Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Dnes jsem se svezl civicem 11. Generace. Na kompaktni auto neskutecne mista vsude. Jako fakt neskutecne na C segment. Mladej se ve sve obludne velke sedacce vesel i za me, s mymi 180cm a to rad ridim docela natazenej. takze v levorgu, diky sportovnim sedackam je prakticky min mista.
IMG-20230227-WA0001.jpg
Ridicsky zazitek prvotridni. Podvozek, brzdy, motor, rizeni, nemam co vytknout.
Nicmene duveru ve me nevzbuzuje pohonne ustroji-primovstrikovy atmo benzinovy dvoulitr s erg a dpf, ktery je mazan 4 litry 0w20. V servisnim manualu je predepsana vymena oleje po 10 tis v pripade ztizenych podminek 5 tis. Ztizenymi podminkami jsou: kratke useky do 16km, provoz v kopcich, provoz pei teplote nad 35 stupnu, caste rozjezdy.

Chvalim, ze honda nenaskocila na tu debilni vlnu long life oleju a dozivotnich naplni.
Nicmene to ve me rozsvicuje kontrolku "pozor, navrzeno s bezpecnosti 1.0"

Ma to v sobe 1kwh liion akumulator co vazi 36 kg. Nicmene novy vyjde pres 100 tis.

Bohuzel jako vsechny auta dnes to na me dela dojem "navrzeno na plneni euronorem" potreby zakazniku jsou nice-to-have a planovany zivotni cyklus je 10 let.

Kdybych volil mezi corollou gr a civicem, beru civic. Nicmene mam-li vymenit civic za 7 lety levorg a 400 tis penez, tak sakra vaham. Zitra jeste jednou mrknem na yaris cross. Ja jsem naklonen tomu koupit cross jako dalsi auto, manzelka je naklonena civicu, prestoze by cross byl jeji a psan na ni, civic nas psan na mne
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1478
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

Yarise Cross jsem byl omrknout a nabídka zněla kousek přes 600kKč za AWD/hybrid (AT)... Výběr skladovek slušnej a objednací lhůty cca 9měsíců.
Je to pěkné auto na stáří, ale docela hromada peněz za městské "SUV". :? (na druhou stranu Kia Stonic srovnatelných parametrů vyjde sotva o 50kKč míň a není AWD)
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

je to malý velký auto. na B segment čumim jak zvládli kouzlit s prostorem. 400 litrů v kufru, dozadu se nacpe naše obludná autosedačka a manželka se před ní napohodu vejde, já bych se taky namáčkl. Od hybridu a 4wd sem upustil kvuli ceně, ekonomická návratnost tam (zatim) neni. ta tříhrnková 1.5 jede slušně.
máme objednáno comfort předohrab za 440 tis, stále ještě dávají slevu 61 tis oproti ceníku.
Přílohy
MicrosoftTeams-image.png
MicrosoftTeams-image (1).png
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Chci se zeptat zda ma někdo zkušenost s Volvem, zejména mi jde o o celkovou spolehlivost a životnost motoru D4, 140kw.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Na takový konkrétní dotazy podle mě člověk dostane fundovanější odpověď na nějakém volvo foru.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Asi ano, jen me napadlo, ze když už jsem tu členem, tak se zeptám jestli někdo nemá zkušenost.

Vim, ze známy měnil cely motor v XC90, což je situace které bych se rad vyhnul. :shake

Ale jelikož obecně Volvo považuji za kvalitní auto, i když v současné době každá značka ma svoje negativa, tak se dostalo do užšího vyberu.
Lumberjack
Příspěvky: 101
Registrován: 28.01.2016 20:25

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lumberjack »

Mám XC70 s pětihrnkem 120 kW. Když jsem ho před lety kupoval, autoservisák mi radil ať koupím do roku výroby 2007 s tímhle slabším motorem. Silnější verze měla jen čipnutou jednotku a pikačoviny navíc (vířivé klapky, filtr pevných částic...) Mám rok 2004. Já ho vlastním šest let a najeto má 430000 kiláčků (jestli ho někdo kdysi stočil netuším a nepátral jsem po tom).
Po koupi mi první zimu padal do nouzáku, ale vyčistilo se turbo a EGR a od té doby fajn (oprava za 700,- Kč). Letos začalo klepat a pištět. Byla to volnoběžka na altíku (s výměnou klíňáku 4000,- Kč). To jsou na motoru jediný opravy krom spotřebního zboží (rozvody, žhavičky).
A to ho nijak nešetřím, jezdí i po polích a v lese. V servisu mi nadávají že to je SUV a ne Off road, ale co. Když to snese, tak dostává :P
Hlavně mají dobře pořešenou čtyřkolu. Když to srovnám s Tranďákem T5, tak musí lidové vozidlo haldexu hodně vylepšit aby se s Volvem dala srovnat.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Tak za rok 2007 bych asi jít nechtěl :rofl obecně Volva považuji za bezpecne a spolehlivé auta, i když jsou i slabší kusy.

