Jak jsem připraven na BLACKout

Technika, taktika, ale i vybavení domu a bytu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od ecart »

Nemaji novy auta v hrdle nadrze zaklopku a nebo o kousek dal i sitko? Prave aby tam sla pistole ale vycucnout ne?
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Liqid »

Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od bivoj »

Maximus píše: 31.10.2021 20:10 ...Tenkou dlouhou neprefouknete a navic PHM v plicich je problem i pro moderní medicinu, natož pro tu "PA medicinu"...
I tenoučkou hadicí se dá palivo bez problémů "přetankovat". Akorát to trvá. Naposledy 20 l benzínu pomocí hadičky o vnitřním průměru 4mm - cca 25 minut.

Ohledně toho "v plicích" - proto se při nacucávání benzínu (a i jiných paliv/tekutin) používá POUZE podtlak vytvořený v ústech. Nikdo soudný to nedělá nadechováním. Pokud jedno nacucnutí nepomůže (u hadic větších průřezů), používá se palec před dalším. Při nacucávání ústy si maximálně "cucnete" trochu paliva do pusy. Nic hrozného. Nafta je v pohodě, benzín trochu pálí na sliznicích, ale stačí si vypláchnout hubu vodou a je to cajk.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od NoobsRush »

ecart píše: 31.10.2021 21:11 Nemaji novy auta v hrdle nadrze zaklopku a nebo o kousek dal i sitko? Prave aby tam sla pistole ale vycucnout ne?
V dnešní době jsou hadičky totální scifi u všech kloudně vyrobených nových aut. Čorkaři to řeší navrtáním nádrže a nebo odpojením přívodní hadice a odsátím klasickou velkou odsávačkou.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Fabulous »

Kristepane, probliklo světlo! Jdu páskovat…
BAA31C4C-878D-431A-B427-6C9C92CEBBE5.jpeg
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Bill Masen »

Tak Fabe snad máš napáskováno dopředu, ne? :shock:
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Fabulous »

Přišly mi nové zásobníky, tak jsem využil situace :)
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Ulfhednar »

PaF píše: 31.10.2021 13:19 ... ty Dacie zase až jako takový verk nevnímám. Až budu potřebovat další auto, budu hledat něco levného s minimem elektroniky, co mě doveze v důchodu na ryby a chatu, tedy cca do 70km 2x týdně... Ale Defender by se mi taky hodil, o tom žádná ;) .
PaFe, nechci Vám brát iluze, ale Dacie mají té eletroniky úplně stejně, jako jiná auta. Protože musí. Mají start-stop, EGR, AdBlue, eCall, DPF, přímý vstřik, turbo... + všechny jízdní asistenty, které EU vyžaduje. Jinak by nedostaly homologaci. Budou mít i vstup na alkozámek.
Jediný rozdíl je, že tu elektroniku v nich montuje Nicolae nebo Ahmed z těch nejlevnějších komponent na trhu.
Komfortní elektornika v podobě vyspělých inftainmentů, lepšího audia, masážních a větraných sedaček atd., vliv na fungování v PA nemá. Auto jezdí i bez nich.

Od tohoto týdne přecházím na režim tankování přes kanystry, abych měl vždy cca 100l nafty k dispozici. To mi dává dojezd cca 1700-2000 km, v případě potřeby navýším počet kanystrů. Beru naftu na Eurooilu, bez biosraček a aditivuji VIFem.
Mimochodem Eurooil má už od minulého týdne na většině pump naftu do -21° C.
Docela levné kanystry jsem nakoupil zde:

https://www.tbaplast.cz/plastove-kanystry

Mají ale delší dodací lhůty, cca týden.
Asi nakoupím i pár kanystrů v "menších rážích" na petrolej. Vzal jsem tam i kanystry na vodu s kohoutky, které primárně tahám na akce s klienty, a samozřejmě s nimi počítám pro případnou zásobu vody.
Skoro bych si tipnul, že ceny různých kanystrů (v případě dalšího prosazování plánů Zelených Khmérů) půjdou pěkně nahoru.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Ulfhednar »

Špatný odkaz, pardon:
https://www.tbaplast.cz/plastove-kanyst ... y-kanystry
Výše uvedené kanystry se nehodí na PHM.
Óðinn á yðr alla
Chlapiš
Příspěvky: 30
Registrován: 29.10.2021 15:48

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Chlapiš »

