Skladovatelnost tekutých paliv

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od bivoj »

No, teoreticky dle tvého popisu mohlo jít o zanesení vstřiků či vstřikovací soustavy či palivového filtru. Ale to mohlo být způsobeno i jinými skutečnostmi - z vlastní odborné zkušenosti vím, že se to často stává právě po natankování, neboť při tankování se zvíří obsah nádrže a je zde vyšší pravděpodobnost zvíření/utržení sedimentu ze dna nádrže, který pak může dělat neplechu - nemusí to tedy být přímo v souvislosti s kvalitou paliva, ale spíš se samotnou skutečností tankování.

Paradoxně toto se může stát i poté, co někdo do paliva přidá takové ty prostředky na "čištění vstřiků" - zvlášť u auta, kde toto nikdy nebylo použito a kde dlouho nebyl měněný palivový filtr. Ty čistící prostředky totiž mohou uvolnit nějaké drobné nečistoty z filtru a způsobit tak naopak ucpání/přicpání vstřiku či vstřiků.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Patrol
Příspěvky: 1174
Registrován: 24.08.2015 14:38

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Patrol »

Klidně se rád nechám přesvědčit, že dnes už je to nějak systemově vyřešeno tak, aby tam měli vždy jen čistý benzín, ale tenkrát (podzim 2016, což není tak dávno)jsem na jejich palivo "dojel" a v servisu mi řekli, že příčinou bylo nekvalitní palivo které obsahovalo i obrovské množství vody. Mysleli si, že jsem to načerpal za pár kaček někde u JZD. Zvažoval jsem tenkrát i žalobu, ale kamarád právník mi to rozmluvil. Dnes jezdím hlavně na LPG a benzín beru jen občas, takže si vybírám čerpačky kterým ještě důvěřuju a pokud možno, tak beru ten bez biosložek.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od bivoj »

Tak jasně že se mohlo stát, ať už šlendriánstvím či úmyslně, že byla voda v palivu. Nicméně myslím si, že zrovna tak rozsáhlá síť čerpaček jako je Benzina by to neměla zapotřebí, leda by to byla soukromá "iniciativa" konkrétního pumpaře...

Já osobně beru obvykle tam, kde je obrovský obrat a kde nemají důvod (ani moc možnost) šulit - tedy u jednoho ze supermarketů, kdy pumpa je přímo ve vlastnictví supermarketu a deně se tam otočí 3x víc aut jak na "normální" benzince. A nikdy žádný problém.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
LivingShield
Příspěvky: 22
Registrován: 10.10.2016 21:44

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od LivingShield »

Ahoj,
mam otazku: V 5l kanistru mi zustala pulka lonskeho benzinu. Mam to do motorovky. Ted se ptam na zkusenosti. 1) vylit 2) nalit do plne nadrze autu 3) dolit cerstvy a neresit???
Uživatelský avatar
Hdm
Příspěvky: 1003
Registrován: 01.08.2012 15:12
Bydliště: Orlické hory

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Hdm »

Já bych to neřešil. Každý rok mě něco zbylo a vždy to motorovka pohodově schroupala na jaře.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od K4cer »

Já bych to taky neřešil a vylil bych to do automobilu.

DO kanystříku si na jaře natankuješ čerstvej benzín a máš to na jistotu.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
zdoch
Příspěvky: 237
Registrován: 06.01.2016 13:39
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od zdoch »

Jediný, čeho sem si všiml, když na jaře koupím 10l kanystr do 4taktní sekačky na sezónu, tak na podzim oproti jaru/létu víc kouří (po nastartování, pak už ne), ale startuje a funguje bez problémů. Ve 2T motorový pile bych to neřešil. Ta čoudí s olejem tak jako tak. Horší je, kdyby jsi měl půl roku předmíchanej benzín s olejem.
Buď opatrný v tom, co trénuješ, můžeš se stát opravdu dobrým, ve špatné věci!
Tony Blauer
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od dracekvo »

Neřeším a běhá to v pohodě. Zima zas tak dlohá není.
Do svého auta bych to nelil. Bál bych se o katalizátor.
LivingShield
Příspěvky: 22
Registrován: 10.10.2016 21:44

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od LivingShield »

Diky vsem za prispevek, doplnil jsem druhou pulku kanistru cerstvym z pumpy a pila slapala v lese cely den.
Uživatelský avatar
sroub
Příspěvky: 263
Registrován: 05.08.2012 10:42
Bydliště: Poblíž Kladna

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od sroub »

