Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Napsal: 15.11.2014 10:03
Dobré ráno Rozpadlíci,
také si myslím, že přílišná paranoia není "zatím" na místě. E-call je požadavkem EU ne PČR. Automobilky jen budou reagovat na toto nařízení montáží jednotky E-call.
Základní deklarované funkce jsou:
1. v případě havárie (kdy dojde k aktivaci airbagů) oznámí jednotka automaticky do nejbližšího Call centra pozici a doplňkové informace o vozidle a jeho stavu.
2. SOS funkce, tj. při zmáčknutí tlačítka Vám umožní přivolat pomoc.
3. černá skříňka monitorující aktivaci nárazových senzorů a provozních hodnot vozidla v době "havárie"
Systém napájení je nezávislý na baterii vozidla. Takže i když Vám nárazem, momentem hybnosti vyletí z auta do strouhy, nic se děje. S Call centrem můžete i tak komunikovat.
Ta špatná zpráva, která se zde probírá, je, že legislativa EU je obluda.
Výrobci elektronických komponentů dodávají automobilkám díly se základním firmware. Po kompletaci vozidla se vozidlo dle konfigurace naprogramuje podle legislativy jednotlivých zemí a nakóduje, proto s vámi vozidla zakoupená v Česku komunikují česky a ne francouzsky, kdo dělá v automobilním průmyslu, ví, o co jde.
A teď ten zdroj paranoii. Do vozidla se také nahraje softwarový balíček, o jehož obsahu mají i výrobci vozidel jen omezené informace.
Ve specifikaci je jen kusá zmínka:
- EU eCall SW
- SW update via CAN
Nicméně ale už jen to, co o něm už jednotliví softwaroví odborníci zjistili, jim zvedlo vlasy na hlavě, podle nich může:
- E-call jednotka pracovat jako GPS lokátor
- teoreticky je možno po CAN sběrnici přes GSM ovládat všechna zařízení, která jí jsou na ní pověšená.
Budiž nám útěchou, že nejsme se svou paranoiou sami. Negativní reakce na E-Call jednotku, není jen český "fenomén" podívejte se třeba k němcům nebo do Wikipedie, http://cs.wikipedia.org/wiki/ECall
… Přínos tohoto projektu je ovšem diskutabilní. Systém obsahuje stále aktivní GPS, má možnost datové komunikace a mikrofon na palubě vozu. eCall tedy plně splňuje technické předpoklady k tomu, aby mohl být teoreticky zneužit (či se souhlasem soudu využit) k odposlouchávání a sledování polohy auta, jeho směru a počtu pasažérů v něm. Montáž eCallu měla být od roku 2015 povinná ve všech nových vozech v EU (později odloženo na rok 2017), za což eCall obdržel anticenu pro Velkého bratra. Z povahy příslušné legislativy vyplývá, že znemožnění provozu eCallu či jeho odstranění bude postihováno…
Hezký den
také si myslím, že přílišná paranoia není "zatím" na místě. E-call je požadavkem EU ne PČR. Automobilky jen budou reagovat na toto nařízení montáží jednotky E-call.
Základní deklarované funkce jsou:
1. v případě havárie (kdy dojde k aktivaci airbagů) oznámí jednotka automaticky do nejbližšího Call centra pozici a doplňkové informace o vozidle a jeho stavu.
2. SOS funkce, tj. při zmáčknutí tlačítka Vám umožní přivolat pomoc.
3. černá skříňka monitorující aktivaci nárazových senzorů a provozních hodnot vozidla v době "havárie"
Systém napájení je nezávislý na baterii vozidla. Takže i když Vám nárazem, momentem hybnosti vyletí z auta do strouhy, nic se děje. S Call centrem můžete i tak komunikovat.
Ta špatná zpráva, která se zde probírá, je, že legislativa EU je obluda.
Výrobci elektronických komponentů dodávají automobilkám díly se základním firmware. Po kompletaci vozidla se vozidlo dle konfigurace naprogramuje podle legislativy jednotlivých zemí a nakóduje, proto s vámi vozidla zakoupená v Česku komunikují česky a ne francouzsky, kdo dělá v automobilním průmyslu, ví, o co jde.
A teď ten zdroj paranoii. Do vozidla se také nahraje softwarový balíček, o jehož obsahu mají i výrobci vozidel jen omezené informace.
Ve specifikaci je jen kusá zmínka:
- EU eCall SW
- SW update via CAN
Nicméně ale už jen to, co o něm už jednotliví softwaroví odborníci zjistili, jim zvedlo vlasy na hlavě, podle nich může:
- E-call jednotka pracovat jako GPS lokátor
- teoreticky je možno po CAN sběrnici přes GSM ovládat všechna zařízení, která jí jsou na ní pověšená.
Budiž nám útěchou, že nejsme se svou paranoiou sami. Negativní reakce na E-Call jednotku, není jen český "fenomén" podívejte se třeba k němcům nebo do Wikipedie, http://cs.wikipedia.org/wiki/ECall
… Přínos tohoto projektu je ovšem diskutabilní. Systém obsahuje stále aktivní GPS, má možnost datové komunikace a mikrofon na palubě vozu. eCall tedy plně splňuje technické předpoklady k tomu, aby mohl být teoreticky zneužit (či se souhlasem soudu využit) k odposlouchávání a sledování polohy auta, jeho směru a počtu pasažérů v něm. Montáž eCallu měla být od roku 2015 povinná ve všech nových vozech v EU (později odloženo na rok 2017), za což eCall obdržel anticenu pro Velkého bratra. Z povahy příslušné legislativy vyplývá, že znemožnění provozu eCallu či jeho odstranění bude postihováno…
Hezký den