Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od dracekvo »

Zajímavé, že pro výpočet spotřeby el. auta bere jedno z nejvýkonnějších. Kdežto pro výpočet benzínu bere průměr ze všech vozů. Když už, tak by bylo vhodné brát spotřebu aut stejné třídy, což třeba v benzínu nebude 7 litrů ale spíše 10 (sportovní sedan s automatem a pohonem 4x4).
Nějak jsem na tyto články už trošku alegrický. Jak fanatici el. aut, tak odpůrci si vždy najdou cestičku (nevím jestli záměrně, nebo z neznalosti), aby se vždy drobnejma kličkama s čísly dostali na tu svojí pravdu.

Ale jinak se s článkem dá souhlasit. U nás nejsou podmínky na to vyrábět opravdu čistou energii. Další jaderné bloky nikdo stavět nechce, tak uzavírání uhelek prostě nahradí plynové elektrárny, které jsou jen o něco málo lepší.
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

Ano, pro porovnání musíš vzít srovnatelné. Ovšem, která elektroauta mají pořádný dojezd?

S výpočtem spotřeby u e-aut je to problém.

Extrémně totiž záleží na podmínkách provozu a rychlosti auta. Základní spotřeba (blížící se spotřebě uváděné výrobcem) je u e-mobilu dosažitelná jen při provozu ve městě či jeho okolí, v období jaro-podzim. Topení a klima v zimě: ...+30% na spotřebě. Dálnice rychlost 130kmh? ...+50% na spotřebě. Dálnice v zimě? ... no sami si to spočtěte.... uvedené plyne víceméně z techniky e-aut, kdy nemají zdroj odpadního tepla a nemají převodovku.

Samozřejmě, záleží i na způsobu jízdy, ale to nemá tak extrémní vliv jako výše uvedené.

Dále se moc nehovoří o tom, jaké jsou reálné ztráty při samotném nabíjení ... 10-15%? ... Zaplatíš za 50kWh, do baterek za to dostaneš jen 45kWh.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4365
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Wdog píše: 28.06.2021 12:59 ...Dále se moc nehovoří o tom, jaké jsou reálné ztráty při samotném nabíjení ... 10-15%? ... Zaplatíš za 50kWh, do baterek za to dostaneš jen 45kWh...
Vždyť se to přímo píše v tom článku... :roll: Ztráty při nabíjení elektromobilu jsou cca 16%. V článku pěkně připodobně tomu, že jako kdybys u benzíňáka zaplatil na stojanu 50 litrů, ale do nádrže auta ti nateklo jen 42 litrů benzínu a 8 litrů se "ztratilo" cestou... To by se asi lidem moc nelíbilo. Ale u elektřiny to prostě není tak vidět a tak si "svědci elektronovi" rádi zaplatí těch 16% elektřiny, které nikdy nedostanou...

Společně s cca 4,5% ztrátami v přenosové soustavě (tj od elektrárny po "stojan") je ztráta od výroby po "uložení" obrovská a na uložení 1 kWh do baterií elektromobilu musí elektrárna vyrobit cca 1,25 kWh (opět viz článek a výpočty součinů účinností).

I s desetkrát více jaderkami a desetkrát silnější přenosovou soustavou je se současnými technologiemi přechod na totální elektromobilitu, při zachování počtu vozidel, nereálný.

Ale spíš to vidím tak, že tlak na elektromobilitu půjde (a on jde už i nyní) z neobolševistických kruhů a "mít auto" rozhodně nebude v budoucnu v možnostech každého jednotlivce...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Trochu procviceni cestiny a dlouheho psani aby nekterym praskla cevka. :D Hejteri nectete to, praskne vam cevka, neni to nabite plne infromaci. Informaci uz davno tak mate vsude mozne plno, ty vas ale nezajimaji. Ten clanek je docela dost deravy a hodne informaci tam chybi a spousta dalsiho ale co ono by to totiz potom uz jaksi nevychazelo. Jaky model S? A plno dalsiho. Plivat na neco co je momentalne super uspesne. :) Na nikoho konkretniho nechci ukazovat. O elektroautech se dale siri hromady pohadek jak je to spatne, vice znecistujici. Ano ze zacatku ano ale ne tam kde to auto jezdi a to to jde ze zacatku odlehcit zivot lidem a nehulit jim pod nos. za par let to bude zase dost jinde. A to znecisteni se da zmensit v miste vyroby elektriny a za desitky tisic km je to el. auto cistejsi coz je uz tez zjisteno, to se ale nekterym nehodi sirit nez jen nadavky na to. Ano to se bavim o top jako je Tesla, u ostatnich to bude jinak no. Ale uz i nemci a asijcani jdou tez dost dopredu, uz to neni tak zle s nima, probudily se. Ale elektrofobove budou stejne jako zbranofobove apod. dal sirit furt pohadky ktere byly miliardakrat uz vyvracene vsude mozne. Nejradsi by elektro zakazaly, jsou stejny jako zbranofobove nebo este horsi. Holt pro mnohe je to neco noveho a co je nove toho se boji. Ale mohly by se v tom vzdelavat kdyz o necem nevi kdyz neco chteji sirit aby nebyly mezi vzdelanejsi casti za mimone jako jsou nevzdelana cast proti tem zbranim. Ze zacatku se taky desne nadavalo ruzne pohadky proti dotykovym telefonum a pokazde furt proti necemu novemu a nakonec + - vzdy ti kritizanti to prohraly. Vtipne pozorovat jak pokazde ti nejmene vzdelani si hrajou na nejvetsi odborniky. :D Ono proti solarum je dost lidi taky proto kvuli solarni efere v cesku co nekteri provedly a znicily tim jmeno tem ostatnim co nechteji byt mezi ne hazeny. Holt jak uz bylo drive nekolirkat mnou zmineno, pokazde mezi dobryma umyslama a dobryma lidma se najdou sme*i s i*iotskyma umyslama neco vyuzit ke svemu zisku. Zajimave ze mnozi tolik zas nemluvi/nepisou nikdy o aferach ropaku atd. to se jim vubec nehodi. :D Chtelo semi koupit jako dalsi auto ropaka krasneho stareho, protoze mi po te dobe chybi poradny urvany motor si poslechnotu po nejakem casu zas. Ale uz jen tim jak se chovaji elektrofobove tak na ropaky uz mozna kasleme a podporime este vic elektro. Takze dekuji za posilovani nasi pozice jaky smer mame vice podporit. Nechceme podporovat zbytecne toxictejsi cast. Kdyby se chovaly normalne a netrvdily neco co neni pravda, mely by vetsi sance. :)

