Vhodny dopravni prostredek
Re: Vhodny dopravni prostredek
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Vhodny dopravni prostredek
To co tam vidíte za tu polňačku, tak to je hlavní cesta. Takhle to vypadá ve vetšině zapadlých ruských vesnic.
Co my berem jako polní cestu oni berou jako silnici. A co my berem jako totálně rozbitou silnici, oni berou jako standard.
Proto už asi 7 let co sem jezdím nikdy nenadávám na české silnice, protože jsou vlastně krásné.
A oni tu STK moc neřeší. To co tu normálně jezdí (nabouraný auta bez světel, nárazníků, atd..), tak za to by u nás ihned brali techničák na místě techničák.
Stejně tak se nemusí bát jezdit s takovejma pojezdama. Na vesnici policajt přijede jen když ho někdo zavolá a to ještě až za několik hodin.
U nás vesměs kamkoli myslivec dojede po pevné lesni cestě v Jimmym a ten kousek na posed dojde pěšky. Tady v rusku maj trošku větší vzdálenosti a horší terén. Tak potřebujou jinou mechanizaci
Co my berem jako polní cestu oni berou jako silnici. A co my berem jako totálně rozbitou silnici, oni berou jako standard.
Proto už asi 7 let co sem jezdím nikdy nenadávám na české silnice, protože jsou vlastně krásné.
A oni tu STK moc neřeší. To co tu normálně jezdí (nabouraný auta bez světel, nárazníků, atd..), tak za to by u nás ihned brali techničák na místě techničák.
Stejně tak se nemusí bát jezdit s takovejma pojezdama. Na vesnici policajt přijede jen když ho někdo zavolá a to ještě až za několik hodin.
U nás vesměs kamkoli myslivec dojede po pevné lesni cestě v Jimmym a ten kousek na posed dojde pěšky. Tady v rusku maj trošku větší vzdálenosti a horší terén. Tak potřebujou jinou mechanizaci
Re: Vhodny dopravni prostredek
Zdravím. Asi to moc lidi nechytne, ale za mě Peugeot 205 1.9grd. Za chvíli trictvrte milionu najeto, jezdí za 4,5 litru nafty, nebo 6 hydraulického oleje. Naprosto blbuvzdorne, na opravy jednoduché, na zimních gumách od Vraníka , bez zadních sedaček jsem vyvážel dřevo z lesa,nikdy me nikde nenechal, v zimě na dobrou baterku startuje na první skitnuti. Za mě starý poctivý tahoun. Samozřejmě, ze na poctivý ofroady nemá, ale možná by jste se divyli, kam to az vyjelo nebo dojelo
Re: Vhodny dopravni prostredek
věřím, že je to nezmar...
ale jak je to s technickejma a provozem pod SPZ - furt pohoda?
ale jak je to s technickejma a provozem pod SPZ - furt pohoda?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Kutil domácí
https://www.youtube.com/watch?v=3JYrS_gpMxk
https://www.youtube.com/watch?v=afdo-AWcc3c
https://www.youtube.com/watch?v=3JYrS_gpMxk
https://www.youtube.com/watch?v=afdo-AWcc3c
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Vhodny dopravni prostredek
výběr ruských strojů, k dostání i v ČR
https://www.novinky.cz/auto/473099-rusk ... lnici.html
https://www.novinky.cz/auto/473099-rusk ... lnici.html
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Vhodny dopravni prostredek
co to znamená "vozidlo skupiny Z" a jak je myšleno že nemusí absolvovat martyrium s stk? Už půlden bez úspěchu googlím
Re: Vhodny dopravni prostredek
Asi mysleli toto:
Z-Zvláštne motorové vozidlo
Definícia
Na účely tohto zákona sa rozumie zvláštnym motorovým vozidlom motorové vozidlo vyrobené na iné účely než na prevádzku na cestách, ktoré po splnení ustanovených podmienok možno prevádzkovať v cestnej premávke; ide najmä o poľnohospodárske traktory a lesné traktory, samohybné pracovné, poľnohospodárske, lesné alebo stavebné stroje.
Z-Zvláštne motorové vozidlo
Definícia
Na účely tohto zákona sa rozumie zvláštnym motorovým vozidlom motorové vozidlo vyrobené na iné účely než na prevádzku na cestách, ktoré po splnení ustanovených podmienok možno prevádzkovať v cestnej premávke; ide najmä o poľnohospodárske traktory a lesné traktory, samohybné pracovné, poľnohospodárske, lesné alebo stavebné stroje.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Neviem, či to tu už bolo... 10 Best Vehicles For Surviving The Zombie Apocalypse
https://www.youtube.com/watch?v=W7SgENJaThM
https://www.youtube.com/watch?v=W7SgENJaThM
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Riadne sprostosti...odijde nejaka prkotina a si nahratý...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Podle mne je absolutně nejlepší dopravní prostředek do PA horké kolo.
Ideálně s nosičem či košíkem.
Ideálně s nosičem či košíkem.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Sundá tě z něj i dítě s klackem v ruce, a může bejt horký jak chce.
