Tatra 813 8x8 Kolos
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Off závody s T813 jsou realitou viz můj odkaz a mám pocit, že turba se dávaly do dakarských tater už za Komančů. Co mám info, tak jednomu závodníkovi v T813 8x8 Kolos naměřili policajti na rovné silnici 109 km/h, takže logicky musela mít ta Tatra nějaké "anabolika" pod kapotou - a to údajně nějlela na "plnou parou".
Původní vojenské techniky se zcivilňovaly mraky, takže zrovna tady bych problém rozhodně neviděl.
Tenhle Kolos je prostě moje srdeční záležitost - stejně jako Subaru. K mému Lesníkovi by se docela jedna opečovávaná T813 8x8 Kolos docela hodila. Neřešit teď dům a ještě nějaký ten pozemek navíc, tak vím na co šetřit .
Edit: http://www.stanek-tatra.cz/index.php?page=vozidla
Z těch tří Tater má každá turbo a u T813 8x8x Kolos jsou dokonce dvě
Původní vojenské techniky se zcivilňovaly mraky, takže zrovna tady bych problém rozhodně neviděl.
Tenhle Kolos je prostě moje srdeční záležitost - stejně jako Subaru. K mému Lesníkovi by se docela jedna opečovávaná T813 8x8 Kolos docela hodila. Neřešit teď dům a ještě nějaký ten pozemek navíc, tak vím na co šetřit .
Edit: http://www.stanek-tatra.cz/index.php?page=vozidla
Z těch tří Tater má každá turbo a u T813 8x8x Kolos jsou dokonce dvě
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Tak se vyprdni na dům a kup tatrovku + maringotku.
Hint: ta tatrovka utáhne i tři takže by jsi měl 3+1 a vlezeš se s přehledem do milionu
Hint: ta tatrovka utáhne i tři takže by jsi měl 3+1 a vlezeš se s přehledem do milionu
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Tak jsem tvůj návrh předložil ženě, ale asi to neprojde . Aby toto řešení nahradilo náš dům, tak by těch obytných maringotek musel být aspoň tucet a to mám asi reálnou obavu, že to by bylo moc i na ten Kolos .
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Zcivilňovali, to je právě ten problém. v dnešní době to pokud se nepletu na bílé značky nedostaneš a nebo velice složitě - dokládat že to bylo homologováno a podobně.
Netvrdím, že v závodních 813 není turbo, ale spíše je otázka na jakém motoru nebo co vše se na původním měnilo.
Každopádně 813 je super stroj, taky sem ho chtěl, ale teď u mě vítězí BVP. Spotřeba podobná a do terénu je bez debat lepší
Netvrdím, že v závodních 813 není turbo, ale spíše je otázka na jakém motoru nebo co vše se na původním měnilo.
Každopádně 813 je super stroj, taky sem ho chtěl, ale teď u mě vítězí BVP. Spotřeba podobná a do terénu je bez debat lepší
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
A proč by nemohl jezdit na veteránských papírech?
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
To je právě jediný způsob jak ji na papíry vůbec dostat.
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
A má provoz na veteranske papiry i nejaka podstatna omezeni?
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Kromě toho, že s tím nesmíš podnikat vlastně ani ne, pokud nebereš jako omezení, že se o auto musiš starat, udržovat ho v originál stavu a nemontovat nedobové doplňky.
Takže žádné turbo...
Omlouvám se za OT, ale takto by měla vypadat garáž rozpadlíka
A toto je setkání rozpadlíků
Takže žádné turbo...
Omlouvám se za OT, ale takto by měla vypadat garáž rozpadlíka
A toto je setkání rozpadlíků
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Tatry 813 taktéž považuju za špičkový stroje (vzhledem k době vzniku) a svojí srdeční záležitost. Turba do tatrovek se montovaly už za komančů, obvykle šlo o dvě turba ČZ s mezichladičem stlačenýho vzduchu. Mám ovšem takovej pocit, že se montovaly až do 815. Jinak dodneška je 813 i 815 (včetně pancéřovanejch variant) velice oblíbený vozidlo na trucktrial a v kategorii 8x8 je hojně používaný i německejma posádkama. Jinak co jsem tak na trucktrialu pochytil, někteří k těm tatrováckejm motorům dávaj turba ze starejch buldozerů. Samozřejmě ale nemaj auta na značkách, jezděj s nima jenom v terénu.....