Nastesti o tom ze el. auta jsou spatne veri takovy uz jen ti nevzdelanci a tak kopou vztekle kolem sebe jak jim nic nevychazi. Jinak souhlaism ze v budoucnu ropaci budou uz jen pro ty bohatsi co si to budou chtit vic uzit jako zvuk motoru, jako oddechovku vikendovku. I me lakalo si znovu poridit ropaka kvuli tomu zvuku, ale uz na to kaslu. Kdyz chteji hrat spinavou lzivou hru proti elektru tak ji maji mit, uz nic ropackeho automobiloveho nepodporime za to. :) O duvod vic proc vic budu jezdit Teslou este k tomu nove modelem S Plaid uz konecne, snad jim driv praskne cevka a bude od nich klid. Chtelo se mi puvodne Plaid+ ale to bylo prozatim zruseno kvuli te krizi co sem prinesl ten svetovy sajrajt, problemy s dodavkami. Samozrejme Elon vecne ponoreny do prace, takovyo bchodnik rekl ze je to zbytecne, coz je zbytecne ano ale to nebude ten primarni duvod podle me. Ten duvod opravdu bude s dostupnosti, nemuze si dovolit mit na vyber v tuto chvili tolik modelu S, tak vypadl ten Plaid+ ktery byl u me predobjednan a nakonec mam jen plaid. I co, staci mi i normalni Plaid, ten vykon i Plaid+ mel lepsi parametry o neco v akceleraci nepatrne ale halvne duvod byl kvuli dojezdu. Coz ten by byl spis s novyma baterkama roadrunner, chapu ze by jich bylo ted nedostatek pro ostatni nove Tesly co prijdou ze ten Plaid+ radsi zrusily a rekly to jako ze je zbytecny. To zeto maj inak 1000 koni je omezeno bateriema halvne, jinak jeto sestaveno na 1200 koni, postupem castu se to urpavou snad pujde dat navysit na vice na co je to postaveno. U tesly je zvykenm nez kupovat nove auto tak ho spsi upgradovat, dodnes jezdi este dost tech prvncih starych modelu S naupgradovanych. :) A druhemu extremu co by nejradsi zakazal i vsechny auta a chtel at vschni jezdi autobusem, vlakem, pesky, jezdily na kole tak vzkazuji, ze s palenim gum u Plaidu driftama zatim neprestanu. :) Takze splnuji oboji, elektro mame a ne jedno coz odpurci elektra nemaji radi a cast ekologu (tech extremnich) asi tez nebudou moc nadseni, ze zrovna takovy rodinny dragster s cca 1000 konma u ktereho si dovoluji dokonce umyslne palit gumy. Snad extremistum z toho prasknou cevky. :D A ti kriklouni co kvici ze elektro neni ekologictejsi, zajimave ze pouzivaji strelne zbrane co nejsou ekologicke, pouzivani takoveho streliva, to same ze jezdi autem i kdyz nemusi, zerou co neni ani ekologicke ve vysledku a hromady dalsiho. Ja samozrejme taky strilim zbranema a delam si vylety i kdyz ted uz spis elektrem ale muj umysl neni jit co nejvic eko, kdyby ano tak by to vypadalo dost jinak. Takze ohanet se se elektrofobove ekologii je dost mimo kdyz clovek kolikrat vidi co delaji, oni jsou ti posledni co by mely neco kritizovat kdyz jsou samy daleko horsi. :D Oni nejsou schopny ani zmenit nazor, oni budou dal v praveku, ono totiz priznat ze nemaji pravdu, ze se mohou v kdecem mylit je bolestive pro ne, tak budou radsi dal v praveku a podporovat jen to co se jim hodi. Oni pouzivaji ekologiii jen tam kde se to hodi, jinak na ni plivou tam kde se hodi. :D

Ani nemusim snad prekladat dukazy ze ty top elektro auta uz natiraji p*del uz i v temer vsem tem top ropakum i tem nejrychlejsim supersportum seriove vyrabenym. Jako ted predvedl Plaid natrel si nejrychlejsi ropaky na chleba i v dragu, na trati atd. To zase bude brekotu od elektrofobu ropúakofilu zej e jim jejich CHirovna, veyrona a ckoliv jineho predjede i duchodce spechajici na nakup ve sleve. :D Odpurcum uz nelze pomoci, oni si budou zarite trvat na svych pohadkach a cist jen to co zverejni jejich milacek oblibeny novinar at uz sputnik, Ruský lžiserver, autoforum atd. :D

Jinak stale si na otm trvam ze soalr a vetrne super, este nam u domu novepribude vodni aby jsme mely vice energie to cochceme navic nvoe provozovat este. Tak snad mnohym praksne cevka z toho. Jinak stale jsem i na strane jadernych. To ze postupne jaderne vymiznou ok, ale to este roky potrva. Nejsme ale pro rychle ukonceni jejich. To s tou soustavou co unese je jinak pohadky uz tez vyvraceny stejne tak ze by na elektromobilitu by bylo potreba nekolik novych jadernych elektraren. Tez uz davno vyvracene, ale to ti co neumi pocitat a zapocitat do toho vse co do toho patri to nepochopi nikdy.

Jinak u vykonnych ropaku se taky resi dost styl jizdy a podle toho dojezd. Ne ze ne. Jestli nekdo nekde tvrdi ze ne tak evidentne nikdy nejel supersportem a nic si o tom nenastudoval. Tim tu nan ikoho neukazuji aby se z toho nikdo nepokakal. Mely jsme vrodine drag vette postavenou a tyn styl jizdy delal tez hodne velike rozdily spotreby. Taky stacilo dat nejakyp ocet dragu a byl to hotovy vyr v nadrzi nez pri normalni jizde. Presneji to byla vette ZR1 v podobne uprave jako Lingenfeter. A to ropaci jsou uz dlouho ve vyvoji a el. auta jelikoz se rozvji tak uz v mnohem je predhonily. Ano predhonily myslim tim top tridu el. aut jako Tesla s porovnatelnyma v kategorii. I osobni zkusenosti realne mi to potvrzuji ktere budou mit elektrofobove este tezsi to vyvratit kdyz s tim nemaji lepsi zkusenosti realne. S im nic internetovy uplakanci neudelaji co cerpaji jen z clanku ktere jsou stavene jako elektrofobni ktere siri pohadky vyratitelne behem par vterin. Dokoncei top podporovatele ropaku, supersportu uznavaji uz ze elektra jsou natolik vepredu ze si ropaky natiraji na chleba uz cim dal vice. To samy co se tyka okolo ekologie uznava uz cimdal vic odborniku opravdovych a ne ineternetovych zvanilu ze jsou ekologictejsi. Alep rosim, at nikdo netvrdi ze jsou auta ekologicke, ne to nejsou, jsou ekologictejsi pri urcitem najezdu zatim ap okud nejake jsou hend ekologictejsi tak stejne nejsou ekologicke. Ani clovek neni ekologicky. Takze Tne druhy extrem co tvrdi ze jsou ekologicke je tez blbost. ALe muzeme slovickarit. Co tim dotycnym ysli ze jeekologicky. Jeslti tvrdi ze jsou opravdu ekologicky coz neni tak nejak temer u niceho rici a neb oto mysli jako ze jsou ekologicky v porovnani sropakeama .. Coz mylsi vetsinou v porovnani s ropakama. Nikdo neni snad tak blbej aby myslel tu prvni moznost.

Ty elektro auta jdou hodne rychle dopredu az z toho podezrivam neco. Ale ok chapu ze Tesla zamestnava nejlepsi odborniky v oboru a lidstvo do te doby nez prisla tesla tak v automobilovem prumyslu zaspala dobu. Ani me se pred par lety nechtelo verit ze to jde tak extremne velkym tempem dopredu a byly me nazory na to ze to potrva este dlouho. Ale presvedcily me ze kdyz se chce ze lidi nejsou na otm etse tak blbe a jde to opravdu mnohem rychleji posunout vpred a to me presvedcila i realiln zkusenosti s tim. To ale nekteri nevidi, jsou este nekolik let pozadu. Ty elektrofobni pohadky jsou este vetsi pohadky nez ze zeme je plocha. Ty pohadky si muze kazdy behem chvilky i amater overit realnou zkusenosti a lehce i nastudovat. Takze se vlastne elektrofobum smejeme ze jsou nekolik let pozadu este. Ale uz je to spis vic unavne sirit nekolik let stare pohadky, jo neco malo drive byla pravda ale dnes to uz neplati. Uz moc ty clanky necteme ani k pobaveni, kdyby prisly aspon s necim novym zabavnym tak OK. Nektere clanky byvaji na urovni jako tvrdit ze zbrane maji nozicky a chodi samy strilet lidi. Asi tak jak majitele zbrani nahlizi na ty co chteji zakazat zbrane, tak my tak nahlizime na elektrofoby, akorat ze elektrofobove siri este vetsi pohadky. Jinak stale zastavam ze nejsme pro nejake povinne jezdeni elektroautama. Kazdy at si to zvoli podle sebe. Nechapu proc se furt nekteri lidi musi cpat do nejakeho extremu. Lze pochopit kdyby jsme byly v dobe bez internetu ze lidi nebudou mit tak dobre informace. Ale dnes kde si zjisti vice informaci kde si poctou kvalitni info, tak informace kde si mohou pujcit to a to, kde si vyzkouset to na nejakou dobu a samy se presvedcit. Dneska jsou ldii uz i liny cist informacea overovat si informace. Pripominaji nam vazne zbranofoby, antivaxery a podobny mimone sirici pohadky.

