Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Dracekvo: amen :yes
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

honzasl píše: 10.12.2020 9:45 Ale vždyt to přesně potvrzuje to, co jsem psal! Ojetina s 260 tis. km za 200 tis podle mě prostě drahá. V kategorii levných aut je taková ojetina za 30 tisíc.
Já nemám nic proti koupi ojeté prémiovky, když se někomu líbí. Jen nevěřím, když mi někdo tvrdí, že je to "levné".
Jakákoliv ojetina za 30 je ve většině případů zanedbaná plečka se spoustou problémů před vyhozením. Protože když má auto cenu 30 tis. Těžko tam někdo investuje do nutného servisu třeba 15 tis.
A když se podívám, co se dá koupit za 30 tis. Svojí rodinu bych v dnešní době do něčeho takového neposadil a sám jako živitel rodiny bych v něčem takovém tady nejezdil.

Psal jsem to o příspěvek nazpátek. Každý ať si koupí co se mu líbí a na co má. Třeba z mého úhlu pohledu jsou vyhozené peníze koupě nového auta. Za více peněz dostanu méně muziky. Jediné co dostanu navíc je záruka a povinnost jezdit na pravidelné garančky.
Já mám limit vždy 200 tis na auto. Mohl bych dát víc, ale nepříde mi to jako smysluplně investované prostředky. Než si koupit auto za 500 tis, které bude mít za pár let hodnotu sotva půlku. To si raději ty peníze odložím na něco účelnějšího. Např pozemek.
A kupovat auto na splátky, co mě ani nehne.
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

Já jsem zatím těch aut moc nekoupil, tak nechci moc chytračit. Svoje první auto za 35 000 jsem koupil jako student a prostě jsem na jiné neměl. Ale věděl jsem, že chci malé jednoduché masové auto, které sice nemělo extra pověst, ale zato všechny jeho problémy jsem našel na fórech a nic mě nemohlo překvapit. Za deset let, co jsem ho měl jsem ujel dalších 200 tis. km a do sběru jsem ho odevzdal kompletně "spotřebované".

Další auto jsem se pevně rozhodl, že musí být nové. Nové auto se kupuje tak, že se přijde do salonu, zakliká se výbava, objedná a je hotovo. Nemusím ověřovat, jestli prodejce není podvodník a nemusím chodit kupovat s nějakým znuděným automechanikem. Nemusím po koupi hned preventivně měnit všechno a tak dál. Prostě, je to jednodušší. A pak už jen záleží, nakolik peněz si to kdo ocení, já jsem to vyhodnotil takhle. (tou dobou mě v práci povýšili = každý den 12h v práci, dodělával jsem barák a měli jsme mimino. Na sjíždění bazoše a lítání po bazarech jsem neměl náladu). A k tomu jsem dostal možnost hodit úvěr na auto k hypotéce za hypotékové úroky.

Prostě, není možné tvrdit, co je špatně a co dobře, každý má jiné podmínky a je potřeba udělat, co mu vyhovuje.

Pleček za 30 tisíc se nebojím, protože VÍM, že je to plečka. U ojetiny za 200 je to loterie....:)
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

honzal: no a když přijdete do toho samého autosalonu a koupíte od nich jejich auto, co tam servisovali, rázem se z nich stanou podvodníci? Přeci kdyby byli podvodníci, tak Vám mohou podvodně prodat i nové, může být utopené, přečíslované, svařené, kradené...bez mechanika nic nepoznáte, bude to voňafka. Kupuji auto, kde vím, že je od autorizovaného prodejce, kdo s ním jezdil, co mělo za servis a že má plnou tovární záruku. Prostor pro šméčko je tam stejný, jako u nového.
Ano, mechanika si tomu vezmu, protože jsem paranoidní, ale ta flaška, co mu vnutím, nebo nějaká tisícovka, kdyby to nebyl známý, mi pořád za těch několik set tisíc stojí. Ty pak vrazím jinam.
Óðinn á yðr alla
Reccol
VIP
Příspěvky: 551
Registrován: 19.09.2011 14:43

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Reccol »

