E-CALL - vaše automobilová štěnice
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Kamaráda v Londýně chytli bez dokladů a tak se druhej den musel hlásit na stanici. Tam už věděli SPZ kamionu, kterym přijel do GB a kdy a na kolik minut dělal řidič po cestě pauzy.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 09.10.2014 12:34
- Pohlaví: muž
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Jak to s timhle eurobazmekem aktualne vypada? Sice neplanuju koupi noveho auta, ale mozna mi nic jineho nezbyde, nebot se mi muj nerozpadlicky srot asi sam brzo rozpadne ...
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Dobrý večer Rozpadlíci,
jedinou možností jak zařízení E-call "vyřadit", je použití rušičky (GPS i Glonass) a GSM přímo ve vozidle, např:
http://www.signalprofi.cz/www-signal-pr ... S-GSM-WiFi
Ale tím vyřadíte z provozu i svůj mobil a navigaci.
Hezký večer
jedinou možností jak zařízení E-call "vyřadit", je použití rušičky (GPS i Glonass) a GSM přímo ve vozidle, např:
http://www.signalprofi.cz/www-signal-pr ... S-GSM-WiFi
Ale tím vyřadíte z provozu i svůj mobil a navigaci.
Hezký večer
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Hmm a co "elektricka zavada" v rozvode vozidla, napriklad momentalny skrat v napajani, takych 210A ??
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Rozpadlíci, Baco,
E-call po CAN sběrnici komunikuje s řídící jednotkou airbagů a IP jednotkou. Jakmile je komunikace přerušena, při servisní kontrole je toto detekováno chybovým hlášením uloženým v řídících jednotkách. Na testovacím a diagnostickém zařízení (VAS, VAG apod.) pak bude tato chyba při servisní kontrole, a budoucnosti i na STK z řídících jednotek vyčtena. Jelikož se jedná o zařízení první skupiny ohrožující zdraví a život, bude funkční systém E-call podmínkou udělení STK. Cena je lidová pouze nějakých 100€ za nový E-call plus práce.
Hezký večer
E-call po CAN sběrnici komunikuje s řídící jednotkou airbagů a IP jednotkou. Jakmile je komunikace přerušena, při servisní kontrole je toto detekováno chybovým hlášením uloženým v řídících jednotkách. Na testovacím a diagnostickém zařízení (VAS, VAG apod.) pak bude tato chyba při servisní kontrole, a budoucnosti i na STK z řídících jednotek vyčtena. Jelikož se jedná o zařízení první skupiny ohrožující zdraví a život, bude funkční systém E-call podmínkou udělení STK. Cena je lidová pouze nějakých 100€ za nový E-call plus práce.
Hezký večer
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Nejsem příliš znalý problematiky, tak mě omluvte, pokud se moje myšlení ubírá špatnou cestou...
Jestli jsem to pochopil, pak ta věcička sbírá data (ať už jakákoliv), ale je nakonec nucena odeslat je někam, kde to bude "slyšeno". Tedy přes síť mobilního operátora, protože zpět na družici to nebude, pak to znamená dvě věci. Zaprvé, že do toho budete muset asi dát SIM-katru (a nejspíš za službu platit). Zadruhé, stačí abyste se dostali do místa, které není signálem mobilního operátora pokryto nebo je signál slabý a nečitelný. Což se týká nejen signálu zařízením vysílaného, ale i signálu přijímaného, který potřebuje, aby si potvrdilo "úspěšnou relaci". Pokud bude divoká PA doba, nepředpokládám, že by byla celoplošně funkční mobilní síť. (Operátoři nebudou provozovat nic, co potřebuje náklady a nepřináší patřičný zisk.) Dojde-li k náhlému velkoplošnému kolapsu, nebude existovat soustava funkčních "protistanic" se kterými by zařízení komunikovalo a "naprášilo" vás za překročení rychlosti i vaši polohu a pod., (s výjimkou několika zařízení, které budou provozovat právě oni lupiči přepadávající auta). Aby nemohlo zařízení úspěšně navázat spojení v operátorem, mělo by stačit buď zhoršit vlastnosti antény (někde být musí) nebo zahltit vstup přijímače komunikačního modulu zdrojem širokospektrálního šumu. Už sám fakt, že zdroj rušení může být umístěný blízko (v autě pár desítek centimetru od antény nebo se šířit po palubní síti vozidla), zatím co protistanice je vzdálená řádu kilometrů, hovoří ve prospěch věci. Zařízení může sice v takové situaci stále střádat údaje o vašem pohybu, ale současně musí k tomu uložit do paměti hlášení "nelze navázat spojení, slabý zarušený signál". To ale není nic, co by se v praxi nevyskytovalo a za co by vás mohl někdo postihovat (zařízení např. zcela běžně ztratí signál při jízdě v tunelu). Takže to výrobce nemůže spojit a na základě ztráty signálu provést třeba vypnutí motoru. Mohl by sice nainstalovat funkci, že pokud se během delšího času zařízení "nedovolá" bude vůz zablokován, ale předpokládám, že by v takové situaci došlo ke vzpouře majitelů, kteří parkují vozy na vesnicích nebo s ním odjeli nějak na dovolenou do méně civilizovaných krajin. To, že se v okolí vašeho vozu vyskytuje nadměrné rušení, je těžko prokazatelný fenomén a můžete dělat, že o tom nevíte (...jé, pardon, ono mi to ruší čínská kšuntová nabíječka mobilu zastrčená v autozapalovači.) Ale jak už bylo uvedeno výše, řidič se bude muset obejít bez normálního mobilu a bez použití navigace, protože širokospektrální šum je zahltí také.
