Stránka 2 z 5

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 16.03.2014 21:46
od MRAK
hm … :(

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 17.03.2014 8:02
od kregan
Kamaráda v Londýně chytli bez dokladů a tak se druhej den musel hlásit na stanici. Tam už věděli SPZ kamionu, kterym přijel do GB a kdy a na kolik minut dělal řidič po cestě pauzy.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 13.11.2014 17:14
od michalurban
Jak to s timhle eurobazmekem aktualne vypada? Sice neplanuju koupi noveho auta, ale mozna mi nic jineho nezbyde, nebot se mi muj nerozpadlicky srot asi sam brzo rozpadne ... :D

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 13.11.2014 18:24
od Milli
Dobrý večer Rozpadlíci,
jedinou možností jak zařízení E-call "vyřadit", je použití rušičky (GPS i Glonass) a GSM přímo ve vozidle, např:

http://www.signalprofi.cz/www-signal-pr ... S-GSM-WiFi

Ale tím vyřadíte z provozu i svůj mobil a navigaci.

Hezký večer

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 13.11.2014 18:42
od Baca
Hmm a co "elektricka zavada" v rozvode vozidla, napriklad momentalny skrat v napajani, takych 210A ??

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 13.11.2014 18:56
od Milli
Rozpadlíci, Baco,

E-call po CAN sběrnici komunikuje s řídící jednotkou airbagů a IP jednotkou. Jakmile je komunikace přerušena, při servisní kontrole je toto detekováno chybovým hlášením uloženým v řídících jednotkách. Na testovacím a diagnostickém zařízení (VAS, VAG apod.) pak bude tato chyba při servisní kontrole, a budoucnosti i na STK z řídících jednotek vyčtena. Jelikož se jedná o zařízení první skupiny ohrožující zdraví a život, bude funkční systém E-call podmínkou udělení STK. Cena je lidová pouze nějakých 100€ za nový E-call plus práce.

Hezký večer

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 13.11.2014 19:16
od Josef
Nejsem příliš znalý problematiky, tak mě omluvte, pokud se moje myšlení ubírá špatnou cestou...
Jestli jsem to pochopil, pak ta věcička sbírá data (ať už jakákoliv), ale je nakonec nucena odeslat je někam, kde to bude "slyšeno". Tedy přes síť mobilního operátora, protože zpět na družici to nebude, pak to znamená dvě věci. Zaprvé, že do toho budete muset asi dát SIM-katru (a nejspíš za službu platit). Zadruhé, stačí abyste se dostali do místa, které není signálem mobilního operátora pokryto nebo je signál slabý a nečitelný. Což se týká nejen signálu zařízením vysílaného, ale i signálu přijímaného, který potřebuje, aby si potvrdilo "úspěšnou relaci". Pokud bude divoká PA doba, nepředpokládám, že by byla celoplošně funkční mobilní síť. (Operátoři nebudou provozovat nic, co potřebuje náklady a nepřináší patřičný zisk.) Dojde-li k náhlému velkoplošnému kolapsu, nebude existovat soustava funkčních "protistanic" se kterými by zařízení komunikovalo a "naprášilo" vás za překročení rychlosti i vaši polohu a pod., (s výjimkou několika zařízení, které budou provozovat právě oni lupiči přepadávající auta). Aby nemohlo zařízení úspěšně navázat spojení v operátorem, mělo by stačit buď zhoršit vlastnosti antény (někde být musí) nebo zahltit vstup přijímače komunikačního modulu zdrojem širokospektrálního šumu. Už sám fakt, že zdroj rušení může být umístěný blízko (v autě pár desítek centimetru od antény nebo se šířit po palubní síti vozidla), zatím co protistanice je vzdálená řádu kilometrů, hovoří ve prospěch věci. Zařízení může sice v takové situaci stále střádat údaje o vašem pohybu, ale současně musí k tomu uložit do paměti hlášení "nelze navázat spojení, slabý zarušený signál". To ale není nic, co by se v praxi nevyskytovalo a za co by vás mohl někdo postihovat (zařízení např. zcela běžně ztratí signál při jízdě v tunelu). Takže to výrobce nemůže spojit a na základě ztráty signálu provést třeba vypnutí motoru. Mohl by sice nainstalovat funkci, že pokud se během delšího času zařízení "nedovolá" bude vůz zablokován, ale předpokládám, že by v takové situaci došlo ke vzpouře majitelů, kteří parkují vozy na vesnicích nebo s ním odjeli nějak na dovolenou do méně civilizovaných krajin. To, že se v okolí vašeho vozu vyskytuje nadměrné rušení, je těžko prokazatelný fenomén a můžete dělat, že o tom nevíte (...jé, pardon, ono mi to ruší čínská kšuntová nabíječka mobilu zastrčená v autozapalovači.) Ale jak už bylo uvedeno výše, řidič se bude muset obejít bez normálního mobilu a bez použití navigace, protože širokospektrální šum je zahltí také.