Tady neco malo pro prasknuti cevek hejterum. Clovek co miluje rychla auta a kouka na to rozumejc nez
ti co to rozlisuji na ropak vs elektro. Nezapomente to zhejtovat a zminusovat tolik souhlasu, bude jasne odkud to ty hejty jdou. :D Libi se nam vitezit a sledovat zanik nekterych skupin jak jim furt neco nevychazi. :) Prispevek je myslen obecne, nemirim tim primarne na nikoho konkretniho. Rodinny sedan vs supersporty. :D 3. 2. 1. Plakani
https://www.youtube.com/watch?v=WnjaXNAYK7o

A kdy daji elektrofobove vs cast ultra ekologu fight jako duel? Treba s macetama nekam do areny. Ja jen kdy si mame koupit popcorn. O macety se nebojte, ty vam s radosti nakoupime na to. Vy se jednou pobijete navzajem, takto se rozdelovat takovyma vecma. Mit tak vase problemy. Extrem proti extremu. To se nekomu musi krasne hodit. :) Preji krasny den a plno prasklych cevek extremistum ktery si zarizujou cimdal vic odpurcu a nesouhlasu, kterym cimdal tim vic toho nevychazi. A svou nevzdelanost hazi na jine. Estev ice me bavi netvrdim ze vsichni dze ale obecne, jak nekteri lezou do zadku rusum, prskaji na US, na zapad ap ritom i smaotni rusove v diskuzich byvaji snad i castejc mi prijde nam nohyhc forech mene prorursky a je s nima okolo poli ruske politiky lepsi domluva kolikrat nez s nekteryma mnohyma cechama. Dokonce i tam se cidmal vic zacina objevovat ze by byly radi pro elektro a to je uz co rici, na rusko kdyz si postavily i vlastni Tesla budovu a prosi o zavedeni elektromobility cimdal vic rusu. A pri zmince Elona o Tesle v rusku, jste mely videt ty ruske politicke vyrazy v oblicejich co na to, existuje na to video na youtube. I cinani rychle zavadi elektro kde si i s radosti nechaly otevrit i Tesla tovarnu pro cinsky trh. Nejak se odpurcum nedari, to nas tesi. Dekujeme za to, ze nas posilujete este vice. Jak mile od vas, budeme radi kdyz v tom budete pokracovat v hejtovani elektormobility. :D Opakuji, mysleno obecne, na nikoho konkretniho neukazuji. Jo a pro druhou stranu, topime jak elektrinou vlastne vyrobenou tak i nekdy pro radost drevem a to i presto ze v PA mame vlastni zasoby plynu a kdeceho.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
JOBU
Příspěvky: 1828
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

Tak napíšem aj ja nejaké "výhody" naproti klasike:
dojazd aspoň 1000km
nabitie (natankovanie) na full kapacitu za 10minút
nulová alebo minimálna znečisťujúca stopa pri výrobe batérii (od ťažby vzácnych kovov, až po výsledný produkt)
nulové straty pri nabíjaní
žiadna "uhlíková" stopa pri výrobe elektriny pre nabitie
-koľko takých super elektrických vozidiel Allstrate poznáš?
A potom je tu ešte problém inžinierských sietí pre hromadné dobíjanie takýchto vozidiel niekde na sídlisku.Ideálne tak v zime, nech to má grády. To nedá a neurobí nikdy nikto.
Rýchlosť naplno aj tak nevyužiješ, proste ti ju bloknú, dojazd tiež neupravíš, elektrinu ti v bandaske niekde v prdeli tiež nikto nedonesie, dobíjanie nikdy nieje rentabilné a 100%né, a odstav takéto auto na pár rokov niekde do garáže, čo potom budú dokazovať tie batérie? A čo recyklácia batérií? Ekologická dozaista nieje. Naproti benzínovemu, alebo naftovému automobilu.Batéria vždy rokmi a nabíjaním degraduje, takže pokiaľ tam nebude jadrový článok, nikdy to nebude ekologickejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu.

A skús tie svoje "články" radšej skracovať, aj tak ich nikto nečíta celé. :beer
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

Alstratt:

Mě teda zatím cévka nepraskla, nevím, snad je to dobře.

Ty ale, žiješ v US, zřejmě zcela nechápeš naši CZ (EU) realitu ohledně elektroaut.

Tady to není tak, že si můžeš svobodně koupit "co chceš", podle nabídky trhu, nadupané elektroauto nebo nadupaného ropáka, a svobodně gumovat silnici tím nebo oním.

Tady je to tak, že se úředníci nadnárodní říše EU rozhodli, že jediný možný budoucí automobil bude na elektriku, a postupně vydávají taková nařízení a zákony, které toto realizují v praxi. Není to tak, že by přímo rozkázali "nakupujte elektroauta", ale jdou na to přes regulaci emisí, kdy ve finále nařízením nulových emisí mohou zcela zakázat auta se spalovacím motorem. Podle míry socialismu v jednotlivých EU zemí se pak liší způsob realizace této myšlenky. Někde dotují elektroauta (=z daní jim přispějí všichni), někde penalizují auta se spalovacím motorem (=pokuta pro všechny, co nedosáhnou na elektroauto), někde to neřeší, a nechají výrobce, ať to vyřeší zredukovanou nabídkou nových aut.

Elektromobil je dobrý, a použitelný, zatím pouze pro poměrně úzkou skupinu lidí. Jestli je i ekonomický, to je otázka, spíše ale vůbec ne. Ale nám se tady říká, že to je ta nejlepší budoucnost pro všechny, a komu se to nelíbí, ať si chodí pěšky. Není to tak, že by se to nechalo na technickém vývoji a nabídce na trhu za tržní ceny, a zákazník, ať si vybere. Kdysi se nám tady tvrdilo, že socialismus a komunismus jsou ty nejlepší systémy na světě, a komu se to nelíbilo, tak si to odskákal, podle doby buď v lágru a nebo formou šikany ohledně zaměstnání a studia. Připadá mi to dost podobné.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Procviceni trosku cestiny, cast 2. Ja nikde nepisu ze maji nulovou stopu, precti si to este jednou. Nulovou stopu nemas ani ty kdyz dychas. Jestli nekdo nekde tvrdi ze maji nulovou stopu tak je to problem v jeho hlave pokud to mysli doslovne a ne jako ze minimalni/mensi v porovnani s ropakem pri urcitem najezdeni. Nulova uhlikova stopa pokud myslime nabiti el. auta je ale otazka jak u koho, ne kazdy ma ted moznost nabijet ciste jak auto tak sve bydleni. A pocitat vyrobu solarnich panelu, baterii atd. tak to je neco jineho. To neni tak ekologicky znecistujici a u el. auta uz je znamo ze v soucasnych top tesly ty baterie pro vyrobu maji uz jine slozeni nez pred lety a ted se to zas bude menit to slozeni. Solar jinak tez neni nic hrozneho na znecisteni v pomeru jak dlouho dnesni ty kvlaitni solary efektivne funguji. Tezby techto kovu se dale zefektivnuji a neznecistujou uz tolik co drive. Jsou voleny jine metody tezby. Navic po skonceni treba nekolika spousty let bateriich v aute. Jsou dal vyuzity spousty let jako uloziste energie kde dale dlouho slouzi. Normalne tty baterie tesla odkoupi od vas aby je dal vyuzila v ulozistich. Ciyl vymena baterie vas vyjde na cca 300 tisic u nejdrazsiho modelu S. Coz je krasna cena oproti konkurenci kde to stoji nasobne vice, kde si pak ty baterie muzete nechat. Ale ne kazdy chce pouzite baterie. Spousta lidi se rado zbavi pouzitych baterii po spousty letech tim ze je znacka odkoupi a za mensi cenu vam daji baterie nove do auta. Dneska je uz recyklace baterii na cca 95 - 97% uspechu navraceni materialu k vyrobe novych baterii. Ano ne sice vsude ale uz je to funkcni. A nez bude hromady elektro aut s odepsanyma bateriema tak to uz pokud to nekdo nepoku*vi tak bude uz vice tech ulozist na vyuziti pouzitych baterii a vice recyklacnich zavedenych procesu na vice mistech. Navic ze se budou dal tezit ty kovy? No budou no ale postupem castu mene kdyz se daji dobre recyklovat a to uz ted. Cily i tou tezbou do urcite miry vlastne clovek kupuje ten vytezeny material ktery po zrecyklovani baterii muze pouzit i na jine ucely nez jen na nove baterie. Jednoduse, dotycny ten material i vlastni, on si ten produkt koupi. Cily i zasoba takovych kovu bude vetsi v zemi kde jich tolik neni.

