Skladovatelnost tekutých paliv
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 28.01.2016 20:25
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Koukal jsem na ORLEN, Litvínov a Čepro a mají ve specifikaci motorovou naftu F2 a označují ji jako arktickou s bodem filtrovatelnosti -32 °C
https://www.orlenunipetrolrpa.cz/CS/Nab ... dy-2-.aspx
https://www.google.cz/amp/s/docplayer.c ... nosti.html
https://www.google.cz/amp/s/docplayer.c ... ida-2.html
https://www.orlenunipetrolrpa.cz/CS/Nab ... dy-2-.aspx
https://www.google.cz/amp/s/docplayer.c ... nosti.html
https://www.google.cz/amp/s/docplayer.c ... ida-2.html
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Lumberjack: Dá se to někde sehnat?
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 28.01.2016 20:25
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Jak jsem psal. U nás ji má když jsou velké mrazy Benzina.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Našel jsem na zahrádkářském fóru, https://zahrada.online/viewtopic.php?p=51361#p51361
Kdo má motorovou zahradní techniku bude muset v příštím roce řešit přechod na benzín E10.
https://cz.hecht.cz/blog/zahradni-techn ... rsi-motory
*
Kdo má motorovou zahradní techniku bude muset v příštím roce řešit přechod na benzín E10.
https://cz.hecht.cz/blog/zahradni-techn ... rsi-motory
*
*....Třetím problémem souvisejícím s absorbcí vody je omezená skladovatelnost. To se může týkat zejména některých sezónních strojů, jako jsou motocykly nebo zahradní technika, které běžně využíváme jen několik v měsíců v roce a od podzimu do jara bývají odstavené. Jelikož je voda těžší než benzín, v nádrži klesne na dno. Ethanol v ní samozřejmě může vytvářet i sraženiny. Nejenže motor na směs vody a ethanolových sraženin nepůjde nastartovat, ale při startování se nasají do palivového systému, který zanesou a ucpou....
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: 11.02.2014 10:56
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Nechápu co se pořád řeší. Eurooil prodává naftu bez biosložek. A do sekaček, centrál ap. je vždycky lepší nalít vervu nebo podobný prémiový benzín, kde je biosložka přepracovaná na ETBE. Vervu skladuju a otáčím po dvou letech než ji vyjedu a absolutně bez problémů. Média z toho zase udělala velky téma.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Já se v benzínech a biosračkách nevyznám, proto mě takové zprávy děsí.
A jarní startování zahradních strojků je pro mě noční můra.
A taky co udělat se starým nespotřebovaným benzínem když mám naftové auto?
Jako topivo a podpalovač ho použít nelze...
Tak jedině jako rozpouštědlo pro svépomocnou výrobu nátěrových hmot.
Jinak nevím.
A jarní startování zahradních strojků je pro mě noční můra.
A taky co udělat se starým nespotřebovaným benzínem když mám naftové auto?
Jako topivo a podpalovač ho použít nelze...
Tak jedině jako rozpouštědlo pro svépomocnou výrobu nátěrových hmot.
Jinak nevím.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Ale prdlajs... Mám tady kanystr benzínu po strejdovi co je dvacet let po smrti. Ve sklenici s ním rozpouštím kusy polystyrenu. Bezvadný podpalovač a není tak rychlý jako samotný benzín. Takový gel, který ti nespálí obočí a přesto dokonale hoří...
Čechy čechům !!!!!
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Přesně naopak. Starý benzín je lepší spotřebovat v nějakém malém dvoutaktním strojku než ho skladovat nevím k čemu. Když mi zbylo, jednoduše jsem si zajel pro čerstvý benzín a když jsem si míchal s olejem ⅓ starý benzín, zbytek nový, oleje kolik má být a dobře protřepat ve flašce před aplikací do nádrže. Jednoduše to vyletí výfukem. Víc to kouří a když už by to náhodou zgelovatělo nebo něco je jednodušší rozebrat karbec na Babettě a vydrhnout ho techničákem, než to stejné udělat na čemkoliv jiném. Dekarbonizovat součástky se musí tak jako tak.
Co se týče malých stojů, těm asi E10 problémy moc činit nebude. Na Babettě jsem si dělal směs z benzínu a E85 (když byl dostupný) a jednoduše stačilo nastavit předstih úplně dopředu a dát o něco vyšší trysku a nebyl problém. Přesně naopak, do kopce sice táhlo trochu méně, ale všude jinde to mělo lepší chod.
E10 by měl být problém pouze pro starší ročníky a dost možná motocykly kvůli těsnění. Pouze dodám, že EuroOil má sice přístup k bezethanolovému benzínu, ale ten Ethanol do něj stejně musí před prodejem nalít z legislativních důvodů.
