Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hmmm, na půl, možná čtvrtině životnosti spalováku... baterka fuč.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Bořiči mýtů na severský způsob.
Měli by to ukázat Grétě. Možná se přijlásí na doučování.
Měli by to ukázat Grétě. Možná se přijlásí na doučování.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ja ty Finy miluju. Dobrá reklama pro Teslu. Ale tak zase co chtít od auta za 2.5M.
Taky dobrý:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... u-tristni/
Po jedné jediné noci na mraze. Onehdy jsme -náctileté Mitsubishi vyhrabali ze závěje, na cvnknutí naskočilo a dojezd furt stejný
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/br ... h-zatepla/
A ToGear jsou také ruský komunisté, jak nám Alstratt vysvětlí.
Taky dobrý:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... u-tristni/
Po jedné jediné noci na mraze. Onehdy jsme -náctileté Mitsubishi vyhrabali ze závěje, na cvnknutí naskočilo a dojezd furt stejný
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/br ... h-zatepla/
A ToGear jsou také ruský komunisté, jak nám Alstratt vysvětlí.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dnes jsem byl s ženou udělat poslední nákupy před Vánocemi. U Kauflandu v Rakovníku je jedna nabíječka
https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stani ... kovnik-846
přípojka rychlonabíjení 50 kW/125 A
Když jsme přijížděli na parkoviště, stála tam připojená tesla, uvnitř dva lidé, trochu zamlžená okna. Po cca hodině jsme přišli k našemu autu, nakládáme nákup, Tesla opodál stále připojena, lidé sedí pořád uvnitř. Co tam tu hodinu pořád dělají? Sex, blowjob, handjob? Na plném parkovišti pochybuji. Nastartuji, zapnu vyhřívání předního a zadního okna, teplotu interiéru na 23°C a jedu domů, odpadní teplo z benzínového šestiválce se o to velmi rychle postará Btw, dnes bylo v Rakovníku ráno cca -8 a přes den se teplota nevyšplhala přes -2°C, pro elektro asi trochu problémek.
Ale abych nebyl OT: zatím jsem nezaznamenal, že by nějaký elektromobilista přišel s tím, že za svůj vůz v ceně 3mio+ zapřáhne přívesný vozík s dalšími bateriemi, však to stojí k ceně vozu pakatel
https://www.hornbach.cz/shop/Privesny-v ... rtikl.html
naložit na to dalších 640Kg baterií, tak to by už možná šlo ne?
https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stani ... kovnik-846
přípojka rychlonabíjení 50 kW/125 A
Když jsme přijížděli na parkoviště, stála tam připojená tesla, uvnitř dva lidé, trochu zamlžená okna. Po cca hodině jsme přišli k našemu autu, nakládáme nákup, Tesla opodál stále připojena, lidé sedí pořád uvnitř. Co tam tu hodinu pořád dělají? Sex, blowjob, handjob? Na plném parkovišti pochybuji. Nastartuji, zapnu vyhřívání předního a zadního okna, teplotu interiéru na 23°C a jedu domů, odpadní teplo z benzínového šestiválce se o to velmi rychle postará Btw, dnes bylo v Rakovníku ráno cca -8 a přes den se teplota nevyšplhala přes -2°C, pro elektro asi trochu problémek.
Ale abych nebyl OT: zatím jsem nezaznamenal, že by nějaký elektromobilista přišel s tím, že za svůj vůz v ceně 3mio+ zapřáhne přívesný vozík s dalšími bateriemi, však to stojí k ceně vozu pakatel
https://www.hornbach.cz/shop/Privesny-v ... rtikl.html
naložit na to dalších 640Kg baterií, tak to by už možná šlo ne?
- DanBlack
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Devlope, to už francouzi dávno vyrábějí...
https://eptender.com/en/
V současnosti EP Tender nabízí provedení s kapacitou 36,5 kWh, pracuje však i na verzi s kapacitou i 60 kWh. Abyste měli představu, malý elektromobil Renault Zoe používá baterku s kapacitou 52 kWh, která by mu podle metodiky WLTP měla vystačit na 390 kilometrů.
https://eptender.com/en/
V současnosti EP Tender nabízí provedení s kapacitou 36,5 kWh, pracuje však i na verzi s kapacitou i 60 kWh. Abyste měli představu, malý elektromobil Renault Zoe používá baterku s kapacitou 52 kWh, která by mu podle metodiky WLTP měla vystačit na 390 kilometrů.
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To už vyjde líp tahat za sebou centrálu.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
DanBlack: tak to je paráda, to jsem zaspal, že je ten vývoj až tak daleko A dá se to zapřáhnout do série? Každý další vozík + 100km dojezd?
- DanBlack
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
S tím začínali..."ICE Tender"
ICE Tenders are already on french roads with our pilot users.
