Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
cipis
Příspěvky: 4846
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od cipis »

To není technickým skillem, to je zdechlostí a neochotou aplikovat metodu pokus-omyl. Mluvím obecně, ne o kolegovi výše :)
Okolnosti pak každého donutí, aby se věnoval patřičným věcem, tedy chtě nechtě se to v rámci přežití bude muset naučit.
maci
Příspěvky: 770
Registrován: 24.06.2012 23:22

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od maci »

K opavě auta nestačí zmáčknout enter na klávesnici. Tož asi tak.

edit: Já jsem nenapsal "stačí zmáčknout" . Chtěl jsem jenom upozornit, že dnešní mládež spíš zajímají počítače apokud to nejde, tak se na to vykašlou. Pro ně je jednoduší a hlavně rychlejší to najít na netu, ale prakticky to opravit už moc dlouho trvá.
Naposledy upravil(a) maci dne 02.02.2013 20:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

No ale i ty jednobodové vstřiky musí mít třeba seřízené ventily. Některé nemají hydrostavy a pk je potřeba jednou za čas prostě dojet na seřízení. Jenže kdo čte u starejch aut manuál a dodržuje tyhle věci předepsané výrobcem. Pokud se o nějakou herku staráte jak se má, tak vám vydrží až do úplného zreznutí a rozpadnutí.
U novějšího auta vám odejde jeden brouk a jste bez počítače v loji.
Ono třeba ty škody 120 aníž, ty motory nebyli nic moc. Jako na výdrž. Tam se dělali výbrusy a pod. Což už u novejch aut není moc potřeba.
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

No vesměs jsem takové odpovědi čekal, to neznamená ,že vám nevěřím. Jako instruktor se stakovou potýkám často, všichni zvládnou teorii líp ,jak kde jakej učitel, ale praxe vypadá úplně jinak. Na příspěvky ,že na opravu stačí zmáčknout enter ani nebudu reagovat a na příspěvek od Bivoje taky ne (nemyslím to ve zlým). A názor ,že bez počítače nelze opravit dnešní auto právě svěčí o člověku ,který tomu nerozumí. Zajímavé je ,že všichni vše umí,ale přesto píšete ,že jezdíte do servisu. Abych se vrátil k tématu tak moje auto na teď i PA dobu je nissan patrol a to pro svoji jednoduchost,spolehlivost a hlavně proto ,že toho svého jsem rozložil sgenerálkoval a zase složil,tudíž ho znám ,jak svý boty. Jedná se o typ GR60 s klasickou RD28T.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4364
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Problém technické zručnosti dnešních děcek (<20) je ten, že zatímco my si v mládí hráli s Merkurem, starými vyřazenými budíky, kladivem a hřebíky (u dědy na dvorku) atp, tak dnešní mládež už od ranného věku dostane do ruky akorát nějakou elektronickou srágoru (vidím to v okolí na dětech svých známých), a kluci by si šroubovákem dokázali tak maximálně vypíchnout oko.

2 srejby - zrovna já si myslím, že dokáži opravit jakoukoliv čistě mechanickou věc, ale stejně tak i změřit plošňák a v případě nutnosti opravit. Auta si tím pádem servisuji zcela sám, stejně tak jako vše v domácnosti (elektrika, spotřebiče atp.). Jinak co se týče volby vozidla, tak hlídku ti celkem schvaluji, jen bych místo RD28T rozhodně volil zástavbu TD42...
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

Dneska sme byli zaoffroudit a kecali sme o TD42 páč si ho klučina od nás z klubu pořídil. Samozřejmě je o dost lepší jak 2.8 ,ale pokud 2.8 je v dobrým stavu tak stačí. Já jsem zjistil ,že mám pryže už hodně za zenitem, tak musím šetřit na nový gumy, lepší převodovku,pomalý převody do přídavky, prostě TD42 bude asi až vyhraju ve sportce :lol:
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

srejby píše:A názor ,že bez počítače nelze opravit dnešní auto právě svěčí o člověku ,který tomu nerozumí.
Tak pokud počítáš výměnu žárovky, nebo mechanickou závadu, tak ano. Přivezu ti třeba novou A6stku kde motor občas nejde jak má a jsem zvědavej, jak budeš strašně chytrej a opravíš to aniž by ses přes počítač podíval co ti leze z jednotlivých čidel. A že jich tam je. Nebo tam bez PC cokoliv seřídil.
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

já určitě ne, nejsem automechanik. Mů dobrej kamarád dělá ve velkým autorizovaným servisun VW,Audi a poprosil mě abych odřídil auto k němu domu na opravu (melouch, proto neuvedu jméno zastoupení). Po dojetí na dílnu jsem si říkal ,jak pěkně to jede. Rychle mě vyvedl z omylu,protože to nefungoval jeden válec. Když jsem se ho ptal jak to poznal tak se na mě blbě koukal stím ,jak to ,že já sem to nepoznal a počítač použil jen k vymazání závady. A Můj první příspěvek o autech do PA s jednobodem jsou rok kolem 1990 měl jsem to uvést. U těchto starých aut diagnostická zásuvka většinou nefunguje,pokud jí vůbec má.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Jsem to taky poplet, měl jsem napsat u nového, né u novějšího, aby bylo jasné, že myslím auto max. 5 let staré.

