Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Ulfhednar píše: 05.12.2021 15:52 Tom: výměnné baterie na autech (kromě jednoho čínského startupu nejsou). Ještě jednou: nejsou. Čili falešný argument.
Dobíjení v řádech desítkách až stovek minut na poloviční dojezd spalovaku, který se dobije za minutu: ne, to není srovnatelné.
Asi by se vám nelibil argument zaměstnavatele, kdyby vám poslal 1/10 výplaty se slovy, že je to srovnatelné.

Pokud nenahradíme spalování EV 1:1, znamená to nutně ztrátu mobility pro část obyvatel. Což je asi cílem.
Zničí to mj. venkov. Jak trvale obyvatele, tak chalupare, kteří se starají o většinu domovního fondu na vsi.
Tvrzeni bylo ze to nejde. To ze to neexistuje v masovym meritku rozhodne neznamena ze to nejde. Jde. Jen se svet rozhodnul ze existuje lepsi reseni. Navic u bodu c 1. jsem o srovnatelnosti nic netvrdil, to si pletes s dojezdem.

Ad EV 1:1. Neznamena. Znamena to jen ze teoreticky bude po roce 2035 zastavena vyroba spalovaku. Takze realne prechod k elektromobilte i podle soucasnyho planu bude az nekdy v roce 2050, nez spalovaky vyrobeny v roce 2035 dojezdi. Osobne si myslim ze ani v roce 2035 se vyroba spalovaku nezastavi. Bude totiz existovat spousta vyjimek pro hasice, zdravotniky, vojaky, podnikatele, zemedelce, lesniky, postaky.... Realne s nama spalovak bude jeste 100l let.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Bill Masen »

Ano, výměnné baterie by vyřešili dobu nabíjení, nebyla by potřeba rekonstrujce el. sítě a nabíjet by se mohli v době nízkého odběru. Místo cisteren by na benzínku jezdili kamiony s bateriemi. Jenže v tom je to úskalí. Auto na ujetí 100 kilometrů potřebuje 5 litrů nafty. Tedy hmotnost 4,2 kg a objem 5000 cm3. jaká hmotnost a objem baterií je potřeba k ujetí 100 km elektromobilem? A jaký objem a hmotnost by pak ty kamiony museli vozit na benzínku? A kdo by ty baterie navíc platil?
BiSon
Příspěvky: 434
Registrován: 20.12.2011 10:00
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BiSon »

tom384:
Ad vymena baterie - napad dobrej! Pozoroval jsem nedavno v praci frajera, jak vymenoval baterii do VZV. Nepripadalo mi to ani tak rychle ani tak jednoduche jako natankovani nadrze. Spis bych rekl, ze se u toho docela nadrel.
A to VZV je na to staveny, baterie tvori velkou cast jeho objemu (a hmotnosti!). U osobaku to bude spis jeste slozitejsi. A dost pravdepodobne prijdete o to nejlepsi na EV - dobre rozlozeni hmotnosti a nizke teziste.

Ze ve vyrobnich halach neni dobry napad jezdit na naftu se shodneme. Firma proto ma dedikovanou cast haly jako skladiste a nabijecku baterii. To ty cerpaci stanice budou hoooooodne velky.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Ulfhednar píše: 05.12.2021 15:36 Ptám se potřetí: nějaký konkrétní případ hysterie z EV byste neměl?
Co tím máte na mysli, pane kolego?
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Martysedlak »

Za mě problém

1) řeší se pouze individuální osobní doprava
2) elektomobilita je řešena regulativní politikou (subvence, emisní povolenky, regulace)
Moc si nedovedu představit elektro kamion který, při dvou řídících může jet defakto nonstop. Elektrický traktor který často prakticky jede třeba týden v kuse kdy se jen doplní nafta a vymění posádka. Atd.

Nevidím zde strach z elektroaut ale naštvání, vztek, smutek z bodu 2.
Klidně ať se elektroauta prosadí, ale bez subvencí, podpor vlád, administrativních nesmyslů (bezemisní zdroj), zákazů a regulací.