Cars are electric 98 % of the time and become hybrid for long distance trips (2% of the time). The year average consumption is reduced to 0.5 L / 100 km.
Technical characteristics:
Fuel Tank: 35 L (equivalent to 80 kWh)
Max power: 22 kW
Mass: 265 kg
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: 25.02.2020 15:27
- DanBlack
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://svobodny-svet.cz/elektrickym-au ... -nesvedci/
Dojezd v Evropě prodávaných elektromobilů v zimních podmínkách dle čínského testu
(Model – Skutečný dojezd v zimě – Procento udávaného dojezdu)
Nio EC6 – 336,9 km – 54,78 %
Tesla Model Y – 279,6 km – 47,07 %
Audi e-tron – 272,3 km – 58,57 %
VW ID.4 X – 269 km – 51,73 %
Nio ES8 – 268,5 km – 46,29 %
Polestar 2 – 246,6 km – 48,16 %
Porsche Taycan – 226,2 – 54,64 %
Hongqi E-HS9 – 219,2 km – 47,65 %
Nio ES6 – 217,1 km – 50,49 %
Tesla Model 3 – 200,2 km – 42,78 %
VW ID.3 – 167,3 km – 38,91 %
Dartz Freze Nikrob – 103,2 km – 60,71 %
BMW 535Le (plug-in hybrid) – 44,4 km – 45,36 %
Honda CR-V PHEV (plug-in hybrid) – 38,1 km – 45,36 %
Dojezd v Evropě prodávaných elektromobilů v zimních podmínkách dle čínského testu
(Model – Skutečný dojezd v zimě – Procento udávaného dojezdu)
Nio EC6 – 336,9 km – 54,78 %
Tesla Model Y – 279,6 km – 47,07 %
Audi e-tron – 272,3 km – 58,57 %
VW ID.4 X – 269 km – 51,73 %
Nio ES8 – 268,5 km – 46,29 %
Polestar 2 – 246,6 km – 48,16 %
Porsche Taycan – 226,2 – 54,64 %
Hongqi E-HS9 – 219,2 km – 47,65 %
Nio ES6 – 217,1 km – 50,49 %
Tesla Model 3 – 200,2 km – 42,78 %
VW ID.3 – 167,3 km – 38,91 %
Dartz Freze Nikrob – 103,2 km – 60,71 %
BMW 535Le (plug-in hybrid) – 44,4 km – 45,36 %
Honda CR-V PHEV (plug-in hybrid) – 38,1 km – 45,36 %
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ale je to 8 let starý top model s tomu odpovídající cenovkou. Repase motoru a převodovky třeba u S-classe bude v podobné cenové relaci, když se k tomu připočte servis za 8 let, tak možná i více.Strelec45 píše: ↑22.12.2021 16:47 Hmmm, na půl, možná čtvrtině životnosti spalováku... baterka fuč.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
Do modelu 3 se dá sehnat baterka za 3 kilča, což je u auta za 1,5M už celkem pohoda.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jenomze S-classe obvykle nepotrebuje repasi motoru a prevodovky uz po 160 000 km.
Navrhova zivotnost spalovaciho motoru ve vyssi tride bude urcite vic nez 350 000 km.
Navrhova zivotnost spalovaciho motoru ve vyssi tride bude urcite vic nez 350 000 km.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Návrhové životnosti jsem zatím vyhrabal jen u dvou aktuálních motoru. Shodou okolností oboje nafty 1.6.
A to Renault 1.6 dCi 96 kW, kde je to dle vyrobce 300 000 km, a 1.u TDI 77 kW EA288, kde je to 500 000 km. Samozřejmě údržbou to lze významné posunout oběma směry. U toho Rencka to bylo odvozeno dle očekávaného počtu startů start-stopu. Předpokládám, že vypínání tohoto kurvítka prospěje všem motorům. Zatím nejvíce najety EA 288, dvoulitr, jsem zaznamenal něco přes 700 tam a byl OK. Údržba podle všeho velmi dobrá, a rozhodně ne longlife výměny.
A to Renault 1.6 dCi 96 kW, kde je to dle vyrobce 300 000 km, a 1.u TDI 77 kW EA288, kde je to 500 000 km. Samozřejmě údržbou to lze významné posunout oběma směry. U toho Rencka to bylo odvozeno dle očekávaného počtu startů start-stopu. Předpokládám, že vypínání tohoto kurvítka prospěje všem motorům. Zatím nejvíce najety EA 288, dvoulitr, jsem zaznamenal něco přes 700 tam a byl OK. Údržba podle všeho velmi dobrá, a rozhodně ne longlife výměny.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A Tesla snad ano? Běžně se prodávají ojeté viz https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesl ... /155947911
Navrhovaná životnost je taková, aby to přežilo záruku a prvního majitele, který to po odepsání do daní pošle dál. Na dalšího vyjdou vstřiky, turbo, dvouhmota, spojka...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Liquide, co píšete s realitou nesouvisí.