Nehodlám se tu plést to erudované diskuze o výhodnosti aut - tolik jsem jich zatím nekoupil. Ale k obavám při nákupu ojetiny a nedostatku mechaniků - snad všude po republice jsou lidi, co se živí právě pomocí při nákupu, není problém dohledat recenze. Těch pár tisíc, co jim dáte, se bohatě vrátí na ušetřených problémech, pokud autům tolik nerozumíte, jako třeba já :)

Můžu ze zkušenosti vlastní a několika kolegů doporučit třeba Michala Ráže https://www.vyber-auta.eu/
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Ulfhednar, ty jsi vážně mimo, zase někomu vkládáš do úst něco, co vůbec netvrdil. honzasl přece vůbec nekomentuje případ Škody měníme mínusy na plusy, ale jasně popisuje na co nemá čas a do čeho by nešel. Ty trpíš nějakou poruchou, že do jiných příspěvků neustále vkládáš svojí projekci? Pak tady radši nic nepiš :roll: navíc má naprostou pravdu předsedo ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Reccol, pár tisíc, no jak se to vezme. Pokud těch aut prohlédne třeba 5 - 6 tak to už docela poznáš ;) leda že by jsi měl štěstí a hned to první bylo cajk 8-)
You cannot kill me as I am already dead!
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

Chlapi, je to prosté.
Barák jsem si opravil s tátou svépomocí a hodně moc lidí mě radilo, abych se na to vybodl, že se to nevyplatí - ať si to nechám udělat (asi měli pravdu). Možná to byli zrovna ti, kteří mají chuť shánět ojetá auta a věnovat tomu svůj volný čas. Prostě každý má nějaký svůj koníček a nelze nikdy stanovit, co je ta "nejsprávnější cesta".

Za druhé: nikdy nikomu neradím. Vždy je poskytnu svůj pohled, svoje zkušenosti - a rozhodnout se musí každý sám. Život mě naučil, že i já se musím rozhodnout podle sebe, ne tupě sledovat ostatní.

U mě bylo rozhodování následující: Kupuju za půjčené peníze. Tj. chovám se jako v práci, hospodařím s cizími penězi. Napadlo by někoho ve fabrice kupovat něco jiného, než nový stroj, nebo stroj po GO? Takže jsem koupil nové, pojistil, přikoupil prodlouženou záruku a přikoupil jsem si i v ceně auta garanční prohlídky na 5 let. Takže jejich cenu už neřeším, rozpustila se někde v úvěru. Auto jezdí, dolejvám benzín a vodu do ostřikovačů. Auto si chci nechat "navždy", proto je mi šumák, kolik ztrácí na hodnotě za první tři roky. Pokud náhodou půjde pryč, budou ho mít mí rodiče. Má i svůj rozpadlický potenciál, atmosférický čtyřválec Nissan s rozvodovým řetězem, podvozek jednoduchý jako facka. Start-stop trvale vypnutý vypojením jednoho konektoru, kdykoli možno obnovit. Očekávám celkovou životnost 20 let a 400 tis. kilometrů.

Za podmínek podobných jako nová auta se dneska dají pořídit i různé jednoleté a dvouleté vozy s garancí z autosalonu. Zvažoval jsem to, ale nakonec jsem se rozhodl pro úplnou funglovku, protože jsem chtěl celý ten čas, kdy je auto zpravidla bezproblémové, tj. max 10 let, co nejvíc pro sebe a nesdílet ho s nikým jiným.

Ale tohle všechno platí pro mě. Nechci aby někdo měl pocit, že vnucuju svoj pohled na svět. Jen sděluju svou zkušenost a očekávám i kritiku.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Vlastním auta cca 25 let (to je hnus).
První byl ojetý střep Opel Omega, hrozná zkušenost, byl jsem ucho. Následovaly Felicia 1.6 Kombi a Octavia 1.6 74 kW. Obě ojeté a obě zcela bez problémů a investic. Mezitím spoluvlastník stoletého "Španěla" na závody. Tam jsme sypali peníze furt, ale spíš na přestavbu na "trial". Trochu se to amortizovalo tím, že jsme ho prodali dráž, než koupili. Ale to bylo auto na zábavu. Provozoval jsem ještě Cherokeeho 4.0, ale tam jsem nebyl majitel. Nový Hyundai i30 kombi. Mezitím tříletý Colt pro manželku, který má naprosto bez investic dodnes. Pak nový MPV Seat. Pak "ojetý" půlroční Leon ST. Pět let naprosto bez sebemenší poruchy a závady. Teď Scout, dvouletý.

