Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Hmmm, na půl, možná čtvrtině životnosti spalováku... baterka fuč. :devil
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
drigon
VIP
Příspěvky: 3005
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Bořiči mýtů na severský způsob. :yes
Měli by to ukázat Grétě. Možná se přijlásí na doučování. :rofl :rofl :rofl
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Ja ty Finy miluju. Dobrá reklama pro Teslu. Ale tak zase co chtít od auta za 2.5M.

Taky dobrý:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... u-tristni/

Po jedné jediné noci na mraze. Onehdy jsme -náctileté Mitsubishi vyhrabali ze závěje, na cvnknutí naskočilo a dojezd furt stejný 8-)

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/br ... h-zatepla/

A ToGear jsou také ruský komunisté, jak nám Alstratt vysvětlí.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Dnes jsem byl s ženou udělat poslední nákupy před Vánocemi. U Kauflandu v Rakovníku je jedna nabíječka
https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stani ... kovnik-846
přípojka rychlonabíjení 50 kW/125 A
Když jsme přijížděli na parkoviště, stála tam připojená tesla, uvnitř dva lidé, trochu zamlžená okna. Po cca hodině jsme přišli k našemu autu, nakládáme nákup, Tesla opodál stále připojena, lidé sedí pořád uvnitř. Co tam tu hodinu pořád dělají? Sex, blowjob, handjob? Na plném parkovišti pochybuji. Nastartuji, zapnu vyhřívání předního a zadního okna, teplotu interiéru na 23°C a jedu domů, odpadní teplo z benzínového šestiválce se o to velmi rychle postará 8-) Btw, dnes bylo v Rakovníku ráno cca -8 a přes den se teplota nevyšplhala přes -2°C, pro elektro asi trochu problémek.

Ale abych nebyl OT: zatím jsem nezaznamenal, že by nějaký elektromobilista přišel s tím, že za svůj vůz v ceně 3mio+ zapřáhne přívesný vozík s dalšími bateriemi, však to stojí k ceně vozu pakatel
https://www.hornbach.cz/shop/Privesny-v ... rtikl.html
naložit na to dalších 640Kg baterií, tak to by už možná šlo ne?
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1483
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od DanBlack »

Devlope, to už francouzi dávno vyrábějí... 8-)
https://eptender.com/en/
V současnosti EP Tender nabízí provedení s kapacitou 36,5 kWh, pracuje však i na verzi s kapacitou i 60 kWh. Abyste měli představu, malý elektromobil Renault Zoe používá baterku s kapacitou 52 kWh, která by mu podle metodiky WLTP měla vystačit na 390 kilometrů.
Obrázek
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

To už vyjde líp tahat za sebou centrálu. :lol:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

DanBlack: tak to je paráda, to jsem zaspal, že je ten vývoj až tak daleko :) A dá se to zapřáhnout do série? Každý další vozík + 100km dojezd?
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1483
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od DanBlack »

Strelec45 píše: 22.12.2021 20:32 To už vyjde líp tahat za sebou centrálu. :lol:
S tím začínali..."ICE Tender" :lol:
ICE Tenders are already on french roads with our pilot users.
Cars are electric 98 % of the time and become hybrid for long distance trips (2% of the time). The year average consumption is reduced to 0.5 L / 100 km.
Technical characteristics:
Fuel Tank: 35 L (equivalent to 80 kWh)
Max power: 22 kW
Mass: 265 kg

Obrázek
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
steve_michalik
Příspěvky: 219
Registrován: 25.02.2020 15:27

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od steve_michalik »

devlop píše: 22.12.2021 20:36 DanBlack: tak to je paráda, to jsem zaspal, že je ten vývoj až tak daleko :) A dá se to zapřáhnout do série? Každý další vozík + 100km dojezd?
Jen počkej, za chvíli někdo přijde s Ciolkovského rovnicí pro EV.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1483
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od DanBlack »

https://svobodny-svet.cz/elektrickym-au ... -nesvedci/

Dojezd v Evropě prodávaných elektromobilů v zimních podmínkách dle čínského testu
(Model – Skutečný dojezd v zimě – Procento udávaného dojezdu)

Nio EC6 – 336,9 km – 54,78 %
Tesla Model Y – 279,6 km – 47,07 %
Audi e-tron – 272,3 km – 58,57 %
VW ID.4 X – 269 km – 51,73 %
Nio ES8 – 268,5 km – 46,29 %
Polestar 2 – 246,6 km – 48,16 %
Porsche Taycan – 226,2 – 54,64 %
Hongqi E-HS9 – 219,2 km – 47,65 %
Nio ES6 – 217,1 km – 50,49 %
Tesla Model 3 – 200,2 km – 42,78 %
VW ID.3 – 167,3 km – 38,91 %
Dartz Freze Nikrob – 103,2 km – 60,71 %
BMW 535Le (plug-in hybrid) – 44,4 km – 45,36 %
Honda CR-V PHEV (plug-in hybrid) – 38,1 km – 45,36 %
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Strelec45 píše: 22.12.2021 16:47 Hmmm, na půl, možná čtvrtině životnosti spalováku... baterka fuč. :devil
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... 0%9F%98%82
Ale je to 8 let starý top model s tomu odpovídající cenovkou. Repase motoru a převodovky třeba u S-classe bude v podobné cenové relaci, když se k tomu připočte servis za 8 let, tak možná i více.