To mě přivádí na myšlenku, zda bude vůbec vhodné mít v budoucí době auto, respektive nové auto, protože jeho použitelnost do PA-doby čím dál tím horší. Už nynější typy jsou "na cestě" (ručně bez servisu a bez softwarového zázemí) prakticky neopravitelné, takže budete muset být prakticky trvale připraveni na možnost, že od libovolného bodu vaší trasy budete nuceni pokračovat pěšky (co s věcmi, které vezete a které po návratu k vozidlu už nenajdete?). A nyní se vaše auto stane ještě "práskačem" vašeho pohybu. Auto bude sice rychlý, ale současně velmi nespolehlivý prostředek dopravy. Ať už skutečnou poruchou nebo spíš tím, že vaši cestu někdo dálkově překazí (ví, kde si na vás počkat) nebo díky přístupu k citlivým datům v začátku PA-doby zneužije plodů vaší práce (např. zjištěním kde máte sklad potravin, kam pravidelně jezdíte aj.). Navíc provoz auta (rozpustíte-li do toho pořizovací cenu, rychlost stárnutí, pojištění, dálniční známky, servis, platbu za STK, přezouvání aj.) je velmi drahý (i když s ním budete jezdit co nejméně) a může nastat doba, kdy takto "vyhozené" peníze budou chybět na mnohem důležitější věci.
Jestli jsem to pochopil, pak ta věcička sbírá data (ať už jakákoliv), ale je nakonec nucena odeslat je někam, kde to bude "slyšeno". Tedy přes síť mobilního operátora, protože zpět na družici to nebude, pak to znamená dvě věci. Zaprvé, že do toho budete muset asi dát SIM-katru (a nejspíš za službu platit). Zadruhé, stačí abyste se dostali do místa, které není signálem mobilního operátora pokryto nebo je signál slabý a nečitelný. Což se týká nejen signálu zařízením vysílaného, ale i signálu přijímaného, který potřebuje, aby si potvrdilo "úspěšnou relaci". Pokud bude divoká PA doba, nepředpokládám, že by byla celoplošně funkční mobilní síť. (Operátoři nebudou provozovat nic, co potřebuje náklady a nepřináší patřičný zisk.) Dojde-li k náhlému velkoplošnému kolapsu, nebude existovat soustava funkčních "protistanic" se kterými by zařízení komunikovalo a "naprášilo" vás za překročení rychlosti i vaši polohu a pod., (s výjimkou několika zařízení, které budou provozovat právě oni lupiči přepadávající auta). Aby nemohlo zařízení úspěšně navázat spojení v operátorem, mělo by stačit buď zhoršit vlastnosti antény (někde být musí) nebo zahltit vstup přijímače komunikačního modulu zdrojem širokospektrálního šumu. Už sám fakt, že zdroj rušení může být umístěný blízko (v autě pár desítek centimetru od antény nebo se šířit po palubní síti vozidla), zatím co protistanice je vzdálená řádu kilometrů, hovoří ve prospěch věci. Zařízení může sice v takové situaci stále střádat údaje o vašem pohybu, ale současně musí k tomu uložit do paměti hlášení "nelze navázat spojení, slabý zarušený signál". To ale není nic, co by se v praxi nevyskytovalo a za co by vás mohl někdo postihovat (zařízení např. zcela běžně ztratí signál při jízdě v tunelu). Takže to výrobce nemůže spojit a na základě ztráty signálu provést třeba vypnutí motoru. Mohl by sice nainstalovat funkci, že pokud se během delšího času zařízení "nedovolá" bude vůz zablokován, ale předpokládám, že by v takové situaci došlo ke vzpouře majitelů, kteří parkují vozy na vesnicích nebo s ním odjeli nějak na dovolenou do méně civilizovaných krajin. To, že se v okolí vašeho vozu vyskytuje nadměrné rušení, je těžko prokazatelný fenomén a můžete dělat, že o tom nevíte (...jé, pardon, ono mi to ruší čínská kšuntová nabíječka mobilu zastrčená v autozapalovači.) Ale jak už bylo uvedeno výše, řidič se bude muset obejít bez normálního mobilu a bez použití navigace, protože širokospektrální šum je zahltí také.