Zpětně: vyhozené peníze jednoznačně byla ta nová auta, protože ztráta hodnoty je fakt velká a benefity nulové. Možná kafe u prodejce, ale kafe si za ty prachy udělám sám. Vyhozené peníze byl i ten první Opel, který byl šrot. Ale naučil jsem se na něm.
Kolik jsem přesně ušetřil na těch prvních dvou škodovkách nevím, nepamatuji si ceny. Několik set tisíc určitě. Na Octávii jsem měnil kotouče a desky vpředu, jinak nic a na žádném se nic nevysypalo.
Na posledních 3 ojetých jsem oproti novým ušetřil sumárně cca 180+80+380 tisíc. Na těch starých škodovkách řekněme 350 dohromady? Auta, která jsem už prodal, nebo jsou amortizována a tudíž je naprosto jisté, že s jejich pořízením v ojetém stavu nebyly spojeny žádné náklady oproti novým my ušetřila 180+80+350 tisíc. Tedy 640 tisíc. Pokud se mi během cca roku, co mi skončí záruka a než ho (asi) pošlu dál na Scoutu nepodělá něco za cca 380k (ehm, co by to mohlo být?), jsem v plusu i na něm. Hodně.
Takže kupováním mírně ojetých aut jsem ušetřil necelý milion, oproti tomu, kdybych je koupil nová, aniž by to bylo spojeno s jakýmikoliv technickými problémy, nespolehlivostí apod.
Žádné auto jsem si nikdy nekoupil na úvěr či leasing. Na první mi částečně půjčila rodina, ostatní platím cash z provozních peněz.
Můžete mi tedy říct, kde jsem udělal chybu koupí těch škodovek, Leona a Colta? Co víc bych dostal, nebo ušetřil za to, kdybych ten ušetřený skoro milion dal do nových aut?
Pro někoho to žádné velké peníze nejsou, pro mě je milion už dost peněz. Nejvíc vyhozené peníze byl ten nový Hyu, kde jsem prodělal kalhoty na ztrátě ceny, Altea se alespoň slušně prodala, ale i tak...
Pokud si někdo kupuje výhradě nová auta, prostě proto, že je má rád, a má na ně, je to naprosto OK. Ale tvrdit, že se to vyplatí je samozřejmě nesmysl.
Honza - každý by si měl někdy koupit nové auto :yes . Aby vystřízlivěl ;) Křivka ztráty hodnoty je neúprosná. Ale zase v režimu "nechám si to deset let" to ekonomicky je asi OK. Já radši jezdím v novějších, ale to vůbec neznamená, že na vaší strategii je něco špatně. Při častější rotaci aut (změna požadavků, rodiny, chalupabarák, koníčky, dojíždění, nespokojenost se stávajícím, zakoukání se do jiného... ) je ekonomický model nových aut dost náročný a benefity nikde.
Tolik moje zkušenosti a bilance z osmi aut a cca 25 let.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Píšeš sice dlouhé příspěvky, ale nějak pořád nevnímáš souvislosti a mícháš jabka s hruškami.

Koupě nového auta v ceně do půl miliónu.
Je v záruce a neřešíš nějaký servis. Víš, že do toho auta nebudeš muset v příštích letech investovat. Liješ jen benzín a vodu. Na garančce ti ošetří všechno ostatní (navíc není pravda, že musíš jen do značkového servisu). Jelikož se za ty peníze nebude jednat o luxusní vůz, tak to bude finančně přijatelné. Velice pohodlné řešení, nemáš žádné starosti a můžeš svůj čas a energii využít lépe. Ztráta hodnoty vozu je relevantní, protože já si ho hodlám nechat až do jeho konce. A pokud ne, tak za ty roky, co s ním jezdím a ještě budu jezdit, je to více méně jedno. To že jsem do toho auta nemusel ze začátku investovat a jezdil s ním cca 15 let, tak se mi v tom ta ztráta naprosto rozpustí. Navíc u levného auta ta ztráta není tak velká jako u drahého (neřeším procenta ale celkovou sumu).

