Maximusův "Bug out Car"
Maximusův "Bug out Car"
Úvodem bych se chtěl omluvit za trochu zavádějící název vlákna, protože by se možná hodil spíš do vlákna "Druhé auto do rodiny". Vzhledem k mému povolání se vyskytuji po většinu týdne běžně 130 km (někdy i v řádu x00 km v zahraničí) od rodiny a tak pro případ nějaké nemilé události jsem cítil potřebu být připraven/vybaven vozidlem, které má větší potenciál než záložní Felicie, která už absolutně nesplňovala požadavky na spolehlivost, bezpečnost, průchodnost, etc. .
Subaru Forestr jsem přenechal ženě a dětem, aby zůstali mobilní a sami se mohli v případě potřeby přesunout do našeho "refugia". Staršího Forestra považuji za velmi povedené rozpadlické auto, protože je relativně nenápadné a přitom má docela solidní průchodnost (máme ho navíc zvedlé o 3cm) a nosnost. Na tomto autě máme vždy kvalitní obutí - letní General Grabber UHP a zimní Nokian Hakkapeliitta a po autě různě uloženou výbavu pro "přežití", kterou jsem více méně zduplikoval i do našeho druhého auta.
V konkurzu na druhé auto nakonec zvítězilo opět Subaru, ovšem "pouze" Impreza Combi v nejslabší motorizaci 1,6 s r. v. 2003 . Výběr byl samozřejmě silně limitován financemi a do "stovky" se muselo auto vejít i s přestavbou na LPG a více či méně klasickým servisem po koupi "ojetého" vozu (výměna oleje, filtrů, brzdových destiček, antikorozní nástřik, ...). Klimatizace a tažné zařízení bylo také podmínkou výběru.
LPG přináší také kromě snížení nákladů i druhou nádrž – v mém případě by měl být dojezd při naplnění obou nádrží přes 900 km + v případě potřeby lze zvětšit kanystry na benzín.
Navíc jsem také zainvestoval do nových zimních pneumatik - nakonec jsem skončil u zesílených Dunlop SP Winter Response 2 a letní pak jsou jasné Pirelli Scorpion ATR (v mém rozměru předepsaných pneumatik žádné jiné "terénní" pneumatiky prostě nejsou ), u kterých recenze a praktické zkušenosti uživatelů nejsou rozhodně špatné.
Imprezu časem čeká ještě mírné zvednutí o 3 – 4 cm (světlá výška tak bude o 2,5 - 3,5 cm větší než má Octavia Scout) a hliníkový kryt motoru. Motorizace mi pro můj styl ježdění vyhovuje a spotřeba LPG je zatím +- 10 litrů, což není o moc víc, než jsem měl ve Felicii, která samozřejmě nebyla permanentní 4x4 s redukcí.
Dříve než nějaké zvedání čeká Imprezu zástavba CB vysílačky a výměna autorádia (z Feldy tam půjde JVC, které má USB vstup, což je pro poslech různých přednášek, záznamů, etc. při dlouhých cestách neocenitelné).
Co se týká samotné výbavy, tak ta povinná je samozřejmá – rezervní pneumatika, nůžkový hever, teleskopická páka s rázovou hlavicí (docela pádný „teleskop“ z Cr-V oceli), tažné dynamické lano, výstražný trojúhelník, knoty na opravu propíchnutých pneumatik, dvě výstražné vesty, náhradní žárovky i pojistky a doplněná autolékárnička + CAT škrtidlo, izraelský tlakový obvaz, QC silver, navíc rychloobvazy, pinzeta vhodná k odstaňování klíšťat, lahvička s Betadine, skalpelové čepelky a plastový držák na ně, tubička s hypermanganem, balíček prezervativů, sterilně zabalené šití, několik růžových (nejsilnějších) jehel, léky (Aspirin, Paralen, No-Spa, Valetol, Dithiaden, Carbosorb, Endiaron, Ibuprofen, Imodium, Ophtalmoframykoin, krém na plísně na bázi terbinafinu).
