PB láhve vs. LPG
Re: PB láhve vs. LPG
no jelikož sem se s tim nesetkal tak netušim ale tipnul bych si že to můžou způsobovat buď že vozejk moc chlastá kapalinu a redukčák neumí při plném otevření propustit dostatek kapaliny a tak vlastně i při plném otevření škrtí čímž způsobuje rozdíl tlaků před a za ventilem díky čemuž se kapalné LPG v nižším tlaku začne odpařovat tím odebírat teplotu okolí a ventil namrzat (na tomhle principu pracují mrazáky a ledničky) . v důsledku toho do motoru nejde čistá kapalina ale směs kapalina + plyn a jelikož má plyn větší objem trvá mu déle projít triskama do motoru než kapalině a motor pak díky tomu zhasíná ááánebo vzdušná vlhkost vytvořená na redukčním ventilu vytvoří led který zablokuje či zatlačí mechanismus ventilu... eventuelně vlhkost v plynu ulpí na podchlazeném redukčáku led tak ucpe průchod zevnitř ale to skutečně jen hádám.
Re: PB láhve vs. LPG
Pokud vím, vysokozdvihy jezdí na LPG.....
Jinak není potřeba hlásit obsluze, na co plyn potřebuju. prostě mi jí naplní na maximální použitelnou kapacitu a nebo menším množstvím, když si řeknu.
Se zamrzáním regulátoru jsem se nesetkal, podle mého názoru může být způsobeno vysokým obsahem vody v lahvi, která je pak vynášena do regulátoru, spolu s LPG, se kterým se dá míchat. Ale má mnohem vyšší teplotu odpařování, takže zamrzne a ucpe regulátor. Nemyslím si, že by tenhle jev měl cokoli společného s typem lahve.
Mimochodem jiný typ lahví pro pohon vysokozdvihů, je proto, že lahev má podobné bezpečnostní prvky, jako běžná nádrž na LPG pro auta a klasické lahve, které se používají pro vaření a pod, je přísně zakázáno používat jako zásobník LPG pro motorová vozidla a pracovní stroje.
Jinak není potřeba hlásit obsluze, na co plyn potřebuju. prostě mi jí naplní na maximální použitelnou kapacitu a nebo menším množstvím, když si řeknu.
Se zamrzáním regulátoru jsem se nesetkal, podle mého názoru může být způsobeno vysokým obsahem vody v lahvi, která je pak vynášena do regulátoru, spolu s LPG, se kterým se dá míchat. Ale má mnohem vyšší teplotu odpařování, takže zamrzne a ucpe regulátor. Nemyslím si, že by tenhle jev měl cokoli společného s typem lahve.
Mimochodem jiný typ lahví pro pohon vysokozdvihů, je proto, že lahev má podobné bezpečnostní prvky, jako běžná nádrž na LPG pro auta a klasické lahve, které se používají pro vaření a pod, je přísně zakázáno používat jako zásobník LPG pro motorová vozidla a pracovní stroje.
Re: PB láhve vs. LPG
Maximus - souhlas.
praalien - Právě naopak.
Pokud se lahve určené k použití k vysokozdvižným vozíkům použijí na zářič, vařič, lampu a pod. tak dojde k zamrznutí regulátoru příslušného spotřebiče. Viděl jsem to tak 10 x.
vlk972 - Propan ve směsi s butanem se několik desítek let využívá k vytápění, k vaření nebo k pohonu motorových vozidel a plavidel. Především v automobilovém průmyslu je místo označení propan-butan směs označována zkratkou LPG (z angl. Liquefied petroleum gases – zkapalněný ropný plyn).
Koniáš
praalien - Právě naopak.
Pokud se lahve určené k použití k vysokozdvižným vozíkům použijí na zářič, vařič, lampu a pod. tak dojde k zamrznutí regulátoru příslušného spotřebiče. Viděl jsem to tak 10 x.
vlk972 - Propan ve směsi s butanem se několik desítek let využívá k vytápění, k vaření nebo k pohonu motorových vozidel a plavidel. Především v automobilovém průmyslu je místo označení propan-butan směs označována zkratkou LPG (z angl. Liquefied petroleum gases – zkapalněný ropný plyn).