PS: pro mou práci by byl elektroauto ideální denně najedím cca 50 - 200 km, přes noc dobiju u domu když dám na střechu (na jaře dám tak i tak) soláry tak relativně levněji. Ale stále mi vychází ze navýšení pořizovací ceny Eauta se mi nevyplatí. Tzn. Nanajezedím za životnost vozu tolik, kolik dám za naftu u levnějšího stoje (po celou jeho životnost).
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Mimochodem, přátelé, ještě je potřeba si uvědomit jednu věc:
současná EVčka, jakkoliv nablýskaná, jsou, až na pár drahých vyjímek, pořád jenom koncepty a betaverze.

Výrobci se naučili dělat pěkné karoserie, tak to není tak snadno poznat, ale spousta dnešní EV produkce je opravdu bída. Zejména v cenové kategorii kolem 500 tis Kč vč DPH je to k pláči. A bohužel, ani cena přes 1M Kč vč DPH u EV neznamená jistotu kvalitní koupě :(

Ale ono se to časem vychytá. První spalováky byly ve své době také násobně horší, než tehdejší koňské kočáry a jejich užitná hodnota značně diskutabilní. A kam se to dostalo, že:

Mercedes
auto-11.jpg

Taky Mercedes
SCls.jpg
Každopádně, svět se změní, tak jako se změnil již mnohokrát. Ve středověku nebylo normální, aby měl každý trhan právo nosit meč a zbroj. Později také neměl každý vlastního koně a kočár. To byla vždy výsada šlechty, majetných lidí, nebo rolníků, pro které byl povoz pracovním nástrojem. Plebs chodil pěšky.

A velmi podobné to bude i v budoucnu, opravdu kvalitní osobní vozidlo, spalovací, elektrické nebo jiné, bude výsadou majetných. Zbytek populace bude poskakovat v křápech s minimálním dojezdem a uměle omezeným výkonem. Tedy ti šťastnější. Protože pro spodinu zbyde jen hromadná doprava a jednou za čas Liftago či UBER.

Pokud s tím má někdo mentální problém, tak má v podstatě tři možnosti:
A) Rázně si stěžovat v hospodě, známá to česká občanská kvalita.
B) Správně volit, lobovat, organizovat petice.
C) Najít si lepší zdroj příjmů, aby se posunul do té sociální vrstvy, která se dokáže v každé době zařídit komfortně.

To, že cikorky si již nebudou moci jezdit pro sociální dávky v Audině z vrakáče a že parkoviště v každém městě již nebudou zabírat shnilé křápy neschopných kancelářských flákačů, mne opravdu netrápí. Někoho tady ano?
Naposledy upravil(a) ecart dne 05.12.2021 17:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Martysedlak píše: 05.12.2021 17:37 Klidně ať se elektroauta prosadí, ale bez subvencí, podpor vlád, administrativních nesmyslů (bezemisní zdroj), zákazů a regulací.
Stoprocentně souhlasím :yes
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Martysedlak »

MarS nic nového vše už bylo:
https://youtu.be/2nbuUbXIXws
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

ecart píše: 05.12.2021 17:50 Ale ono se to časem vychytá. První spalováky byly ve své době také násobně horší, než tehdejší koňské kočáry a jejich užitná hodnota značně diskutabilní. A kam se to dostalo, že:
no samozřejmě, ale říkal snad někdo v době prvních pokusů se spalovákama něco takového: "do 10 let zakážeme chov koní a provoz kočárů tažené koňmy, protože budou nahrazeny novými, kouřícími automobily, které si vzhledem k ceně dovolí jen málokdo z vás a benzín bude jen na příděl na několika málo míst v zemi?" ;)

jak už se tu psalo několikrát: "antielektromobilista" nemá strach ze samotné technologie, myšlenka je to dobrá a těším se na další vývoj, ale sere nás její umělé vynucené prosazování v pozadí absolutní nepřipravenost elektrické infrastruktury a zdrojů, přičemž samotná technologie je stále v režimu "demo", které svými parametry nedosahuje kvalit současné technologie, kterou chtějí svazáčtí ekošílenci, kteří ani neznají ohmův zákon, zrušit, zakázat, zničit.