Kromě toho mám v interiéru auta permanentně 1 kg hasící přístroj, turistickou automapu, malý kompas, maličký monokulár Kenko, 150W převaděč 12V na 220V a s USB portem (pro nabíjení laptopu, telefonů, baterek,…), taktickou svítilnu, GPS navigaci, zápisník a psací potřeby, nůž Mora 2000, malý švýcarák, BW polní lopatku v pouzdře, „lepší“ pracovní rukavice, sluneční brýle, velkou nákupní tašku, termofolii, zápalky, jednorázové utěrky na sklo, švédskou utěrku, malou „palubní“ dobře skrytou peněženku s nějakými drobnými v Kč a Euro, lupu, kapesní anglický a německý slovník, deku, polštářek, manuál k autu, papírové kapesníky, vlhčené ubrousky, toaletní papír, opalovací krém a asi by se něco dalšího našlo (v zimě např. odmrazovací sprej, ohřívadlo rukou ala "amaroun", špunty do uší, měřič tlaku v pneumatikách, startovací kabely, sněhové řetězy Pewag Brenta C a škrabka na led a od jara zase repelent) a nějaké ty sušenky či další jídlo.
V kufru mám povětšinou ve velké polní a v malých polních vz. 85 uloženy další věci, které považuji za přínosné pro survival, moji práci, případné opravy vozidla, či jen zpříjemnění pobytu na hotelu/u kamaráda/na katedře/…, když tam musím neplánovaně zůstat déle.
V autě vozím letní spacák, thermolite vložku, náhradní obuv (kotníkové pracovní boty a případně i trekové sandály jako přezůvky) a nějaké to oblečení (vesta od Vietnamců se spoustou kapes, kalhoty a kabát vz. 85, vícero náhradního spodního prádla a ponožek, termotrika s dlouhým a krátkým rukávem, bavlněné triko s krátkým rukávem, bavlněný trojcípý šátek, čepici (na jaře bude nahrazena kloboukem), pracovní kožené rukavice (v zimě navíc zateplené rukavice vz. 95) a pončo. Mám zde i čelovku, krabičku se šitíčkem, krabičku s nějakým tím „rybářským vybavením“, křesadlo a vodotěsně zabalené zápalky (oblečení je zabaleno v zagumičkovaných pytlích)
Spolu s oblečením je i kosmetická „taštička“ s mikrovláknovým ručníkem (2x), malými nádobkami se sprchovým gelem a šampónem, kouskem mýdla s jelenem, obyčejné malé mýdlo, nádobkou s dezinfekčním gelem, zubní pastou a kartáčkem, tubou s holící pěnou a holení, hřebínek "všiváček", štipky, nůžky a pilník na nehty, originál zabalený chirurgický kartáček.
Mám zde i tubu s čistícím krémem ala solvina a rolku papírových utěrek. Najde se tu i několik igelitových pytlů různých velikostí, igelitky a plátěná taška (třeba na houby). Záložní toaletní papír se hodí vždycky.
V jedné malé polní mám uloženo nářadí – geologické kladivo, šupleru, 5m svinovací metr, kombinačky, tenké kleště, multifunkční „bazmek“ od Stanley, šroubovák multi od Stanley, špachtle, skládací pilu Bahco, základní imbusy, 2x nastavitelný klíč, odlamovací nůž, univerzální (americkou) pásku, elektrikářskou pásku, 2x respirátor (3. třída), ochranné brýle, pracovní igelitové rukavice (20 - 30x), několik hřebíků (většina 150), nějaké ty lanka, gumičky, provázky, drátky, uzavíratelné sáčky, … .
Bokem je uložena hustilka na pneumatiky, plátek pily na železo a uvažuji i o skládací rámovce, kterou jsem viděl zde postovanou ve vlákně o nářadí.
V další malé polní je uložen ešus s obalem s jednoduchým lihovým vařičem a zásobou suchého lihu, další zápalky, nádobky s cukrem, solí, upraveným grilovacím kořením a mycím práškem, pytlíček s hořčicí, pytlíček s kečupem, uzavíratelný sáček s pytlíkovaným čajem, velká a malá lžíce, vitacit, skládací silikonový hrneček a houbička na nádobí.
Dále tu mám poskládaný kus alobalu, svačinové sáčky a hliníkovou láhev na pití (0,75 l).
Z jídla sebou vozím jen několik menších rybích konzerv v oleji, nějaké ty sušenky a tuby s kondenzovaným mlékem ala Jesenka, Pikao, … . Uvažuji o doplnění jedním až dvěma AdventureMenu se samoohřevem.
