Vozidla na dřevoplyn
Vozidla na dřevoplyn
Za obcanske valky v Jugoslavii nebyly pohonne hmoty a v nekterych okupovanych oblastech dosahla cena benzinu az 60 $ US za asi 4litre a tak palivo meli pouze zkorumpovani zoldaci OSN ti vyfasovaly plnou nadrz do obrneneho vozidla dojedou na misto a vse prodavaji obyvatelstvu pod cenou treba za 50$ US a vsichni museli cekat az jim zase dovezou palivo na cestu zpet ,zase dopravni prostredek byl kun a mezek a tak na vse nakladaji zbrane a karavany zase jdou pres hory . Jedna filmova spolecnost jela pres Jugoslavii a filmovala krizove cesty do Jeruzalema za stredoveku a tenkrat v Jugoslavii byla takove poptavka po konich ,ze ta spolecnost tam prodala tech nekolik stovek koni .....
Re: YUGO
Plebs, teda ten sikovny, to riesil prerobenim aut na drevoplyn
Re: YUGO
Pochybuji--- delal jsem s Yugo 10 let a nikdy jsem neslysel ,ze by neco takoveho rikali ono je jednodussi vlastne vypalovat svuj alkohol ze svestek a lit do nadrze auto ma mensi silu nez na benzim, ale jede a treba v Brazilii tam se nepoziva ani moc bezin a motory jsou na ethanol z rostlin a tak Brazilie je uplne nezavisla na Arabech ,oni to delali z kukurice ale pak zjistuji ze si pali jidlo co slo nahoru a tak to zacali vyrabet z travy atd ,nekde jsou pry tak dobri ze potrebuji do ethanolu dat pouze 15% benzinu.....
Re: YUGO
To alibaba: V ČR se to už také prodává normálně na benzinkách a jmenuje se to E85 (ovšem průmyslově vyráběné) - tj. 85% ethanolu a 15% benzínu (s benzínem to lépe maže motor a ten má tak samozřejmě vyšší životnost). Nevýhoda je ta, že moderní motory se vstřikováním potřebují většinou upravit řídící jednotku , respektive přidat, protože si lambda sonda může myslet, že máte chudou směs a zbytečně se pak zvyšuje spotřeba až o 25-30%. S upravenou jednotkou jen cca +10%.
Re: YUGO
Je tady jeden problem ze naprosta vetsina ma vstrikovaci cerpadlo rizene pocitacem ,karburator mi staci sroubovak jak potrebujismes tem pocitacum asi moc lidi nerozumi a v nejake tisnove situaci je vse ztracene , auta ktera jsou na toto nastelovana jasne souhlasim, ale kazde auto neni tank M-1 ten je opatrem turbinou co vlastne spaluje vse whiskey az po naftu ,benzin atd .....
Re: YUGO
"Multifuel" je i Praga V3S (standart: nafta NM-35 nebo letecký petrolej PL-6,směs NM-35 a PL-6 v libovolném poměru,směs 30% NM-35 nebo PL-6 a benzínu Ba-90 (Ba-95)), ale po úpravách (doplnění zejména o čerpadlo paliva) zvládá dlouhodobý provoz čistě na benzín či líh. Také multipalivová je i spousta starší ruské techniky.
Pro zajímavost uvedu, že posádka Liazu z Dakaru 1988 byla okolnostmi donucena jet na směs nafty, benzínu, oleje a brzdové kapaliny a až na ten šílený dým z výfuku to docela jelo
Pro zajímavost uvedu, že posádka Liazu z Dakaru 1988 byla okolnostmi donucena jet na směs nafty, benzínu, oleje a brzdové kapaliny a až na ten šílený dým z výfuku to docela jelo
Re: YUGO
K cemu tam byla ta brzdova kapalina?
Re: YUGO
To bohužel nevím, došlo palivo a tak posádka udělala takovýto mix. Je otázkou, kolik tam té brzdovky vůbec bylo.
