a spojeny rychlospojkami na zahradni hadici.

Z vyse napsaneho vyplyva, ze by bylo fakt dobre nikoho neprejet, takze kdyz nad tim uvazuju, pridal bych zalozni brzdy. Ten pas stejne potrebuje pojezdova kola. Takze treba: 1. a 3. naprava origo brzdy z nakladaku, 2. naprava zalozni brzdy, 4. naprava (hnana) zataceci brzdy. Ovladani pak muze byt takove, ze budes mit normane 3 pedaly a zalozni brzdy jako 4. pedal bokem. To ti zaroven umozni mit dve rucni brzdy prakticky bez prace (pokud budou alespon 2 z naprav puvodne zadni naprava neceho s rucni brzdou na zadku).

Jeste me napada, ze pokud nebudes mit zaverku (a to asi nebudes, protoze bys ji musel vyhazovat pri kazdem zataceni), tak by se vyplatilo vymyslet, co delat, kdyz se zahrabe jeden pas. Zatacet na stranu, na kterou to nejede je dost antiintuitivni. Takze by slo bud oba pasy spojit nejakou ne zcela svornou treci spojkou, nebo uplne svornou spojkou, ktera se vyradi, kdyz se hne volantem na kteroukoliv stranu. Treba do 2. napravy osadit hnaci tyce a uprostred je nabastlit na spojku z nejakeho auta (v extremu asi dve prevodovky se zavarenymi diferaky vedle sebe a z jedne nejak vytahnout jednu z hrideli - nebo to cele udelat podle sebe). Vyrazeni zaridi druha vacka na volantove tyci. Nebo by samozrejme slo nejak snimat rozdil otacek pasu a polohu volantu a ridit podle toho pribrzdovani protacejiciho se pasu. Coz by asi bylo jednodussi, ale bez pocitace bych to stavet nechtel. Pokud si nerozumis s pocitaci a elektronikou, tak bych sel do mechanickeho reseni. V kazdem priopade nemam odhad, jestli je protacejici se pas v bahne realny problem, nebo jenom zbytecna teorie - jenomze tankista, ani bagrista to nemusi vedet, protoze treba bobcaty maji na kazdou stranu jeden hydromotor, takze se jim to stat nemuze a tanku s tim, co jsem sem posilal se to taky stat nemuze. Takze bych si na to urcite nechal v ramu misto, aby to tam slo v pripade potreby dodelat.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Domácí tank

Příspěvek od Hohepa »

9e.jpg
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Domácí tank

Příspěvek od Kapo »

Hohepa super, už si postavil? :mrgreen:
sauerkraut píše: ---Jeste me napada, ze pokud nebudes mit zaverku (a to asi nebudes, protoze bys ji musel vyhazovat pri kazdem zataceni), tak by se vyplatilo vymyslet, co delat, kdyz se zahrabe jeden pas. Zatacet na stranu, na kterou to nejede je dost antiintuitivni. Takze by slo bud oba pasy spojit nejakou ne zcela svornou treci spojkou, nebo uplne svornou spojkou, ....
Uff, myslel si asi uzávierku diferenciálu. Tvoje myslenie sa mi zdá niekedy hróózne zložité. :lol: Uzávierka sa zapína, len keď je treba. Takže nič extra netreba riešiť.... auto sa pohne aj bez zapnutej uzávierky, tank taky tak. ;)
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
JOBU
Příspěvky: 1820
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Domácí tank

Příspěvek od JOBU »

JOBU píše:Na zatáčanie stačí brzdiť jednu stranu a poriadný diferák s uzávierkou.Ale nebude sa s tým dať otočiť na mieste no.Ale aj to by šlo obísť.Dva motory sú na prd-dvojnásobný problém.
O brzdení strán som vám tu už písal,ale odvrhli ste to s rečami o vypínani uzávierky,zrazu je to už ok? :head
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Domácí tank

Příspěvek od K4cer »

Zbytečně to komplikujete. Uzávěrku to mít může (špéru má i blbej Sprinter), ale rozhodně není nutná. Já s pásovou technikou trochu jezdil a nikdy mi nechyběla - a při řízení přibrzďováním pásu prostě přibrzdí ten prokluzující (koneckonců, hmmwv a h1 má namísto špéry právě systém přibrzďování kol - a funguje to).