Co se týká tekutin, tak sebou obvykle mám alespoň jednu láhev Kofoly, nějakou ochucenou a cukrem slazenou minerálku (1,5l) a láhev (1,5l) nejlevnější neslazené minerálky, která se dá použít s klidem na umytí a v nouzi na vypití.
V autě by se našlo i několik gumicuků a nějaká ta hřbitovní svíčka. Také tam v nejbližší době přibude náhradní olejový filtr a 1 l rezervního oleje (Subaru obecně si při velké zátěži - delší jízda terénem či tahání přívěsů řekne o trošku oleje).
Pravděpodobně jsem na něco zapomněl a tak to budu průběžně doplňovat.
Rozhodně si nedělám nějaké ambice na nějaké prototypové vybavení „Bug out car“, ale pro moje specifické účely je to asi maximum, co má smysl sebou tahat v relativně malém autě. Někoho to třeba inspiruje či může naopak srovnávat a konstruktivně kritizovat .
Závěrem bych chtěl jen rekapitulovat účel zde zmíněného auta a vybavení:
- bezpečná a spolehlivá doprava při běžných cestách do zaměstnání, na služební cesty, návštěvy bez rodiny (s rodinou jen ve Forestru), etc.
- v případě nějakých katastrof či nenadálých událostí mám možnost použít alternativní cesty (různé polní a lesní cesty, louky, ...) při cestě za rodinou
- pokud by bylo nutné opustit auto, tak výbava z auta usnadní přesun člověka, který je primárně vybaven pro "přežití" ve městě
- obsahuje vybavení sloužící k technické či zdravotnické pomoci bližnímu svému
- v případě změny plánu poskytne zázemí a určitý nejen hygienický standart bez nutnosti navštívit obchod (ne vždy je to navíc možné)
Edit: Doplněny zapomenuté položky
Subaru Forestr jsem přenechal ženě a dětem, aby zůstali mobilní a sami se mohli v případě potřeby přesunout do našeho "refugia". Staršího Forestra považuji za velmi povedené rozpadlické auto, protože je relativně nenápadné a přitom má docela solidní průchodnost (máme ho navíc zvedlé o 3cm) a nosnost. Na tomto autě máme vždy kvalitní obutí - letní General Grabber UHP a zimní Nokian Hakkapeliitta a po autě různě uloženou výbavu pro "přežití", kterou jsem více méně zduplikoval i do našeho druhého auta.
V konkurzu na druhé auto nakonec zvítězilo opět Subaru, ovšem "pouze" Impreza Combi v nejslabší motorizaci 1,6 s r. v. 2003 . Výběr byl samozřejmě silně limitován financemi a do "stovky" se muselo auto vejít i s přestavbou na LPG a více či méně klasickým servisem po koupi "ojetého" vozu (výměna oleje, filtrů, brzdových destiček, antikorozní nástřik, ...). Klimatizace a tažné zařízení bylo také podmínkou výběru.
LPG přináší také kromě snížení nákladů i druhou nádrž – v mém případě by měl být dojezd při naplnění obou nádrží přes 900 km + v případě potřeby lze zvětšit kanystry na benzín.
Navíc jsem také zainvestoval do nových zimních pneumatik - nakonec jsem skončil u zesílených Dunlop SP Winter Response 2 a letní pak jsou jasné Pirelli Scorpion ATR (v mém rozměru předepsaných pneumatik žádné jiné "terénní" pneumatiky prostě nejsou ), u kterých recenze a praktické zkušenosti uživatelů nejsou rozhodně špatné.
Imprezu časem čeká ještě mírné zvednutí o 3 – 4 cm (světlá výška tak bude o 2,5 - 3,5 cm větší než má Octavia Scout) a hliníkový kryt motoru. Motorizace mi pro můj styl ježdění vyhovuje a spotřeba LPG je zatím +- 10 litrů, což není o moc víc, než jsem měl ve Felicii, která samozřejmě nebyla permanentní 4x4 s redukcí.
Dříve než nějaké zvedání čeká Imprezu zástavba CB vysílačky a výměna autorádia (z Feldy tam půjde JVC, které má USB vstup, což je pro poslech různých přednášek, záznamů, etc. při dlouhých cestách neocenitelné).