U atmosférické benzínu vám odejdou maximálně drobnosti a po dvaceti letech tomu autu nic není.
Teslam odcházejí baterky už po pár letech. Vtip je, že ceny dílů, co vám mohou odejít u spalovaku jsou MNOHEM, nižší, než cena baterky, která vám odejde s jistotou.
Navrhoval životnost spalovaku zásadně překračuje záruku. Většinou v násobcích.
Za další chovat se ke spalováku tak, aby vydržel mnohem déle, než navrhoval životnost, váš neomezuje a přináší jen mírné náklady. Pokud chcete šetřit baterku EV, můžete se k němu chovat tak, že to auto ne ještě méně použitelné, než obvykle.
U atmosférické benzínu vám odejdou maximálně drobnosti a po dvaceti letech tomu autu nic není.
Teslam odcházejí baterky už po pár letech. Vtip je, že ceny dílů, co vám mohou odejít u spalovaku jsou MNOHEM, nižší, než cena baterky, která vám odejde s jistotou.
Navrhoval životnost spalovaku zásadně překračuje záruku. Většinou v násobcích.
Za další chovat se ke spalováku tak, aby vydržel mnohem déle, než navrhoval životnost, váš neomezuje a přináší jen mírné náklady. Pokud chcete šetřit baterku EV, můžete se k němu chovat tak, že to auto ne ještě méně použitelné, než obvykle.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hmm, to platilo možná u Felicie, být to takhle, tak servisy nemají co žrát, ale ono je to tak, že když se objednávám, tak čekám měsíc na termín.
Ceny jednotlivých položek jsou nižší, ale ono se to nasčítá, zvlášť u prémie. A k ceně dílů nezapomenout započítat práci (u MB 1500 Kč/h).
Ceny jednotlivých položek jsou nižší, ale ono se to nasčítá, zvlášť u prémie. A k ceně dílů nezapomenout započítat práci (u MB 1500 Kč/h).
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Felicii nemam už 20 let. Kde dělám chybu? Záruka na baterii je u EV do osmi let, nebo 160 tkm. Nissan Leaf, nebo Ionic tou dobou už budou mít ještě mizernější parametry, než za mlada.Tou dobou ještě spousta spalováků nemusí řešit ani rozvody. EA288 rozvody za 210 tkm, nebo deset let. Cena 7-10 tisíc. Tou dobou už můžete mít za sebou nemalou část životnosti DRUHÉ baterie v ceně 250 - 600 000 Kč. Někde za 300 tkm už můžete začít uvažovat o třetí baterii a jste v tom za půl mega až milion. Do konce životnosti rozvodů vám stále zbývá 100 tkm. Uz se může blížit konec životnosti turba a DPF (ale při dobré údržbě a chování před sebou mohou klidně mít ještě 100-120 tkm), což je nějakých 60 -75 000 tisíc.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ať si priznivci EV nakupují svoje elektromobily dle libosti, ale za svoje a platí si daň urcenou k vybudování sítě nabíjecích stanic.
Současné elektromobily nejsou ekologické a o praktičnosti jde mluvit jen pro urcitou velmi omezenou klientelu. Jinak je to jen hloupá póza, kterou sponzorujeme my všichni.
Současné elektromobily nejsou ekologické a o praktičnosti jde mluvit jen pro urcitou velmi omezenou klientelu. Jinak je to jen hloupá póza, kterou sponzorujeme my všichni.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Chyba je v tom, že se pokoušíte srovnávat dvoulitrovnou naftu co má kolik, 150 kW? S Teslou, co má něco přes 500 kW. Za kolik dá ten ropák 0-100? Taky za 3,2? Asi těžko že...srovnávat prosím srovnatelné. A cena baterií v čase stále klesá, do Leafa se dá prý koupit repas za 60k.Ulfhednar píše: ↑24.12.2021 14:13 Felicii nemam už 20 let. Kde dělám chybu? Záruka na baterii je u EV do osmi let, nebo 160 tkm. Nissan Leaf, nebo Ionic tou dobou už budou mít ještě mizernější parametry, než za mlada.Tou dobou ještě spousta spalováků nemusí řešit ani rozvody. EA288 rozvody za 210 tkm, nebo deset let. Cena 7-10 tisíc. Tou dobou už můžete mít za sebou nemalou část životnosti DRUHÉ baterie v ceně 250 - 600 000 Kč. Někde za 300 tkm už můžete začít uvažovat o třetí baterii a jste v tom za půl mega až milion. Do konce životnosti rozvodů vám stále zbývá 100 tkm. Uz se může blížit konec životnosti turba a DPF (ale při dobré údržbě a chování před sebou mohou klidně mít ještě 100-120 tkm), což je nějakých 60 -75 000 tisíc.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.