Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
aliděda
Příspěvky: 102
Registrován: 13.01.2011 20:52

Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od aliděda »

Pokud by byl dostatečný přísun paliva, je tady jeden zajímavý kousek.

http://www.navratdoreality.cz/?p=view&id=9505

No on by byl zajímavý i do dnešní doby, už vzhledem ke kvalitě našich silnic a dálnic.
On by si už každý rozmyslel, před takovým autíčkem na dálnici zabrzdit.
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od Karlos »

To jak projede tou zidkou to je slusny... idealni PA vozitko.
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od JimmyJazz »

hezke, jen se divim, ze to nema run-flat pneusky. To je docela zavazny nedostatek u tohoto typu auta.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Fabulous »

Přátelé, velmi vážně uvažuji o stavbě/přestavbě vozu Mercedes G z roku 1985-1990 na rozpadlické vozidlo. Přestavba by spočívala zejména v aplikaci balistické ochrany - nové karoserie z pancéřových plechů, vyztužení rámu, silnějších pružinách, atd. Jaký na to máte názor, případně přijmu jakoukoliv dobrou radu nebo pomoc.

Je tu prosím někdo, kdo by dokázal karoserii nakreslit v AutoCADu?
Uživatelský avatar
cajgalamo
Příspěvky: 124
Registrován: 18.02.2012 16:41
Bydliště: Bratislava

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od cajgalamo »

G je super :yes . Je teba si uvedomiť, že úpravou sa enormne zvýši hmotnosť. V tomto prípade by som volil G500 :D inak by to bolo určite lenivé.

Alebo G55 AMG - to má naozaj prebytok výkonu - 500 koní :rock
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Fabulous »

No bude to diesel G280, prajednoduchý model. S leností jsem se smířil :-)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od dracekvo »

A má to cenu? STK to stejně neprojde a penez to sežere hafo.
Není lepší za pár peněz koupit něco hotového ala http://cs.wikipedia.org/wiki/BRDM-2
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Karlos »

Souhlasim ze BRDM-2 by byla asi lepsi volba, balisticka odolnost je daná, možná by se dalo sehnat i s techničákem. Je to obojživelné! Cena kolem 100.000kc napr:

http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinze ... h-nabidka/
http://www.armypoint.cz/obrneny-transpo ... 2/d-90598/
http://www.stvgroup.cz/cz/PRODUKTY-A-SL ... ele/BRDM-2
BRDM - 2 - obojživelné obrněné průzkumné vozidlo z šedesátých let, ruské výroby, jedná se o modernizaci předchůdce BRDM-1 se snadnější manévrovatelností a pohyblivostí na podvozku vozu GAZ-41, obrněný transporter byl používán i ČSLA.

Celková hmotnost ...................................7 000 kg
Hmotnost bez posádky ............................6 700 kg
Délka s vytyčovacími praporky ..................6 100 mm
Šířka ......................................................2 350 mm
Výška při plném zatížení s věží .................2 310 mm
Světlá výška podvozku .............................330 mm
Max.rychlost po silnici .............................100 km/h
Rychlost plavby na vodě ............................8-10 km/h
Rychlost při průzkumu v terénu ..................10 km/h
Doba nepřetržité bojové pohotovosti.............12 hodin

Vozidlo je vybaveno čtyřdobým zážehovým (benzín) osmiválcovým motorem s válci do V o výkonu 140 koní a kroutícím momentem 357 Nm/2500 ot.Palivo je benzín BA 90.Nádrže na palivo jsou dvě o objemu 140 litrů. Převodovka má čtyři stupně vpřed a jeden vzad. Nápravy mají 2 x samosvorné diferenciály se zvýšeným třením.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Fabulous »

No já potřebuji něco, co bude vypadat celkem nenápadně a bude možné s tím běžně jezdit. Kdo byl na srazu, tak ví, že v mojí práci to uplatnění najde. ;) S techničákem si hlavu nedělám, to se vždy nějak sešmoulí.
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Karlos »

Jasný pozapomel jsem na tu nenápadnost :)
Me nadchla ta obojzivelnost... ale zpet k tematu "Bug Out Car na základě Mercedes G".
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Fabulous »

No jasně, 150 000 USD v základu. To není cesta, kterou bych chtěl jít. :(
Uživatelský avatar
goral
Příspěvky: 1410
Registrován: 01.07.2011 23:53
Bydliště: Morava!