Samozřejmě když nejde o krk, ale jen se dopravit někam, třeba s batohem, tak je dobrý.
Samozřejmě když nejde o krk, ale jen se dopravit někam, třeba s batohem, tak je dobrý.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Tak jistě. Než člověk vyrazí na kole, je potřeba počkat až děti s klackem pojdou... takže asi tak dva týdny.
Pak už to bude cyklistickej ráj
Pak už to bude cyklistickej ráj
Re: Vhodny dopravni prostredek
Predpokladám pri tvojom komentári, že si odborník na zombie apokalypsu a tak ti doma stojí aspon tá V3Ska a sklad ND.JOBU píše:Riadne sprostosti...odijde nejaka prkotina a si nahratý...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...
Ja som bol toď včera s vejdou na stk, a popravde hore kopcom by ma dobehol aj jednonohý a dolu kopcom ma zase bežne obiehajú cyklisti. Vraj sa im horšie vzadu dýcha.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
furt lepší vejtřaska, než Avie
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Vhodny dopravni prostredek
2 JOBU - No, bez ohledu na ND, pokud na sebe chceš v PA natáhnout všechny loupeživé hajzly z okolí, tak je PV3S ideální stroj Navíc ještě třeba s nástavbou, která slibuje nějaký matroš. Je to pomalé, žere to skoro 40l/100km, na manévrování nahovno a co se týče terénu, má to výhodu snad jen v brodivosti (cca 1m). U nás a okolo snad ani není terén, který by se vyloženě musel objíždět 100km zajížďkou a nedal by ho trošku obstojný offroad. Mám s vejdou nahrkaných pár tisíc km a to jak v terénu tak i na silnici. A ačkoliv jsem pro PA zastánce jednoduchosti, tohle by moje volba rozhodně nebyla. Bevko má sice základní balistickou ochranu a 460l nádrž, ale při spotřebě cca 160l/100 km z toho máš po 300km stacionární palpost
Naopak mě zaujal ten Peugeot, co tu kolega výš házel. Stojí to hovno, málo to žere (v PA se bude kvůli PHM zabíjet), na zvedlejch tlumičích, s lepšíma gumama a s deklem na podvozku to vypadá na solodně hbitou ještěrku (mrkněte na YT). Na střechu zahrádku, na předek navařit rám s navijákem.....no trošku jsem se zasnil Kdybych to měl kam schovat, tak už bych asi začal rozjíždět projekt
Naopak mě zaujal ten Peugeot, co tu kolega výš házel. Stojí to hovno, málo to žere (v PA se bude kvůli PHM zabíjet), na zvedlejch tlumičích, s lepšíma gumama a s deklem na podvozku to vypadá na solodně hbitou ještěrku (mrkněte na YT). Na střechu zahrádku, na předek navařit rám s navijákem.....no trošku jsem se zasnil Kdybych to měl kam schovat, tak už bych asi začal rozjíždět projekt
"Je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém" - Jan Werich
Re: Vhodny dopravni prostredek
Známy si teraz kúpil elektromobil. A to mi príde momentálne úplne naj naj. Doma nabije zo soláru. Trvá to tuším pol hoďku a je ful. Teraz je po slovači už sieť dobíjacích staníc, kde sa môžno dobiť a to bezplatne. Záruka na car a baterky je cca 7 rokov. Je to tiché....ale kua stále tá obrovská cena.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Kapo,
to jsi musel špatně slyšet, když ti kamarád říkal, jak douho trvá to dobíjení. Nebylo to spíše takto?
"trva to pol hodiny"
vs
"trva, sto a pol hodiny".
Takový lepší elektromobil má kapacitu baterie cca 100kWh. Měniče výkonější solární elektrárny mají výkon 10-20kW. Nabíjení elektromobilu by tedy i na plný výkon trvalo buď 10 nebo 5 hodin. Pro plné nabití za 0,5h by se muselo nabíjet výkonem 200kW... což je na měnič solární elektrárny trochu moc. Ono je to tedy moc i na domovní přípojku k distribuční síti (3f x 230V x 40A = cca 30kW).
Jinak elektromobil je krásná věcička, ale pořádný kus jeho ceny je tvořen cenou akumulátorů, které mají velmi omezenou životnost.Bývá to cca 8 let, dle typu, přičemž v elektromobilu se životnost AKU používáním rychle zkracuje. Nejlepší dojezd má elektromobil na jaře a na podzim. V zimě a v létě je to podstatně horší, neboť kromě pohonu se na baterie ještě musí chladit, topit a více používat světlomety. Dokud bude fungovat infrastruktura dobíjecích stanic, tak je to v pohodě, stejně tak je ideální elektromobil po 4 letech prodat, dřív než se začne projevovat stárnutí AKU.
Naopak, spoléhat se dlouhodobě na elektromobil v PA době zatím není moc chytré. Bohužel, to samé platí o elektroautech na vodík, jelikož palivový článek také vydrží jen několik let. Chtělo by to ještě nějakou inovaci v ukládání energie.
to jsi musel špatně slyšet, když ti kamarád říkal, jak douho trvá to dobíjení. Nebylo to spíše takto?