Ojetina, tady byla řeč o prémiových vozech od miliónů výš za třetinové až pětinové ceny, přes inzerát.
Nutnost znalosti auta nebo mechanika sebou. Ježdění po čertech ďáblech a hledání dobrého kusu (čas a peníze). Nutná investice hned ze startu (záleží na stavu, ale olej a jiné provozní kapaliny, filtry, svíčky určitě hned a někdy i brzdy nebo dokonce rozvody). Čím prémiovější auto, tím dražší díly. Nejisté kilometry a nedej bože skrytá bouračka, která se projeví až časem. Loterie 50/50? Komu to za to stojí, tak OK.

Tvůj případ je něco mezi a vyplatí se lidem, co auta neustále točí. Ale zase to nemusí být vždy pravda. Vyplatí se to jen, když takové auto prodáš po těch třech letech. Ani dříve ani později. Takže to musíš pořád řešit. Pak ano, úspora bude značná (koupit 2 roky staré auto u dealera, tři roky pojezdit a s minimální ztrátou zase rychle pryč).

Já auta nehodlám točit, proč, kvůli nějakému pocitu luxusu a výjimečnosti? Já jsem začínal se Škodou 100 a v dětství jsme s ní dokonce jeli na dovolenou do Německa. Dnešní auta jsou světelné roky daleko a i ten nejlevnější křáp poskytuje takové pohodlí, o kterém se lidem dříve mohlo jen zdát. Co se týče bezpečnosti, tak nemám u nového auta žádné pochyby. To spíše u ojetiny. A výbava, co to je, k čemu to je? Jako televizi v autě, vyhřívaný volat? Další kurvítko? Ne, auto musí plnit tu funkci, že mě dostane z bodu A do bodu B bez jakýchkoliv problémů a za všech podmínek. Pokud mi při tom musí sedačka masírovat prdel, tak jsem asi buzerat a ne rozpadlík.

Za mě nové auto do půl mega na cca 15 let (pokud vydrží víc tím líp, otec měl tu stovku tak 30 let) a není co řešit ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

