Marinak12 píše:... zda je vůbec reálné v domácích podmínkách postavit auto které by odpovídalo Designu "Mowag Eagle IV" co sy týká podvozku postavit vlastní nebo radši sehnat už z nějakého bývalého armádního vozidla ? ...
Designu nebo funkčnosti?
Koupit podvozek (šasi s nápravama a motorem s převodofkama) z nějakýho 4x4 Iveca je v zásadě jen otázka peněz, a uplácat na to budku jakýhokoli tvaru není až tak problém, pokud víš co děláš (uchycení kabiny tak aby při zkroucení šasi nepraskala nebo netrhala úchyty, atd).
I kdyby to mělo jen vypadat jako onen vehikl, tak to bude stát balík; kdybys tomu chtěl dát nějakou balistickou odolnost, tak několikanásobek - zkus si zjistit co stojí tabule plechu, a co stojí tabule hardoxu.
S těma domácíma podmínkama a know-how to taky nebude tak jednoduchý. Potřebuješ velmi dobře vybavenou dílnu (svářečka, soustruh, fréza, velká vrtačka, nejspíš mostovej jeřáb, atd) a stejně spoustu věcí neuděláš tam a budeš muset nechat udělat ve fabrice - jak budeš řezat 5mm plech, jak ho ohneš?
Iks dalších věcí prostě neuděláš vůbec (např. centrální dofukování kol), protože to prostě konstrukčně nepůjde přizpůsobit.
Ale uniká mi smysl celýho projektu. Zaprvní, nikdo ti na to nedá tabulky a tedy na silnici nemůžeš, a mít to jako domácí traktor do lesa (díky váze pancéřování s naprosto tragickejma vlastnostma) je fakt těžkej luxus, tě vyjde levnějc si tu věc koupit hotovou. A zadruhý, co chceš takovýmdle vozidlem řešit? Jadernou válku? Emigraci do Londýna/Moskvy? Osobně si myslím že na prvním čekpointu tě f tom rozstřílí na hadr.