Do modelu 3 se dá sehnat baterka za 3 kilča, což je u auta za 1,5M už celkem pohoda.
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Jenomze S-classe obvykle nepotrebuje repasi motoru a prevodovky uz po 160 000 km.
Navrhova zivotnost spalovaciho motoru ve vyssi tride bude urcite vic nez 350 000 km.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Návrhové životnosti jsem zatím vyhrabal jen u dvou aktuálních motoru. Shodou okolností oboje nafty 1.6.
A to Renault 1.6 dCi 96 kW, kde je to dle vyrobce 300 000 km, a 1.u TDI 77 kW EA288, kde je to 500 000 km. Samozřejmě údržbou to lze významné posunout oběma směry. U toho Rencka to bylo odvozeno dle očekávaného počtu startů start-stopu. Předpokládám, že vypínání tohoto kurvítka prospěje všem motorům. Zatím nejvíce najety EA 288, dvoulitr, jsem zaznamenal něco přes 700 tam a byl OK. Údržba podle všeho velmi dobrá, a rozhodně ne longlife výměny.
Óðinn á yðr alla
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

PeFi píše: 24.12.2021 11:31 Jenomze S-classe obvykle nepotrebuje repasi motoru a prevodovky uz po 160 000 km.
Navrhova zivotnost spalovaciho motoru ve vyssi tride bude urcite vic nez 350 000 km.
A Tesla snad ano? :D Běžně se prodávají ojeté viz https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesl ... /155947911

Navrhovaná životnost je taková, aby to přežilo záruku a prvního majitele, který to po odepsání do daní pošle dál. Na dalšího vyjdou vstřiky, turbo, dvouhmota, spojka...
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Liquide, co píšete s realitou nesouvisí.
U atmosférické benzínu vám odejdou maximálně drobnosti a po dvaceti letech tomu autu nic není.
Teslam odcházejí baterky už po pár letech. Vtip je, že ceny dílů, co vám mohou odejít u spalovaku jsou MNOHEM, nižší, než cena baterky, která vám odejde s jistotou.
Navrhoval životnost spalovaku zásadně překračuje záruku. Většinou v násobcích.
Za další chovat se ke spalováku tak, aby vydržel mnohem déle, než navrhoval životnost, váš neomezuje a přináší jen mírné náklady. Pokud chcete šetřit baterku EV, můžete se k němu chovat tak, že to auto ne ještě méně použitelné, než obvykle.
Óðinn á yðr alla
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Hmm, to platilo možná u Felicie, být to takhle, tak servisy nemají co žrát, ale ono je to tak, že když se objednávám, tak čekám měsíc na termín.
Ceny jednotlivých položek jsou nižší, ale ono se to nasčítá, zvlášť u prémie. A k ceně dílů nezapomenout započítat práci (u MB 1500 Kč/h).
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Felicii nemam už 20 let. Kde dělám chybu? Záruka na baterii je u EV do osmi let, nebo 160 tkm. Nissan Leaf, nebo Ionic tou dobou už budou mít ještě mizernější parametry, než za mlada.Tou dobou ještě spousta spalováků nemusí řešit ani rozvody. EA288 rozvody za 210 tkm, nebo deset let. Cena 7-10 tisíc. Tou dobou už můžete mít za sebou nemalou část životnosti DRUHÉ baterie v ceně 250 - 600 000 Kč. Někde za 300 tkm už můžete začít uvažovat o třetí baterii a jste v tom za půl mega až milion. Do konce životnosti rozvodů vám stále zbývá 100 tkm. Uz se může blížit konec životnosti turba a DPF (ale při dobré údržbě a chování před sebou mohou klidně mít ještě 100-120 tkm), což je nějakých 60 -75 000 tisíc.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.
Óðinn á yðr alla
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Ať si priznivci EV nakupují svoje elektromobily dle libosti, ale za svoje a platí si daň urcenou k vybudování sítě nabíjecích stanic.
Současné elektromobily nejsou ekologické a o praktičnosti jde mluvit jen pro urcitou velmi omezenou klientelu. Jinak je to jen hloupá póza, kterou sponzorujeme my všichni.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

:yes
Óðinn á yðr alla
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

Ulfhednar píše: 24.12.2021 14:13 Felicii nemam už 20 let. Kde dělám chybu? Záruka na baterii je u EV do osmi let, nebo 160 tkm. Nissan Leaf, nebo Ionic tou dobou už budou mít ještě mizernější parametry, než za mlada.Tou dobou ještě spousta spalováků nemusí řešit ani rozvody. EA288 rozvody za 210 tkm, nebo deset let. Cena 7-10 tisíc. Tou dobou už můžete mít za sebou nemalou část životnosti DRUHÉ baterie v ceně 250 - 600 000 Kč. Někde za 300 tkm už můžete začít uvažovat o třetí baterii a jste v tom za půl mega až milion. Do konce životnosti rozvodů vám stále zbývá 100 tkm. Uz se může blížit konec životnosti turba a DPF (ale při dobré údržbě a chování před sebou mohou klidně mít ještě 100-120 tkm), což je nějakých 60 -75 000 tisíc.
Náklady na dlouhodobou údržbu kvalitně servisovaneho spalováku se motají na zlomku (až desetině) nákladů na EV.
Chyba je v tom, že se pokoušíte srovnávat dvoulitrovnou naftu co má kolik, 150 kW? S Teslou, co má něco přes 500 kW. Za kolik dá ten ropák 0-100? Taky za 3,2? Asi těžko že...srovnávat prosím srovnatelné. A cena baterií v čase stále klesá, do Leafa se dá prý koupit repas za 60k.
Odpovědět