Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Butch
Příspěvky: 770
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

To auto na obrázku je "vlastní" ;) :shock:
K když jsem jel po louce do kopce, tak jsem měl ruce na volantu a šlapal na plyn.

Jinak jo, starej Def je docela solidní peklo :devil
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Pěkně panáčku :yes
Jo, u starého mě fascinovalo mj. řízení. Začneš točit volantem, a nic. Po chvíli ten parník začal zatáčet, ale to už jsem zase ručkoval, s loktem z okna, zpátky, protože se to řítilo na jiný strom :lol: Ale kouzlo to má, obrovské.
Óðinn á yðr alla
Butch
Příspěvky: 770
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Jet ve starém je super zážitek, ale na bezne ježdění to není. Nový oproti tomu je úplně jiné auto, zejména v oblasti komfortu. Nikdy jsem nejel v něčem tak pohodlnem.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Ty první kousky z Nitry prý byly nehorázně poruchové. Už to vychytali? Vím, že je brzy soudit, ale zatím "so far so good"?
Óðinn á yðr alla
Butch
Příspěvky: 770
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Vůbec žádný problém (klepu na dřevo :D :D ) dost měly problém ty 4valce a není se čemu divit. V tomto je 6ti válec a pohoda.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Tak ať dělá radost. Je to pořádný tank.
Óðinn á yðr alla
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

nastal čas rozšírit vozový park o 7 miestne vozidlo.

účel: kapacita 7 miest, transport rodiny po bežných cestách + lahký terén, bez strachu o znečistenie interiéru a exteriéru (kto má deti, ten vie), rozmery vhodné na denné jazdenie (ale hlavne parkovanie) po meste, medzimeste a sem tam dialkova trasa 300km. Pomer 50:40:10. S tým, že by to bolo bug out family car keby sa posunula fronta na východ.

vytypované varianty: Vitara XL7 (7 miestna verzia) alebo Sharan, Alhambra, Galaxy s haldexom do roku 2009. (T.J. staré verzie z dôvodu ceny).

Čím viac to porovnávam, tým sú tieto modely aut podobnejšie (rajd, rozmery, hmotnosť, nosnosť, euro ncap ...), v nietkorých pozitívnych parametroch SAG dokonca prevyšuje (nosnosť, hmotnosť prívesného vozíku, avšak v nepodstatnom rozmere).

v čom sa líšia je spotreba, a 6 kvalt u SAG a hlavne cena. SAG 4x4 akurat nedaju zohnat bud v rozumnej cene aleo rozumnom stave.

Takže čo odporučate?

Pajera a Gallopery sa mi páčia, ale asi by sme to nevyužili.
Informácia je v časopriestore.
prowler
Příspěvky: 20
Registrován: 20.04.2016 9:40
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od prowler »

Jednu Suzuki XL-7 práve predávam (mám dve). Verzia 2,7 V6, spoľahlivé auto, s ktorým nikdy nebol problém, náklady na údržbu v norme, po 20 rokoch sa menila spojka a inak iba bežné spotrebné diely a náplne. So zapnutým predným náhom to prejde to prekvapivo náročný terén. Na cestách v zákrutách sa to dosť nakláňa, ale to pri tomto type auta asi neprekvapí. Treba ale počítať s tým, že tretí rad sedačiek je skôr núdzovka pre decká a do kufra sa vojde v tej chvíli tak lekárnička, taška s náradím, lanom a podobnými príručným vybavením a nejaký batoh. Detský kočík už je bez šance.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Já bych šel z tohoto výběru do AG. U WV bych očekával vyšší cenu, protože je to prostě VW.
Ale nepíšeš rozpočet.
Osobně bych šel při potřebě více jak 5 míst raději do nějaké kompaktní dodávky. Ono už je to ve výsledku delší třeba jen o pár cm. A to při parkování nehraje moc roli proti autu typu Sharan. Parkovat se s tím bude ve městě úplně stejně naprd.
Taky u těhle aut jsou ty dvě zadní sedačky takovej kompromis. Buď mám sedačky, nebo místo v kufru.
A jelikož se jedná o poměrně široké auta, tak jsou posuvné dveře mnohem více praktičtější.
A taky bych zapřemýšlel o tom 4x4. Je to sice fajn, ale jestli je to fakt tak nutné. Kolik UA to při evakuaci potřebovalo? Díky tomu budeš mít dost omezený výběr a o dost vyšší cenu a taky vyšší spotřebu.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 1132
Registrován: 18.09.2018 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Haluziak »

dracekvo jenže dodávka to je takový na prd. Pětimístná stojí oproti třímístné většinou nesmysl a třímístné ojetiny jsou většinou zhuntované rezavé křápy (na sedmimístnou jsem se ani nedíval, naštěstí jsme zatím dva a snad nás nebude nikdy více než 4). Taky jsem chtěl že s mladou koupíme pětimístnou dodávku bude to na normální provoz a na léto tam udělám vestavbu a budeme cestovat ale vzhledem k tomu co to stálo jsem skončil u dvojkové ofce v kombajnu a 4x4, polystyrénem jsem vyplnil kufr takže při troše snahy se tam dá v 1 v pohodě spát.
Beware of old men in profession where men die young.
Z východu, natož z Ruska ještě nikdy nic dobrého nepřišlo!
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Liqid »