Co se týká samotné výbavy, tak ta povinná je samozřejmá – rezervní pneumatika, nůžkový hever, teleskopická páka s rázovou hlavicí (docela pádný „teleskop“ z Cr-V oceli), tažné dynamické lano, výstražný trojúhelník, knoty na opravu propíchnutých pneumatik, dvě výstražné vesty, náhradní žárovky i pojistky a doplněná autolékárnička + CAT škrtidlo, izraelský tlakový obvaz, QC silver, navíc rychloobvazy, pinzeta vhodná k odstaňování klíšťat, lahvička s Betadine, skalpelové čepelky a plastový držák na ně, tubička s hypermanganem, balíček prezervativů, sterilně zabalené šití, několik růžových (nejsilnějších) jehel, léky (Aspirin, Paralen, No-Spa, Valetol, Dithiaden, Carbosorb, Endiaron, Ibuprofen, Imodium, Ophtalmoframykoin, krém na plísně na bázi terbinafinu).
Kromě toho mám v interiéru auta permanentně 1 kg hasící přístroj, turistickou automapu, malý kompas, maličký monokulár Kenko, 150W převaděč 12V na 220V a s USB portem (pro nabíjení laptopu, telefonů, baterek,…), taktickou svítilnu, GPS navigaci, zápisník a psací potřeby, nůž Mora 2000, malý švýcarák, BW polní lopatku v pouzdře, „lepší“ pracovní rukavice, sluneční brýle, velkou nákupní tašku, termofolii, zápalky, jednorázové utěrky na sklo, švédskou utěrku, malou „palubní“ dobře skrytou peněženku s nějakými drobnými v Kč a Euro, lupu, kapesní anglický a německý slovník, deku, polštářek, manuál k autu, papírové kapesníky, vlhčené ubrousky, toaletní papír, opalovací krém a asi by se něco dalšího našlo (v zimě např. odmrazovací sprej, ohřívadlo rukou ala "amaroun", špunty do uší, měřič tlaku v pneumatikách, startovací kabely, sněhové řetězy Pewag Brenta C a škrabka na led a od jara zase repelent) a nějaké ty sušenky či další jídlo.
V kufru mám povětšinou ve velké polní a v malých polních vz. 85 uloženy další věci, které považuji za přínosné pro survival, moji práci, případné opravy vozidla, či jen zpříjemnění pobytu na hotelu/u kamaráda/na katedře/…, když tam musím neplánovaně zůstat déle.
V autě vozím letní spacák, thermolite vložku, náhradní obuv (kotníkové pracovní boty a případně i trekové sandály jako přezůvky) a nějaké to oblečení (vesta od Vietnamců se spoustou kapes, kalhoty a kabát vz. 85, vícero náhradního spodního prádla a ponožek, termotrika s dlouhým a krátkým rukávem, bavlněné triko s krátkým rukávem, bavlněný trojcípý šátek, čepici (na jaře bude nahrazena kloboukem), pracovní kožené rukavice (v zimě navíc zateplené rukavice vz. 95) a pončo. Mám zde i čelovku, krabičku se šitíčkem, krabičku s nějakým tím „rybářským vybavením“, křesadlo a vodotěsně zabalené zápalky (oblečení je zabaleno v zagumičkovaných pytlích)
Spolu s oblečením je i kosmetická „taštička“ s mikrovláknovým ručníkem (2x), malými nádobkami se sprchovým gelem a šampónem, kouskem mýdla s jelenem, obyčejné malé mýdlo, nádobkou s dezinfekčním gelem, zubní pastou a kartáčkem, tubou s holící pěnou a holení, hřebínek "všiváček", štipky, nůžky a pilník na nehty, originál zabalený chirurgický kartáček.
Mám zde i tubu s čistícím krémem ala solvina a rolku papírových utěrek. Najde se tu i několik igelitových pytlů různých velikostí, igelitky a plátěná taška (třeba na houby). Záložní toaletní papír se hodí vždycky.