Dojezd 1000 km neni tezke udelat, uz pred roky vite vubec nekdo jeslti te Roadster Gen 2 co ma Elon najede tech 100KM? Vetsina lidi ani tak velyk dojezd nechce, hlavne ne ti co pochopi fungovani s el. autem u ktereho stravi i mene casu nabijenim nez ropak na benzince ke ktere navic musi jet, cily stravit cas jiszdou, cas nacerpanim aeste vypalca palivo na jizdu k beznzince. U K benzinceu ktere muze hrozit i nedostatek paliva jako bylo uz i v US a jinde nestihalo se zasobovat benzinky a lidi drepely v aute a cumely pred benzinkou do blba. Kdyz si elektrinu vyorbi doma nebo z v mistnich zdorju tak to jim tak lehce nekdo nevypne, vycerpa. A navic elektircka energie i kdyby nekde nebyla tak ve vedlejsi oblasti byt muze. Nenni tolik zavisla nam iste kde se ziskava v porovnani s tezbou ropy kteoru si nelze cucat kdekoliv se zachce. Nemaly problem je ted udelat to v tak velkem poctu ty el. auta. Proc? Protoze hodne lidi chce elektroauto a aby se stihala vyroba je lepsi udelat auta s mensim dojezdem. Uz ted vetsina lidi rika ze ani ten soucasny dojezd nevyuzijou nejakych 400km 600 km a vic dojezdu. Tak proc zbytecne delat tolik aut s este vetsim dojezdem? Lidi by ten vetsi dojezd nevyuzily a platilyby za tyauta zbytecne vice a tim padem by si je v teto chvili este stale nekteri nemohly poridit. Ano me by se libil vetsi dojezd ale ve skutecnosti ho nevyuziju tolik casto. Preziju to bez nej, protoze vim jak selektrem fungovat. Chce to chapat cele fungovani s el. autem a ne mit stare zvyky z ropaka. Ono kdzy vedle sebe postavim k modelu S auto ze stejne ci podobne vykonove kategorie ropaka tak ten ropak nebude mit nejak ani vetsi dojezd. Tesla necili tolik uz ani ne vetsi dojezd ale na to co je ted dulezitejsi a to mit v tuto chvili v teto covid krizi ktera toho nemalo podelala vruznych odvetvich, tak mit ted dostatek materialu na vyrobu dostatek aut a stihat to vyrabet. Proto taky jedne z vice duvodu proc ted bude dostaveno snad uz bbrzy za nejake ty mesice se vice Tesla tovaren. Pro evropany se uz bude vyrabet v nemecku, vyjde to levneji nez to dovazet z US. V cine jsoutez jiny model 3 nez v US ci evrope. Jine baterie atd. Je po nich extra velka poptavka ze se nestihaji vyrabet tak rychle. Ani tezba neni tak rychla este, ktera ted zacina este rychleji rust. Tesla ted chce davat do top aut Roadrunner baterie a ty pro s mensim dojezdem a levnejsi, co chce vetsina lidi budou spis ty soucasne baterie zatim. I ty cinske baterie CATL jsou na to idealni pro vetsinu lidi. Postacujici. To ted zakaznici chteji. Vyjdou levne, maji jine slozeni, s horsima parametrama tycisnke jako dojezd, vykon ale to lidi chteji aby to bylo uz ted levnejsi a dostupnejsi. Coz Tesla jde tedy dostupnou levnejsi cestou. Koukni na jine elektromobily jiynch znacek kolik stoji hodne penez a co jenom nabizi. Moc tolik dobrych znacek neni co by se aspon trochu Tesle priblizily stale v mnohem. Volkswagen group to pochopil a v kdecem kopiruje Teslu a zacina byt tez sobestacnejsi s cilenim i na vlastni baterie pro sebe. Taky Volkswagen group jde s elektroauty dost dopredu ted. Maji uz dost dobre auta docela ty porsche, audi .. I prezentaci mely skoro stejnou jako mela Tesla pri vysvetlovani lidem. Tim netvridm ze to je neco spatneho, naopak. Proc se neucit u uspesnych? :) Stale zastavas nazory nekolik let stare a nepochopil si celou elektromobilitu. V tom je problem mnohych zacatecniku okolotoho nez to cele pochopi a dostano use dotoho. To nemyslim nijak ve zlem. Co pises mely i nekteri odpurci taky nez to zkusily s tim zit a po par mesicich zmenily nazor a pochopily jak to cele funguje. Pro nekoho to muze byt ze zacatku par tydnu reba tezsi jako prejit z kone na ropaka.

Zkus si predstavit jak to pripada nam. Predstav si ze by nekdo tvrdil dokola roky neco co by bylo mimo, taky by ti to neprislo uz tolik vtipne uz moc jak to vtipne bylo na zacatku. Predstav si ze si koupis zbran, ta zbran drive byla nejaka a neco malo pravdy na tom ze byla problemova/nevyladena este a koupis si nejakou odladenou uz bez veskerych nedostatku, problemu apod. Nejakou dobu s ni nejake ty roky zijes a zjistujes ze to tak neni co tvrdil nekdo a on pak pribehne a bude ti to zas tvrdit.

Ztraty pri nabijeni jsou ruzne zalezi i jakeho modelu, rocniku modelu atd. Neni to vubec tak katastrofalni jak se snazi nekdo mlyt. Kdyby jsme mely ukazat na ztraty u ropneho proumyslu (na cely retezec) az k dodani do auta na benzince, kolik toho navic to auto jen vyuzije, kolik to tez sezere el. elnergie ktera je vyrabena ne cistym zpusobem tak budete se divit jak tez to neni vubec elekologicke a co ze je vlastne spinavejsi ve vysledku. Na to ale mnozi zapominaji a kdyz to nekdo spocita tak nezapocitava vsechno este dalsiho. Ten benzin neroste na stromech a vytezit ropu ma este delsi retezec nez seto dostae na benzinku a nasledne do auta. A to na to koukam jako nekdo kdo neresi nejak moc ekologii ale spis vice sobestacnost a dalsi vyhody ktere jsou vetsinove orpoti vlastneni ropaku kde to bdue vic nevyhod uz. Ty sidliste uz je tez vymysleno jak to bude. Tam to samozrejme ted pro vetsinu ze sidlist je problem, to ale nikdo snad nepopira ne? A problemy v zime u elektra tez uz nejsou takovy problem, hlavne ne u tech nejnovejsich. To samy pocet tak velykch zryhcleni uz neni tolikproblem. U pladi je to vyreseno vetsim lepsim chlazenim. Uz porshe zvladalo u elektra to pomerne dobre chladit, zvladat nekoloik tak velykch zrychlenich zasebou. U takto ryhclych supersportu v ropacke verzi ty aute odhczai po jendom zavodu. DOprocucuji neco o otm skouknout oc vydrzi ropacke auta pri zavodech na tratich jen. ty auta jso ustavene aby daly ten zavod a pak jsou odepsane, mnohe se u ncih musi vymenit a jezdi tez behem zavodu nacerpat palivo, vymenit gumy. Po zavodu pak vymenit spousty dalsiho. A to do nich davaji este lehke zavodniky, ano i tam vaha kolik toho auto veze to ovnivnuje. Ano tak je to u kazdeho auta at uz ropaka i elektra. Opravdu jde to hodne rychle dopredu nez jak jsme si puvodne vsichni myslely a dodnes nekteri mysli. A ty dalsi posledni argumenty jsou dost mimo. Energii dovezt lze, ne v bandasce ale v jine forme. Komu se neco takoveho kolikrat stane? Ty vyhody a este k tomu ty hlavni tam uz elektro vyhrava. Otazka casu kdy bdue este vic dostupne nez ted.

Dostupnost nabijeni je mnohonasobne vetsi nez pro ropaky benzinky. Protoze to lze nabijet po prijezdu k nekomu, jednoduse doma kde se to nabiji vetsinu casu kdyz s tim nejezdime. A ty superchargery uz dnes nebyvaji nai plne, a u nas jich je uz phodne, u vas tolik ne ale to je celkvoe spisproblem vyhcodni evropy nez zapadni kde jich je hdone stejne tak v us jich jehodne. Stejnak je lidi moc nevyuzivaji. Prootze ldii nejezdi tolik daleko aby to vyuzivaly, tak si tim nebudou zbytecne snizovat zivotnost baterii v aute. nac jich ted hned prudce postavit nekolik u vas kdyz u vas neni este tolik Tesel? Zbytecne vyhozeni penez kdzy ty penize ted jsou potreba na jine veci v elektromobilite. Az bude vice Tesel tak bduei vice superchargeru. Postupne uz se nejaky cas i zlepsuje prenosova soustava a zdroje odkud je energie ziskavana. To chce ale trochu dotoho nakouknout zjistit si to.