Spíš než volantem bych to řešil dvěma pákama; plyn spojku (pokud to nebude automat) a přední brzdy normálně pedály. Ruční plyn nějakým hejblátkem jako má vejda nebo unimog. Provozní brzdy (od pedálu) by měly brzdit přední kola, resp. přední horní (který tím pádem budou muset mít zuby jako zadní) kvůli tomu, aby se při brzdění pás napínal, a né shrnoval - ze stejnýho důvodu sou hnací kola vzadu (výjimkou je bvp, kde to konstrukčně nešlo a taky je befko velmi háklivý na napnutí pásu, protože si ho v záběru hrne pod sebe místo aby ho zpod sebe vytahovalo). Na pojezdový kladky bych vůbec žádný brzdy nedával, jednak by musely bejt vozubený a hlavně: pojezdový kladky musej bejt odpružený (takže ke každýmu hadice - přední i zadní kola jsou napevno) a ještě navíc, pojezdovky se budou bořit blátem, občas to sebere nějakej šutr nebo větvi a já už vidím ty uškubaný hadičky.
Ruční brzda na kterýkoli kola, tedy nejspíš na zadní, lankama, ideálně původní z dárcovského automobilu. Brzdy z náklaďáku sou na plánovanou hmotnost zbytečný a složitý, kompresor, celý vzduchový hospodářsvtví, té nesmysl. V podstatě bych na to zkanibalizoval nějakou větší dodáfku nebo náklaďáček do 7,5t - z něj použiješ motor spojku převodovku, kardan zkrátíš, zadní nápravu napevno (celou, i s bubnama (nebo líp s kotoučema), jen místo disků příslušný kola na pásy) a použil bych i přední náboje s brzdama, akorát by byly navařený napevno.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Domácí tank

Příspěvek od Bill Masen »

Tak trochu jsem čekal že tohle vlákno rychle zapadne a už má čtyři stránky. Domácí tank, vážně? K čemu to je? Podle mě to je projekt pro "rozežranýho zbohatlíka" nebo pro partičku tuningářů tipu Pimp My Ride, ale budiž. :wasntme
Ale abych neplácal jen hovadiny a vaše nápady jen nestrhával, je potřeba to dělat celý od začátku? Co třeba použít podvozek z bobcatu?
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Domácí tank

Příspěvek od sauerkraut »

Kapo: zalezi na tom, z ceho pouzije napravy, jestli tam ta zaverka bude.

Vyhoda meho reseni by byla, ze by to umoznovalo castecnou svornost, takze moznost zatacet a zaroven nemit uplne otevreno. Ale K4cer ma s pasovou technikou zjevne zkusenosti a rika, ze to neni potreba, takze tim bych to zavrhnul.

JOBU: ber to tak, ze prozkoumavame vsechny moznosti. Ja odobne bych sel do dvojice motoru (at uz elektrickych, spalovacich nebo hydraulickych (jedine, kdyzbych na to koupil podvozek z bobcata)).

Bill Masen: kdo si hraje, nezlobi :-).
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Domácí tank

Příspěvek od ecart »

Nemůžu si pomoct, ale souhlasím s názorem, že tohle je spíš oddychovka pro rozežranýho zbohatlíka.

Než to stavět celý odzačátku, to už je snad lepší koupit jetej buldozer v bazaru a ten si vyšperkovat: https://bagry.cz/cze/bazar/nabidky/dozer
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5343
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Domácí tank

Příspěvek od Rafael »

Taky jsem si zpočátku myslel:

Nemůžu si pomoct, ale souhlasím s názorem, že tohle je spíš oddychovka pro rozežranýho zbohatlíka.
Než to stavět celý odzačátku, to už je snad lepší koupit jetej buldozer v bazaru a ten si vyšperkovat: https://bagry.cz/cze/bazar/nabidky/dozer

Nebo co psal Bill:
Tak trochu jsem čekal že tohle vlákno rychle zapadne a už má čtyři stránky. Domácí tank, vážně? K čemu to je? Podle mě to je projekt pro "rozežranýho zbohatlíka" nebo pro partičku tuningářů tipu Pimp My Ride, ale budiž.
Ale abych neplácal jen hovadiny a vaše nápady jen nestrhával, je potřeba to dělat celý od začátku? Co třeba použít podvozek z bobcatu?
*
Ale vždyť to není o tom. Zbohatlík nebo "podnikatel" si koupí tank nebo přímo nějakou stíhačku. Nic si svépomoci vyrábět nebude.

Nedávno jsem viděl v TV něco o domácích traktorech. Amatersky vyrobených mladými kluky. Tak mladými, že by možná i na řidičák neměli. Materiály z vrakovišť, šroťáků atd. A velké věci ty jejích domácí výrobky v té reportáži dokázaly.
A tak mě to po srdíčku pohladilo. Že ještě nejsme až tak konzumní společnosti, že ještě existují lidé, kteří jsou schopni a ochotní a baví je to se to něčeho takového pustit.
Moc jim fandím. A vůbec všem domácím výrobcům, konstrukterům, nadšencům a českým kutilům.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Domácí tank

