Skladovatelnost tekutých paliv
Re: skladovatelnost benzinu
Já mám pocit, že do letadel se tankuje B87-89, nebo tak nějak. Tedy do těch co mají
klasický motor. Turbovrtulové apod. jedou na letecký petrolej.
klasický motor. Turbovrtulové apod. jedou na letecký petrolej.
Re: skladovatelnost benzinu
Podle mne je dost rozdíl mezi motorem staré Jawy 50 a moderním dvojtaktem v pile/křoviňáku/..., kde je konstrukce zaměřena na maximální výkon (hodně otáček) a ekologii (nízké emise) při co nejmenších výrobních nákladech. Obvykle to nějak ten starý benzín "schroupe", ale jak se říká - "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne".
Servisáci, kteří dělají zahradní techniku, mají z takovéto "praxe" jedině radost - některé stroje to prostě nedají a servisy mají o práci postaráno.
http://hobby.idnes.cz/motory-zadreni-kv ... ahrada_bma
Servisáci, kteří dělají zahradní techniku, mají z takovéto "praxe" jedině radost - některé stroje to prostě nedají a servisy mají o práci postaráno.
http://hobby.idnes.cz/motory-zadreni-kv ... ahrada_bma
Re: skladovatelnost benzinu
Dead Mane, motor se maže volejem, nikoliv benzínem. To bys snad moch vědět než začneš vyhrožovat zadíráním
Re: skladovatelnost benzinu
Přesně tak je rozdíl i v motoru do kterého se to lije.
Věřím tomu že takový Trabant (vím že je to 2-takt) ten špatný benzín bude tolerovat déle než se rozpadne oproti tomu když se to nalije do 1,8 V-TEC.
Osobně mi to hlavně u letadel příjde jako hazard se životem, ale každého věc.
Krom toho ono v dnešní době není nemožné natankovat "čerstvý" benzín na pumpě a po 100m mít zadřeno a to to chcete ještě skladovat 10-20 let?
Chorche ono jde zadřít motor i špatným benzínem, ale to bys musel mít adekvátní vzdělání abys mohl o tom diskutovat jak vidno
Věřím tomu že takový Trabant (vím že je to 2-takt) ten špatný benzín bude tolerovat déle než se rozpadne oproti tomu když se to nalije do 1,8 V-TEC.
Osobně mi to hlavně u letadel příjde jako hazard se životem, ale každého věc.
Krom toho ono v dnešní době není nemožné natankovat "čerstvý" benzín na pumpě a po 100m mít zadřeno a to to chcete ještě skladovat 10-20 let?
Chorche ono jde zadřít motor i špatným benzínem, ale to bys musel mít adekvátní vzdělání abys mohl o tom diskutovat jak vidno
Re: skladovatelnost benzinu
to mi teda vysvětli jakto že nezadřu motor LPGčkem ? Motor zadřeš když ti nebude mazat (nebudeš mít volej, nebo bude malej tlak voleje) nebo když motor uvaříš a přehřeješ. Z benzínu motor vopravdu nezadřeš. Na zvětralej benzín ti motor maximálně nepojede. Ale když nastartuješ tak pojedeš.
Re: skladovatelnost benzinu
OK tak si budeme hrát se slovíčky
Vlivem špatné směsi může dojít k poškození vstřiků nebo ventilů (a to i u 4-taktních benzínových motorů) či obojího a ano o klasické zadření z nedostatku mazání se nejedná ovšem motor je v háji respektive zmiňované části a je potřeba to opravit pokud s tím máš v plánu ještě někdy jezdit
btw co je to volej? to je něco u volleyballu že?
Vlivem špatné směsi může dojít k poškození vstřiků nebo ventilů (a to i u 4-taktních benzínových motorů) či obojího a ano o klasické zadření z nedostatku mazání se nejedná ovšem motor je v háji respektive zmiňované části a je potřeba to opravit pokud s tím máš v plánu ještě někdy jezdit
btw co je to volej? to je něco u volleyballu že?
Re: skladovatelnost benzinu
a k jakýmu poškození ventilů může dojít prosimtě ? Ventily se ti můžou maximálně potpálit když nebudou mazaný (vopět záležitost mazání). Vstřiky se ti můžou maximálně zanýst bordelem. Ale vot toho máme jaxi palivovej filtr že. Nehledě na to, že u auta s karbcem vstřiky jaxi nejsou, může se ti ucpat maximálně tryska, kterou snadno vyčistíš. Muj motor v toy se dělal jak s karbcem tak se vstřikovánim, stačí jenom přehodit jiný sání. Záležitost na řekněme hodinu práce.
