Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quido
Příspěvky: 850
Registrován: 13.03.2020 9:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Quido »

Patří to sem, nebo do vlákna o absurditách?

MWM Spartan EV vstupuje na český trh, začíná od 1,2 milionu
Zdroj: Garáž.cz, 14.1.2022 19:15

Konfigurátor zde: https://spartan.mwmotors.cz/cs/ev-tradi ... bjednavka/

Parametry:

MWM SPARTAN EV
Délka 4 050 mm
Šířka 2 055 mm
Výška 1 950 mm
Rozvor 2 380 mm
Přední/zadní rozchod 1 465 / 1 465 mm
Světlá výška 210 mm
Hloubka brodění 500 mm

Pohotovostní hmotnost 1 965 kg
Celková hmotnost 2 700 kg
Maximální nosnost 735 kg
Tažná kapacita 2 500 kg
Počet míst k sezení 5
Typ pohonu 4 × 4
Pohon kol volitelné 4WD

Převodovka manuální, 5 rychlostí
Řazení převodovky automatické / možnost použít 5stupňové řazení v klidovém stavu
Konfigurace hnacího ústrojí 2WD High, 4WD High, 4WD Low
Přídavná redukční převodovka 2rychlostní (převodový poměr nízkého rychlostního stupně i = 1,940)

Stálý převod i=4,625
Maximální rychlost 155 km/h
Omezovač maximální rychlosti 130 km/h
Spotřeba 25,4 kW/h na 100km
Certifikovaný dojezd 262 km

ABS ano
Přední brzdy kotoučové
Zadní brzdy bubnové
Ruční brzda mechanická
Přední náprava vinuté pružiny se stabilizační tyčí
Zadní náprava dvě podélné poloeliptické listové pružiny
Pneumatiky 225/75 R16

Motor
Synchronní třífázový motor
Maximální výkon 120 kW
Maximální točivý moment 600 Nm

Baterie
Baterie s vysokou životností
Bateriové boxy 3
Bateriové moduly 28 × 3P4S (414,4 V/150 Ah)
Indikace všech typů elektrochemických buňek 3,7 V 50 Ah Lithium -ion
Maximální pracovní napětí 492,8 V
Kapacita 62,16 kWh
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Quido: ani jsi sem nemusel dávat ty specifikace. Stačí si přečíst hlavní moto na jejich stránkách:

"Je potřeba začít jednat zodpovědně a přemýšlet, co po sobě zanecháme dětem svých dětí. Chceme, aby se i ony mohly do budoucnosti podívat s nadějí. To byl klíčový důvod, abychom vyvinuli úsilí a ukázali, že změna je možná. Vnesme do našich každodenních jízd čistou technologii. "

z těhle marxistických canců je mi vždy nevolno. Jasně, děti mých děti si koupí nepoužitelný elektrosráč za 1,2mio, aby dokázaly, že je potřeba využívat "čistou" energii, která vznikne asi někde v eurounijní prdeli :devil
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 585
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vratnikp »

Grunt píše: 16.01.2022 9:57
vratnikp píše: 15.01.2022 22:25 Zamestnavatel investoval do vyvoje emobility miliardy.
A musí?
německej státní podnik, takže tak nějak musí. To jen tak vezmeš 100 let tradice a know how výroby mechanických dílů a hodíš to do kontejneru. Pak uchcáváš blahem nad tím, jak do pokrokových elektrických vozidel můžeš dodávat jen 20% svého portfolia, ale jaká to je vlastně skvělá příležitost
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1175
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Když jsme u té německé firmy... dneska jsem byl likvidovat škodu na eSprinteru u jedné balíkářské firmy s německými majiteli.
Z jejich zkušenosti: Bylo jim nařízeno koupit 30 aut, uhádali to na 10 aut na celou ČR. Provozují je 3/4 roku. Dojezd nových byla v létě cca 150 km papírově. Skutečnost cca 135 km dělali běžně. Teď v zimě plně nabitý, píše nějakých 140 km, po "nastarování" spadne dojezd na nějakých 80, aby se po cca 1/2 hodině vrátil na nějakých 100 až 120 dle trasy. Tady je vidět termomenagement těch aut, musí si zahřát baterku a pak jen udržuje. Řidič si netopí, zas na druhou stranu je to rozvážka, staví na každém cca kilometru, tím vyvětrá i vytopenou kabinu.
Další zkušenost: V létě puštěná klima a protože řidič je kuřák, tak má přiotevřené okénko aby čmoudíky letěly pryč. Po cca 5 minutách se mu vypnula klimatizace a už se nezapnula. Prý tam byl během chvíle pěkný hic. :head Opakoval - pustil klima a přiotevřel okno a zas mu to vyplo. Zjistil, že musí mít okénko zavřený. Prostě to nejsou auta pro kuřáky. :lol: Je to moc chytrý, všude nějaký čidlo.
Jinak tady postrk po H.K. vcelku v pohodě, dál se s tím ale nepouštějí.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 5545
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... .seznam.cz