Pokud máš v plánu transportovat více lidí včetně nákladu, je dodávka jasná volba, v rodině se nám osvědčil Trafic.
paco77
Příspěvky: 3
Registrován: 24.03.2020 8:10

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od paco77 »

U starších SAG by som sa vyhol haldex-u. Sú to perfektné autá, veľkosť (pôdorys) bežného kombi, pritom vnútorný priestor neporovnateľný. Svetlá výška na prejazd ľahším terénom dostatočná, čo sa už o novšej generácii nedá povedať - svetlá výška je menšia a majú nápravy ďalej od seba (auto je dlhšie, tak asi preto), čo je pri jazde v teréne, aj ľahšom, dosť problém.

U starších SAG s haldex-om je asi nejaký konštrukčný problém. Viem o pomerne veľa kusoch, ktoré buď majú problém z nepríjemnými zvukmi, ktoré spôsobuje haldex/zadný diferenciál/kardan alebo sa to nejako prejavuje aj na jazdných vlastnostiach. Väčšinou sa s tým u týchto áut žiadny servis/mechanik nedokáže vysporiadať.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od NoobsRush »

po zkušenostech v rodině bych místo sharana a jeho koncernových derivátů raději bral nějakou T4/T5 a nechal ji dát dohromady. Měli jsme v podstatě to co hledáš - poface sharan 4x4 1.9 a byla to tragedická kasička na peníze. Sehnat kus co není vylítanej taxikářem nebo vytahanej JZĎáckou rodinou je zázrak. Nejdřív se vařil motor, posléze se zkroutil spodní blok, pak koroze A sloupků mohl bych vypisovat celou slohovku. Haldex spíš nefungoval než fungoval i když na diagnostice nic nebylo. Na třetí řadu sedaček bych neposadil ani dítě jelikož pak sedí hned za kufrovýma vratama kdy i menší náraz by šel přímo do sedaček.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Maximus »

Vyřešil jsem otazku 7 míst pomocí to Fiat Freemont alias Dodge Journey - jsou i verze 4x4, tam je vždy ale automat. V benzínu nesmrtelná záležitost, v naftě někdy drahý problém. Občas se dá za hubičku koupit s mrtvou automatickou spojkou - pokud není rozbité pouzdro spojky tak repase sice stojí šílených 90 tisíc, ale některé nové díly jsou lépe dimenzované a při rozumném chování je to už na "furt". Jinak je to auto výborné po všech stránkách.
Top na servis amerik je pan Říš z Kudlovic :yes
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Jason »

Tak ta T4 aby to nebyla hromada srotu je financne brutalni mrda. A porad mas stary auto. Pro fanouska je to super ale na normalni jezdeni peklo.. T5 bych se vyhnul obloukem (maximalne s motorem 1.9) ale sere se na tom milion veci..

Nejhorsi je kdyz ma clovek predstavu jednoho univerzalniho auta od kteryho ceka zazraky - nakup za par korun, 4x4, spotreba okolo 4 litru, vyspi se v tom cela rodina a nikdy se nerozbije.

Ja osobne mam nekolik aut a ke vsemu jsem postupne dospel. Na svezeni, dalky dovoleny atd audi a6 allroad. 300 koni, vzduchovy podovzek, super auto. Jenom clovek musi pocitat s provoznima nakladama (olej vcetne filtru cca 8k - neautorizovany servis), spotreba 10 - 12l plus takovy srandy jako treba 5 - 8k za jednu gumu. K tomu jsem si na zahradu a na praci koupil stary vito. Nejdrive ze ho budu mit jenom na oddelani na bordel atd. Ale bylo v super stavu tak ze si ho nechame i na ryby a abychom v nem mohli prespat. Nejlepsi vec ze dily krasne laciny, servis taky jednoduchej. Ale zacal jsem vymyslet picoviny aby bylo v top stavu (takovy veci ktery by clovek u pracovniho auta neresil ale kdyz s tim chces jet nekam dal tak jo). Tak se do nej sypalo a syspalo a stejne jsme dospeli k tomu ze jsme si koupili novejsi vito - preci jenom tim starym na dovolenou neni uplne koser. Chtel jsem z toho udelat lehkej obytnak ale pro dva dospely a dve deti je to malo. Tak jsem se uz pokukoval po sprinteru ale jsem nakonec rozumne uznal ze je mimo (casove i financne). No nakonec jsem si jeste poridil dvojkovou ofci abych mel neco rozumnyho na jezdeni do prace, po meste atd. Auto super na spotrebu, dily za par korun ale zase to neni takovy svezeni a o mistu taky nemluvim.