Málem bych zapomněl na svůj slib....
Tohle je nabídka na terminálu pro autocisterny Kralupy n. V.
NOBF u dieselu znamená bez biosložky. Takže i Verva diesel může bejt s biosložkou. Všechny benzíny i nafty jsou stejný, liší se jen aditivy, a nafty tím jestli jsou s nebo bez biosložky.
Na terminálu je jen jedno stání kde se plní nafta bez biosložky, takže když je moc zájemců, některý přesouvají na další, kde se točí lepčí nafta, ale už s biosložkou, proč tomu tak je, netušim.
Pokud sem to dobře pochopil, rafinerie jsou tu jen dvě, Kralupy a Litvínov, a jen Kralupy dělají i "lepší" naftu. Do skladů ČEPRO to jezdí surový, bez aditiv i biověcí vlakem, zbytek se rozváží autocisternami z terminálů kterých je po republice překvapivě dost, ale nejvýznamější jsou právě Kraluoy a Litvínov
Rafka.jpg
Non multi, sed multa
Uživatelský avatar
kregan
VIP
Příspěvky: 2206
Registrován: 28.11.2013 8:43

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od kregan »

Česku by v krizi vystačila ropa na 84 dní. Správa rezerv chce s vládou jednat o zvýšení zásob
Nouzové zásoby ropy v Česku ke konci března meziročně klesly zhruba o tři dny na 83,71 dne průměrných čistých denních dovozů. Česko tak již třetí rok neplní směrnici EU, podle které má být zásoba na 90 dní. Na tiskové konferenci to ve čtvrtek řekl předseda Správy státních hmotných rezerv Pavel Švagr. Dodal, že o navýšení zásob bude jednat s vládou. Energetická bezpečnost státu podle něj ohrožena není.
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/ropa- ... 181413_gak
Čím víc víš, tím míň neseš.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Woody Crafty »

Jeden z důvodů proč zvažuju koupi dieselu je, že když vám ve sklepě/garáži blafne půl kubíkový IBC s benzínem od statické elektřiny, tak je opravdu o zábavu postaráno. To se u nafty nemůže stát. Ta ani při venkovní teplotě chytnout nemůže.
Mám dojem že skladovat víc než 200 L PHM v baráku stejně není legální a nevím jak by se na to tvářili hasiči nebo pojišťovna.

A budovat externí podzemní betonový sklad byť jen na 2 kubíkové nádrže je docela pakárna, zbytečná dřina. Možná by vyšlo líp někde na šroťáku sehnat nějakou vyřazenou cisternu nebo průmyslový kotel do 2 kubíků. To umístit na zahradu pod stříšku a dobře zabezpečit vypouštěcí otvor. Případně pod to vybetonovat "korýtko" o stejném objemu. Nechat vybagrovat tuny kontaminované zeminy po úniku taky moc levně nevyjde.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
sigurd
Příspěvky: 393
Registrován: 04.11.2014 21:31
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od sigurd »

Skladovať pol kubíka benzínu v pivnici,a ešte v jednej plastovej nádobe bez antistatického prevedenia to by už chcelo poriadneho magora,to už je lepšie len v zime postaviť na horúci sporák poloprázdnu 10kg PB bombu,ktorá "už má slabý tlak"...
Malá betónová kobka na 10-20 plechových kanistrov je hotová jedným človekom ručne za dva víkendy.
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Germanik1 »

Nebo jáma na konci pozemku, stačí vydřevěný zakop
Udělám co musím
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od viktor »

jen to jeste jednou zopakuju :-)
benziny, vse jeden pramen lisi se barvou a aditivy ktere nemaji negativni vliv
95 obsahuje mimo bioslozky, ktera sice snizuje vyhrevnost atd ale jinak neskodi slozku, co ma tendence polymerovat ( nejedna se ale o bioslozku ) polymerizaci a vznik takove divne hmoty plastoguma ? :-) akcelruje svetlo, teplo a UV zareni, proste slunce a benzin Natural 95 je supr kombinace.
v kanystru ve sklepe, ve tme a zime v pohode, v nadrzi s prusvitneho krovinorezu zadelan o na pruser
100 oktan tu to slozku neobsahuje
muzete mit treba 5 let stary benzin 100 oktan ve smesi s olejem a muzete to bez problemu nalejt do motorovky....
u mesic stare 95 v pet lahvi bych byl opatrnej
proto pro vsechnu zahradni mechanizaci pouzivam vyhradne 100 okt a nemam jedinej problem
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
JOBU
Příspěvky: 1818
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od JOBU »

Presne tak, všetky kosačky a píly nonstop už len na 100vku, a ani po zime a polročnom uložení štarty na šupu.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Grunt »