Onoje to taky jak na to kdo nahlizi jeslti chce dat najednou ted vice penez do elektra nebo je postupne rozhazovat. Ze za par let zaplati celkvoe za tu dobu vic penez za ropaka nez za to elektro auto kolik dla do nej a kolik s nim najel. Uz se to vypocitalo na realnych zkusenostech. Na to ale clovek nepotrebuje ani nejvykonnejsi model S ale staci model 3 s kterym bezny clovek bude spokojenejsi za tu cenu super. Kdo by mel v garazi roky auto bez nekolik let pouzivani? Proc by si potom porizoval elektro? Nehlede na to kde jsou uz ted Tesla baterie a kde budou za dalsich par let. kdo si koupi auto tak si ho koupi proto protoze potrebuje casto nekam jezdit. Pokud si ho koupi jen proto aby se mu tam valelo tak evidentne ma penez dost na rozhazovani kdyz ho nevyuziva, tak mu je vlastne asi jedno cena auta kolik stalo. A kapalne palivo do ropaku nelzetez skladovat vecne, taky postupne odejde. Driv odejde kapalne palivo (zivotnost) nez baterie kdyz se clovke normalne o nec stara a ne*ere uplne na ne. Cily nenabiji to uplne do maxima, ci jinak je neprasi. Navic doma se ti muze stale nabijet a uz zalezi na dotycnem z ceho to bude nabijet, z verejne dostupne elektriny nebo z vlastni vyrobene. U Tesly si normalne muzes nastavit do jake urovne se to ma nabijet. Tim lze este vic prodlouzit baterii. Proot je tesla tak oblibene ze nabizi dost toho co jiny nenabizi a to este k otmu za skvelou cenu. A postupne po par tydnech pokazdy prichazi novy update. A zalezi taky do kolika to zdime. U ropaka je tez kravina jezdit do prazdne nadrze. Kort u novych vykonych supersportu (pokud chceme porovnavat nejakou podobnou/stejnou kategorii) kde to je tez dost zle jezdit do prazdna. No vidis a tim ze to necte cele tak pak mnohe vynechava a dopada to tak jak dopada. Umyslne hledas chyby aby sis mohl plivnout, hledat chyby na ropacich tak se v tom navalu plivancu uz primo utopi ropak. Ano drive byly nektere veci blaboly a neco pravdive ale dnes uz pravdive nejsou uz vetsian z ncih nejsou. Holt vyhody prevladaji uz ted. Kazdopadne at si kazdyp oridic co chce. Nikdy se nenecham prekecat spadat do nejakyhc kriklounu odmitacu vseho, zbrane budu nadale vlastnit a to i elektro. Nemusim extremni strany.

Ne ja chapu EU pozici a to i ceskou jelikoz mam s elektrem zkusenosti a ta bude pdoobna a v necem stejan i v cesku. Nektere vlastnosti se nemeni. A ten zbytek sleduji informace o otm jak to u vas je, narozdil od vas co jen kritizujete aniz by jste o tom melyi nformace. zajimave ze rostouci elektrokomunita v cesku si na elektromobilitu nestezuje, zjsitily zkusensoti tak jako ja ze je vlastne dobra a funkcni uz. Holt realne zkusenosti. DIt mate uz i verejne dost rozhovoru o zavadeni elektormobility kde to vysvetluji odbornici, a to vetsi nez vetzsina elektrofobu kecalistu co si hrajou an chytry a pritom vi o tom prd. Samy priznavaji odbornici, i ty ldii a i ldii mimo elektormobilitu ze cesi jsou obecne znamy ze se vzdy naneco noveho vymlouvaji ze neco nejde apo. Tim jsou cesi prosluly. Nehazim tam vsehcny nebo vetsinu ale obecne to je o cesich znamo.

Pokud vas se*ou v necem omezeni tak s tim neco delejte ne? Pokud a to muze nekdo v EU nebo u vas tak kritizujte jeho ale ne jen kritizujte, dejte dotycnemu opravdove realne vychodisko jak to uskutecnit pokud neco chcete. Kritizovat umi kazdy totiz. Ale dat realne funkcni vychodisko z problemu je uz totiz tezsi. Normalne lsusne se sejdete a v klidu slusne toprojednejte, bez zbytecnych narazek, utoku apod. Tak funguje vyspela spolecnost. Neustae utoceni jedni na druhe, tim nicehonedocilite ale akorat se tim postupem pozerete a nekdo z toho bude mit este vetsi radost. Je cast vest kvalitni dialogy a neodsuzovat v hend vsehcno. Spousta ldi vidi vsehcno hned po precteni nejakeho clanku a dela hend zavery a to este tak jendoduche kdyz je to ve skutecnsoti cele mnohem slozitejsi. TIm mylsim jak okolo ekologie, elektromobility, ropaku, zbrani, barvy pleti atd. SJem v 21 stoleti, clove by cekal normalni diskuzi bez sireni pohadek. Kdyz neco nevim tak se pokusim to zjsitit a prectu si informace z obou stran. Kdyz sez mylim tak se nebat to priznat, nez zaprdene si zustat na svem nazoru. Nekteri ldii jsou fakt jak nepodareny patent. Patentovana kravina ktera je nesmyslna ale jelikoz dao spoustu casu udelat tak hloupy patent a tolik penez tak ho budou cpat vsude jako neco uzasneho , co maji patentovaneho a nebudou koukat ze novep oznatkyj sou uz jinde. Proste proto ze to je patentovane tak to budou vsude cpat i kdyz je to uz blbost. Pred nekolika mesici se mi zlibila jednaz nacka jednich produktu co nepatentuje kazdou rkavinu a jedna na zaklade vedeckych poznatku ap odletoh osve zbozi meni a upravuje. Tak je to spravne, jednat na zaklade cousasnych poznatku a nedrzet se stale toho stareho jak nejaky stary patent. Pripomina mi to tim trochu nektere ty lidi kteri se drzi furt toho sameho jako ti vyrucany vyrobci/prodejci zbozi se staryma patentama neochotny posouvat vyrobky dopredu aprodat za kazdou cenu to sve patentove s poukazanim ze to maji patentove, ze to je to jedine spravne.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Elektromobil uživatelsky dává smysl jen tehdy, pokud máte svůj barák, kde ho nabíjíte a nejezdíte nikam daleko. Ovšem tím, že máte vlastní dům, děláte daleko větší uhlíkovou stopu, než někdo, kdo bydlí v bytě a jezdí se spalovákem. Produkce strašlivého CO2 spojená s výstavbou a údržbou vlastních domů je obrovská.

Pro Alstratta - s elektromobilem nemusím jezdit na čerpací (nabíjecí) stanici? Tak snad jen v situaci, kdy jezdím kolem komína. Pokud chci jet dál na tu stanici (opakovaně) musím, a cesta se dramaticky zpomaluje.

S těmi soláry je mentální fejk. V řadě zemí soláry dají většinu roku příliš málo, aby utáhly elektromobil. A nebo by jejich plocha musela být enormní, což by (při masivní rozšíření autíček na baterky) vedlo k obrovským záborům zemědělské a lesní půdy. Tj. pěkná prasárna a pokles pohlcování CO2. A zase nám jde ta ekobilance aut do háje...