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od goral »

Jakou balistickou ochranu vyzadujes?
Zajimava cesta je nakup balistickeho kevlaru na metraz v kombinaci s hlinikovym plechem.
Da se dostat i na 4 tridu.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Fabulous »

Nejradeji B6 - B7.
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od MRAK »

Géčko je samozřejmě výborná volba.
Pokud to s tou balistickou ochranou nepřeženeš, tak to uveze i ten stařičkej skorotřílitr.
Medvěd má oproti ostatním autům výhodu v tom, že má všechny tři špéry .....

Já osobně, bych asi dal přednost nějaké militari verzi LR Defendra s vlekem .... (auto samotné bych trochu obrnil, budku vybavil, a vlek by mohl být plný zásob - anebo auto standard a vlek by mohl sloužit jako spací)


Obrázek

Obrázek

http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/32196

Ovšem Géčko je taky prima ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
goral
Příspěvky: 1410
Registrován: 01.07.2011 23:53
Bydliště: Morava!

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od goral »

Fabulous píše:Nejradeji B6 - B7.
tzn cca level 4 u balistickych vest

osobne nevim, jak vyresit sloupky a samotnyho by me to zajimalo, ale s par zapalenymi kamarady jsem na toto tema nedavno debatoval a jak jsem psal - nakup kevlaru na metraz v kategorii 3a (zastavi jakoukoliv pistolovou razi a vetsinu strepin) a k tomu do kombinace hlinikovy "plech" - samozrejme nejde o plech ale dostatecne silnou desku. Pokud me pamet nekalme, tak uz par centimetru a zastavi to kde co - o zbytek se postara kevlar.

Hlavni vyhoda tohoto je cena a podle me i nizka vaha, vzhledem k ostatni DIY projektum na toto tema.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car na základě Mercedes G

Příspěvek od Fabulous »

Tak já mám vybrán jako balistiku ocel Armox 400 - 500, Hardox 450 nebo Ruuki Ramor v tloušťce 5mm a výše na bocích, 3 mm na střeše. Záleží na aktuální dostupnosti. Sklo bude z cenových důvodu sklo, nikoliv plexi. Uvnitř budou panely z aramidu, ale to záleží na dostupnosti a ceně výrobce z Číny.

Ptám se tedy znovu:
Je tu někdo se zkušenostmi ohledně úprav Mercedesu G?
Je tu někdo, kdo dokáže skelet nakreslit v AutoCADu?
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Fabulous »

Tak moje potřeby se vyvíjí. Po nedávných zkušenostech po svém BOC budu požadovat následující nebo alespoň většinu těchto parametrů:

Pohon 4x4
Nejméně 5-ti místné (legálně)
Řazení automat (přinejhorším manuál)
Ložná plocha cca 2 m pro zásoby a přespání
Jasná možnost pancéřování
Možnost přespání
Vysoká robustnost podvozku a obecně vozidla
Velká kola - lepší průjezdnost
Maximální délka okolo 6 metrů
Jednoduchá el. Instalace a technika
V rámci možností nenápadnost
Pokud možno dostupnost dílů v ČR

V podstatě mi to vychází na nějaký opravdu velký a těžce "vytuněný" offroad, ale ještě spíše na lehký náklaďák. Do mého hledáčku se zatím dostal Canter Fuso a GAZ Gazelle. To jsou typy, se kterými mám osobní nebo blízce zprostředkovanou zkušenost. Máte ještě nějaký nápad?
scorpio
VIP
Příspěvky: 127
Registrován: 12.01.2012 22:46

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od scorpio »

Tvým požadavkům by mohly po úpravách vyhovovat pick-upy typu Mitsubishi L200, nebo obdoba od Nissanu, Toyota Hilux a podobný ve verzi Double Cab (LR Defender 130ka by byl malej?), ale musely by se upravit, což ale evidentně jde - Hiluxy jezdily v "českých barvách" v Iráku opancéřovaný od SVOS Přelouč (pokud netrváš na úpravách vlastnoručně, určitě je zkuš zkontaktovat).
Pro kolik lidí bys chtěl dělat to spaní? Osobně si myslím, že auto dlouhý max 6 metrů může pojmout maximálně tři spáče, pokud to není nouzový spaní v sedě. Stan na střechu předpokládám nepřichází v úvahu..
A jak moc dobrý vlastnosti bysis představoval v terénu? Pokud chceš auto spíš na lehkej terén, zkuš poshánět informace jak si stojí třeba Ford Transit 4x4..
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od MRAK »

Mrkni na UNIMOG

tam najdeš všechno co hledáš ;)
Odpovědět