V jedné malé polní mám uloženo nářadí – geologické kladivo, šupleru, 5m svinovací metr, kombinačky, tenké kleště, multifunkční „bazmek“ od Stanley, šroubovák multi od Stanley, špachtle, skládací pilu Bahco, základní imbusy, 2x nastavitelný klíč, odlamovací nůž, univerzální (americkou) pásku, elektrikářskou pásku, 2x respirátor (3. třída), ochranné brýle, pracovní igelitové rukavice (20 - 30x), několik hřebíků (většina 150), nějaké ty lanka, gumičky, provázky, drátky, uzavíratelné sáčky, … .
Bokem je uložena hustilka na pneumatiky, plátek pily na železo a uvažuji i o skládací rámovce, kterou jsem viděl zde postovanou ve vlákně o nářadí.
V další malé polní je uložen ešus s obalem s jednoduchým lihovým vařičem a zásobou suchého lihu, další zápalky, nádobky s cukrem, solí, upraveným grilovacím kořením a mycím práškem, pytlíček s hořčicí, pytlíček s kečupem, uzavíratelný sáček s pytlíkovaným čajem, velká a malá lžíce, vitacit, skládací silikonový hrneček a houbička na nádobí.
Dále tu mám poskládaný kus alobalu, svačinové sáčky a hliníkovou láhev na pití (0,75 l).
Z jídla sebou vozím jen několik menších rybích konzerv v oleji, nějaké ty sušenky a tuby s kondenzovaným mlékem ala Jesenka, Pikao, … . Uvažuji o doplnění jedním až dvěma AdventureMenu se samoohřevem.
Co se týká tekutin, tak sebou obvykle mám alespoň jednu láhev Kofoly, nějakou ochucenou a cukrem slazenou minerálku (1,5l) a láhev (1,5l) nejlevnější neslazené minerálky, která se dá použít s klidem na umytí a v nouzi na vypití.
V autě by se našlo i několik gumicuků a nějaká ta hřbitovní svíčka. Také tam v nejbližší době přibude náhradní olejový filtr a 1 l rezervního oleje (Subaru obecně si při velké zátěži - delší jízda terénem či tahání přívěsů řekne o trošku oleje).
Pravděpodobně jsem na něco zapomněl a tak to budu průběžně doplňovat.
Rozhodně si nedělám nějaké ambice na nějaké prototypové vybavení „Bug out car“, ale pro moje specifické účely je to asi maximum, co má smysl sebou tahat v relativně malém autě. Někoho to třeba inspiruje či může naopak srovnávat a konstruktivně kritizovat .
Závěrem bych chtěl jen rekapitulovat účel zde zmíněného auta a vybavení:
- bezpečná a spolehlivá doprava při běžných cestách do zaměstnání, na služební cesty, návštěvy bez rodiny (s rodinou jen ve Forestru), etc.
- v případě nějakých katastrof či nenadálých událostí mám možnost použít alternativní cesty (různé polní a lesní cesty, louky, ...) při cestě za rodinou
- pokud by bylo nutné opustit auto, tak výbava z auta usnadní přesun člověka, který je primárně vybaven pro "přežití" ve městě
- obsahuje vybavení sloužící k technické či zdravotnické pomoci bližnímu svému
- v případě změny plánu poskytne zázemí a určitý nejen hygienický standart bez nutnosti navštívit obchod (ne vždy je to navíc možné)
Edit: Doplněny zapomenuté položky
Re: Maximusův "Bug out Car"
Přihodil bych sekeru
Re: Maximusův "Bug out Car"
Zajímavé množství věcí, příjde mi to až hodně, ale proti gustu a pokud se to vejde
Jinak kolik místa to v kufru zabere? Je tam ještě dost místa na normální bagáž? Máš to nějak speciálně uspořádané, aby se ti to pak nemíchalo s "civilním" obsahem kufru? Ideální by asi byla fotka, nedokážu si tolik věcí pokupě nějak představit.
Díky
EDIT: Ta sekerka by tam určitě měla být, plus ještě páčidlo.
Jinak kolik místa to v kufru zabere? Je tam ještě dost místa na normální bagáž? Máš to nějak speciálně uspořádané, aby se ti to pak nemíchalo s "civilním" obsahem kufru? Ideální by asi byla fotka, nedokážu si tolik věcí pokupě nějak představit.
Díky
EDIT: Ta sekerka by tam určitě měla být, plus ještě páčidlo.