Uvítal bych něco o tom, jak se úžasně ekologicky těží kovy do baterek. Bude to dobré sci-fi a to já rád.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Smysl dava i do zahranici na velke dalky. A spomaleni uz neni zadne strasne pri dnesnich top elektromobilech. Stejne po 600 km si clovek odpocine, je to dost nezdrave pri dnesnich povolenych max. rychlostech jizdy jet dal bez vystoupeni. Jo pokud si vzpominas nedavno tu ode me byla kritika na omezovani rychlosti v mnozich usecich. To ze by to vetsina nevyuzila jak bylo uz napsano predtim je vec jedna ale ja to treba vyuziju ale nemohu protoze to neni povoleno. Lidi si na to nejak nestezujou. Kolikrat kdo jezdi treba pres 600 km daleko a vic na jeden zatah? A kdyz jedu na dovolenou tak tam me uz nezabije chvilka u nabijeni ktery vyuzivam k protahnuti, skoceni si za malou, vyrizeni veci ah ned zas jedu. Zadne hodiny cekani se nekona. Je to fakt uz jinde nez drive. To ale nekteir nepochopi, do doby nez se s tim szijou. Procentualne minimum lidi. Normalne s nim tak lidi funguji. da se mit i pro lidi co maji panewlak ale nenito moc pohodlne zatim. Takze u panelovych typu lidi to prozatim neni nic mco prijemneho pokud nebydli pred nejakym nakupakem s nabijeci stanici. Tak samozrejme ze lidi co maji dum zabiraji vice mista a musi ho udrzovat ale to neni problem elektromobility. ja zas stavim, zvetsuji este pod domem podzemni prostory kdenove budeme mit i podzemni vertikalni farmu atd. Kolik casu stravi na benzinkach lidi cerpanim paliva i kdyby nejezdily daleko? Za vsuj zivot nebo za par let je to dost casu dohromady. U elektra si to clvoek nabje pres noc doma a jede, nikam nemusi zastavovat. Po navratu domu jen piche kabel a nabiji se. navic to kolik vyhod mi to prinasi tak tyv yhody prevladaj iajsou daleko dulezitejsi nez nejake prkotiny. Prkotiny ktere pokud nekoho stvou vubec, tak se stejne zase za par let vyresi a bude to zase uplne jinde.

S tema solarama je to trochu jinak. Ano pokud by jsme na to koukaly po staru jak to nekteri exoti chtely delat tak by to zabralo zbytecne urodnou pudu. Ale Solary maji byt na budovy ne na zemedelske plochy po staru. Ale pozor, uz se stavi i na zemedelskych plochach a jsou uspesny a je to docela dobry. Ale je potreba dat pozor co tim kdo mysli na zemedelske pude. Ono je rozdil zastavit po staru zemedelskou pudu. A je rozdil efektivne co uz funguje delat konstrukce pod kteryma mohou jezdit zemedelske stroje a nad nima az solary ktere maji vice duvodu. Cily nicemu neprekazi a zaroven je podporeno zasobovani energiema pro mistni potrebu. A to i pro zemedelske stroej am istni budovy. Kdzy vypadne nekde energie tak to neovnivni tolik lidi kdyz jinyb udou mti vlastni. Vubec nemusim cetralniho nenazraneho vyrobce elektriny ktery posila elektrinu kde se da. Jsem spis pro decentralizovane. Zaroven tim ze tam jsou ty solary tim zamezujou pri horkych dnech rostlinam prudke prazeni ze slunce a vysychani pudy. Pomaha to zadrzovat vodu tam kde je potreba. Dost rostlin ma rado stin totiz co se pestuje. A solary se ochlazuji zase od tech rostlin vysoko nad nima. Rika se tomu agrovoltaika. To jen pro upresneni. Samozrejme zalezi i co pestujeme na tom poli. Ma to ruzne vyhody no. Me osobne se to moc nelibi z stetickeho hlediska ale nejak me to uz ne*ere tak jako ty velke vetrne kdyz jsou na nejakych rozumnych mistech. Predci pred nama by si zase tukaly na celo ze proc jezdime v autech, proc mame tolik parkovist atd. Je to o zvyku a pokroku a nebyt stale v praveku. Me se nelibi zavislost na nekom zbytecne v takovyhc vecech vic nez je nutne. Ty kovy, tezba nekterych tezaru uz neni tak hrozna. Dokonce i Tesla cili na cistejsi tezbu jinou metodou. Ale nevzdelani si vzdy najdou nejakou pohadku no aby mohly plivat na neco cemu nerozumi. :) Navic este k tomu zabrani ploch poli. Vsak se koukni kolik u vas zabira repka, to je teprve svinstvo a muzes hadat co z toho vyrabi, to je teprve sakra malo vyhodne jakou plochu to zabere a jak malo se z toho jenom ziska. Navic co si stale pamatuji tak u vas spousta poli stejne bylo nevyuzito nic se na nich nedelo, nebylo by lepsi zacit konecne vic pestovat?
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Alstratte - až bude elektromobilů desítky procent, budete při delších cestách buď čekat na uvolnění stojanů, nebo budete muset zabrat obrovské území pro stovky a tisíce nabíjecích míst.
V paneláku NELZE dobíjet elektromobil. Neznáte realitu evropských měst.

Soláry:
solárama na střechách v podmínkách střední, severní...Evropy neuživíte miliony či desítky milionů elektromobilů. Je mi líto, ale na pochopení tohoto faktu stačí kalkulačka a násobilka.

Je hezké, že můžete dát soláry na konzole, že pod nimi může jezdit zemědělská technika, ale dokud ty soláry nebudou zcela propustné pro všechny složky slunečního záření, tak tu půdu pod nimi spolehlivě zabijete. Zkuste si přečíst nějaké základy pedologie. Půda je živý organismus a vyvíjí se v daném místě po tisíce let. Radikální změnou insolace dochází k její degradaci. Černozemě vám v permanentním stínu fakt nevzniknou a nevydrží. Ona bude legrace, až se udělají pedologické analýzy a analýzy pedobiomu po letech pod soláry. Agrovoltaika je spíš módní chiméra, něco na se budou brát dotace a úlevy (což už samo indikuje, že to smrdí).
Nevyužité pole regeneruje a má zásadě větší schopnost vázat vodu, než pole permanentně vytěžované intenzivním zemědělstvím. Kromě toho zásadně odolnější erozi. Půda potřebuje odpočinek. Pokud trvá dlouho a pole leží ladem, rozvíjí se zde rostliná společenstva, která jsou pak domovem pro řadu organismů. Příroda nic ladem nenechá.
V ČR NENÍ tolik volných polí, aby při insolaci v našich podmínkách utáhla několik milionů elektromobilů. A to se skoro vsadím, že lidi budou chtít jezdit i v zimě, kdy ty soláry vyrobí prd.
Řepka je nepochybně svinstvo. Ale soláry jsou ještě mnohem větší.
Můžete napsat něco o šetrné těžbě Tesly?
KTERÉ konkrétní společnosti a kde šetrně těží kovy na baterie a jaký je jejich tržní podíl? Prosím konkrétně. Spíš jste naletěl marketingovým báchorkám a krásným obrázkům, kde spokojení vymydlení domorodci radostně těží v bílých mundůrech lithium a k tomu se na ně spokojeně usmívá šťastný orangutan. Realita drtivého tržního podílu je zcela jinde. A pokud se má těžit několika řádově více a levněji, tak to lepší nebude.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

V panelaku ne no kdyz to nema podzemni parkoviste. Ale pred panelakem to bude mozne na parkovistich. Ale to se este uvidi, co presneji velkou jistotou prijde. Upravou poulicnich lamp to uz lze i dnes na neterych mistech. Nekde to tak uz i je. Jak v US tak i evrope. Moznosti je uz vice. Staci se v tom dovzdelat, za poslednich minimalne 10 let se to fakt uz posunulo ty moznosti. Kdo tvrdi ze ne tak lze. Samozrejme ze u vas este takove veci aby to bylo v obrovskem mnozstvi funkcni potrva. Ale tak snad zadny exot netvrdi ze lusknutim prstu okamzite je mozne vsem poskytnotu el. auta s dostupnym nabijenim. To jsou zase ta druha strana extremu (prvni strana ta co rika ze elektormobiltia nemuze fungovat, hejtuje atd) a co si mysli ze jde vsechno hnedka lusknutim prstu.