To mě přivádí na myšlenku, zda bude vůbec vhodné mít v budoucí době auto, respektive nové auto, protože jeho použitelnost do PA-doby čím dál tím horší. Už nynější typy jsou "na cestě" (ručně bez servisu a bez softwarového zázemí) prakticky neopravitelné, takže budete muset být prakticky trvale připraveni na možnost, že od libovolného bodu vaší trasy budete nuceni pokračovat pěšky (co s věcmi, které vezete a které po návratu k vozidlu už nenajdete?). A nyní se vaše auto stane ještě "práskačem" vašeho pohybu. Auto bude sice rychlý, ale současně velmi nespolehlivý prostředek dopravy. Ať už skutečnou poruchou nebo spíš tím, že vaši cestu někdo dálkově překazí (ví, kde si na vás počkat) nebo díky přístupu k citlivým datům v začátku PA-doby zneužije plodů vaší práce (např. zjištěním kde máte sklad potravin, kam pravidelně jezdíte aj.). Navíc provoz auta (rozpustíte-li do toho pořizovací cenu, rychlost stárnutí, pojištění, dálniční známky, servis, platbu za STK, přezouvání aj.) je velmi drahý (i když s ním budete jezdit co nejméně) a může nastat doba, kdy takto "vyhozené" peníze budou chybět na mnohem důležitější věci.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 10:51
od bacil
3G mobil nepotřebuje SIMku pro komunikaci přes internet. Pro volání na 112 a pod čísla taky funguje mobil bez SIMky.

Mě by spíš zajímalo, jak e-call komunikuje po sběrnici, že by se dalo udělat malinkaté zařízení.......

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 12:38
od Maximus
Archiektura připraveného e-call zařízení má mimo jiné umožňovat zamknutí auta, "normální" vypnutí a také vypnutí, po kterém jde auto zapnout až po připojení k diagnostice (klíčky od auta jsou vám na nic) z nějakého "státního" terminálu (v autě PČR, v centrále tajných služeb, ... .

Super věc pro NWO a podobné bloudy ala Orwell - krásně se dá omezovat kam lidé mohou či nemohou (kde není signál mobilní sítě, tak tam nemáš co jezdit), v případě nějaké PA situace (epidemie, chaos,...) lze lidem vybavených auty s tímto systémem zabránit odjezdu z měst, či vůbec používat vozidla - prostě všem mimo policii, vojáky, záchranku a Vip papaláše bude zablokováno na potřebnou dobu auto.

Za 10 - 20 let to bude skoro v každém autě - pokud se nic nestane. A není nic snažšího, než zákonem nařídit, aby se dané jednotky namontovaly i do starších aut vč. veteránů - mám pocit, že tam se mlhovky taky dodělat.

WELCOME TO BIG BROTHER WORLD :puke :punch :moon

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 12:48
od Terminated Account
Přeci kdyby to zachránilo jeden jediný život, tak to má smysl ;) Policejní honičky budou minulostí. Je počítáno s tím, že policie bude moci auto "dálkově ovládat". Přepnout do nouzového režimu, omezit rychlost atd. Jsou to informace od člověka, který tuto krabičku vyvíjí. Tím nechci strašit, ani povzbuzovat konspirace. Jde jen o to, že trend totalizace společnosti díky technologiím se neustále zrychluje. Ti, kdo takovému trendu neholdují, mají jednoduše smůlu. Nejde s tím absolutně nic udělat.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 12:56
od kregan
Jde hledat cestičky. Zrovna v tomhle jsou Češi dobří.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 13:02
od Terminated Account
Tak samozřejmě, ale o to tu neběží.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 13:09
od donovanstangiano
Víte, připadá mi, že to všechno utahování šroubů lidem vadí, ale říkají si (stejně jako Kregan), že si Češi cestičky najdou. Bojím se, že za chvíli toho bude tolik, až to lidem zlomí vaz a budeme v :moon

S tím vypnutím na dálku je to pro mě nová informace a vidím obrovský potenciál pro zneužití. (ať už státní nebo třeba zločinné)

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 13:34
od kregan
Jenže jak správně podotknul MacGyver (ač tušim že míří jinam), dá se s tim něco dělat?
a) smířit se s tim a začít hledat cestičky
b) vytáhnout do světa s osvětovou kampaní a přimět většinu příště volit jinak
c) emigrace
d) aktivní odpor...

Žijeme v demokracii, takže v principu se menšina s jinými názory musí přizpůsobit většině. A pokud ta většina chce být sledována na každém kroku/mít auta ovládána někým třetim/za prezidenta Zemana...
Je to zcela legitimní.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 13:41
od cipis
Ještěže k té demokracii máme i svobodu. Např. svobodné rozhodnutí takové vozidlo nepoužívat.
Jak je to ovšem praktické, ...

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 13:48
od kregan
Ono možná nic jiného nezbyde. Ještě se třeba rádi vrátíme ke koním.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 14:06
od bacil
Kregane, dyť sám víš, že kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali.

Protože toto je zájem ředitelů zeměkoule, tak to bude udělané tak, aby jediný možný způsob, jak to obejít, bylo to zarušit, tedy toto zarušení bude brzo postaveno mimo zákon (už teď je to za 3000Kč). A permanentní zarušení? Ono stačí zlomek vteřinky, kdy rušení přestane a takové dlouho neozývající se auto bude blacklistováno a promptně znehybněno.