Koniáš
Re: PB láhve vs. LPG
Asi jsem to nenapsal dost jasně, sousedův vysokozdvižný vozík jezdí na čistý propan, bez jakýchkoliv příměsí.
Zajímal jsem se o to kvůli použití v airsoftu, protože ten slavný greengas není nic jiného než propan a v as kšeftech chtějí za litrovou flašku to, co stojí ta plná flaška pro vozík ...
Zajímal jsem se o to kvůli použití v airsoftu, protože ten slavný greengas není nic jiného než propan a v as kšeftech chtějí za litrovou flašku to, co stojí ta plná flaška pro vozík ...
Re: PB láhve vs. LPG
Co jsem se díval do katalogů, tak vysokozdvižné vozíky jezdí na PB či na čistý propan. U firmy, kde jsem jeden čas pracoval, tak jezdily vozíky na PB alias LPG. Pro vozíky jsou schválené i kompozitové tlakové nádoby - které jsou lehké, nekorodují a jsou částečně průhledné - tedy pokud je tam jen propan. Při použití směsi PB matní !
Re: PB láhve vs. LPG
Přesně, je to průhledné. Až se člověk bál, aby to nespadlo na zem
Re: PB láhve vs. LPG
Zamrzání bych si troufal odhadnout na problém, že auta berou kapalnou fázi LPG a k přechodu do plynné fáze pak chodází až ve zplynovači. Proto je také napojen do chladícího okruhu, aby se vyhříval.
Kdežto sporáky a pod berou z láhve už odpařený plyn. Je to prostě jak kdyby jste flašku PB dali vzhůru nohama. Jak tam nateče tak se začne odpařovat až v regulátoru, ten na to není stavěný a prostě zamrzne.
Na čistý propan se vařit může. Nekteré vařiče a lednice hlavně v karavanech z německa to vyžadují. Zapalovače také jedou na propan.
Kdežto sporáky a pod berou z láhve už odpařený plyn. Je to prostě jak kdyby jste flašku PB dali vzhůru nohama. Jak tam nateče tak se začne odpařovat až v regulátoru, ten na to není stavěný a prostě zamrzne.
Na čistý propan se vařit může. Nekteré vařiče a lednice hlavně v karavanech z německa to vyžadují. Zapalovače také jedou na propan.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne 06.07.2013 11:41, celkem upraveno 1 x.
Re: PB láhve vs. LPG
Přesně jak píše Dráček, je to o tom, že v nádržích LPG vede od ventilu trubička až na dno, nahoře je plynná fáze která vytláčí kapalinu k ventilu, proto by u sporáků zamrzají reduktory, kdyby se použila přímo nádrž na LPG. Předpokládám, že podobně to bude řešeno i u lahví k vozíkům.
Dále bych si dovoli nesouhlasit s tím, že zimní směs má vyšší výhřevnost. Je tomu právě naopak, protože v zimní směsi je větší podíl butanu, který má nižší teplotu varu a tím pádem slouží k tomu, aby plyn v nádrži nezamrzal a tlačí propan do auta. Jak už je zde napsáno, vozíky jezdí jen na propan, protože se nepředpokládá že budou venku.
Dále bych si dovoli nesouhlasit s tím, že zimní směs má vyšší výhřevnost. Je tomu právě naopak, protože v zimní směsi je větší podíl butanu, který má nižší teplotu varu a tím pádem slouží k tomu, aby plyn v nádrži nezamrzal a tlačí propan do auta. Jak už je zde napsáno, vozíky jezdí jen na propan, protože se nepředpokládá že budou venku.
Re: PB láhve vs. LPG
dracekvo.
Je to tak. Musí mít čistý propan příslušného tlaku. Jinak je nutno je přetryskovat.