Jako bug-out car by se mi to moc líbilo, ale držet to dneska dlouhodobě v provozuschopnym stavu s dostatečnou zásobou paliva je finanční sebevražda
Jako bug-out car by se mi to moc líbilo, ale držet to dneska dlouhodobě v provozuschopnym stavu s dostatečnou zásobou paliva je finanční sebevražda
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Turba byly třeba v DOKu, o ničem jiném s motorem z 813 nevím. To byl ovšem stroj na uplně jiném principu.
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Já myslím .že Grad měl taky turbo
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Původní pancéřovaný na základě 813 neměl, novější modifikovaný byl postaven na 815, takže měl
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Měl jsem tu čest ovládat T 813 za různých podmínek- v létě, v zimě, bez zátěže, se zátěží, s prázdným podvalníkem, s nákladem tanků různých typů- v normálních silničních podmínkách- spíše podhorských, i v těžších terénech.. Dle mých zkušeností je tento tatrovácký stroj při běžné, doporučené údržbě a se solidním zacházením naprosto perfektní.. Vydrží i hrubé zacházení, je to neskutečná kvalita výroby ... T 813 je dodnes těžký vojenský tahač, který nemá v některých parametrech konkurenci v celém Světě- viz kopie článku- "Samostatnou kapitolu v historii vozidel Tatra si zaslouží modelová řada T 813. V době své aktivní životnosti představovala to nejlepší, co tatrováčtí vyvinuli a zkonstruovali, a zároveň co v daném segmentu jezdilo po naší planetě." A dále - "Vozidlo bylo schopno překonat příkop široký až 1,5 m, mohlo zdolávat kolmé překážky do 600 mm a jezdit s bočním náklonem 30 stupňů. V terénu neexistoval jediný přemožitel tohoto skvělého kolosu. Dokonce ani modernější řada T 815 nedosahovala v terénu takových kvalit jako T 813." Já, jako řidič vojenské Tatry- kolosu T 813 naprosto potvrzuji předchozí věty- byl to- je to ? dokonalý stroj, velmi odolný, velmi schopný... Kdo jej jednou ovládal, vždy mu po něm bude smutno !!!
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Pokud bude zájem, popíšu i své zkušenosti s T 813 během vojny a cvičení...
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Já s tím jezdil jen chvíli, a je to hnusná těžká kráva s neuvěřitelnou spotřebou. Valník na taktickejch gumách má na silnici naprosto tragický vlastnosti a za mokra jde jet tak 50 (teda vono to jede i kilo, ale vodmítá zatáčet a zastavovat, šestikola zejména). V terénu to jede jako kráva, dokud se to nezačne bořit.
AV15 či kolik na balonech byla na silnici dobrá, ale v bahně to nadšeně zapadalo a s radlicí vepředu jsem několikrát natrhl asfalt, to byl hroznej jezefčík.
Jasně, to auto má duši, ale na rozpadlický účely (pokud teda nemáte ambice tahat za tím befko) je to overkill jak prase a použitelná zásoba nafty jde počítat na vlakový cisterny; nehledě na cenu a množství pneumatik a ND obecně.
AV15 či kolik na balonech byla na silnici dobrá, ale v bahně to nadšeně zapadalo a s radlicí vepředu jsem několikrát natrhl asfalt, to byl hroznej jezefčík.
Jasně, to auto má duši, ale na rozpadlický účely (pokud teda nemáte ambice tahat za tím befko) je to overkill jak prase a použitelná zásoba nafty jde počítat na vlakový cisterny; nehledě na cenu a množství pneumatik a ND obecně.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Zaprodanče usáků, germánů, ostatních hajzlů- T 813 byl a je těžký tahač, ( ne lehká V3S), dodnes v některých parametrech Světově nepřekonatelný., Je v některých ohledech lepší, než nová generace Tatry, symbolu stroje do nejtěžších podmínek !!
Týden ban. Fab
Týden ban. Fab
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Mno, právě. Na co proboha je běžnýmu člověku těžkej tahač? Pokud má někdo v plánu evakuaci rodiny do zahraničí, tak potřebuje automobil s příčetnými vlastnostmi - hlavně rychlost, spotřeba, a spolehivost, terénní vlastnosti nejsou až tak podstatné. Pokud na žádnou evakuaci nevěříte (jako já, kam bych asi tak šel) tak bych preferoval spíš nějakej univerzální pracovní náklaďáček, na kterým si dovezu dříví, jídlo, případně poorám, něco potáhnu nebo zvednu. V žádném scénáři mě nenapadá potřeba vézt patnáct tun nákladu, nebo tahat podval.