Woody Crafty píše: 28.08.2020 13:15 Mám dojem že skladovat víc než 200 L PHM v baráku stejně není legální a nevím jak by se na to tvářili hasiči nebo pojišťovna.
Tak to mi dovol ať tě osvítím a odcituju zákon o skladování hořlavých kapalin:
Vyhláška č. 246/2001 Sb. o požární prevenci
§ 44 Hořlavé nebo požárně nebezpečné látky

(2) Při skladování látek majících sklon k samovznícení se podle druhu a způsobu umístění sleduje, zda nedochází k procesu samovznícení.
(3) Ke skladování nebo ukládání hořlavých kapalin se používají pouze obaly, nádrže nebo kontejnery k tomuto účelu určené. Hořlavé kapaliny, hořlavé a hoření podporující plyny se skladují pouze v prostorách, které jsou k tomuto účelu určeny.
(4) Hořlavé kapaliny nelze ukládat ve společných a ve sklepních prostorách bytových domů nebo ubytovacích zařízení s výjimkou hořlavých kapalin potřebných k vytápění těchto objektů v maximálním množství 40 litrů v nerozbitných přenosných obalech pro jeden tepelný spotřebič.
(5) V jednotlivých a řadových garážích lze ukládat nejvýše 40 litrů pohonných hmot pro osobní automobily a 80 litrů pohonných hmot pro nákladní automobily v nerozbitných přenosných obalech a nejvýše 20 litrů olejů na jedno stání. V hromadných garážích se pohonné hmoty ani oleje neukládají, s výjimkou provozních náplní a záložního paliva, které jsou součástí vozidel.
(6) Nádoby s hořlavými nebo hoření podporujícími plyny (např. lahve, sudy, kontejnery, nádrže) se umísťují na snadno přístupných a dostatečně větraných a proti nežádoucím vlivům chráněných místech. Tyto nádoby nelze nikdy ukládat v prostorách pod úrovní okolního terénu, ve světlících, v garážích, kotelnách, místnostech určených ke spaní, ve společných prostorách bytových domů a ubytovacích zařízení.
Takže tak. Jinak i benzín můžeš skladovat, ale neskladuje se to to v plastových IBC, ale když si toho objednáš víc, jsou na to ocelové barely/sudy a musí se to skladovat ve větraných a označených místnostech a nebo venku (nevím jestli to má nějaký ventil na přetlak, asi jo).
Woody Crafty píše: 28.08.2020 13:15 A budovat externí podzemní betonový sklad byť jen na 2 kubíkové nádrže je docela pakárna, zbytečná dřina. Možná by vyšlo líp někde na šroťáku sehnat nějakou vyřazenou cisternu nebo průmyslový kotel do 2 kubíků. To umístit na zahradu pod stříšku a dobře zabezpečit vypouštěcí otvor. Případně pod to vybetonovat "korýtko" o stejném objemu. Nechat vybagrovat tuny kontaminované zeminy po úniku taky moc levně nevyjde.
Dneska jsou profi-firmy které se tím zabývají. Neskladuje se to v betonovém skladu ale venku ve skladovací ocelové nádrži (venkovní). Vše od LPG až po těžké topné oleje. Udělají ti zabezpečení (nevím jestli se to nějak uzemňuje či co), certifikace, revize, značení, přišroubují dispenzor a pak už si jen zavoláš cisternu ať to naplní a jenom spotřebováváš. Je to běžnější a běžnější.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Woody Crafty »

Použitý fritol v kubíkovém IBC de iure není palivo takže se na něj vyhláška nevztahuje :) další výhoda nafťáka.
Otázka je který dieselový motor to dnes ještě dokáže zchroustat. Jestli to zvládnou novější TDI co nemají rotační ale modernější čerpadlo (common rail a přímý vstřik DiD, tam je to zabité)
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Jason »

Ono spousta vyhlasek ma nejake opodstatneni. To kdyz Ti doma pak capne kubikovka s olejem, bude docela psina. U spaleniste co bejval barak si muzes rikat ze jsi dobre "vyjebal" s nakym narizenim, ze to nebylo palivo...
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1585
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Grunt »

Jason píše: 29.08.2020 14:44 To kdyz Ti doma pak capne kubikovka s olejem, bude docela psina. U spaleniste co bejval barak si muzes rikat ze jsi dobre "vyjebal" s nakym narizenim, ze to nebylo palivo...
Přesně tak. Zkus vylít naftu na pánvičku a zahřívat na kritickou teplotu. Uvidíš jak není hořlavá. Teď zkus propálit do plastového kubíku díru, disperzni to podlaze v garáži a zahřívej (třeba požárem). Ono se to na to opravdu používá, no neznamená to že bych si to automatcky nacpal do garáže a naplnil až po strop.
Odpovědět