Re: Maximusův "Bug out Car"
k sekerce bych prihodil i kus statickyho lana...dynamikou se napr. vetve z cesty budou tahat o dost hure...a do lekarnicky bych prihodil hemostatiku...jinak pekne
Re: Maximusův "Bug out Car"
To už je slušná výbava Přihodil bych naviják .
Re: Maximusův "Bug out Car"
Jeste si dovolim pridat tip na vodu: mam flasky z vodou ulozeny v motorovem prostoru...za prve je tepla voda na umyti lepsi, za druhe neni v zime zmrzla, kdyz si potrebuju uvarit kafe...
- Leon Chamel
- Rozpadlík
- Příspěvky: 409
- Registrován: 12.03.2012 16:25
- Bydliště: Haná
Re: Maximusův "Bug out Car"
Impozantní a evidentně dobře promyšlený seznam!
Také si snažím marně představit, kolik to všechno může v autě zabírat místa, zvlášť když je předělané na LPG, takže v kufru bude i nádrž nebo alespoň rezerva... Na druhou stranu je fakt, že se většinou jedná o celkem skladné věci, takže při dobré organizaci by prostor nemusel být problém. Fotka vnitřku by byla bezva. Každopádně skvělá inspirace
Také si snažím marně představit, kolik to všechno může v autě zabírat místa, zvlášť když je předělané na LPG, takže v kufru bude i nádrž nebo alespoň rezerva... Na druhou stranu je fakt, že se většinou jedná o celkem skladné věci, takže při dobré organizaci by prostor nemusel být problém. Fotka vnitřku by byla bezva. Každopádně skvělá inspirace
Re: Maximusův "Bug out Car"
V autě to asi musí zabírat dost místa, přesně jak píše Leon, kór když je v kufru LPG bomba.
Vzhledem k tomu, že píše, že je to auto ryze k jeho osobnímu účelu a vyznělo to tak, že když nepojede sám, tak bere Forestera, tak podle mě není co řešit.... S takovou je to auto poloprázdný...
Vzhledem k tomu, že píše, že je to auto ryze k jeho osobnímu účelu a vyznělo to tak, že když nepojede sám, tak bere Forestera, tak podle mě není co řešit.... S takovou je to auto poloprázdný...
Re: Maximusův "Bug out Car"
Přesně jak píše the.marek, auto mám v podstatě na dopravu mé osoby a jen výjmečně ještě nějaký spolujezdec. Výčet sice vypadá impozantně, ovšem když se to vezme detailně, tak jsou to vesměs drobnosti. Moje "křusky" č. 13 jsou asi nejobjemnější .
Nádrž mám místo rezerevy a rezervu mám přišroubovanou v kufru. Velká a malá polní jsou zavěšeny v kufru na lanku zavěšeném mezi opěrkami hlavy na zadních sedadlech a další malá polní vyplňuje dutý prostor v rezervě. V pohodě tak zbývá prostor pro moji menší cestovní tašku plus laptop, brašnu s foťákem a ještě něco zbyde.
Když jedu domů a cestou udělám větší nákup, tak se to v pohodě vejde na zadní sedadla, což ničemu a nikomu nevadí.
To Karlos: Spíše než o sekeře uvažuji o mačetě Fiskars
To Alive: S tím lanem máš pravdu, ale hemostaikum Quikclot Sport Silver 50g tam mám uveden.
To Desouza: Ten navíjak je dobrý nápad, ale už se mi zdá jaksi "maximalistický" - minimálně je to 4 - 5 kg kus železa navíc v autě, které je svým způsobem podmotorované.
Nádrž mám místo rezerevy a rezervu mám přišroubovanou v kufru. Velká a malá polní jsou zavěšeny v kufru na lanku zavěšeném mezi opěrkami hlavy na zadních sedadlech a další malá polní vyplňuje dutý prostor v rezervě. V pohodě tak zbývá prostor pro moji menší cestovní tašku plus laptop, brašnu s foťákem a ještě něco zbyde.
Když jedu domů a cestou udělám větší nákup, tak se to v pohodě vejde na zadní sedadla, což ničemu a nikomu nevadí.
To Karlos: Spíše než o sekeře uvažuji o mačetě Fiskars
To Alive: S tím lanem máš pravdu, ale hemostaikum Quikclot Sport Silver 50g tam mám uveden.