To mě přivádí na myšlenku, zda bude vůbec vhodné mít v budoucí době auto, respektive nové auto, protože jeho použitelnost do PA-doby čím dál tím horší. Už nynější typy jsou "na cestě" (ručně bez servisu a bez softwarového zázemí) prakticky neopravitelné, takže budete muset být prakticky trvale připraveni na možnost, že od libovolného bodu vaší trasy budete nuceni pokračovat pěšky (co s věcmi, které vezete a které po návratu k vozidlu už nenajdete?). A nyní se vaše auto stane ještě "práskačem" vašeho pohybu. Auto bude sice rychlý, ale současně velmi nespolehlivý prostředek dopravy. Ať už skutečnou poruchou nebo spíš tím, že vaši cestu někdo dálkově překazí (ví, kde si na vás počkat) nebo díky přístupu k citlivým datům v začátku PA-doby zneužije plodů vaší práce (např. zjištěním kde máte sklad potravin, kam pravidelně jezdíte aj.). Navíc provoz auta (rozpustíte-li do toho pořizovací cenu, rychlost stárnutí, pojištění, dálniční známky, servis, platbu za STK, přezouvání aj.) je velmi drahý (i když s ním budete jezdit co nejméně) a může nastat doba, kdy takto "vyhozené" peníze budou chybět na mnohem důležitější věci.
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
3G mobil nepotřebuje SIMku pro komunikaci přes internet. Pro volání na 112 a pod čísla taky funguje mobil bez SIMky.
Mě by spíš zajímalo, jak e-call komunikuje po sběrnici, že by se dalo udělat malinkaté zařízení.......
Mě by spíš zajímalo, jak e-call komunikuje po sběrnici, že by se dalo udělat malinkaté zařízení.......
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Archiektura připraveného e-call zařízení má mimo jiné umožňovat zamknutí auta, "normální" vypnutí a také vypnutí, po kterém jde auto zapnout až po připojení k diagnostice (klíčky od auta jsou vám na nic) z nějakého "státního" terminálu (v autě PČR, v centrále tajných služeb, ... .
Super věc pro NWO a podobné bloudy ala Orwell - krásně se dá omezovat kam lidé mohou či nemohou (kde není signál mobilní sítě, tak tam nemáš co jezdit), v případě nějaké PA situace (epidemie, chaos,...) lze lidem vybavených auty s tímto systémem zabránit odjezdu z měst, či vůbec používat vozidla - prostě všem mimo policii, vojáky, záchranku a Vip papaláše bude zablokováno na potřebnou dobu auto.
Za 10 - 20 let to bude skoro v každém autě - pokud se nic nestane. A není nic snažšího, než zákonem nařídit, aby se dané jednotky namontovaly i do starších aut vč. veteránů - mám pocit, že tam se mlhovky taky dodělat.
WELCOME TO BIG BROTHER WORLD
Super věc pro NWO a podobné bloudy ala Orwell - krásně se dá omezovat kam lidé mohou či nemohou (kde není signál mobilní sítě, tak tam nemáš co jezdit), v případě nějaké PA situace (epidemie, chaos,...) lze lidem vybavených auty s tímto systémem zabránit odjezdu z měst, či vůbec používat vozidla - prostě všem mimo policii, vojáky, záchranku a Vip papaláše bude zablokováno na potřebnou dobu auto.
Za 10 - 20 let to bude skoro v každém autě - pokud se nic nestane. A není nic snažšího, než zákonem nařídit, aby se dané jednotky namontovaly i do starších aut vč. veteránů - mám pocit, že tam se mlhovky taky dodělat.