Jen takovej tip, co moc lidí nemusí vědět.
Já třeba u subaru používám tzv. vyblikání závady. Spojím dva dráty pod palubkou a kontrolka check engine začne stále dokola vyblikávat podle určitého kódu závady. Takže není od věci si ke svému autu tu tabulku sehnat. A samozřejmě kompletní servisní dokumentaci. Dnes se to dá sehnet v digitální podobě poměrně dobře.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Ano dnes a v digi podobě ale zítra už to nemusí platit ;)
Krevel
Příspěvky: 135
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Krevel »

Diagnostika ze zásuvky je hrozně hloupá věc, v podstatě vám nic neřekne o dané závadě (samozřejmě jsou i výjimky, ale k tomu zase potřebujete vhodné diagnostické vybavení). Ten počítač je jen velmi malý doplněk k diagnostice závady, já například 90% závad odhalím pomocí osciloskopu a diagnostiku používám jen pro přibližné určení závady a k mazání závad z paměti.
Bohužel mnoho servisů u nás (i autorizovaných) se spoléhá pouze na OBD, což není dostatečné a v podstatě opravují výše zmíněnou metodou pokus-omyl. Znám spoustu případů kdy servis vyměňoval díly naprosto zbytečně, jen díky tomu, že nebyly schopni dostatečně odhalit původce závady, je to vážně děs, co dneska v servisech pracuje.
V téhle oblasti mám středoškolské i vysokoškolské vzdělání,delší dobu jsem pracoval jako diagnostik i jako školitel diagnostiky... naštěstí pro mě jsem toho nechal, protože jsem pracoval na "hot line" a už pomalu šlo o mé duševní zdraví :D
Kdybyste dále chtěli něco vědět ptejte se :)
Uživatelský avatar
martin.falck
Příspěvky: 136
Registrován: 01.11.2012 22:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Slovensko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od martin.falck »

Ale ako sa na to tak pozerám, na všetky tie príspevky, tak ide ten vývoj pekne do ... V podstate sa väčšina ľudí zhodla, že ak kvalitné, spoľahlivé a ako tak opraviteľné auto, tak aspoň 10 rokov staré a s minimom elektroniky :-)
Krevel
Příspěvky: 135
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Krevel »

pravda k tomu sem se chtěl taky vyjádřit, abych nebyl úplně ot :D
kdybych si měl vybrat auto jen s náhonem na předek, taky bych si vzal svoje první auto a to škodu favorit pick up :) asi se mi teď budete smát, ale to auto mě nikdy nikde nenechalo, podniknul sem s ním doprovod čtyřkolek v Rumunsku (samozřejmě že sem nejel s nima úplně offroad, ale čekal jsem na přístupnějších stanovištích), mělo jen pár úprav jako ochranný rám na předku a pod motorem, bylo lehce zvedlé (asi 3cm) a pár poníků navíc pod kapotou, pick up měl stálej převod víc do síly a pořídil jsem pneumatiky určené do prachu a bláta a bylo neuvěřitelný co všechno jsem s tím vyjel a projel i plně naloženej :) jediný co se mi rozbilo bylo tažný oko, který jsem cestou někde v terénu ohnul :)
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

Brácha má Rovera, kopiji nějaký Hondy a svítí mu kontrolka motoru. Když mě vezl domu ,řekl mi abych odklopil kobereček a tam na mě bliká dioda. To sem nečekal ,že rovery to měli takle vymakaný. Jojo někdy servisy vyměńují úplně zbytečně plno dílu a ne za málo peněz! Kamarád co jsem ho zminoval povídal kolik aut přiveze odtahovka s rozloženým motorem v kufru ,protože majitel chtěl ušetřit tak to nechal v nějakém malém servisu ,který si ve finále nevěděl rady a stejně to skončilo v autorizovaném servisu. Majitel zaplatil mnohem víc než kdyby to tam nechal rovnou. Abych schrnul co jsem chtěl říct, tak spíš se vyplatí nechat diagnostikovat potažmo opravit závadu v autorizovaném servisu než nechat to někoho dělat systémem pokus omyl ,ale má to nějaké podmínky
1. auto ,které za to stojí (např. s VW Golf II nepojedu do aut. serv.)
2. servis musí bejt vytíženej. To znamená ,že mechanici jsou hodně zkušení a přesně vědí co tomu a tamtomu je a tím pádem šetří vaše peníze,protože vymění jen porouchaný díl
doufám ,že se to dá pochopit nějak mi to vyjadřování nejde :oops:
čičmundík
Příspěvky: 69
Registrován: 23.12.2012 21:05
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: střední Čechy