To Desouza: Ten navíjak je dobrý nápad, ale už se mi zdá jaksi "maximalistický" - minimálně je to 4 - 5 kg kus železa navíc v autě, které je svým způsobem podmotorované.
Re: Maximusův "Bug out Car"
Hlavně aby ti to někdo vykradl...
Re: Maximusův "Bug out Car"
No nemusí to být hned ten elektrický , já spíš myslel ten ruční . Tuším že má nějaký specialní název ,ale nemohu si vzpomenout .( offrouďáci budou vědět ) .
Ještě další věc mne napadla a sám jí používám , velká plachta na zakrytí auta a maskovací sít . ( občas je vhodné nechat auto zmizet ) A ještě kamerku do auta můžu doporučit . ( aneb krýt si záda )
PS: jo , je to Hupcuk
Ještě další věc mne napadla a sám jí používám , velká plachta na zakrytí auta a maskovací sít . ( občas je vhodné nechat auto zmizet ) A ještě kamerku do auta můžu doporučit . ( aneb krýt si záda )
PS: jo , je to Hupcuk
Naposledy upravil(a) Desouza dne 10.12.2013 18:58, celkem upraveno 1 x.
Re: Maximusův "Bug out Car"
Myslíte hupcuk?
Re: Maximusův "Bug out Car"
Jak už bylo napsáno, docela impozantní seznam Chtěl jsem se zeptat, kde jsi sehnal tu teleskopickou páku s rázovou hlavicí? Našel jsem jenom klasické teleskopické klíče.
- Terminated Account
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 19.08.2011 9:42
Re: Maximusův "Bug out Car"
Pořádná sekera nesmí chybět. Ač jsem vyznavačem Fiskarsu, tak v autě vozím kovanou odvětvovací sekeru na akátovém topůrku. Pokud o ni nepříjdu, tak bude sloužit ještě hodně generací. Pilka se mi osvědčila skládací Bahco či jiné klony. Tyto dvě věci v kufru využívám velmi často.
A kdyby jsi si koupil Kolos, tak problém s místem by ti nikdo nemohl vyčítat
A kdyby jsi si koupil Kolos, tak problém s místem by ti nikdo nemohl vyčítat
Re: Maximusův "Bug out Car"
pro Maxe :
1/2” páka teleskopická s rázovou hlavicí 17x19
například tady jí mají http://www.direct-online.cz/1-2-paka-te ... teng-tools
1/2” páka teleskopická s rázovou hlavicí 17x19
například tady jí mají http://www.direct-online.cz/1-2-paka-te ... teng-tools
Re: Maximusův "Bug out Car"
Maximus, ak nechceš sekeru, a chceš mačetu v tvare fiskarsu, kupoval by som radšej v lesníckych potrebách švajčiarsky kosír. (teda správne by sa to malo nazývať kosír, ale väčšinou sa aj tak uvádza mačeta)
http://www.grube.sk/katalog/action/prod ... ceta.xhtml
Len pamätaj, že fiskars "mačeta" nieje mačeta, ale kosír - na vyvetvovanie v lese. Takže na špecifické účely. Ale ten švajčiarsky kosír mám, nosím ho už pár rokov, jak v aute tak do lesa, len... Ten nos som odbrúsil aby bolo ostrie rovné. Takže vlastne už to nieje kosír ale len mačeta... Kvalita materiálu oslňujúca, vysokouhlíkatá oceľ ( už som ju použil ako kresadlo s pazúrikom a práchnom - funguje)
edit: inak klobúk dole, výbava krásna. Len, tá gumenná veľká polná... ccc nechcel by som ju nosiť na chrbte. Ale to auta stačí. Ja nosím ešte v aute 50m lana - polostatika arboristické, 2-3karabíny, 2malé kladky, prusík ( vyradené z výstroje kvôli veku a bezpečákom) na kladkostroj ako stvorené.