Jediné možné řešení vidím v nákupu dílů a vozidla z před-e-callovské éry, případně karburátorového. Ikdyby to musely mít všechna auta, tak u těch neelektronických půjde jenom o zapalování a to je zas jenom o napájení, které jde přepojit. No a ještě jde použít neodrušené fajfky a měděný kabel vtipně vést kolem oné krabičky.

Politický flame smazán. Další úlet bude znamenat postih. MacGyver

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 23:03
od Jenda
Josef píše:Zaprvé, že do toho budete muset asi dát SIM-katru (a nejspíš za službu platit).
Tísňové volání funguje i bez SIMky. Většina mobilů to nabízí jako volbu, když je zapneš bez SIMky.
Josef píše:Mohl by sice nainstalovat funkci, že pokud se během delšího času zařízení "nedovolá" bude vůz zablokován, ale předpokládám, že by v takové situaci došlo ke vzpouře majitelů, kteří parkují vozy na vesnicích nebo s ním odjeli nějak na dovolenou do méně civilizovaných krajin.
Zkušenost mi říká, že by ke vzpouře nedošlo, proti veřejnému ani soukromému sektoru. Nedošlo k ní, když byly právnickým osobám povinně nařízené datové schránky. Nedošlo k ní, když se Sony nebo FTDI rozhodli ničit hardware uživatelů, o kterých si mysleli, že porušují autorská práva. Nedošlo k ní, když se výrobci tiskáren rozhodli zablokovat tiskárny ne podle opotřebení součástí, ale podle počtu vytištěných stránek. A abychom se drželi tématu, nedošlo k ní ani když se začala vyrábět auta, která nenastartují, pokud od resetu čítače výměny oleje uběhlo více než 16500 km.

(zdroje: 1, 2)
Josef píše:To, že se v okolí vašeho vozu vyskytuje nadměrné rušení, je těžko prokazatelný fenomén a můžete dělat, že o tom nevíte (...jé, pardon, ono mi to ruší čínská kšuntová nabíječka mobilu zastrčená v autozapalovači.)
Policista ti může nedovolit odjet, když zařízení nebude funkční. Nebo ti klidně dát pokutu či sebrat řidičák. „Jó, vy máte vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.“
Josef píše:To mě přivádí na myšlenku, zda bude vůbec vhodné mít v budoucí době auto, respektive nové auto, protože jeho použitelnost do PA-doby čím dál tím horší. Už nynější typy jsou "na cestě" (ručně bez servisu a bez softwarového zázemí) prakticky neopravitelné, takže budete muset být prakticky trvale připraveni na možnost, že od libovolného bodu vaší trasy budete nuceni pokračovat pěšky (co s věcmi, které vezete a které po návratu k vozidlu už nenajdete?).
Také tento trend pozoruji. Poslední dobou je problém i taková blbost jako výměna oleje nebo akumulátoru (musí se pomocí speciálního SW nastavit řídící jednotka).
Maximus píše:Archiektura připraveného e-call zařízení má mimo jiné umožňovat zamknutí auta, "normální" vypnutí a také vypnutí, po kterém jde auto zapnout až po připojení k diagnostice (klíčky od auta jsou vám na nic) z nějakého "státního" terminálu (v autě PČR, v centrále tajných služeb, ... .
Byl by k tomu zdroj? Když jsem to naposledy četl, tak se dušovali, že tohle nechtějí (jaká bude skrytá realita je samozřejmě druhá věc).
bacil píše:Jediné možné řešení vidím v nákupu dílů a vozidla z před-e-callovské éry, případně karburátorového. Ikdyby to musely mít všechna auta, tak u těch neelektronických půjde jenom o zapalování a to je zas jenom o napájení, které jde přepojit. No a ještě jde použít neodrušené fajfky a měděný kabel vtipně vést kolem oné krabičky.
Tato auta ti zakážou, protože neprojdou emisními limity.
cipis píše:Ještěže k té demokracii máme i svobodu. Např. svobodné rozhodnutí takové vozidlo nepoužívat.
Jak je to ovšem praktické, ...
Jenže oni mi sledovací zařízení budou chtít za chvíli přidělat i na kolo. Jízdenky budou jen na občanku. Atd. atd.

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 14.11.2014 23:37
od K4cer
Živě a barevně vidím, jak mě ta věc bude (v zájmu mé bezpečnosti, jak jinak) intenzivně práskat, že jsem překročil rychlost nebo vjel do lesa :roll:

Někdy téměř doufám, že to kníkne

Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice

Napsal: 15.11.2014 7:05
od Terminated Account
Maximův zdroj je člověk z vývoje, kterého znám osobně. V první generaci "krabiček" je počítáno opravdu jen s ctnostnými bezpečnostními funkcemi. Ve specifikaci SW a HW je ale požadavek na možnost rozšířit blíže nespecifikované funkce pouze rozšířením SW. HW je nachystaný na mnohem více...

Znám dva lidi z branže, kteří se navzájem neznají. Oba vývojový inženýři v oblasti elektroinstalace. Informace od nich považuji za více než věrohodné.