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od čičmundík »

Co se normálních aut týče, největší zkušenosti mám s feldou a favoritem. Favorit už je v plechovym nebi, ale musim říct, že odvedl notnej kus práce a jeho teréní vlastnosti byly s autama dnešní běžný produkce úžasný. Srovnávat můžu s mondeem a focusem - ty se v místech kde já projel s fakýrem nechytali. Momentálně vlastnim rok novou feldu. A když píšu novou - to auto bylo v únoru 2012 jak když vyjede z fabriky. Koupeno po důchodci, rok 2002, najeto 22950 km, garážovaný, v zimě nejetý. Proti favoritu už z toho ale mám takovej "papírovější" pocit. Favorit byl prostě plechovější, navíc tahle felda už má nižší přední spoiler (sériovej), takže s nim občas při parkování vezmu vyšší obrubník. V případě rozpadu by ale chybějící kus plastu zřejmě nikdo neřešil, že? Další kvantum zkušeností mám s Mazdou 626 rok výroby 1996. Je to pohodlný a spolehlivý auto, který má ovšem dost drahý náhradní díly, člověk je rád, že v něm sám vymění žárovky a pojistky a hlavně - je to auto na silnici. Rozbitá polňačka už je problém, protože je to dost nízký. Pár jízd jsem absolvoval i s notně olítanou Nivou a tam jsem měl zásadní problém, že při rychlostech nad 70km/h už byl problém to auto udržet na silnici v přímym směru. Ale byl to opravdu hodně oběhanej kus a žádnej lepší jsem neřídil. Co se tu mnozí zmiňovali o Dusteru, četl jsem že je v něm použitá předevšim technika ze starejch Nisanů, což by mohla bejt záruka rozumný odolnosti. Vlastní zkušenost ovšem chybí.

Pro PA dobu by z civilních aut byly nejlepší asi starý osvědčený značky tak do roku výroby 1992. Pak už i u Favoritů nstupovala elektrika (vstřikování Bosh nebo před tim ještě "elektronicky řízenej karburátor" což byla lahůdka - měl jsem tu čest vlastnit) Problém už dneska je sehnat rozumný zachovalý kusy....Z novější produkce už mě nic rozumnýho nenapadá, protože tam už má všechno buď hromadu elektroniky, nebo nepříjemně nízkej podvozek, obvykle pak obojí. Použitelný se jeví třeba ty Nivy, ale ty patřej do jinýho vlákna...
drigon
VIP
Příspěvky: 2982
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od drigon »

Na favoritu jsem se řidičsky "vyučil". Jezdil jsem s ním dobře deset let a až na drobnější problémy fungoval spolehlivě. Hodně věcí se na něm dalo udělat doma svépomocí, takže pokud byl člověk alespoň trochu technicky zdatný, tak dokázal ušetřit i dost peněz. Průjezdnost na sněhu i lehčím terénem naprosto bez výhrad. Akorát to hnití kastle. Nakonec si chudák své revmatické plechy prohřál ve vysoké peci. Pak jsem měl ford mondeo z r. 1998. Šmejd první kategorie. Tam se sypalo co mohlo, opravy svépomocí v podstatě nemožné (v motorovém prostoru totální nedostatek místa, nehledě na potřebu speciálních přípravků). Olejový filtr vzadu za předním kole je kapitolou sám pro sebe - ten aby vyndaval snad nějaký fakír, nebo akrobat. Výměna žárovek vpředu naprostá noční můra (ke světlu se prakticky nedalo dostat, a že H7 praskají jako o závod - za 3,5 roku asi 15ks). Auto bylo navíc hrozně nízké, při plném obsazení chytalo spodkem prakticky za každý retardér, o obrubníkách při parkování nemluvně. Momentálně mám fabii, nechal jsem si tam dát paket pro špatné cesty - je asi o 2cm. zvedlá (není to moc, ale na polňačce, či na sněhu se počítá každý centimetr). Jinak je to základní provedení (bez palubního počítače a s ručním stahováním oken. Ruční stahování oken funguje prakticky vždy na rozdíl od elektriky, která při přerušení dodávky proudu nejde. Stačí havárka, nebo sjetí do vody a člověk se pak nemusí dostat ven). Elektronika stačí co je v motoru, další si nemínim komplikovat život. Auto je za provozu dynamicky namáhaný stroj a mám tu zkušenost, že čím je tam té elektroniky méně, tím je spolehlivější. Instalaci všelijakých asistenčních systémů, příliš komfortní výbavy a bůhvíčeho dalšího považuji za zdroj potencionálních kurvítek a budoucích problémů (jako nové to funguje, ale co po několika letech?) Multimediální systémy, které se navíc párují s kecafonem a mají složité menu navíc mohou odvádět pozornost od jízdy (kamarád známého takhle zrušil tři měsíce starého renaulta - na multimediálním systému cosi ladil a než to doladil tak mu uprostřed kapoty vyrostl strom. Lidem se naštěstí nic nestalo, jen auto bylo na odpis). S pozdravem M.
Uživatelský avatar
EBE
Příspěvky: 639
Registrován: 08.08.2012 16:14
Bydliště: Slovensko východ

