Re: Nová pravidla na silnici
Napsal: 27.07.2019 17:37
proforma píše:
Kde nejvic jezdis? Abych se tem mistum vyhnula
K této otázce bych se také připojil .
Domnívám se že česká pravidla silničního provozu jsou celkem vyvážená a rozumná .
Uznávám, je tam pár slepých míst , jako všude. Chybějící definice bezpečné vzdálenosti, se dá tak trochu zařadit mezi ně.
Souhlasím , že principiálně jsou dva typy řidičů, co zvyšují rizikovost silničního provozu.
skupina A jsou řidiči příliš opatrní, pomalí a váhaví co svou pomalostí brzdí a zdržují ostatní, zpomalují provoz.
skupina B jsou řidiči co naopak pravidla nedodržují. Nedodržují rychlostní omezení. Ti arogantnější nedodržují přednosti v jízdě. Ti největší idioti ztrácí i pud sebezáchovy a ohrožují životy své a nevinných kolemjedoucích viz Nikola za pět minut u Tesca nebo Kočka.
Ta skupina A je pro ostatní nepříjemná, otravná, rozčilující, ale pokud ostatní neztratí nervy a nezačnou pravidla porušovat, tak většinou o nic vážnějšího, než to zpoždění, nejde.
Ta skupina B je nebezpečná pro vše kolem. Už jenom to nesmyslné překračování povolené rychlosti je velmi nebezpečné. Stačí se zamyslet a podívat se na to z pohledu druhých. Řidiči jsou zvyklí na těch řekněme 90% šoférů co jezdí podle pravidel a podle nich maji i návyky , časové odhady. Když přijedu na hlavní , kde dávám přednost , pedívám se doleva , pak doprava a podle vzdálenosti aut usoudím , jestli mám dost času se rozjet a zařadit. Když tam nějakej .... jede místo devadesát stodvacet , pak je logické že je můj odhad špatný a že ho minimálně omezím. Stává se že on ve své idiotské sebestředné aroganci začne blikat světly a troubit. Přitom naprosto logicky ten kdo způsobil tuto situaci, je on.
Z jiné strany . Řekněme že dojezdová vzdálenost do práce je 50 km a je ideálně rovná bez křižovatek umožňující jízdu bez brždění . Řidič jedoucí podle předpisů 90 km/h ji urazí za 33 minut.
Řidič překračující rychlost jedoucí 120 km/h ji urazí za 25 minut.
To znamená že tam je jen o 8 minut dřív !
Domnívám se, že je velmi sobecké tvrdit že těch 8 minut je dostatečný důvod riskovat bezpečnost (svou) ostatních.
Ještě trochu k té historii a tenkrát chybějícím rychlostním limitům . Sám jsem dělal řidičák na 120cítce. Ta nedávala zrychlení z nuly na sto za sedm vteřin jako dnešní Octavie, tam se to počítalo spíše na minuty cca půlminuty. Brzdy taktéž nebyly tak účiné. V reálu bylo velmi málo úseků kdy by se dalo jet těch 120 km/h prostě to ta auta nedala.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Po revoluci v devadesátkách jsme byli rádi za slušnou ojetou stodvacítku , něco lepšího bylo mino možnosti většiny tehdy mladých.
Dnešní dvacátníci si bez problémů pořídí sice totální vrak, ale z dvoulitrem a z nuly na sto to dávaj pod sedm vteřin.Nedělá jim problém i po městě jezdit přes kilo.
Prostě ty rychlostní (a nejen ony) omezení jsou už dneska nutností a mají své opodstatnění.
Osobně bych uvítal revizi parkovacích limitů ve městě - vzdálenost parkování od křižovatky, místo pro zbývající průjezd , přesnější definici zipu atd.
Kde nejvic jezdis? Abych se tem mistum vyhnula
K této otázce bych se také připojil .
Domnívám se že česká pravidla silničního provozu jsou celkem vyvážená a rozumná .
Uznávám, je tam pár slepých míst , jako všude. Chybějící definice bezpečné vzdálenosti, se dá tak trochu zařadit mezi ně.
Souhlasím , že principiálně jsou dva typy řidičů, co zvyšují rizikovost silničního provozu.
skupina A jsou řidiči příliš opatrní, pomalí a váhaví co svou pomalostí brzdí a zdržují ostatní, zpomalují provoz.
skupina B jsou řidiči co naopak pravidla nedodržují. Nedodržují rychlostní omezení. Ti arogantnější nedodržují přednosti v jízdě. Ti největší idioti ztrácí i pud sebezáchovy a ohrožují životy své a nevinných kolemjedoucích viz Nikola za pět minut u Tesca nebo Kočka.
Ta skupina A je pro ostatní nepříjemná, otravná, rozčilující, ale pokud ostatní neztratí nervy a nezačnou pravidla porušovat, tak většinou o nic vážnějšího, než to zpoždění, nejde.
Ta skupina B je nebezpečná pro vše kolem. Už jenom to nesmyslné překračování povolené rychlosti je velmi nebezpečné. Stačí se zamyslet a podívat se na to z pohledu druhých. Řidiči jsou zvyklí na těch řekněme 90% šoférů co jezdí podle pravidel a podle nich maji i návyky , časové odhady. Když přijedu na hlavní , kde dávám přednost , pedívám se doleva , pak doprava a podle vzdálenosti aut usoudím , jestli mám dost času se rozjet a zařadit. Když tam nějakej .... jede místo devadesát stodvacet , pak je logické že je můj odhad špatný a že ho minimálně omezím. Stává se že on ve své idiotské sebestředné aroganci začne blikat světly a troubit. Přitom naprosto logicky ten kdo způsobil tuto situaci, je on.
Z jiné strany . Řekněme že dojezdová vzdálenost do práce je 50 km a je ideálně rovná bez křižovatek umožňující jízdu bez brždění . Řidič jedoucí podle předpisů 90 km/h ji urazí za 33 minut.
Řidič překračující rychlost jedoucí 120 km/h ji urazí za 25 minut.
To znamená že tam je jen o 8 minut dřív !
Domnívám se, že je velmi sobecké tvrdit že těch 8 minut je dostatečný důvod riskovat bezpečnost (svou) ostatních.
Ještě trochu k té historii a tenkrát chybějícím rychlostním limitům . Sám jsem dělal řidičák na 120cítce. Ta nedávala zrychlení z nuly na sto za sedm vteřin jako dnešní Octavie, tam se to počítalo spíše na minuty cca půlminuty. Brzdy taktéž nebyly tak účiné. V reálu bylo velmi málo úseků kdy by se dalo jet těch 120 km/h prostě to ta auta nedala.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Po revoluci v devadesátkách jsme byli rádi za slušnou ojetou stodvacítku , něco lepšího bylo mino možnosti většiny tehdy mladých.
Dnešní dvacátníci si bez problémů pořídí sice totální vrak, ale z dvoulitrem a z nuly na sto to dávaj pod sedm vteřin.Nedělá jim problém i po městě jezdit přes kilo.
Prostě ty rychlostní (a nejen ony) omezení jsou už dneska nutností a mají své opodstatnění.
Osobně bych uvítal revizi parkovacích limitů ve městě - vzdálenost parkování od křižovatky, místo pro zbývající průjezd , přesnější definici zipu atd.