Re: YUGO
Taková příprava paliva je strašným plýtváním a navíc k pálení lihu je potřeba mít nádoby na kvašení a potom destilační kolonu.Trvá to i dost dlouho-např na vypálení 300l kvasu je potřeba počítat alespoň 3-4 hodiny a vypálí se tak 10-15 litrů 100 procentního alkoholu podle kvality kvasu.alibaba píše:Pochybuji--- delal jsem s Yugo 10 let a nikdy jsem neslysel ,ze by neco takoveho rikali ono je jednodussi vlastne vypalovat svuj alkohol ze svestek a lit do nadrze auto ma mensi silu nez na benzim, ale jede a treba v Brazilii tam se nepoziva ani moc bezin a motory jsou na ethanol z rostlin a tak Brazilie je uplne nezavisla na Arabech ,oni to delali z kukurice ale pak zjistuji ze si pali jidlo co slo nahoru a tak to zacali vyrabet z travy atd ,nekde jsou pry tak dobri ze potrebuji do ethanolu dat pouze 15% benzinu.....
Raději než vozidlo na alkohol bych preferoval ten dřevoplyn nebo parní pohon.Palivo-dřevo se dá sehnat téměř kdekoliv a to je v případě kolapsu kdy ceny benzínu vyletí do astronomických výšek-pokud vůbec nějaký bude-neocenitelné.
Máte někdo nějaké informace o přestavbě auta na dřevoplyn,případně i nákresy a popis zařízení?To by byla velice užitečná věc,protože při každé katastrofě,evakuaci se jako první surovina vykoupí benzín a tak by takové zařízení,dopředu nachystané v garáži k namontování,nebo přímo namontované třeba na starém gazíku bylo neocenitelné.
Re: YUGO
jednoduché schéma pohonu na dřevoplyn:
http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ ... -drevoplyn
příklad použití v praxi: To poslední je ARO 204 s generátorem DOKOGEN rok 1985
použito z příklad použití v praxi: To poslední je ARO 204 s generátorem DOKOGEN rok 1985
Re: YUGO
Ano je dobre si pustit fantazii bez uzdy ,ale evakuacni vozidlo je prave to co mame doma a neni na vyber a tak jak vidite v Jugoslavii existovala republika Srbska a kdyz ji prohrali a obyvatelstvo se muselo evakuovat ,tak evakuacni prostredek byl zemedelsky traktor a dvoukolak tazeny traktorem ci nakladak ctyrkolak bez postranich sajten a na nem byly vsechny veci co mohly posbirat okolo domova asi za dva dny ....
V 1968 okolo nas evakuacnim vozidlem bylo embecko a za tim nejaky pridavek doma udelany a pred tim schvaleny policii ,ono na hranice je pouze 16 km a tak obyvatelstvo melo cas pouze, nez prijedou ruske tanky a nez zavrou hranice co trvalo asi dva dny .....no 100 000 jich tenkrat uteklo a prevazne to byli mladi lide .....
Jasne muzete se podivat na youTube na vse ocem povidam o Jugoslavii.....
V 1968 okolo nas evakuacnim vozidlem bylo embecko a za tim nejaky pridavek doma udelany a pred tim schvaleny policii ,ono na hranice je pouze 16 km a tak obyvatelstvo melo cas pouze, nez prijedou ruske tanky a nez zavrou hranice co trvalo asi dva dny .....no 100 000 jich tenkrat uteklo a prevazne to byli mladi lide .....
Jasne muzete se podivat na youTube na vse ocem povidam o Jugoslavii.....
Re: YUGO
Rookie81: podiv se na the colony, v 2 dílu pomocí dřevoplynu napájeli generátor (do sudu narvali kanystr plný dřeva a v sudu udělali oheň, pak z kanystru odváděli dřevoplyn trubkama až ke generátoru) a někde v posledních dílech to dávali i na auto...
Re: YUGO
Pokud jsem dobře The Colony sledoval, tak to napojili přímo na benzínovou nádrž? Bez úprav?
Re: YUGO
Myslím že tam říkali že to přímo napojují na karburátor...