"trva to pol hodiny"
vs
"trva, sto a pol hodiny".
Takový lepší elektromobil má kapacitu baterie cca 100kWh. Měniče výkonější solární elektrárny mají výkon 10-20kW. Nabíjení elektromobilu by tedy i na plný výkon trvalo buď 10 nebo 5 hodin. Pro plné nabití za 0,5h by se muselo nabíjet výkonem 200kW... což je na měnič solární elektrárny trochu moc. Ono je to tedy moc i na domovní přípojku k distribuční síti (3f x 230V x 40A = cca 30kW).
Jinak elektromobil je krásná věcička, ale pořádný kus jeho ceny je tvořen cenou akumulátorů, které mají velmi omezenou životnost.Bývá to cca 8 let, dle typu, přičemž v elektromobilu se životnost AKU používáním rychle zkracuje. Nejlepší dojezd má elektromobil na jaře a na podzim. V zimě a v létě je to podstatně horší, neboť kromě pohonu se na baterie ještě musí chladit, topit a více používat světlomety. Dokud bude fungovat infrastruktura dobíjecích stanic, tak je to v pohodě, stejně tak je ideální elektromobil po 4 letech prodat, dřív než se začne projevovat stárnutí AKU.
Naopak, spoléhat se dlouhodobě na elektromobil v PA době zatím není moc chytré. Bohužel, to samé platí o elektroautech na vodík, jelikož palivový článek také vydrží jen několik let. Chtělo by to ještě nějakou inovaci v ukládání energie.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Baterku 100kWh nemá ani tesla. Většina normálních elektromobilů má kapacitu cca 20-30 kWh.
Ale jinak souhlas s tím domácím nabíjením. Většinou se nabíjí 3kW nebo některé mají dvojitou příplatkovou nabíječkou a ta dává 6kW.
Jiná situace pak nastává s návštěvou rychlonabíječky. Tam se pak dobití od 0-do 80% pohybuje okolo 20-30 minut. Asi jen došlo k informačnímu šumu, nebo si domu pořídil nějakou nabíječku s napájením 3x32A.
Ale zase pochybuju, že má tak výkonný solární systém, aby to utáhl jen z něj.
Ale 3kW nabíječka by se ze soláru utáhnout dala, jen je podmínka, aby FV mělo přiměřený výkon a měnič byl schopný pracovat v ostrovním režimu. Což většina FV přifázovaných do sítě neumí a tím zhasíná rozpadlická výhoda solárního systému a e-auta. Oboje při výpadku sítě bude k ničemu, nebo si člověk bude muset složitě hrát, aby FV pole napojil přímo na baterku a za neustálého hlídání jí dobil. Což moc lidí se svejma znalostma nezvládne. S napětím okolo 400V DC není moc sranda.
O autu na baterky sem taky přemejšlel. Vzhledem k tomu, že elektrárnu doma mám a jezdil bych zadarmo(přes léto). Nejlevnější použitelná ojetina začíná v zahraničí tak na 200 tisících. Viz citroen c-zero, nebo peugeot ion. Ale vzhledem k tomu, že jezdím na LPG je pro mě návratnost takového auta v nenávratnu.
Možná někdy v budoucnu po něm sáhnu, až budu potřebovat další auto do rodiny.
Ale jinak souhlas s tím domácím nabíjením. Většinou se nabíjí 3kW nebo některé mají dvojitou příplatkovou nabíječkou a ta dává 6kW.
Jiná situace pak nastává s návštěvou rychlonabíječky. Tam se pak dobití od 0-do 80% pohybuje okolo 20-30 minut. Asi jen došlo k informačnímu šumu, nebo si domu pořídil nějakou nabíječku s napájením 3x32A.
Ale zase pochybuju, že má tak výkonný solární systém, aby to utáhl jen z něj.
Ale 3kW nabíječka by se ze soláru utáhnout dala, jen je podmínka, aby FV mělo přiměřený výkon a měnič byl schopný pracovat v ostrovním režimu. Což většina FV přifázovaných do sítě neumí a tím zhasíná rozpadlická výhoda solárního systému a e-auta. Oboje při výpadku sítě bude k ničemu, nebo si člověk bude muset složitě hrát, aby FV pole napojil přímo na baterku a za neustálého hlídání jí dobil. Což moc lidí se svejma znalostma nezvládne. S napětím okolo 400V DC není moc sranda.
O autu na baterky sem taky přemejšlel. Vzhledem k tomu, že elektrárnu doma mám a jezdil bych zadarmo(přes léto). Nejlevnější použitelná ojetina začíná v zahraničí tak na 200 tisících. Viz citroen c-zero, nebo peugeot ion. Ale vzhledem k tomu, že jezdím na LPG je pro mě návratnost takového auta v nenávratnu.
Možná někdy v budoucnu po něm sáhnu, až budu potřebovat další auto do rodiny.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Tesla P100D?