Vsak se koukni jak jim to s tema solarama na urodne pude funguje. Propustne to je. TO nemas celou pudu zastresenou ale jen konstrukci a od sebe vetsima mezerama oddelene ve vysce solary. takze v urcitou hodinu na danou plochu sviti na slunicko na danou rosltinu ap ri pohybu slunicka zas chvili nesviti na to tu rostlinu. Nikdo netvrdi zastresit tim celou urodnou pudu, to by byla samozrejme blbost. Dotace? osobne dotace nepodporuji. Ale to je uz problem tech co na to dotace berou. DOtace js byly i na automobilky ropaku a kde ceho ale na to se radsi neozyvate ze. :) V zime vyrabi solary bezne, tyk valitni, nam jedou stale. Navic v Zime to bdue reseno jinak nez solarama tolik. Vetrne, ah alvne uloziste energie v chemicke podobe atd. A navic nikdo soudny ted ani snad nebude rusit jaderky ne? jasne ze postupne vymizi ale to potrva este delsi cas. Jo a doporucuji si nastudovat kolik CR vyvazi el.energie do zahranici, docela fakt obrovske mnozstvi procent. Tesla ma navic i tezebniho kamarada v kanade kde to je setrnejsi a nejen tam. Pokud si vzpominam mela to byt tezba na bazi vody, pokud is to nepletu uz s jinou tezbou. ALe vim ze to bylosetrne, uz je to delsi cas co to rozebiraly jak to funguje. Ale ano je to neco co je obecne potreba udelat cistejsi tu tezbu, elektromobily nejsou jen Tesla. Jinak ten kobalt uz u tesly neni moc uz potreba, a to lithium taky uz nebude postupne tolik potreba a dalsi.

Ropna infrastruktura a ropnych aut se taky vyvijela, hroamdy dotaci, strasne znecisteni atd. a to daleko delsi dobu nez kde za tak kratkou dobu je elektro ted. Ano elektro bylo pred ropakama, ale v te dobe toelektro totiz utichlo, nebylo tolik moznosti a ani potreba chtit to dotahnotu dal v tom tolik. Samo se to tu nevycaruje mavnutim kouzelnou hulkou. Vyroba zbrani a streliva je tez neekologicka? Zakazeme je? Ne. verim ale ze se objevi nejaky exot co to bude chtit zakazat. Blby jsou na to nekteir dost ze si z neco vymysli.

Uz zminuji v prispevku kdy v soucasne chvili potrebuje elektromobil este stale najezd nez bude cistejsi nez ropak. Kdo si koupi auto tak se ocekava ze najezdi tolik ze nakonec to elektro je cistejsi. Nekdo kdo nejezdi moc autem tak tomu auto asi bdue zvbytecne , davat tolik penez do koupi nejakeho auta. Ale skoda slov, vyvracet neco co je uz na netu vyvracene milionkrat nemam zapotrebu. Kazdy s vyssim IQ si to dokaze najit. Zabere to jen par vterin.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 28.06.2021 23:18, celkem upraveno 5 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

V realitě Evropy ma v soucasnosti elektromobil větší ekologickou stopu než auto se spalovacim motorem - bez dostupné a levné elektriny to bude platit ještě dlouho. Proto je neetické a neekologicke prosazovat plošné používání elektromobilů. Tecka.

Tvrzení o zasadnim vlivu antropogenniho CO2 na zmenu klimatu je jeden z nejvetsich podvodů naší doby. Tecka.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Alstratte - ještě jednou:
1.) v ČR prostě nesvítí dost na to, aby to utáhlo masivně rozšířené elektromobily.
2.) velmi často, když nesvítí, tak nefouká. Pro Evropu je nemalou část roku typické inverzní zvrstvení teplot, kdy je typicky zataženou nízkou oblačností a je dlouhodobé bezvětří. Po dobu týdnů. Nic jiného než uhlí, plyn, nebo jádro v tu chvíli neběží. jenže pokud máme výše uvedené, je nesmysl vyhazovat peníze a ničit krajinu zbytečnými soláry.
3.) O agrovoltaice něco vím, dělal jsem k tomu něco řekněme i mírně vědecky (geografické analýzy, analýzy insolace v Grassu apod.) a vtip je v tom, že dlouhodobý vliv na půdy a krajinu je stále velká neznámá a dost lidí (kteří fakt nejsou hloupí)se toho dost obává.
4.) Když se podívám na typické české sídliště, muselo by na každé lampě viset deset nabíječek, aby se mohla nabíjet zde zaparkovaná auta. Ty kabely by pak jistě přispěly ke zvýšení bezpečnosti i estetické úrovně ulic.
Tady:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sm ... i-k-hnuti/
máte, jak to (ne)funguje v Norsku. Norsko je mnohem bohatší než Amerika, o ČR nemluvě, a mnohem zapálenější pro "ekologii". Přesto narážejí na limity.
V ČR paneláky z 99% nemají podzemní parkoviště. A vzhledem k nikoli řídkým případům vzplanutí elektromobilů, zejména při nabíjení, by asi dost lidí netěšilo usínat s desítkami elektromobilů pod zadkem...

Maximus: :yes :yes :yes
Óðinn á yðr alla
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od zedik »

Allstate, promiň ale píšeš nesmysly. Úprava pouličních lamp na dobíjecí místa? Když pominu, že ignoruješ fakt, že na tohle není postavená infrastruktura - tedy dráty aby to utáhli - tak jen kompletní elektrifikace aut v čr by znamenala potřebu dalších MINIMÁLNĚ 6jaderek typu Temelín, spíše ale více .Už jen vzhledem k ceně je to nesmysl. To neřeším cenu té infrastruktury, aby utáhla masové dobíjení třeba jen jednoho sídliště přes noc. A to všechno proto, aby se auto po 7-9 letech stalo neprodejné vzhledem k ceně výměny baterií.
Neříkám, že pro někoho s domem a možností dobíjení je elektromobil jako druhé auto super, ale jako hlavní a jediný dopravní prostředek je to nesmysl .A tím hůře, že je politicky tlačen jako jediná správná budoucnost
Strašlivoskopický
Příspěvky: 100
Registrován: 21.06.2021 13:53

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strašlivoskopický »

Panove, jsem vice unaven ctenim toho Alstatta, nez on psanim :) Jak dlouho potrva nez pochopite ze od toho fanatika se fakta tak nak "odrazeji" ? :)
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Za se same pohadky a navic autoforum je nejvetsi bojovnik proti tesle, pisou tam neustale milionkrat vyvracene nejvetsi kraviny na svete. Zdroj uplne nejhloupejsi co muze byt, este horsi nez Ruský lžiserver. A naucte se cist co pisu v predchozich prispevcich, pisete neco na co uz je zjednodusene trosku odpovezeno. tahate za kratsi konec, prohravate to, fakta nevyvratite. Budete za ty roky docela prekvapeny jak jste se zase jako pokazde zmylily. :) Konec diskuze, skoda slov. a ztrata casu. Je to jako bavit se s udpurci zbrani. Apolitickeproblemyreste sp olitikama, to neni problem elektromobility. V tomto se holt neshodneme. Zbrane super, kde co ok, ale v tomtoto opravdu ne. V tom mame daleko vice informaci nez vy co hodnotite na zaklade nejakych nejderavejsich clanku z pochybnych zdroju. Vztekejte se dal jak vam to nevychazi a ze se nedeje tak jak chcete vy. Smejeme se tomu. :) navic dukazy zebezne hori elektromobily? Navic ktere uz jsou mnohem dal a jsou uz i bezpecnejsi v tom nez ropaci? lol Hlavne u tesly rozhodne. Jeslti myslite nejake jine znacky tak tam to je otazka casu nez to dozenou tez na spickovou uroven. Nekteri v tomto uz jsou na dobre urovni. Sirite same hoaxy milionkratvyvracene na netu i odbornikama co s tim pracujou. A to dalsi skoda slov. Norsko bohatsi nez USA, :D skoda slov. Jo a kdzy uz zminujete slovo Amerika, doporucuji pouzivat slovo USA to je presnejsi. Ale co chtit po nekom kdo nerozezna rozdil mezi statem a kontinentem. Uz to vam snizuje duveryhodnost a odpuzuje vzdelanejsi cast lidi. Proc myslite ze se furt na neco vztekate?protoze to neni pdole vas. :) Krasny den a at se dari. Urazet muzete a berect nadale, fakta zmenit nejde. Jinak Tesla si stale u svych vozu drzi po spousty letech stale pekne svou cenu bez ohledu na baterie ktere lze navic levne vymenit po spousty letech v porovnani s cenou vozu.