Já se dívám po v60/ případně 90
Lumberjack
Příspěvky: 101
Registrován: 28.01.2016 20:25

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lumberjack »

Tak tím 2007 se právě dělí ty jednoduchý motory od těch filtrů částic a klapek (i když motor je stejnej).
U Volva bych spíš než rok výroby a najetý kilometry řešil servisní historii. Jsou to nesmrtelný auta, ale když někdo neměnil olej v převodovce, haldexu, rozvodovce a motoru. Nedělal rozvody... Tak máš zadělaný na problém.
Pokud to bylo dělaný jak má být, jsi v suchu. Známej koloval XC60 novou, servisu je jak má a letos mu na ní klaplo 900000.
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Tak v současnosti se člověk hromadě kurvitek v motoru nevyhne 🤷‍♂️ ale koukám po V90 v AWD. Obecně jsou v benzinu lépe hodnocené, ale já jsem naftový člověk 🤷‍♂️
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

nevím co volva, ale obecně naftu s ERG DPF a adblue bych za vlastní zdaněné peníze nekoupil, ale to je můj osobní názor, spíš záleží, kolik a na jakých trasách najedeš. o naftě má smysl uvažovat, pokud s autem dáš ke 30k ročně a běžná trasa má ke 30km.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Lumberjack
Příspěvky: 101
Registrován: 28.01.2016 20:25

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lumberjack »

Filtr pevných částic u svého Volva nemám. EGR mi servisák normálně vyčistil na počkání (sranda za pár stovek). Třeba u Mondea byl EGR ovládaný gumovou membránou a když praskla musel se zaslepit, nebo měnit.
Tady nevím co je to vstřik a čerpadlo. U Fordu po cca 150000 a hrozná darda.
Jak jsem psal. Klasika pětihrnek s pravidelnou údržbou je bez problémový.
Ale jak říká můj mechanik. Auto je jako malý dítě. Jak ho pochválíš, tak se posere :rofl
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Já jezdím naftakama posledních 18 let a třeba u te V90 jich je podstatně větší vyber (z toho co je aktuálně v nabídce a ne dnes objednáte a za dva roky bude). Ale asi s benzinem bych mohl spokojeně žít 🤷‍♂️.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

dneska u kávovaru, nejvytíženějšího stroje ve firmě, proběhla zajímavá debata. Kolega si po té záplavě katastrofických článků o mobilitě v mejnstrýmu posteskl, že měl přihodit 19% ceny a pořídit hybrid.

Taková hrubá kalkulace, možná to někomu pomůže a nebude si to muset počítat:
vstupy:
hybridizací člověk ušetří 1L/100
cena oproti konvenčímu pohonu +90 000kč
investice se musí zaplatit do 5 let
roční nájezd 10 000 km

tedy mezní úspora musí být 1,80 kč/km (90 000/ 50 000)
1L/100km musí ušetřit 180kč
benzín tedy musí za 5 let v průměru stát 180 kč/L, aby se dala hybridizace považovat za vhodnou investici
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bacil »

Hybrid má dost blbou logiku řízení. Pokud se do něj dá větší baterka, tak ušetří mnohem víc, než ten litr. Teoreticky by se to mělo s dokonalým hybridem (anebo několikrát větší baterkou, která částečně zachrání tu blbou logiku a všeobecně nevím proč špatně udělanou rekuperaci) došplhat k nějakým 2L/100 reálné spotřeby po městě a okreskách. Na dálnici to samozřejmě už moc neušetří, tam to prostě 4-5L bude. Podotýkám, že s hybridem jsem nějakou dobu jezdil a zkoušel kdeco, takže vím o čem mluvím.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8789
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Hybridy s malou baterií se vyrábí z jediného důvodu - aby splnily emise.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Jediný co má dle mě smysl je plug in hybrid.

Když to budete strkat do zásuvky, tak můžete najezdit tak 30-60km jen za cenu elektriky.
Další výhoda je, že to auto dokáže mnohem déle rekuperovat do baterek, takže pak logicky má menší spotřebu. Ale dost bude záležet na skladbě cest. Na hopsání po městě by mohl mít lepší spotřebu obyčejný hybrid, za předpokladu, že bych ten plug-in nikdy nenabíjel.

Ale nevím no. Prius se zdá být se spolehlivostí OK. Ale jak může být spolehlivý moderní "ekologický" motor + další kraviny okolo hybridu. Prius byl právě v porovnání s novým vozem velice jednoduchý.

Stejně. Když bych chtěl jezdit levně a mám větší nájezd, aby se mi vyplatilo řešit nějaké úspory, tak bych volil auto na LPG.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

zrovna phev mi dává smysl nejmenší. kombinuje nevýhody obou řešení:
složitost mhevu
hmotnost elektromobilu
nutnost pořízení infrastruktury jako pro elektromobil
nevhodně umístěné těžiště + nabastlení na konvenční šasi, z toho plynou příšené jízdní vlastnosti a třeba fail v losím testu
cena nové baterie v budoucnu
pořizovací cena není o cca 100 000 vyšší jako u mhevu, ale je vyšší o 500 000 oproti odpovídajícímu spalováku. Vezmuli jako příklad RAV4, spalovák je za 930 tis, mhev za 1060 tis, plug in 1400+ tis.

jak mhev nedává smysl ekonomicky, tak mi phev nedává smysl uživatelsky/technicky a ekonomicky už vůbec ne, leda by na něj byla pěkná dotace...

praxe z německa ukazuje, že phevy jezdí na dotace a daňové úlevy. nikdo se s jejich nabíjením neobtěžuje a provozuje je jako spalovák, který si v kufru vozí půl palety cihel mrtvé váhy. co se letos přestaly dotovat, nikdo to za vlastní peníze nekupuje.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Odpovědět