Re: skladovatelnost benzinu
To maci
Do letadel s proudovými motory (Boeing 737, Airbus A320) a do turbovrtulových letadel (C-130 Hercules, CASA C-295, ATR-72) se dává palivo Jet A1.(= letecký petrolej)
( http://www.leteckapaliva.cz/letecke-poh ... ty/jet-a1/ )
( je podobné naftě, dříve ho někde z daňových důvodů používali do dieslových motorů nákladních aut na letištích => pokud byste na něj v PA narazili, můžete ho míchat s naftou a lít do dieslu)
Do letadel s pístovým motorem (Cessna 172) se dává Avgas 100LL (= letecký benzín)
( http://www.leteckapaliva.cz/letecke-poh ... gas-100ll/ )
(je podobný benzínu)
Letadla s pístovými motory Rotax 912 (ATEC 321 Faeta, Tecnam P92, Tecnam P2006T) mohou létat i na Natural 95. (obvykle jsou to ultralighty)
Do letadel s proudovými motory (Boeing 737, Airbus A320) a do turbovrtulových letadel (C-130 Hercules, CASA C-295, ATR-72) se dává palivo Jet A1.(= letecký petrolej)
( http://www.leteckapaliva.cz/letecke-poh ... ty/jet-a1/ )
( je podobné naftě, dříve ho někde z daňových důvodů používali do dieslových motorů nákladních aut na letištích => pokud byste na něj v PA narazili, můžete ho míchat s naftou a lít do dieslu)
Do letadel s pístovým motorem (Cessna 172) se dává Avgas 100LL (= letecký benzín)
( http://www.leteckapaliva.cz/letecke-poh ... gas-100ll/ )
(je podobný benzínu)
Letadla s pístovými motory Rotax 912 (ATEC 321 Faeta, Tecnam P92, Tecnam P2006T) mohou létat i na Natural 95. (obvykle jsou to ultralighty)
Naposledy upravil(a) odpadlik dne 28.05.2013 0:52, celkem upraveno 1 x.
Re: skladovatelnost benzinu
no von Maci myslel pístový letecký motory z východního bloku. Ty opravdu nelítaly na avgas ale na 87ku. Třeba naše zlíny.
Re: skladovatelnost benzinu
Aha, omlouvám se
Jinak letecká paliva by možná byla dobrý tip na dlouhodobé skladování, do nich se pravděpodobně biosložka nedává.
Ale ty ceny:
http://www.leteckapaliva.cz/cenik-letec ... e-pribram/
To je lepší ten polský benzín.
Jinak letecká paliva by možná byla dobrý tip na dlouhodobé skladování, do nich se pravděpodobně biosložka nedává.
Ale ty ceny:
http://www.leteckapaliva.cz/cenik-letec ... e-pribram/
To je lepší ten polský benzín.
Re: skladovatelnost benzinu
Když máte chudou směs, tak se zvyšuje teplota spalování a motor se může zadřít.
Re: skladovatelnost benzinu
chudá směs nesouvisí ale s kvalitou benzínu. Souvisí s poměrem benzínu a vzduchu. A motor se opravdu nezadře, nýbrš se propálej písty... Hele já nikoho fak nechci poučovat, ale příde mi že tu věčinou debatujou děti. Mě je přes 40 let, měl sem 16 aut kdy věčinu z nich sem si servisoval sám a nevim kolik motorek, 2 letadla, sekačky, motorovky atd. nepočítam. Takže si myslim že mam dostatek praktickejch zkušeností s motorama a tim co jim škodí nebo neškodí...
Re: skladovatelnost benzinu
Souhlas s Chorchem...blbej benzin maximalne nejede, nic vic, nic min. Resp. vetsinou jede, jen to nejde nastartovat...teplej motor toho zkousne vic.
Re: skladovatelnost benzinu
po dvou stránkách čůracího závodu konečně něco, co připomíná fakta
Re: skladovatelnost benzinu
jo, klad bych důraz na slovo připomíná. Poněvač když pominu to, že je to z 90% o naftě (kdežto já se tu bavím o benzínu) tak je to především o tom že pumpaři palivo pančujou. Ale neni tam zmínka o skladovatelnosti benzínu o kterým je todle téma. Takže úplně zbytečný odkazy...
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: skladovatelnost benzinu
Já teda rozšířím název vlákna na "Skladovatelnost tekutých paliv". OK?
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 12.01.2011 23:10
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
nekde jsem to driv linkoval, emerickej prepar a jeho kade na benzin, matne si vzpominam recept, ze bez aditiv tak 1-2rok, a 2-4leta mirne s aditivama, napul zakopany, striska/stin, cerpadelko - tankovaci pistole zaloha rucni pumpa, tot vse a samozrejme v jeho pripade nebumazni starosti..
Re: skladovatelnost benzinu
A když přestali 87 vyrábět, tak se přešlo i se Zlínama (a pod.) na Avgas100. A samozřejmě, že spousta Zlínů (hlavně v privátním provozu) v současné době létá na BA95Chorche píše:no von Maci myslel pístový letecký motory z východního bloku. Ty opravdu nelítaly na avgas ale na 87ku. Třeba naše zlíny.
Dávej na to pozor - motor to většinou schroupnul, ale palivovému čerpadlu to rozhodně nedělalo dobře - zadíraly se...odpadlik píše:To maci
Do letadel s proudovými motory (Boeing 737, Airbus A320) a do turbovrtulových letadel (C-130 Hercules, CASA C-295, ATR-72) se dává palivo Jet A1.(= letecký petrolej)
( http://www.leteckapaliva.cz/letecke-poh ... ty/jet-a1/ )
( je podobné naftě, dříve ho někde z daňových důvodů používali do dieslových motorů nákladních aut na letištích => pokud byste na něj v PA narazili, klidně ho můžete nalít do dieslu)
On ten kerosin je o dost sušší než nafta - doporučený poměr míchání je 1/3 kerosinu na nádrž.