Já ti ji nehaním, je to dobrý auto a na svou dobu úžasný, ale na praktický účely běžného člověka fakt ne. Se šílenou spotřebou 813tky měla problém i ČSLA, a je v ní asi 8x víc součástek než ve vejtřasce (který se můžou a budou kazit a je nutno je mít náhradní). Krom toho je to děsně nápadný auto a buď ti ho na prvním čekpointu zabaví, nebo (pokud budeš mít pocit že tatra projede všechno) rovnou rozstřílí na hadr. Nenápadnost štětcem natřené vejtřasky nebo votlučenýho uazu je podle mě důležitější než teoretická průjezdnost.
O/T: je veliká škoda, že Tatrováci nedotáhli koncept Unimogu (T805). Malý náklaďáček kříženej s pracovním strojem, s výbornou průjezdností terénem, slušnýma vlastnostma na silnici, a schopnej nést/pohánět cokoliv od radlice, přes mechanickou ruku, až po elektorcentrálu a tahat zemědělský nářadí, je asi nejblíž ideálu rozpadlíka.
Já ti ji nehaním, je to dobrý auto a na svou dobu úžasný, ale na praktický účely běžného člověka fakt ne. Se šílenou spotřebou 813tky měla problém i ČSLA, a je v ní asi 8x víc součástek než ve vejtřasce (který se můžou a budou kazit a je nutno je mít náhradní). Krom toho je to děsně nápadný auto a buď ti ho na prvním čekpointu zabaví, nebo (pokud budeš mít pocit že tatra projede všechno) rovnou rozstřílí na hadr. Nenápadnost štětcem natřené vejtřasky nebo votlučenýho uazu je podle mě důležitější než teoretická průjezdnost.
O/T: je veliká škoda, že Tatrováci nedotáhli koncept Unimogu (T805). Malý náklaďáček kříženej s pracovním strojem, s výbornou průjezdností terénem, slušnýma vlastnostma na silnici, a schopnej nést/pohánět cokoliv od radlice, přes mechanickou ruku, až po elektorcentrálu a tahat zemědělský nářadí, je asi nejblíž ideálu rozpadlíka.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Nemyslím si že by Praga měla o tolik navrch oproti Kolosovi hlavně srovnáváte nesrovnatelné, zkuste vzít Ladu 1500 a pověsit za ní to samé jako za Chevrolet Suburban 1500
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Byl jsem teď v Mohelnici na Truck-trialu a ty hovádka mění původní turba za 3x větší z lokomotivy.Maximus píše:Off závody s T813 jsou realitou viz můj odkaz a mám pocit, že turba se dávaly do dakarských tater už za Komančů. Co mám info, tak jednomu závodníkovi v T813 8x8 Kolos naměřili policajti na rovné silnici 109 km/h, takže logicky musela mít ta Tatra nějaké "anabolika" pod kapotou - a to údajně nějlela na "plnou parou".
Z těch tří Tater má každá turbo a u T813 8x8x Kolos jsou dokonce dvě
Jeden borec dokonce odpojil sání a tlačil do motoru čistej kyslík. Jeho 813 vyšplhala skoro kolmou stěnu aniž by se dusil motor. Takže kvalita techniky a zpracování bude na vysoké úrovni. Udělej to samý s ventrou a máš z motoru krabici merkuru.
Re: Tatra 813 8x8 Kolos
Nevím, jestli jsem to zde už nepsal. Ale dvě veselé historky z vojny. Tři čtvrtiny své ZVS jsem prožil ve Vyškově a tam byl tzv Vojenský Výzkumný Ústav 010, no asi je tam i dnes. Mimo jiné se v něm zkoušely i nové podvozky pro raketomey na bázi T815. Auta měla civilní zkušebné SPZ a řidiči měly volnost parkovat doma. A opravdu nikomu nepřišlo zvláštní, že na sídlišti mezi škodovkama stodvácítkama parkuje tatra s raketometem.
No a druhá, zkoušeli tam nějaký prototyp tatrovky a ta utáhla tank T72.
No a druhá, zkoušeli tam nějaký prototyp tatrovky a ta utáhla tank T72.
Až v pekle nebude volného místa, pak mrtví budou bloudit po zemi.