Zasilkovna chce vsechna sva auta na alternetivni pohon. Elektriku zavrhli, protoze nabijeni trva dlouho a "cas jsou penize". Rozhodli se pro vodik a planuji vystavet svou prvni vodikovou "benzinku" a potom dalsi v zemich, kde pusobi.

Kdyz podnikatel rekne, ze elektrika je nevhodna, asi vi, o cem mluvi...
Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se totiž vždycky najde nějaký blbec, který to neví, a udělá to.
TomSmith
Příspěvky: 1157
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od TomSmith »

Odpůrci elektromobility argumentují vodíkem a neuvědomují si stejné problémy při tankování
...
Načerpat plnou nádrž vodíku půjde jen za ideálních podmínek ... Nedostatečná kapacita daných zásobníků následně způsobí, že řidič vodíkového vozu bude muset čekat na to, než se dostatečný tlak vytvoří. A v tu chvíli můžeme hovořit klidně i o desítkách minut.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 5545
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

Ja myslim, ze kdyz spolupracuji s nejakym ustavem v Rezi a s PKN Orlen, tak to asi budou mit osefovany :-) Asi to nebude jen tak nejaka benzinka Franty Novaka v Horni Dolni...

Jo, urcite musi vyresit spoustu problemu, mne tam zaujal hlavne ten fakt, ze podnikatel, pro ktereho je spolehlivost a vyuzitelnost aut samotnou podstatou jeho podnikani, nejde do elektriky, ktera ma technologicky dost naskok, a misto toho preferuje jinou cestu, byt ji musi sam proslapat. Kdepak asi udelali soudruzi z NDR chybu?
Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se totiž vždycky najde nějaký blbec, který to neví, a udělá to.
TomSmith
Příspěvky: 1157
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od TomSmith »

Vodík je vyšší dívčí to nějaká benzinka Franty Novaka z horní dolní fakt nedá (a ani chtít nebude) :lol:

Vždy když začnou zelení s vodíkem mne udivuje proč raději nejezdí normálně na plyn.
Dyť ten jejich vodík se momentálně stejně vyrábí z uhlovodíků, tedy z plynu a ropy.
Proč teda nepodporují auta na LPG ... mají to bez mezistupně a dostupné všem ... ale asi to není dost cool :mrgreen:
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 5545
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

Bych si tipla, ze jejich idealni predstava je Sahara zastresena samymi solarnimi panely, z nichz vede 1 m tlusty elektricky kabel nekam na pobrezi a tam se vyrabi vodik elektrolyzou. :-) Jako neni to uplane spatny napad (kdyz pominu fakt, ze morska voda neni destilka, takze by se to muselo vyporadat jeste s nejakym cistenim apod., a vsechny namitky o ovlivneni africkeho klimatu velkou plochou cernych solaru), ale ma to jeden docela zasadni nedostatek: z plynoveho podruci autokratickeho Ruska bychom se dostali do elektrickeho/vodikoveho podruci naprosto nestabilnich africkych rezimu. Jedno lepsi nez druhe :-)
Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se totiž vždycky najde nějaký blbec, který to neví, a udělá to.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 4062
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