DeadMan: trochu se blížíme ke konsensu.
Nicméně i tak upřesním, doplním či opravím některé Vaše postuláty:
1.) Model s kupováním řekněme půlročních, dvouletých... aut se vyplatí i když si je podržíte dlouho. Prostě na začátku jste ušetřil až několik set tisíc a to s Vámi veze. I když si to auto nechám dlouho, je šance, že do toho auta nasypu o statisíce více, než kdybych ho vzal nové, zcela mizivá. Viz Colt manželky. Při koupi jsme ušetřili skoro 200 tisíc a auto máme už deset let. Zcela bez investic, kromě základní (levné) údržby. Dva prasklé žárovky za 200 tisíc stojí, nehledě na to, že by praskly asi i u nového.
2.) Koupě auta tak dvou let je stejná, jako u nového. Mám záruku tři roky (kolik jste měl u Dustera?), chodím jenom na garančky, nic neřeším.
3.) Ano, musím mít nějaké elementární know-how, nebo si zaplatit mechanika. ALE! : Dejme tomu, že do shánění zanovniho auta investuji 10-15 hodin svého času (neřeším, že mě to baví) a řekněme 2 000 Kč, pokud nemám známého. Za to dostanu úsporu, řekněme v průměru 200 000 Kč. Nevím, kolik vyděláváte Vy, ale já 20 000 Kč/hodinu nevydělám. Proto ten čas nevyužiji lépe.
4.) Tuto službu si můžete komplet zaplatit, nadiktujete požadavky a firma Vám auto sežene, proklepne, případně udělá předprodejní servis. Ano, musíte té firmě věřit. Stejně jako musíte věřit dealerovi svého nového vozu. Ostatně často jde o tutéž firmu.
5.) Prosím o upřesnění, proč se podle Vás nevyplatí koupě mírně jeteho vozu a jeho následné ponechání si nadlouho, viz výše. Vrtá mi to hlavou, kde je případná chyba v mé úvaze.
6.) Nepasu po premiovkách, ale prostě nějakou úroveň bezpečnosti, jízdních vlastností, schopnosti delších přesunů a komfortu chci. Pak jinak není důvod nemít koníka a bryčku, Duster je přílišný komfort plný kurvitek, koníkovi stačí seno, oves a vlídné zacházení.
6.) Ke komfortu: komfortní funkce se vysypat mohou, ale pak jste na tom stejně, jako u auta bez nich, pokud je nechcete opravovat. Třeba ten vyhřívaný volant je fajn. Neslyšel jsem, že by se to někomu vysypalo a pokud ano, auto jezdí i zatáčí dál. O nic nejde.
Kurvitka, co Vám vyřadí auto z provozu jsou většinou věci v pohonné soustavě, souvisí s "ekologii" a jsou stejná pro levná či dražší auta. Co za kurvitko, které mi odstaví auto je třeba v 2.0 TDI EA288 vs. DCi 1.6, nebo 1.2 TCe? Vůbec žádné.
Co se mně týče, tak já třeba vyžaduji dobré ozvučení, protože už nemám kde jinde si pustit muziku pořádně nahlas a podle sebe, než v autě. Je to samozřejmě individuální. Ale třeba Brandenburské fontány nebo Wardruna z Cantonu zní skvěle.
7.) Bezpečnost: tady bych byl v největším rozporu. Podívejte se na Crash testy třeba 15 let starého Volva XC90 a Dusteru. Co zbyde z kabiny. Mrkněte na reálné situace. Deset staré Volvo bude jinde, než nový Duster. I Ta OIII je v případě havárie podstatně také lepší místo k přežití, než pět, deset let starý Duster. Měl bych k tomu pár historek od kamarada doktora ze záchranky, ale třeba jinde. Nemluvě o aktivní bezpečnosti. Prostě to, že auto bylo koupeno jako nové s bezpečnosti nesouvisí a je zcela jistě, že při strategii koupím nového Dustera (či jiné auto) a budu ho mít 15 let, budete za deset let jezdit v autě, jehož bezpečnost bude hluboce pod bezpečností v té době dva roky staré "ojetiny".
8.) Ne vždy nízká cena znamená nízké udržovací náklady. Sám jste psal, že Váš Duster měl první prohlídku po asi 8000 km a stala Vás 5000,- . Můj Leon měl první prohlídku po 30 000 km a stala necelé 3 000,- OK, beru že Seat, VW Škoda...nejsou drahé značky, ale lidovky, ale přesto jsou cenově nad Dacií. Nebo Hyundai. Celkem slušné auto, nebylo špatně ale v servisu jsem se divil, kolik platím oproti "drahé“ Škodě, Seatu. Nicméně v řadě případů Vaše úvaha platí, to samozřejmě.
9.) Úspora paliva a peněz. Každé další auto, co jsem měl, bylo silnější a žralo méně. Opela vynechám, ten většinou ani nenastartoval, ale první Felda měla 55 kW (ono to s ní na tu dobu i hejbalo) a žrala 7-8 litrů. Pasivní bezpečnost víceméně minimální. Dneska mám auto, které má podle změření na brzdě 125 kW a nyní, na zimakách a s příčníky na střeše, jsem na své běžné trase na 5.5 litrů. A to jezdím "poněkud svižněji", než s Feldou. Bavíme se o úspoře řekněme 20-25 000 Kč ročně, pokud jezdím po Čechách a v cizině ještě o dost větší. Nový Duster 1.33 turbo pojede za méně a mnohem lépe, než Váš 1.6. Otázka je jeho spolehlivost. Ta první 1.2 byla tragická, ale zase proč by se nepoučili? Navíc se s ním už dá přiměřeně rozumně jezdit i štreky a po dálnici, takže praktická použitelnost toho nového Dustika bude mnohem větší. Za mně osobně, pokud bych byl fanouškem Dusteru, tak bych prodal co máte (prodáte ho slušně) a šel do nového. Proč? Za prvé se Vám roztáhne huba v úsměvu, jak to jede. Za druhé je trochu bezpečnější a lépe naladěný. Vevnitř už vypadá docela dospěle...ale HLAVNĚ: za pár málo let bude Duster drahý předohrab na baterky. A že je 1.33 asi citlivější, než 1.6? No tak ho rozmazlujte. Krmte ho syntetikou co deset tisíc km (vždyť jde o drobaky), a on Vám vydrží. Minimálně do zákazu vlastnictví individuálních motorových vozidel bílými heterosexuálními muži. 😀
10.) Vliv, za který auta nemohou - se starým autem Vám bude přibývat míst, kam vlivem tlaku Greténů nebudete smět jet, nebo Vám na ně Greténi napaří vyšší daně a poplatky. Bohužel.
11.) Na rizikovosti a problematičnost nákupu deset let starého Mercedesu nebo Báva apod. v ceně 1/5-1/10 nového se zcela shodneme. Ono se to může i povést, ale šance je minimální a potřebujete k tomu ty peripetie, co jste popisoval.