A ešte, tak by ma zaujímalo čo robíš... keď tak čítam...na katedre, geologické kladivo, špachtle... Asi nerobíš operátora káblových zväzkov vo fabrike
http://www.grube.sk/katalog/action/prod ... ceta.xhtml
Len pamätaj, že fiskars "mačeta" nieje mačeta, ale kosír - na vyvetvovanie v lese. Takže na špecifické účely. Ale ten švajčiarsky kosír mám, nosím ho už pár rokov, jak v aute tak do lesa, len... Ten nos som odbrúsil aby bolo ostrie rovné. Takže vlastne už to nieje kosír ale len mačeta... Kvalita materiálu oslňujúca, vysokouhlíkatá oceľ ( už som ju použil ako kresadlo s pazúrikom a práchnom - funguje)
edit: inak klobúk dole, výbava krásna. Len, tá gumenná veľká polná... ccc nechcel by som ju nosiť na chrbte. Ale to auta stačí. Ja nosím ešte v aute 50m lana - polostatika arboristické, 2-3karabíny, 2malé kladky, prusík ( vyradené z výstroje kvôli veku a bezpečákom) na kladkostroj ako stvorené.
A ešte, tak by ma zaujímalo čo robíš... keď tak čítam...na katedre, geologické kladivo, špachtle... Asi nerobíš operátora káblových zväzkov vo fabrike
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 01.07.2013 21:38
Re: Maximusův "Bug out Car"
Krasna vybava.....mam sharana, ale nevim kam bych to dal
Jen tim, ze je zimni obdobi, tak me napada jaky mas ty startovaci kabely?? Ja jsem uz mnohokrat zachranil ridice poctive vyrobenyma kabelama dle navodu (viz odkaz), protoze ty z marketu jsou k nicemu. Kdyz bude benzin startovat diesel a jeste nejaka 1.3, tak se budete jen smutne koukat. Samozrejme zavisi jak hluboce je baterka v haji, protoze kdyby to vubec nefungovalo, tak to vsichni reklamuji, ale ja sam jsem mel ted problem v zari, kdy me zblazneny ventilator chladice totalne zrusil baterku a benzinova alfa 2.5 me nenakopla - samozrejme jsem svoje kabely jeste nevozil
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2008022801
Jen tim, ze je zimni obdobi, tak me napada jaky mas ty startovaci kabely?? Ja jsem uz mnohokrat zachranil ridice poctive vyrobenyma kabelama dle navodu (viz odkaz), protoze ty z marketu jsou k nicemu. Kdyz bude benzin startovat diesel a jeste nejaka 1.3, tak se budete jen smutne koukat. Samozrejme zavisi jak hluboce je baterka v haji, protoze kdyby to vubec nefungovalo, tak to vsichni reklamuji, ale ja sam jsem mel ted problem v zari, kdy me zblazneny ventilator chladice totalne zrusil baterku a benzinova alfa 2.5 me nenakopla - samozrejme jsem svoje kabely jeste nevozil
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2008022801
Re: Maximusův "Bug out Car"
max: desouza:
Mam taku paku celkom pouzitelna a skladna s viacerimy vyuzitiami az na to ze pre vasie kolesa to je nepouzitelne... pri 33x12,5 R15 nedociahne na srob ci maticu
Mam taku paku celkom pouzitelna a skladna s viacerimy vyuzitiami az na to ze pre vasie kolesa to je nepouzitelne... pri 33x12,5 R15 nedociahne na srob ci maticu
Re: Maximusův "Bug out Car"
I startovat přes kabely je třeba umět. Silné můžou zničit tu dobrou baterku, moc slabé zase shoří.
Propojím oba vozy, zdravý je nastartovaný a aspoň trochu v otáčkách (2500 stačí).
... počkám několik minut, mezitím se nabije a napolarizuje ta špatná baterka (pokud není zničená)
Pak vypnout motor zdravého a zkusit nastartovat špatný.
Se zapnutým motorem by to taky šlo a ještě lépe, ale s alternátory posledních dvou desetiletí bych to nepokoušel.
Propojím oba vozy, zdravý je nastartovaný a aspoň trochu v otáčkách (2500 stačí).
... počkám několik minut, mezitím se nabije a napolarizuje ta špatná baterka (pokud není zničená)
Pak vypnout motor zdravého a zkusit nastartovat špatný.
Se zapnutým motorem by to taky šlo a ještě lépe, ale s alternátory posledních dvou desetiletí bych to nepokoušel.
Re: Maximusův "Bug out Car"
a jak přesně to souvisí s Maximovo Bug out Carem?