Příspěvek od K4cer »

sauerkraft: naprostá většina mých zkušeností s pásovou technikou je u strojů s pojezdem kolem 10km/h a koneckonců hnaný hydromotory - rychlý vozidlo poháněný přes diff se bude chovat jinak - to se asi ukáže až při zkouškách. Jde vo to, jak často a jak intenzivně bude třeba přibrzďovat některou stranu, aby to jelo rovně - a to na silnici i v členitém terénu. On by ten samosvor nakonec asi nebyl špatnej. Taky je otázka jak dlouho ten samosvor vydrží přenášet 100% Mk do jedný strany (a přitom zůstat samosvornej). Do nějaký míry to udrží samotný pásy, pro který bude jednodušší se odvalovat rovně, než smýkat do strany. Napadlo mě i jestli by to nevyřešila sbíhavost pásů (obdobně jako sbíhavost předních kol), ale to je jen plácnutí, opravdu netuším.
Já měl kdysi v hlavě projekt polopásový vejtřasky, ta by ale byla řízena obdobně jako hakl, za normálních vokolností předními koly (s otevřenými diffy vzadu) a v případě potřeby přibrzďováním přes dva samostatný brzdiče - tím by šlo vyloučit příliš časté brzdění některý strany a s tím spojený komplikace jako přehřívání a vopotřebení.

S tím buldozerem to nepůjde. Pořizovací cena naprostého šrotu je furt docela vysoká (protože je všechno bytelný a těžký) a cena cohokoli funkčního a spolehlivýho bude iksnásobek. Buldozer je naprosto jinak dimenzovanej - nízká pojezdová rychlost, velká tažná síla, velká váha (nevadí, u buldozeru je spíš výhodou), s tím související nějaká charakterisitika motoru a převodů, atakdále. To můžeš předělávat jak chceš, furt z toho bude buldozer. A nepoužiješ ani podvozek, protože dozer ho má z principu funkce pevnej a nevotpruženej (jinak by s ním nešlo udržet rovinu), a s tím se rychle jezdit nedá.
Bobcat/UNC je zaprvní mrňavý a zadruhý to žádnej podvozek nemá, má to vocelovou vanu na kterou sou namontovány kola, samzořejmě opět bez odpružení. Celej bobcat je svařenec na kterým je namontováno všechno včetně sedačky, akorát navrchu je votklápěcí kabina, aby se k tomu neštěstí dalo vůbec dostat (ještě mám někde v dílně bednu pořezanejch klíčů, protože s normálníma se v tom prostě nejde vytočit). Jinak pohon je hydraulickej a ve finále na kola řetězy, a pojezdová rychlost je asi 12km/h - jesti to někdo přinutí jezdit devadesát, tak se ta věc vod zlosti rozskočí na prvočinitele.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Domácí tank

Příspěvek od Kapo »

Jo, veď to. Vyzerá to tu tak, že nikto si nepozrel to videjko, ako by mal ten tank vyzerať. :lol:

Plnotučná verzia má cca 500 koňový motor a iné jazdné paramtere... ale v českej verzii, s feldovým motorom by to chcelo radšej tú ruskú verziu... :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=SUBnPAXC1C0

https://www.youtube.com/watch?v=9R1hcbNnkWc

Tančíky na ruský spôsob... to by šlo aj u nás, keby bolo času....
https://www.youtube.com/watch?v=VVzAHr6J0YI

https://www.youtube.com/watch?v=wEU1BQqggjs
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Domácí tank

Příspěvek od DeadMan »

Radši než jetý buldozer, tak nějakou starou rolbu (určitě to pojede rychleji).

https://www.mascus.cz/zemedelske-stroje ... yfwg1.html

Ale i tak mi dává větší smysl klasický offroad.
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Domácí tank

Příspěvek od Bill Masen »

Tak ty první dvě videa, to jsou pěkný kousky. Ale to první ruský video, to se bude Ivan asi divit, až se mu to obrátí na NEstřechu.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Domácí tank

Příspěvek od bivoj »

V prvé řadě, pokud se to má solidně hýbat, tak silný motor. Automatická převodovka, aby člověk nemusel myslet na řazení, když se bude zabývat řízením přibržďováním.

Potřebné komponenty dodá každá stará amerika - klidně bych na to zkanibalizoval nějakého staršího Cherokeeho s V8 nebo I6 - měl bych výhodu i redukce, takže rychlé by to bylo dost a pokud bych chtěl nasadit radlici a jet na sílu, tak jen zapnout redukci. Vzadu Dana 44 nebo Ford 8.8, s uzávěrkou.

Ono když má člověk prachy, tak jde postavit vše - viz můj oblíbený Peacemaker z Mad Max Fury Road, ještě než ho okapotovali a předali k užívání Bullet Farmerovi: ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=P-CFRAwSShs
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Domácí tank

Příspěvek od DeadMan »

Takový tank je asi stejný nesmysl, jako tohle:

https://www.youtube.com/watch?v=y1ubHrljbEE

https://www.youtube.com/watch?v=--IPWq1bNcQ

Využití čistě pro zábavu, bo náklady na provoz a servis ........
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Domácí tank

Příspěvek od Kapo »

Tak na ťažkú prácu skôr dáku DT čku... https://stroje.bazos.sk/inzerat/8331018 ... Katusa.php
Přílohy
TDT55.jpg
TDT55.jpg (55.47 KiB) Zobrazeno 10730 x
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Odpovědět