Poznámka pod čarou: výhoda zvedlých kombi (Outbacky, Scouty) je, že nepatří ke skupině nenáviděných SUV a tolik nehrozí, že Vás za ně budou mladí ekosvazaci napadat. Jak jsou plni ideologie a hovno víno technice, vidí v tom obyčejné kombi. Zdá se to jako Kulhánkovské přehánění, ale ve Francii a Německu to začíná být realita. A přitom třeba ten Scout se v nějakém offroad testu prohrabal na místa, kde Tuscon uvízl a nevyjel tam. Prostě Grey man car. Nenápadný, nekřičí, že může (docela) do terénu.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Už mě to nebaví a tvůj rádoby inteligentní sloh mě unavuje. Takže ve zkratce.

Ty jsi nic tou koupí neušetřil, ty jsi se za těch méně peněz obral o 55 tis km, které by jsi od nuly na tom autě najel (u mě to je třeba 5 let provozu auta).

Říká se tomu opotřebení, na které se záruka nevztahuje, takže o to dřív budeš dělat rozvody atd. Proto záleží, kdy se toho auta zbavíš. Pokud si ho necháš do konce, tak na něm vždy ty osobně najedeš o 55 tis km méně, než kdyby jsi ho měl nové. Zase, nic jsi neušetřil, jen jsi dostal celkově nižší životnost za méně peněz. A teď záleží, jak dlouho to auto vydrží a kolik bude těch 55 tis km dělat v penězích. To ale zjistíš až na konci. Mimochodem tohle najet za dva roky je poměrně dost, takže auto dostávalo docela zabrat (jak se jezdí s takovými auty asi víme všichni). Taky neovlivníš to, jakým způsobem je zajetý motor.

Další nevýhoda je, že si nemůžeš zadat do výroby, co přesně chceš. U nového auta si to nadefinuješ. Jasně, můžeš natrefit na takové, co ti vyhovuje, ale není to to samé.

Bezpečnost a crash testy, to už komentovat nebudu a odkážu tě znova na ten článek, kterému zjevně nerozumíš.

Tím s tebou končím, nemám potřebu tady živit nějakého pseudo intelektuála trolla :ne
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Rozvody se na mém autě dělají ve 210-240 000 km. To za:
A.) To auto už mít nebudu.
B.) Rozvody stojí cca 12 000 Kč sakumprask. Za ušetřených 380 000 Kč to stojí.

Pokud je to matematika, které nerozumíte, je to Váš problém.

Bez těch neustálých urážek byste to napsat neuměl?
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Nauč se už kua číst!

Ty rozvody platí pro, nechám si ho navždy.

Proto jsem psal, že tohle se vyplatí, když se auta točí a prodávají ještě před tím, než nastanou tyto a jiné investice. Koupím dva roky staré, tři roky jezdím a jdu pro nové a tak pořád dokola.

Těch 380 je trochu mimo, ještě tak 250, když se dívám na dva roky staré s cca 55tis. přímo na stránkách škody, což odpovídá opotřebení za ty kilometry, pokud se to rozpočítá.

Oni nejsou žádný dobročinný spolek ;)

A rozvody za 12 bych chtěl teda vidět. Na firemní oktavce to byly desítky tisíc.

Mongol hadra.....
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

O naučení se čtení mi říkáte vy, který jste větu "mám Scouta" četl jako "mám Volvo"? Zkuste ubrat plyn. Chápu, že Vám to zvedá sebevědomí, jako starej vytuněnej bavorák, ale...