Jinak díky za objasnění tobě i Frankovi proč to u použití lahví pro pohon motorů na vaření a pod. zamrzá.
Frank. Stou zimní a letní směsí je to naopak.
Složení: Zimní LPG směs (60% P a 40% B); letní LPG směs (40% P a 60% B).
Teplota varu: -11,7 °C (zimní LPG směs), -5,3 °C (letní LPG směs).
Koniáš
Je to tak. Musí mít čistý propan příslušného tlaku. Jinak je nutno je přetryskovat.
Jinak díky za objasnění tobě i Frankovi proč to u použití lahví pro pohon motorů na vaření a pod. zamrzá.
Frank. Stou zimní a letní směsí je to naopak.
Složení: Zimní LPG směs (60% P a 40% B); letní LPG směs (40% P a 60% B).
Teplota varu: -11,7 °C (zimní LPG směs), -5,3 °C (letní LPG směs).
Koniáš
Re: PB láhve vs. LPG
Máš pravdu, otočil jsem to.
Re: PB láhve vs. LPG
Pani, potrebujem poradit. Mam klasicku (asi 30 rokov staru) Mevu tourist dvojhorakovy varic priamo srobovany do 2Kg PB flasky. CHcel by som vsak tento varic pouzivat s 5Kg flaskou, aby som nemusel koli vymene lietat pocas kempovania z fleku. Lenze akosi sa navyznam v tejto tematike. Co budem potrebovat na to, aby som to mohol vyriesit ? Ide mihlavne o konkretne ventily a redukcie (hadicu rozoznam). AK dobre viem, tak tento varic funguje bez redukcneho ventilu, cize nebudem potrebovat redukcny ventil na tej 5kg flasi. Len netusim ci sa vobec nieco take vyraba, alebo ci to vobec pojde nejak vyskladat Poradite ??
Prežiť !!!
Re: PB láhve vs. LPG
Nevyrába.
Jedno a dvojhorákové variče (dve verzie dvojhorákových) sú zaprvé vysokotlaké, takže pracujú pri plnom tlaku PB z flašky, ale nesmú sa pripájať k väčšej flaši ako 2kg - i keď technicky by to asi fungovalo normálne; a zadruhé, 2kg flaška im slúži ako podstavec a neviem si dosť dobre predstaviť bastliť uchytenie/stojan. Závit je nekompatibilný a hadicu na prepojenie na 99% nekúpiš.
Najúriechodnejšie riešenie bude zohnať/vymeniť stávajúcu flašku za dve 2kg a mať vždy jednu rezervnú. Alternatívne, zakúpiť nízkotlakú dvojplotenku (samostatne stojacu) a túto dopojiť hadicou a regulátorom k 5/10/33kg (tieto majú rovnaké závity, alebo (Probugas) rychlospojku - ale tej by som sa radšej vyhol).
Závit na redučák je W21L, na 2kg je nejaký jemný metrický a pravý.
Dá sa kúpiť fitinka na hadicu na veľkú flašku, a zrejme by si niekde vyštrachal aj tú druhú, ale celé je to také ošajslich a moc sa mi to nelúbi. Hadicu rozhodne vysokotlakú oranžovú na PB a qalitné SKpásky.
Jedno a dvojhorákové variče (dve verzie dvojhorákových) sú zaprvé vysokotlaké, takže pracujú pri plnom tlaku PB z flašky, ale nesmú sa pripájať k väčšej flaši ako 2kg - i keď technicky by to asi fungovalo normálne; a zadruhé, 2kg flaška im slúži ako podstavec a neviem si dosť dobre predstaviť bastliť uchytenie/stojan. Závit je nekompatibilný a hadicu na prepojenie na 99% nekúpiš.