No koukejme jak lehce by parta slimaku s par ukradenymi nakladaky ci traktory zpusobila blackout : https://www.novinky.cz/krimi/clanek/sto ... d=40376686
soptikk
Příspěvky: 7
Registrován: 22.08.2013 9:03

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od soptikk »

viktor píše: 13.10.2021 14:10 Pekoz nekeca :D .
k praxi, centraly mam dve :
+ ks lidl Parkside 1200W realnych cca 800w. Stalo to cca 4 tis. pokud ji chcete na clazeni piva a nejake to osvetleni, PC a spol, tak dobry, vrtacku a nejake slabsi elektronaradi zvladne ale zadna velka rezerva vykonu neni. Proste je to mala centarla za 4 tis a tomle uhlu pohledu supr.
Pak jsem jeste dokoupil 2kW Hecht, protoze to nerve, le to relativne lehky a maly. Vykonove zvladne vic, neni problem mrazak ci lednicka rozumne velikosti plus neco navic.
Moc velka centrala je proste velka spotreba a velky hluk. Nakonec toho clovek moc nepotrebuje, Proste to chce spocitat opravdu NUTNE spotrebice, plus neco v rezerve. Mam vyzkouseno po nedevnem vypadku ze muj mrazak ( pultovy 100l ) jse v teple asi tak o 1 st C / hod a 1 hod chodu centraly ( lidl ) ho zas srazi na - 18 °C.
bacha na palivo, 95 natural nechana v centrale je fakt dost velky problem. 100 okt verva je bez problemu.
viktor
No tu z Lídlu 1200W mám taky, ale s kvalitou teda moc spokojený nejsem, pořídili jsme ji na používání na jarním a letním táboře, kde odpracovala za 3roky dohromady maximálně 60h...servis rozhodně na ni nezanedbávám a fakt jsem se snažili ji opečovávat (čerstvý benzín nalitý až před používáním, čištěné filtry, výměna oleje mnohem častěji než výrobce požaduje, a už teď má problém vůbec utáhnout nabíječ olověných akumulátoru 12V/20A(288W)+cca 100W jiných drobných spotřebičů = do 400W...předchozí Invertorový Heron 1000W z Baumaxu vydržel 9let, provozu 6-8 hodin, každý den, neb jsme ještě neměli solární systém 1kw s 12V 3x200Ah akumulátory a vše se běželo napřímo. On teda ten Heron ještě jede, ale pokles výkonu je už pod minimálními požadavky, tak jsem jej odstavil.... Jinak za můj život mi prošlo rukama už 7 centrál od levných 650W dvoutaktních, které nejsou mnohdy ani na jeden tábor a vzaly nám sebou i půlku vybavení, až právě po ten Heron, který fakt mile překvapil, ale vím že opravdu další už bude jedině Honda, která snad již vydrží... :)
soptikk
Příspěvky: 7
Registrován: 22.08.2013 9:03

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od soptikk »

Ulfhednar píše: 01.11.2021 10:12
PaF píše: 31.10.2021 13:19 ... ty Dacie zase až jako takový verk nevnímám. Až budu potřebovat další auto, budu hledat něco levného s minimem elektroniky, co mě doveze v důchodu na ryby a chatu, tedy cca do 70km 2x týdně... Ale Defender by se mi taky hodil, o tom žádná ;) .
PaFe, nechci Vám brát iluze, ale Dacie mají té eletroniky úplně stejně, jako jiná auta. Protože musí. Mají start-stop, EGR, AdBlue, eCall, DPF, přímý vstřik, turbo... + všechny jízdní asistenty, které EU vyžaduje. Jinak by nedostaly homologaci. Budou mít i vstup na alkozámek.
Jediný rozdíl je, že tu elektroniku v nich montuje Nicolae nebo Ahmed z těch nejlevnějších komponent na trhu.
Komfortní elektornika v podobě vyspělých inftainmentů, lepšího audia, masážních a větraných sedaček atd., vliv na fungování v PA nemá. Auto jezdí i bez nich.
S tím říci co je a co není nutné pro to, aby auto ještě bylo ochotno jet bych byl opatrný...viz známý s autem Mazda CX5 ve kterém se mu odporoučela zadní kamera...kterou považují v Mazdě za bezpečnostní prvek, tudíž auto nešlo nastartovat a musel si počkat týden na náhradní díl :)
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Fabulous »

Tyto kanystry nedoporučuji. Jsou z dost tenkého plastu a díky plochému tvaru nejsou tak pevnostně odolné, jako klasická macatější varianta kanystru se zakulacenými rohy.