WELCOME TO BIG BROTHER WORLD
- Terminated Account
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 19.08.2011 9:42
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Přeci kdyby to zachránilo jeden jediný život, tak to má smysl Policejní honičky budou minulostí. Je počítáno s tím, že policie bude moci auto "dálkově ovládat". Přepnout do nouzového režimu, omezit rychlost atd. Jsou to informace od člověka, který tuto krabičku vyvíjí. Tím nechci strašit, ani povzbuzovat konspirace. Jde jen o to, že trend totalizace společnosti díky technologiím se neustále zrychluje. Ti, kdo takovému trendu neholdují, mají jednoduše smůlu. Nejde s tím absolutně nic udělat.
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Jde hledat cestičky. Zrovna v tomhle jsou Češi dobří.
- Terminated Account
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 19.08.2011 9:42
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Tak samozřejmě, ale o to tu neběží.
-
- Příspěvky: 293
- Registrován: 11.11.2013 9:47
- Pohlaví: muž
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Víte, připadá mi, že to všechno utahování šroubů lidem vadí, ale říkají si (stejně jako Kregan), že si Češi cestičky najdou. Bojím se, že za chvíli toho bude tolik, až to lidem zlomí vaz a budeme v
S tím vypnutím na dálku je to pro mě nová informace a vidím obrovský potenciál pro zneužití. (ať už státní nebo třeba zločinné)
S tím vypnutím na dálku je to pro mě nová informace a vidím obrovský potenciál pro zneužití. (ať už státní nebo třeba zločinné)
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Jenže jak správně podotknul MacGyver (ač tušim že míří jinam), dá se s tim něco dělat?
a) smířit se s tim a začít hledat cestičky
b) vytáhnout do světa s osvětovou kampaní a přimět většinu příště volit jinak
c) emigrace
d) aktivní odpor...
Žijeme v demokracii, takže v principu se menšina s jinými názory musí přizpůsobit většině. A pokud ta většina chce být sledována na každém kroku/mít auta ovládána někým třetim/za prezidenta Zemana...
Je to zcela legitimní.
a) smířit se s tim a začít hledat cestičky
b) vytáhnout do světa s osvětovou kampaní a přimět většinu příště volit jinak
c) emigrace
d) aktivní odpor...
Žijeme v demokracii, takže v principu se menšina s jinými názory musí přizpůsobit většině. A pokud ta většina chce být sledována na každém kroku/mít auta ovládána někým třetim/za prezidenta Zemana...
Je to zcela legitimní.
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Ještěže k té demokracii máme i svobodu. Např. svobodné rozhodnutí takové vozidlo nepoužívat.
Jak je to ovšem praktické, ...
Jak je to ovšem praktické, ...
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Ono možná nic jiného nezbyde. Ještě se třeba rádi vrátíme ke koním.
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Kregane, dyť sám víš, že kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali.
Protože toto je zájem ředitelů zeměkoule, tak to bude udělané tak, aby jediný možný způsob, jak to obejít, bylo to zarušit, tedy toto zarušení bude brzo postaveno mimo zákon (už teď je to za 3000Kč). A permanentní zarušení? Ono stačí zlomek vteřinky, kdy rušení přestane a takové dlouho neozývající se auto bude blacklistováno a promptně znehybněno.
Jediné možné řešení vidím v nákupu dílů a vozidla z před-e-callovské éry, případně karburátorového. Ikdyby to musely mít všechna auta, tak u těch neelektronických půjde jenom o zapalování a to je zas jenom o napájení, které jde přepojit. No a ještě jde použít neodrušené fajfky a měděný kabel vtipně vést kolem oné krabičky.
Politický flame smazán. Další úlet bude znamenat postih. MacGyver
Protože toto je zájem ředitelů zeměkoule, tak to bude udělané tak, aby jediný možný způsob, jak to obejít, bylo to zarušit, tedy toto zarušení bude brzo postaveno mimo zákon (už teď je to za 3000Kč). A permanentní zarušení? Ono stačí zlomek vteřinky, kdy rušení přestane a takové dlouho neozývající se auto bude blacklistováno a promptně znehybněno.
Jediné možné řešení vidím v nákupu dílů a vozidla z před-e-callovské éry, případně karburátorového. Ikdyby to musely mít všechna auta, tak u těch neelektronických půjde jenom o zapalování a to je zas jenom o napájení, které jde přepojit. No a ještě jde použít neodrušené fajfky a měděný kabel vtipně vést kolem oné krabičky.
Politický flame smazán. Další úlet bude znamenat postih. MacGyver
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Tísňové volání funguje i bez SIMky. Většina mobilů to nabízí jako volbu, když je zapneš bez SIMky.Josef píše:Zaprvé, že do toho budete muset asi dát SIM-katru (a nejspíš za službu platit).