Hele straslivoskopicky od tebe sem nechodi nic jineho nez same blaboly. Byl si uz na to kdekym upozornen. Si sem na forum prisel jen vyplakavat a smat se postizenym lidem tornadem. Uz to svedci neco o tve inteligenci.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 28.06.2021 23:34, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Promiňte Alstratte, ale:
1.) Pokud neumíte psát danou řečí, nemistrujte ostatní, kteří tou řečí hovoří, že neumí číst. Problém je na vysílači.
2.) Nevyvrátil jste NIC z toho co jsem (nejen já) o evropské realitě napsal. Žádá čísla, žádná data, nic. Jenom tradiční arogantní kecy ad hominem. Asi jako když jste se tvářil jako znalec jaderné energetiky a blábolil nesmysly o tom, jak WG patří Toshibě.
3.) O evropské realitě, potažmo české, víte prd. Mějte tolik slušnosti, a zkuste nás z ní neškolit.
4.) O té ekologické těžbě Tesly se nic konkrétního asi nedozvíme, že? Vyvrátíte typický roční chod počasí v Evropě, s jeho inverzemi (=minimální svit a vítr)? Vyvrátil jste to, že při naší insolaci prostě panelama na střechách elektromobily neutáhnete? Nakolik jste spočítal spotřebu a potřebnou plochu, smím-li se zeptat?
5.) Jaké je vaše vzdělání?
6.) Ne fakt netuším, že je rozdíl mezi USA a Amerikou. To jste fakt takový hlupák? :ne
7.) Asi ano, když netušíte, že Norsko je opravdu bohatší, než USA a jeho náskok se stále zvyšuje.
Naposledy upravil(a) Ulfhednar dne 28.06.2021 23:42, celkem upraveno 1 x.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1156
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Vyvracet vsechno? Kolik toho dokazujes ty? A to jen nekdy postujes zdroje a to este k tomu ktere jsou dost pochybny a deravy. Zajimave ze kdyz se neco hodi tak kvicite pokazde po nem at da zdroj. :D Jasne dokazuje ze se o to nezajimate vubec. Dit neustale je to volne na netu k dispozici ty informace? To ma clovke kazde uprdnuti nekoho tahat za rucicku? Zeptejte se odborniku a par vterin na netu a na youtube exiistuji uz i pekne vysvetlivky jak to provest. ROzhovory sl idma co v tom pracujou. Kdyz tvrdize ze odnekud mate informace, protze to co tvrdite odnekud musite mit tak jiste odkazete najit i tyto informace behem chvile milionkrat zminene jak na netu tak i mezi odborniky. A to autoforum je opravdu v ceksu hodne proslusly jako protuiteslacka zumpa. Jako ze ndekde bylyp roblemy s teslama, vybite nepojidzne nebo horici atd a furt neco pritom to bylo ve ksutecnsoti jinak. Ty zastavenetesly byly na psjezdu majitelu Tesel, horici Tesla nebyla tesla ale vedle sk lektro skrin. atd. Pokazde autoforum napise blaboly. Ano uz par Tesel spocitanim na jedne co dvou rukou horelo ale blbosti ridice ze se vy*ral na to co bylo narizeno. Ze v te dobe se na autopilota nedalo nechat ho bejt bez dozoru a jine takvoe veci. Kdyz je blbej ridic, nezachrnai ho zadne auto. O takovemwebu co neustale lze, tomu nebudu verit ani pozdrav, to uz i ten Ruský lžiserver je je kvalitnejsi zdroj v porovnanim s autoforum i presto jaka je to sra*ka. DoporucujiGoogle nebo youtube a napiste tam elektromobil jak cesky tak anglicky vyjede vam toho hodne. Me nNas nepresvedcite piohadkama, bohuzel pro vas. tak piste dal co chet, ignorujeme to. Ale za par let se neleknete, vsadim se ze jako vzdy zase budete sticha az vamto nekdo bude vycitat co jste v minulosti tvrdily. Vzdelani uz tu bylo mnou nekolirkat zmineno na forum, doporucuji umet cist. Pokud myslite skolu. Presto jste tu na forum nekteri ldii nadavaly ze telo zvladne vsehcno, nepotrebuje pestrou zdravou stravu a delaly chytry a machrovaly s klobaskama, apod. Jiank vzdelani nehovori este o informovanosti v necem. Takez dosazene vzdelani o otm takym oc nevypovida. Pokud seo to clovke zajima tak vi vic nez clovke co na to jen plive. nevisrozil? tak to si hlupak no kdz to trvdis o me. urazej si nekoho jineho an ezapomen si to pokazde opravit coz napsal abys vypadal lepe. Nascreenovano, navic to videlo vice lidi. Bohatsi? :D Slovo bohatsi lze pouzit totiz ruzne jestli to nevis. Evidetne nevis, chybi ti zakladni vzdelani. Bohatsi ano i ne. Piste dal co chcete, za par let dejte vedet jak vam ty vase pohadky vychazi. Vy se se*ete furt do USa a nepoznate rozdil ani mezi USA a Amerikou a kdyz nekdo napise par faktu o cesku verejne dostupnych od odborniku na youube a web strankach jak to u vas je, jake jsou moznosti, tak hned drzkujete. :D S*at se do jiynch jo ale kdyz vamto nekdo oplati tak se ztoho muzete potento nekteri. Potom se nedivte az se do vas bude nekdo pora*ne s*at. :D Kde mate vy ty zdroje a udkazy okolo deni v USA atd? Nikde, protoze to co tvrdite jako fakta nikde neexistujou. :D Zadnete uz postovat odborne clanyk s odbornikama a ne blaboly kde to tvrdi novinar nebo nekdo kdo se za xperta vydava a potom o nem clovek nic nedohelda. A kdyz dohleda tak zjisti ze je to obycjeny domaci Franta Vyskoc ktery neumi ani zapojit spravne zasuvku ktery pise nekam blaboly co nedavaji ani logiku.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 29.06.2021 0:01, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Proč bych se ptal odborníků na netu? Tvrdíte, že VY jste vyvrátil moje fakta o:
1.) Klimatických podmínkách v ČR které činí ze solárů nespolehlivý a v podstatě zbytečný zdroj, který v řádu týdnů nedává nic
2.) Jak jste vyvrátil moje tvrzení, že pokud budou mít elektromobily zásadně větší podíl, bude cestování na delší vzdálenosti buďto mnohem pomalejší (dlouhé čekání na volnou nabíječku), nebo se počet nabíječek u dálnic bude muset mnohařádově zvýšit. JAK jste to vyvrátil?
3.) Jakým výpočtem jste dokázal, že v ČR není střešní plocha na to, aby utáhla celoročně solárama elektromobily. Po celý rok. KTERÉHO odborníka se na to podle vás zeptat?
4.) JAK jste vyvrátil, že pod českými paneláky nejsou podzemní parkovistě?
5.) JAK jste vyvrátil, že nabíjet masově elektromobily z lamp e v podmínkách sídlišť i měst ČR a Evropy nereálné a neekologické?
6.) Proč bych měl dokazovat něco, co tvrdím o USA, když o USA nic netvrdím? :shock: Já se o nich vůbec nebavím. Celou dobu je řeč o ČR a Evropě.
Nevyvrátil jste nic. Vždycky napíšete věcný nesmysl, odkážete se na jakésy zdroj na netu (většinou je nejste schopen dodat) a začnete se chovat jak opilec s IQ gumy.

Mimochodem vaše obsedantní fascinace Českem, znalost i okrajových a z pohledu obyvatele USA zcela zbytných webů (jako fakt nemáte ekvivalent autowebu?) ve mně probouzí silnou představu američana z Vysočan.

Mimochodem - tohle všechno jsou také zlé protiteslí weby, placené Rusáky? :lol: :
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... lu-1030343
http://www.hybrid.cz/norsko-ma-problem- ... ktromobilu
https://auto.hnonline.sk/novinky/104285 ... y-odradzat
https://www.autojournal.cz/norsko-je-ni ... nabijet-2/
a Rusáci už kupují i kanadský tisk...
https://driving.ca/features/feature-sto ... any-teslas
a Nemce...
https://www.trendingtopics.eu/norway-wh ... a-problem/

Tak zkuste vyvrátit alespoň to, že Norsko má problém s nabíjením ju? :lol:
Óðinn á yðr alla
Strašlivoskopický
Příspěvky: 100
Registrován: 21.06.2021 13:53

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strašlivoskopický »

A jste bych dodal ze dojezd elektromobilu chci hodnotit se zaplym topenim/klimatizaci. Ne bez nej, jak je dneska pohrichu zvykem. Nejde o malickost, ale klidne az tretinovy rozdil !! A Ufhednare, proc si vubec naskocil na tuto hru s timto posukem ? ? "Nikdy nediskutuj s hlupakem. Mohli by si vas zmylit." S.J. Lec
Odpovědět