https://www.tbaplast.cz/plastovy-army-kanystr-20-l
Joe Azbest
Příspěvky: 918
Registrován: 11.02.2014 10:56

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Joe Azbest »

Tak zrovna tyto čtyři jsem si přikoupil k těm nerezovym. Snad ten rok na zahradě ve sklepě u brambor vydrží a pak popřemýšlím co s tím. Prasknout by snad neměly.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od viktor »

Soptiku a co to dela ? pises ze ma problemy utahnout... pokles vykonu... motory bud jedou ci nejednou, pokles výkonu je vzdy necim dan, spatna smes.. zacpany vyfuk atd.. hgledali jsme pricinu ?
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Nevinatko
Příspěvky: 45
Registrován: 07.11.2021 20:22

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od Nevinatko »

A co ztrata komprese ? Myslis ze tam jsou vlozky valcu ? Nejsou, je to z blata...
soptikk
Příspěvky: 7
Registrován: 22.08.2013 9:03

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od soptikk »

viktor píše: 09.11.2021 9:29 Soptiku a co to dela ? pises ze ma problemy utahnout... pokles vykonu... motory bud jedou ci nejednou, pokles výkonu je vzdy necim dan, spatna smes.. zacpany vyfuk atd.. hgledali jsme pricinu ?
viktor
JJ, hledal je to poklesem výkonu motoru, postupně jsem připojoval zátěž a krokový motor na karburátoru otevře karburátor naplno, ale otáčky stejně jdou dolu a v okamžiku kdy dojdou už hodně nízko, elektronika vyhlásí přetížení a odpojí výstup a centrála dále už běží již naprázdno, je potřeba ji vypnout a zapnout...rozebral jsem ji úplně do šroubku...karburátor co to šlo a vše profouknuto, vyčištěné-napružené-proměřené veškeré spoje, filtry vyčištěné, výfuk zkontrolován, zda není přicpaný zkontrolovaný přítok z nádrže (když povolím šroubek na vypouštění karburátoru tak benzín teče krásně).... ale žádný výsledek...
soptikk
Příspěvky: 7
Registrován: 22.08.2013 9:03

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od soptikk »

Nevinatko píše: 09.11.2021 11:07 A co ztrata komprese ? Myslis ze tam jsou vlozky valcu ? Nejsou, je to z blata...
Též bych řekl....pokud najdu čas schválně kouknu zda půjde něco vidět skrze nasávání, karburátor šel dolů vcelku lehce...
Kompresní poměr bych mohl změřit u známého na dílně, ale nemám ho s čím porovnat a do dalšího kusu rozhodně už nejdu :)
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od viktor »

valce jsou sice z hliniku ale je na nich NICASIL a ten vetsinou drzi i ten tvz. "cinskej" . vlozky uz se nedelaj hodne davno. Pokud je ztrata komprese tak to vetsinou nenastartujes a nebo hodne blbe. Muze to byt rada dalsich veci, např gufera u dvoutaktu, pistni krouzky, taky jsem mel jednen zloneje po cca 1/2 hod chodu atd.. utesneni kliky to byla specialita u malych Husqwaren (pil ) to byla katastrofa.
viktor
pokud tam mas nejakou 2 takt na vyhoheni pro ztratu vykonu tak bych se na to ze zajimavosti kouknul pokud uz neni v popelnici
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Jak jsem připraven na BLACKout

Příspěvek od devlop »

Nicasil? To je u fanoušků BMW sprosté slovo :) Bavoráci to vyzkoušeli, zjistili, že je to slepá ulička a velmi mnoho majitelů BMW to v jisté době odneslo výměnou bloku motoru...

Snaha snížit hmotnost vedla k použití technologie nikasil, která vystřídala konvenční litinové suché vložky. Toto si BMW vyzkoušelo už v roce 1992 na osmiválcích M60. Bohužel Bavorští nějak nepočítali, že nové motory se budou prodávat také v zemích s kolísavou kvalitou benzínu s vyšším obsahem síry. A právě její velký podíl v palivu působil na nikasil jako mor a výsledkem byla řada zničených bloků motorů vyznačujících se vysokou spotřebou oleje a následně ztrátou kompresních tlaků

Od té doby mají hliníkové bloky motorů BMW opět vložky válců ze staré, dobré litiny ;), i když, nevím jak dnes, jestli costcutting zase neúřadoval...
Odpovědět