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od EBE »

Na Favorite som spravil vodičák a bolo aj mojim prvým autom, síce len verzia 135 ročník 1992 s hnedým interiérom ale čo sa nenáročnosti na opravu týka, bez konkurencie, diely aj v zelenine ;) veľa na opravu netrebalo, no ale ako šla doba šlo aj auto a radšej som to predal, chvíľu bola felda, čo je vlastne upgrade favorita..a pred pár rokmi starší Renault Megane 1.6 66kw Classic 1998, síce je to auto ku ktorému zabudli pribaliť mechanika a má svoje detské nevychytané nemoci - praskanie pružín, praskanie zvodov výfuku, slabé kúrenie pre zabitý radiátor ale je to stále 8V, dobrý prístup k motoru, lacné náhradné diely, celková pohodlnosť a mekkosť auta, veľký kufor cez 510L a na vtedajšiu dobu veľmi dobrá spotreba motora s minimom elektroniky v rozumnej miere okolo 6.5L. Je nízke ale dá sa to trochu poriešiť zdvihom pružín a pneu. Poškuľujem po 1.5dci v kombi verzii ročník 2004 hore..trochu mám obavu z elektriky, teraz sa už dá na motor na 90= aút iba pozerať, doliať vodu olej, dobiť baterku ale ruku na srdce koľký z nás robia opravu motora raz ročne sami :) Základ aby si človek dokázal sám vymeniť žiarovku, vedel kde má poistky a baterku, vedel kde naliať tekutiny a poprípade aj ženy nech vedia nasadiť rezervu ..hurá na cesty, len ten benzín ten benzín.
Etranger
VIP
Příspěvky: 291
Registrován: 29.10.2012 1:47
Bydliště: Východ

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Etranger »

EBE dCi neber ani zadarmo,je to průser na druhou.Ostatně žádný moderní diesel se nevyplatí nemáte-li naftu zadarmo.
Co ušetříte na palivu dáte později za servis-vstřiky,turba,setrvák apod.
Uživatelský avatar
martin.falck
Příspěvky: 136
Registrován: 01.11.2012 22:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Slovensko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od martin.falck »

Mal som moznost tyzden jazdit na Toyote Landcruiser (myslim, ze 120, ten stredny, nie ta opacha V8), patdverova, 3 litrovy diesel, rok vyroby 2006. Auto ma uchvatilo. Neviem ako by to bolo so servisom, spolahlivost snad dobra. Nechcem sa nikoho dotknut, ale v terene vdaka mechanickym uzavierkam a redukcii podla mna prekonava Range Rover, ktory ma vsetko riesene elektronicky. Ale na ceste sa na Range nechyta, rychlostny limit pre komfortnu jazdu lezi niekde okolo 150. Spotreba oproti Range: 8,5 vs. 12,5 :-) Range je moja srdcovka, ale toto auto, napriek tomu, ze je skarede, je podla mna fakt offroad. A je skvele ovladatelne, mate pocit, ze riadite o triedu mensiu RAV4.

Ak vie niekto zohnat zachovalu lacnejsiu starsiu verziu, pripadne predchadzajuci model, odporucam ako jedine auto (ak nevadi vyssie spotreba oproti mensiemu autu, ale ta je jednoznacne vyvazena vyssou pasivnou bezpecnostou, na ktoru netreba tiez zabudat, ani dnes, ani v PA dobe (vyssie sedenie, prevaha hmotnosti, proste fyzika :-) )
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4364
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Toyota je výborná, ale jen do té doby, než máte koupit jakýkoliv náhradní díl. Mrkněte na offroad fóra na ceny dílů terénních toyot. Bezkonkurenčně nejdražší v celém segmentu...
Odpovědět