Najúriechodnejšie riešenie bude zohnať/vymeniť stávajúcu flašku za dve 2kg a mať vždy jednu rezervnú. Alternatívne, zakúpiť nízkotlakú dvojplotenku (samostatne stojacu) a túto dopojiť hadicou a regulátorom k 5/10/33kg (tieto majú rovnaké závity, alebo (Probugas) rychlospojku - ale tej by som sa radšej vyhol).
Závit na redučák je W21L, na 2kg je nejaký jemný metrický a pravý.
Dá sa kúpiť fitinka na hadicu na veľkú flašku, a zrejme by si niekde vyštrachal aj tú druhú, ale celé je to také ošajslich a moc sa mi to nelúbi. Hadicu rozhodne vysokotlakú oranžovú na PB a qalitné SKpásky.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: PB láhve vs. LPG
Diky Prave tej druhej flasi som sa chcel vyhnut. Ono nie je vobec lacna Nad 30eciek KUA A 5kg mam k dispozicii za ovela menej, zrela na vymenu
Prežiť !!!
Re: PB láhve vs. LPG
Bača pozeraj bazary-ja som nakúpil 2kg po 7 € a 10kg po 11 €-asi nejaká pozostalosť...
Trochu som to prehnal s množstvom,tak som si pri chalupe musel pribetónovať(oprava septiku )bunker na PB a benzín.
Varím na PB tak sa to aj obmieňa.
Trochu som to prehnal s množstvom,tak som si pri chalupe musel pribetónovať(oprava septiku )bunker na PB a benzín.
Varím na PB tak sa to aj obmieňa.
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: PB láhve vs. LPG
Asi jedina cesta Ono sa tie nove predavaju prazdne, yak by som ich aj tak musel vymenit za plnu a obycjane aj pekne staru
Prežiť !!!
Re: PB láhve vs. LPG
Pozri na Bazoši, priebežne sa tam dajú nájsť plynové flašky rôznych veľkostí, väčšinou prázdne, ale aj plné.
Bežná cena za 2kg je cca 10é, za 10kg cca 20é, 33kg cca 25é, za prázdnu samozrejme. 5kg sú vzácne, tých tam moc nebude.
Hlavne si nekúp novú flašku v železiarstve (typicky Meva), neviem ako u vás, ale tuto ich nechcú meniť a je s nimi problém. Na bazoši kúpiš Probugas alebo Flaga, tie sa menia v pohode.
http://dom.bazos.sk/?hledat=propan+buta ... 5&kitx=ano
Bežná cena za 2kg je cca 10é, za 10kg cca 20é, 33kg cca 25é, za prázdnu samozrejme. 5kg sú vzácne, tých tam moc nebude.
Hlavne si nekúp novú flašku v železiarstve (typicky Meva), neviem ako u vás, ale tuto ich nechcú meniť a je s nimi problém. Na bazoši kúpiš Probugas alebo Flaga, tie sa menia v pohode.
http://dom.bazos.sk/?hledat=propan+buta ... 5&kitx=ano
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: PB láhve vs. LPG
Tyjo kdyz to tady ctu tak se trosku trham za vlasy - u nasich jsem sousedovi neco vyvazel karou do sbernyho dvora ze stary garaze a nasel jsem u nej cca 30ks 2kg lahvi na plyn. Asi 5 jsem si jich nechal (a ty stejank pak dal kamosovi pac mi jsou na nic - pouzivam benzinak) a se zbytkem jsem se byl zeptat v plnirne (myslim ze tu mame Linde bo co to je) a tam mi rekli ze se nevykupujou tak jsem vsechno odvezl do sberyho dvora - mezi nebezpecnej odpad a vyhodil. Naka kacka z toho mohla bejt
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Re: PB láhve vs. LPG
Mám dotaz máte zkušenost jak dlouho ty láhve můžu skladovat? Co nějaké postupné uniky?
Jde mi o to bych měl doma nějakou zálohu na vaření, ohřev, výroba elektriky, svícení.
Dík za info
Jde mi o to bych měl doma nějakou zálohu na vaření, ohřev, výroba elektriky, svícení.
Dík za info
Robert
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.