Re: YUGO
Dřevoplyn není původně záležitost pohonu vozidel. Jeho prvotní použití bylo pro stacionární pohon továrniček (už okolo roku 1900). Zařízení se nazývalo "plynosací motor" a plyn se dělal ze všeho co přišlo pod ruku - z uhlí černého, koksu, ze dřeva i z uhlí dřevěného. Plyn se však chladil a čistil skrubrem (mokrou sprchou). Tahle technologie nejde u vozidel použít a proto je aparatura pro vozidla složitější než pro stacionární použití. Výkonový rozsah plynových generátorů je zhruba pro motory od 5kW výše. Menší už nehoří dobře. Optimálně a nejstabilněji pracují generátory svou velikostí určené pro motory o výkonu okolo 25kW. Horní výkonový limit však jde k výkonům až někam ke 100kW. Dřevoplynu nejvíce vyhovují velkoobjemové motory s menším počtem větších válců. Dřevoplyn bez detonací dobře snáší i motory s vysokým kompresním poměrem. Dřevoplyn je však poměrně jalový (ve směsi je hodně dusíku), motory mají proti benzínu citelně menší výkon a hůře táhnou při řazení z nízkých otáček. Nejčistší plyn dávají generátory koksové. Čistý plyn při malé váze a rozměrech dodávají i generátory na dřevěné uhlí (proto se požívaly na motocyklech). Generátor na dřevo je větší (vyšší) než uhelný, ale provozně je bezkonkurenční - "natankovat" jde v každém lese. Podle těch, co to zkusili na koleni vyrobit, funguje dřevoplyn dobře http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 436100a5ca
jedna knížka o dřevoplynu ke stažení je na: http://www.uloz.to/7559084/devoplynov-genertory-175-zip
a druhá knížka na: http://www.uloz.to/7559198/generatory-n ... oplynu-zip
jedna knížka o dřevoplynu ke stažení je na: http://www.uloz.to/7559084/devoplynov-genertory-175-zip
a druhá knížka na: http://www.uloz.to/7559198/generatory-n ... oplynu-zip
Re: Vozidla na dřevoplyn
POKUD BY NĚKDO VÁŽNĚ UVAŽOVAL ....
http://www.rajveteranu.cz/308-opel-2-l-napajedla
navíc to je fakticky pěkný autíčko
http://www.rajveteranu.cz/308-opel-2-l-napajedla
navíc to je fakticky pěkný autíčko
Re: Vozidla na dřevoplyn
Otázečka:jsou vůbec moderní vozidlové motory vhodné k přestavbě na dřevoplyn?
vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn
V případě, že bude použita EMP zbraň, bude vyřazena veškerá polovodičová elektronika z provozu. Následkem, mimo jiné, bude stop stav 99,9 % všech motorových vozidel. Nicméně motor a řada dalších věcí by bylo provozuschopné v případě, že nebude zapotřebí elektronické řízení. Prostě návrat k mechanice. Je možné přestavět moderní automobil zpět na provoz bez elektroniky a dále i na jiná paliva než je benzín či naftu, například na dřevoplyn? Podle mě asi ano. Rozumí někdo tématu a je schopen posoudit náročnost a vůbec reálnost takového řešení a jaká auta by pro takovou přestavbu by byla vhodná ?
viktor
viktor
Re: vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn
Dovolim si pohlad pouceneho laika (aj ked mozno nebude 100% spravny) motor zazihovy prestavat na karburatorovy a pouzit namiesto benzinu zmes liehu a nejakeho oleja ( vydrz motora rapidne klesne, predovsetkym ktorejkolvek gumy v styky s palivom, o vykone ani nehovorim) Vznetove motory - hladke diesely bez turba a s klasickymi pumpami nebude nutne prerabat, problem bude vyrobit v nudzovych podmienkach vhodne palivo - teda dopestovat dostatocne mnozstvo napriklad repky. Tak isto budu viac trpeit gumove diely v styku s palivom. Vykon taktiez nizssi. Benzinove karburatorove motory sa prestavat na drevoplyn samozrejme daju. Niekd ena ceskom nete je cela anabaza kutila, ktory prestaval niekolko vozidiel vratane traktora na drevoplyn a peripetie s materialmi a konstrukciou. Viac trpia diely motora vdaka tomu, ze drevoplyn je SUCHY a pri nedostatocnej filtracii sa do spalovacieho priestoru dostava popol, cize valce piesty piestne kruzky su ovela viac opotrebovavane. Na zaver - do klasickych motorov sa da pouzit ako palivo dost vela chemickych organickych zlucenin, ale vzdy bude spolahlivost o niekolko radov nizsia, ako s palivom na ktore boli stavane.
Re: vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn
Kód: Vybrat vše
http://rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=72&p=65603&hilit=d%C5%99evoplyn#p65603