Rozdíl mezi tím první a druhým obrázkem auta je 125 let. Tolik jsme potřebovali na to, dostat se tam kde jsme nyní. Když vezmu nyní v potaz etalon, Teslu, tak první protyp byl představen v roce 2006. Před 15 lety. A už jsou ambice tím kompletně nahradit spalováky. No není to úsměvné?
JOBU
Příspěvky: 1828
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

Keď som raz v jednej inej diskusii tiež argumentoval okolo elektroáut a spomenul som ohmov zákon, dostalo sa mi odpovede v zmysle: "... zákony nech si riešia právnici, dôležitá je konštrukcia a technika, nech to spĺňa normy..."
BiSon
Příspěvky: 434
Registrován: 20.12.2011 10:00
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BiSon »

Mars: pekne reklamni video.
Akorat ze ja uz par vyrobnich linek krotil. Realne kolem toho beha banda techniku a inzenyru. A to mame prvovyrobu, nechci to videt na aute po par letech provozu.

No budu optimista, treba to bude fungovat. Akorat podstatnou cast auta (baterku) bude mit majitel de facto jenom v pronajmu. Ale to je cely dnesni trend, mit vse za poplatek v najmu.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Bill Masen »

ecart píše: 05.12.2021 14:22...Vidím tam strach, ale nechápu z čeho...
Stále si nenapsal kde vidíš ten strach
ecart píše: 05.12.2021 17:50...Každopádně, svět se změní, tak jako se změnil již mnohokrát. Ve středověku nebylo normální, aby měl každý trhan právo nosit meč a zbroj. Později také neměl každý vlastního koně a kočár. To byla vždy výsada šlechty, majetných lidí, nebo rolníků, pro které byl povoz pracovním nástrojem. Plebs chodil pěšky...
Tímhle obhajuješ elektromobily?
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

BiSon

V čem by měl být problém?

Mrkni i na videa z realu (nio battery swap). Zrovna argument délky tankování bych úplně nevyzdvihoval, tohle by se asi dalo optimalizovat tak, že se to tomu tankování bude blížit. Jiná věc je, jak píše Bill, že bude do takový stanice nutný zavést 2x denně kamion baterií, to jsou moc velký transakční náklady. A jestli se podaří udělat průlom v kapacitě baterií to netuším.

https://www.svethardware.cz/vedci-vytvo ... osti/55796
BiSon
Příspěvky: 434
Registrován: 20.12.2011 10:00
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BiSon »

Hele, ve finale to nejak fungovat bude. Akorat dokazovat to na reklamnim videu je, rekneme, optimisticke. Jenom jsem chtel naznacit ze realita byva lehce odlisna od vyplodu marketaku :-)
Pak je otazka, kolik tech baterii bude mit stanice v zasobe. Ale to uz je spis o logistice a ekonomice, ne technickej problem.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

K tomuto systému jen dvě poznámky:
1) nabíjení bude na místě, žádný kamion a dojíždění. Prostě je to nabíjecí stanice...
2) mělo by to úroveň, kdyby se všichni výrobci domluvili na velikosti "kontejneru" pro baterii a kompatibilitě. Pokud to bude na každý model, případně každou automobilku jiné, je to k hov.u. Ale to se nestane. Je to to samý, jako úmluva o nabíječkách k mobilu - zprvu každý svůj konektor, pak USB, dnes USB-C a co bude dál, další generace, další konektor. :head
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Bill Masen »

Pokud by to bylo na místě, ztratí se ta výhoda, ýe nemusíš tahat kabely na velké vzdálenosti. Ale zas by byl jasný viník požárů elektromobilů se zapůjčenou baterií.
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

a jak velkej příkon by byl třeba? Pokud vezmu, že i s parkováním trvá výměna 10 minut, tak jedna stanice při non stop provozu je schopná denně odbavit max. 144 aut, reálně to bude dejme tomu 100.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Kabely všude jsou, bude stačí jen připojit k trafu.
Mimochodem, víte že už existují trolejtrucky? Úlet. :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=vN3iBmW ... L&index=23
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

MARS: je otázkou, kolik by baterek bylo v náhradě. Může jich tam být třeba 50 nabitých přes noc a mezitím se mění a nabíjí nenabité. Ale ví Bůh, kolik by jich bylo třeba, aby to bylo reálné.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Odpovědět