Spise nez mit jedno auto od kteryho clovek bude chtit nesmysly je asi lepsi toho poridit vic (vim misto, atd) a aby kazdy slouzilo ke svemu ucelu (stejne jako jezdit celej rok na univerzalnich gumach - da se to ale stoji za hovno v lete i v zime)
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

prowler - svet je malý, ďakujem za ukážku vozidla. Na krátke trate Vitara XL7 by aj stačila, ale keď som si spomenul, že ako nabalený jazdíme svokrovcom, tak to chce naozaj niečo s väčším vnútorným objemom.

ostatní- ďakujem za za názory, v úvodnom popise som neuviedol všetky detaily, takže skúsim doplniť.
Zatial sme v paneláku a parkujeme pred panelákom v meste. Večer to býva narvané a volných širokých meiest nie je vela. Takže T4, T5, Vito, ... sú pre výhladovo 5 člennú posádku trochu predimenzované. Z rôznych dôvodov som teda zvolil 7 miestne MPV, aj ked by stačilo 5 plnohodnotných miest, čo býva častý problém, že miest na sedenie je sice 5 ale to piate je iba provizorne.

Dodávky majú takú vlastnost, že sú dimenzované na velkú záťaž, takže ked sú prázdne jazda je vytrásačka + pri prázdnom bočný vietor. Taktiež do škôlky, kupaliska, chatu, svokrovcom ťahať furt T5... no ešte je nás málo na to. Pri počte 7 ks a viac, tak potom áno.

Jason - myšlienka viac jednoúčelových aut je úplne v poriadku. Tak to aj máme (sedan a pickup) a treba nám tretie. Vito ma v praci povest najporuchovejšieho auta.
Max - kámoš Frémonta mal, ale nejak ma to neoslovilo. Inak je pravda, že teraz sa ich na bazoši predáva kvantum.

Predstava univerzálneho auta - tak to ale neni. Potrebujeme niečo s bežnými vonkajšími rozmermi ale velkym vnutornym objemom, čo sa dobre šoféruje aj žene, a má "pridanú hodnotu"vo forme nejakého 4x4.

Sharan Alhambra Galaxy - z každej strany sa na to sype kritika na kazovost - asi niečo na tom bude.

Od Chrysler Voyager ma zas automechanik odhovára...

No uvidíme ešte.
ďakujem za rady zatial.
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Ne ne transporter nebrat. Je to nejvíce přeceněné auto. Stojí nesmysl, rezne to úplně stejně jako ostatní dodávky a navíc to je nejčastěji stáčené auto. Za stejné peníze se dá koupit ohodně lepší povoz.

Nekoukal jsi na Toyota Previa? Proti staršímu sharanu to má tu výhodu, že to má obě zadní dveře šoupačky.
Akorát nevím jak je na tom motorizace se spolehlivostí.
Je to poněkud opomíjené auto, tak tam očekávám, že za stejnou cenu dostaneš lepší kousek jak ten profláklej Sharan.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od NoobsRush »

Ono v týhle věkový a cenový kategorii mu zrezne všechno.
Přikláním se k názoru že je lepší v tomto případě mít dvě auta, kdy každý splňuje to co zrovna v danou chvíli chci.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

Je niekomu známy spôsob výpočtu max. hmotnosti brzdeného prívesu v techničáku auta?

jak je možné, že staré autá majú pri napr. 73kw max hmotnost brzdeneho prívesu napr 3000kg a niektoré novšie autá, ktoré majú nad 100kw majú max hmotnosti prívesu menej ako 2000kg.

Je to dimenzovaním brzdnej sústavy? alebo zmenou koeficientov vo výpočte pri novších autách, alebo ako to vlastne je?

Reč je stále o vozidlách s hmotnosťou okolo 1800 kg.

:beer
p.s. chýba emotikon s vínom.
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8789
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Auta s automatem mají vždy nižší tažnou sílu. Automaty jsou dělané na konkrétní hmotnost vozidla.
Odpovědět