Ano, pokud si chci nechat auto navždy, tak ty rozvody udělám o 55tkm dříve. A ano, rozvody na EA288 motory se pohodlně vejdou do 12000 Kč, vč. vodní pumpy.
https://www.vw-club.cz/golf7-motory-die ... 51527.html
Takže ano, ušetřit 380 000 Kč s tím, že údržbu za 12 000 Kč budu dělat o něco dříve, mi přijde jako výhodné.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

:lol: starý vytuněný bavorák (který v dané době nebyl tak starý) není o zvedání sebevědomí, to je o úplně něčem jiném ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od devlop »

Ulfhednar: jak jsme se onehdá přes SZ dohadovali, kdo je a není grafoman, jen taková věcná otázka... jak dlouho ti trvalo napsat ten příspěvek z 11.12.2020 10:56, jehož text představuje téměř 2 strany A4 ve velikosti písma 11? Buďme upřimní, moc velkou, užitnou hodnotu to nemá a spousta lidí to jen přeskočí... Ale nechci ti zas tak křivdit, každý má prostě zálibu v něčem jiném a psaní a čtení alespoň utužuje bystrost duševní :)

Nicméně, ve vláknu "Výběr rozpadlicko-civilního automobilu" napsat "Co se mně týče, tak já třeba vyžaduji dobré ozvučení" je trochu faux pas. Ano, je to účelně vytrženo z kontextu tvého textu, ale tady vidíš, že o tom nebylo potřeba vůbec psát, v tomto vlákně se ozvučení auta a to jaký styl hudby kdo poslouchá prostě neřeší. Jak se říká, méně je někdy více, a to doporučuji aplikovat i při realizaci sebe sama v psaném textu. ;)

abych nebyl zcela OT tak navážu rovnou na zmínku o starých bavorácích, především motorech. Už 11 let jezdím s něčím, co pohání motor M52B25TU. Atmosféra, benzín, 24 ventilů, 6 válců. Za těch 11 let bylo potřeba vyměnit 1X vodní pumpu, 2X svíčky a 1X cívky, 1X preventivně řemeny (klima, alternator), odlučovač oleje a napínáky rozvodového řetězu. Jinak se na motoru nedělalo nic, nebylo potřeba. A to jej nechávám kontrolovat u jednoho z fandů "BMW klubu", kde to neprobíhá tak jako na koncernových kontrolách, kde kratší čas a ojebání zákazníka jsou naše peníze... Tyhle motory se prostě povedly. Ovšem etalon odolnosti byly motory M30 (já měl m30b35), ty byly dávány i do některých vojenských vozidel. Ale to už je historie, spousta z nich skončila zničena a dojebána tunery, kteří je amatérsky upravili na turbem přeplnované (ano, byly tam velké rezervy, kam šlo ten motor "vytunit" a toho kšiltovkáři využívali).

Ale ta hlavní "message" - u tohoto typu aut existuje obrovský, ale skutečně obrovský počet fandů a techniků, návodů, jak řešit ten a onen problém, hacknuté profi diagnostické programy, číselník chyb z diagnostiky s popisem, jak chybu odstranit, atd. atd. atd. Náhradní díly i celé motory na každém vrakovišti. Prostě - začne vám něco bouchat na zadní nápravě na levém kole? Stačí max 30 minut hledání a máte návod na odstranění závady včetně videa.

A o to podle mne u rozpadlického auta jde - mít know how, jak ten svůj stroj opravit, protože každé auto, je jen stroj a posrat se může i jakkoli staré či nové auto. U nového auta vám nezbyde nic jiného, než pokorně čekat na odtahovku a pořadník v čekačce na autorizovaný servis, což v PA době znamená naprostou fikci. U starého, lety prověřeného auta, pokud nejste naprostý diletant a typ "obě ruce lévé" a "technika mě nezajímá", si chybu dokážete diagnostikovat a opravit sám. Já třeba vozím v kufru v malé krabičce součástky, které nejčastěji odchází + sadu nářadí, kterými je lze vyměnit na cestě a dostat se tak do cíle. Lze toto aplikovat u nových aut? Ano nová auta mají větší bezpečnost a "tvrdost", ale k čemu to je, když vám board computer zahlásí, že vám nenastartuje, protože výjimka chyba XY kontaktujte váš servis? V PA době?
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Devlop: myslím, že v tomto konkrétním vlákně nejsou od věci týkající se uživatelského komfortu auta. Vždyť to má v zadáni: jde o auta pro běžné ježdění. A tam je komfort, funfactor, ekonomika provozu, TCO... zásadní. PA samohyby a ultimátní bug-out auta tu mají své vlákno. Tam by to jistě nesmysl byl. Vždyť i DeadMan psal jak se mu v Dusteru jezdí pohodlné, jak tahá... Z hlediska rozpadu irelevantní, stejně jako moje poznámka, že v autě rád poslouchám hudbu.