V Ostravě vznikne unikátní vodíkové město
Vydáno 7. září 2020
10:38, Celý MS kraj , Tomáš Tikal
Až 2800 lidí by mohlo bydlet ve vodíkovém městě, které by mělo vzniknout na rekultivované haldě v Ostravě – Hrabůvce. Se svou vizí předstoupil před veřejnost generální ředitel Cylinders Holding Jan Světlík.
Vodíkové město by mělo být téměř bez emisí a lidé by tam mohli pracovat, bydlet, zkoumat, ale i trávit volný
čas.
Jan Světlík, generální ředitel Cylinders Holding: „Bude to absolutně čistá příroda, první projekt tohoto typu na světě, který náš kraj zviditelní.“
Připravuje se bytový projekt Terasy Hrabová. Počítá se zde i s vybudováním fotbalového stadionu pro Baník, lanovkou, adrenalinovým areálem, krytým lyžařským areálem, využívat se bude i jezero, které zde po sanaci haldy vzniklo.

Zdeněk Vomočil, vedoucí business development, Cylinders Holding: „Jednotlivé sektory budou provázané a počítá se také s využitím dalších chytrých technologiíí kromě těch vodíkových.“
Ve vodíkovém městě se počítá také s vybudováním center pro vodíková auta, kola i koloběžky, ale i pro výzkum vodíku. Časová osa realizace celého vodíkového města by mohla vzniknout do tří let.
Aneb dejte mi na to peníze a já vám to postavím...

Tagy: Světlik vodíkové město
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
cipis
Příspěvky: 4390
Registrován: 26.10.2012 12:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

Nevis, ze mas o tom odkaze take neco napsat?!
Martysedlak
Příspěvky: 548
Registrován: 08.04.2020 13:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Martysedlak »

Fakt, to bez jediného slova, tady dávat odkazy, je hloupý zlozvyk.
Joe Azbest
Příspěvky: 664
Registrován: 11.02.2014 10:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Joe Azbest »

Rafael píše: 18.01.2022 15:52
V Ostravě vznikne unikátní vodíkové město

Aneb dejte mi na to peníze a já vám to postavím...

Tagy: Světlik vodíkové město


Tak to bude ještě větší tunel než HE3DA :lol:
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 4062
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

Jakožto majiteli prosperujících továren na výrobu tlakových láhví se dá to jeho blbnutí s vodíkem i celkem chápat.
Ale nějak se o tom přestalo mluvit. I lidé z jeho okollí tvrdí, že projekt je sice hotov, jen dočasně odložen.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Liqid
Příspěvky: 521
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

proforma píše: 18.01.2022 14:00
Kdyz podnikatel rekne, ze elektrika je nevhodna, asi vi, o cem mluvi...
Že je aktuálně el nevhodná pro přepravu těžkých nákladů na dlouhé trasy asi nikoho nepřekvapuje, ne?
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2546
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Aktuálně? Pokud nebude energie uskladněná v akumulátorech vážit stejně, jako energie v naftě, bude nevhodná vždy. Limitem nákladní dopravy je únosnost povrchů komunikací.
O kilo těžší "nádrž" znamená o kilo méně nákladu -> dražší doprava -> dražší zboží.
Troufnu si říct, že za našich životů energetická hustota akumulátorů nedosáhne energetické hustoty fosilních paliv.
Óðinn á yðr alla
Liqid
Příspěvky: 521
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Elektru se zvýší limit na hmotnost soupravy https://insideevs.com/news/525765/tesla ... le-diesel/
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2546
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

To je hezké, ale když je mosty a vozovky neunesou, tak je to irelevantní. Samozřejmě si lze schválit, že kruh má čtyři úhly, ale na podstatě to nic nemění.
Už při stávajících hmotnostních limitech dochází k velkému poškozování vozovek a jejich podloží.
EU chce přidat na limitu 2 000 kg. To není mnoho. I když uvážím větší efektivitu el. motoru, než naftového, je to ekvivalent asi 120 - 150l nafty (pokud použiji akumulátor s nejlepším poměrem kapacita/hmotnost).
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

tak už ani elektrokoloběžky nejsou dost Eko
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... 5BF6E28325

V norském Oslu snížili jejich počet z 20 000 na 8 000 a zakázali jejich provoz mezi jedenáctou večer a pátou ráno.
Přispěly k tomu i studie, podle kterých kilometr jízdy elektrokoloběžkou znečistí ve výsledku životní prostředí víc než jízda autobusem. Může za to náročná výroba i krátká životnost vozítek.
:lol:
Odpovědět