Zkušenost mi říká, že by ke vzpouře nedošlo, proti veřejnému ani soukromému sektoru. Nedošlo k ní, když byly právnickým osobám povinně nařízené datové schránky. Nedošlo k ní, když se Sony nebo FTDI rozhodli ničit hardware uživatelů, o kterých si mysleli, že porušují autorská práva. Nedošlo k ní, když se výrobci tiskáren rozhodli zablokovat tiskárny ne podle opotřebení součástí, ale podle počtu vytištěných stránek. A abychom se drželi tématu, nedošlo k ní ani když se začala vyrábět auta, která nenastartují, pokud od resetu čítače výměny oleje uběhlo více než 16500 km.Josef píše:Mohl by sice nainstalovat funkci, že pokud se během delšího času zařízení "nedovolá" bude vůz zablokován, ale předpokládám, že by v takové situaci došlo ke vzpouře majitelů, kteří parkují vozy na vesnicích nebo s ním odjeli nějak na dovolenou do méně civilizovaných krajin.
(zdroje: 1, 2)
Policista ti může nedovolit odjet, když zařízení nebude funkční. Nebo ti klidně dát pokutu či sebrat řidičák. „Jó, vy máte vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.“Josef píše:To, že se v okolí vašeho vozu vyskytuje nadměrné rušení, je těžko prokazatelný fenomén a můžete dělat, že o tom nevíte (...jé, pardon, ono mi to ruší čínská kšuntová nabíječka mobilu zastrčená v autozapalovači.)
Také tento trend pozoruji. Poslední dobou je problém i taková blbost jako výměna oleje nebo akumulátoru (musí se pomocí speciálního SW nastavit řídící jednotka).Josef píše:To mě přivádí na myšlenku, zda bude vůbec vhodné mít v budoucí době auto, respektive nové auto, protože jeho použitelnost do PA-doby čím dál tím horší. Už nynější typy jsou "na cestě" (ručně bez servisu a bez softwarového zázemí) prakticky neopravitelné, takže budete muset být prakticky trvale připraveni na možnost, že od libovolného bodu vaší trasy budete nuceni pokračovat pěšky (co s věcmi, které vezete a které po návratu k vozidlu už nenajdete?).
Byl by k tomu zdroj? Když jsem to naposledy četl, tak se dušovali, že tohle nechtějí (jaká bude skrytá realita je samozřejmě druhá věc).Maximus píše:Archiektura připraveného e-call zařízení má mimo jiné umožňovat zamknutí auta, "normální" vypnutí a také vypnutí, po kterém jde auto zapnout až po připojení k diagnostice (klíčky od auta jsou vám na nic) z nějakého "státního" terminálu (v autě PČR, v centrále tajných služeb, ... .
Tato auta ti zakážou, protože neprojdou emisními limity.bacil píše:Jediné možné řešení vidím v nákupu dílů a vozidla z před-e-callovské éry, případně karburátorového. Ikdyby to musely mít všechna auta, tak u těch neelektronických půjde jenom o zapalování a to je zas jenom o napájení, které jde přepojit. No a ještě jde použít neodrušené fajfky a měděný kabel vtipně vést kolem oné krabičky.
Jenže oni mi sledovací zařízení budou chtít za chvíli přidělat i na kolo. Jízdenky budou jen na občanku. Atd. atd.cipis píše:Ještěže k té demokracii máme i svobodu. Např. svobodné rozhodnutí takové vozidlo nepoužívat.
Jak je to ovšem praktické, ...
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Živě a barevně vidím, jak mě ta věc bude (v zájmu mé bezpečnosti, jak jinak) intenzivně práskat, že jsem překročil rychlost nebo vjel do lesa
Někdy téměř doufám, že to kníkne
Někdy téměř doufám, že to kníkne
- Terminated Account
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 19.08.2011 9:42
Re: E-CALL - vaše automobilová štěnice
Maximův zdroj je člověk z vývoje, kterého znám osobně. V první generaci "krabiček" je počítáno opravdu jen s ctnostnými bezpečnostními funkcemi. Ve specifikaci SW a HW je ale požadavek na možnost rozšířit blíže nespecifikované funkce pouze rozšířením SW. HW je nachystaný na mnohem více...
Znám dva lidi z branže, kteří se navzájem neznají. Oba vývojový inženýři v oblasti elektroinstalace. Informace od nich považuji za více než věrohodné.
Znám dva lidi z branže, kteří se navzájem neznají. Oba vývojový inženýři v oblasti elektroinstalace. Informace od nich považuji za více než věrohodné.