Délka:
1.) Za prvé se rád vyjadřuji precizně.
2.) Pokud Xkrát napíšete "mám Scouta" a oponent vás pak seřve, že je vaše chyba, že z toho pochopil, že máte Volvo, snažíte se to psát polopaticky a věci raději opakovat. Byť Vám to samotnému jde na nervy. Nebo když obsáhlé napíšete, že Ruster je fajn a oponent se rozčílí, že jste napsal, že je na pikachu, tak prostě zkratky raději nevolíte. Chtěl jsem mu to pochválit a místo toho mě seřval. Srandovní je, že když mu Fabulous napsal, že to auto je shit, tak svěsil ocas a mlčel. Holt charakter.
3.) Napsat hejt je vždycky kratší, než napsat ozdrojovaná fakta. Takže když třeba DeadMan píše nesmysly, že vyměna rozvodů na Oktě stojí desítky tisíc, tak mu mohu buď napsat, že je mongol, což je jeho styl jak píše mně a je to stručné, anebo poskytnu zdroje, ze kterých pochopí, že kecá. (Sada 2500-3000, pumpa 2500, chladící kapalina 1600 (originál díly)a 3 hodiny práce). A co je pro fórum přínosnější, psát stručné hejty a nesmysly, nebo to holt obšírněji uvést na pravou míru? Nevím.
4.) Nudil jsem se, řemeslníci mi dělali kamna a okna a já kromě vaření kafe neměl moc co na práci. 8-)
5.) Já taky třeba nevím, jaký přínos má zatapetovat fórum spoustou stejných fotek toho samého auta. Ale neřeším to, kluk má z Rumuna radost, tak ať si to užije.
6.) Trvalo mi to asi 10 minut. Jaký přínos má X Deadmanovych hejtů o srovnatelné sumární délce? A to jsem na řadu jeho projevů ani nereagoval.
7.) Jaký přínos má toto Vaše psaní o době mého psaní pro uživatele fóra, pro jejich rozpadlické aktivity a jaký má vztah k tématu vlakna? Jde to i do SZ.

P.S. A je to "jen" 1.6 stránky, Váš text skoro jedna. Zas takový rozdíl to není ;) :hand
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Ty si prostě nedáš pokoj.

Skoro v každém příspěvků, co jsi tu napsal, se zmiňuješ o Volvu takovým způsobem, jako by jsi ho měl v garáži a teď to tu budeš neustále omílat a stavět na tom svou argumentaci.

Píšeš totální kraviny, reaguješ na věci které vůbec nezazněly a ještě se budeš plácat po zádech, jaký máš přínos pro fórum.

Ty jsi vážně pacient pro Chocholouška (tipický sociopat) :roll:
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Ještě k tématu a Devlopovu motoru:
Ten Váš motor má eletronické vstřikování řízené Siemensí eletkronickou jednotkou. Žádný rozdíl oproti dnešku. Už vidím, jak tu jednotku někde na poli opravujete. Bez ní to nepojede. Dále má dvojitý VANOS (totéž), variabilní délku sání (kleklá by asi v popojíždění nevadila, pokud to elektronika dovolí), hliníkový blok i hlavu. To fakt opravíte šroubovákem? :shock:
Ano, asi Vám nic nezahlásí, ale prostoru pro selhání a věcí, co neopravíte bez dílenských přípravků je tam mraky. Prostě Vám to zhebne, moderní auto zhebne stejně, jenom to okomentuje. Snímačů je a elektroniky je tam stejně. Akorád v jednom případě bude stará třeba tři roky a ve Vašem přes dvacet.

V PA Vám bude vyrábět benzín kdo? Jak dlouho vydrží? Jak dlouho si myslíte, že Vám to BMW bude bez čerstvě zásobených bezínek jezdit? Jak si povede BMW na neprotažené silnici?
Óðinn á yðr alla
Odpovědět