Co se týče malých stojů, těm asi E10 problémy moc činit nebude. Na Babettě jsem si dělal směs z benzínu a E85 (když byl dostupný) a jednoduše stačilo nastavit předstih úplně dopředu a dát o něco vyšší trysku a nebyl problém. Přesně naopak, do kopce sice táhlo trochu méně, ale všude jinde to mělo lepší chod.
E10 by měl být problém pouze pro starší ročníky a dost možná motocykly kvůli těsnění. Pouze dodám, že EuroOil má sice přístup k bezethanolovému benzínu, ale ten Ethanol do něj stejně musí před prodejem nalít z legislativních důvodů.
Dát ho někomu kdo ho spotřebuje
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Podle nějaké knihy, co jsem nedávno četl, je toto domácí napalm
dělník nejsem, rolník také ne, musím tedy asi být pracující inteligent
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Strávil jsem nějaký čas na speciálním popáleninovém oddělení v nemocnici v O- Porubě.
Tak moc dobře vím co dokáže benzín.
Tak moc dobře vím co dokáže benzín.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Ano, mohu ten "domaci napalm" potvrdit. Bohuzel to asi neni uplne eko a je potreba dat pozor na to, aby to nesteklo z podpalovaneho materialu.
Pokud jde o trvanlivost benzinu, tak mam ruzne 2T a 4T pidistroje a nemel jsem problem s vice nez rok starym benzinem, uz jsem tu mozna psal, ze benzin pres zimu nechavam normalne v nadrzi a na jare nastartuji. Lidem podle poslechu na jare bezne na nestartuji motory hlavne Briggs&Stratton , rekl bych, ze to je ciste neudrzbou (svicka, roky necisteny karburator, "slabsi" elektro, spatne serizena klapka, pruzinky, ...). I na tyhle nestartujici motory mi vzdycky nejak funguje cistict brzd s etherem (resp. "startovaci sprej"), minimalne karburator se "nadechne" a zatuhle komponenty odtuhnou a pak uz to "nejak jede".
Pokud jde o trvanlivost benzinu, tak mam ruzne 2T a 4T pidistroje a nemel jsem problem s vice nez rok starym benzinem, uz jsem tu mozna psal, ze benzin pres zimu nechavam normalne v nadrzi a na jare nastartuji. Lidem podle poslechu na jare bezne na nestartuji motory hlavne Briggs&Stratton , rekl bych, ze to je ciste neudrzbou (svicka, roky necisteny karburator, "slabsi" elektro, spatne serizena klapka, pruzinky, ...). I na tyhle nestartujici motory mi vzdycky nejak funguje cistict brzd s etherem (resp. "startovaci sprej"), minimalne karburator se "nadechne" a zatuhle komponenty odtuhnou a pak uz to "nejak jede".
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Mám to s těmi strojky stejné jako mhi.
Jen mám strach, že s tím novým benzínem už to tak nepůjde.
Jen mám strach, že s tím novým benzínem už to tak nepůjde.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Rafael: Benzín ponechaný v nádrži a palivové soustavě degraduje, oxiduje a gelovatí. Pokud se ponechá v karbecu a se strojem se delší dobu nepracuje, tak se odpaří a zanechá po sobě takový bílý maglajz. Zasírá to trysku v karbecu, případně palivovou hadičku či palivovou soustavu. Další věc je že rozmíchaný 2T olej v benzínu sedá. A čím větší obsah Ethanolu v tom benzínu, o to větší problém separace, sednutí oleje a následné zadření je. Už jsem to psal na jiném fóru, ale klidně se zopakuju. Takové běžné zásady požívání:
To už na to, že si napustíte někde barel a bude se to válet ve sklepě asi zapomeňte. Já mám třeba motorku a i když je starší, E10 by jí problém neměl dělat. Babetta to schroustá taky, ale třeba mám skútr Piaggio což byl poslední karburátorovaný model a u ní přímo výrobce E10 nedoporučuje používat. Takže do nového roku musím napustit kanystry a po novém roku se uvidí jestli to bude dělat problémy, tak prostě skůtr bude muset jít. Stejně jsem chtěl novější model.
- Pokud jezdím/používám, není moc co řešit. Prostě jen dotankovávám do nádrže.
- Pokud bude mašina stát třeba měsíc a déle, před dojetím vypnu přívod paliva a zbytek dojedu dokud se mi stroj nezastaví. Tím spálím přebytečné palivo v palivovém systému až do sucha a nemá v něm co degradovat. V nádrži se tomu nic nestane. Před zapnutím není na škodu prostříknout trysku karburátoru v případě dvoutaktního stroje důkladně protřepat nádrž.
- Bude-li stát mašina ještě déle, tak je lepší palivo z nádrž vylít/vycucnout někam bokem mimo nádrž. V případě dvoutaktního stroje to stejné co v předchozím bodě. Důkladně protřepat před nalitím do nádrže. Pokud byl stroj používaný a stál delší dobu, není vůbec od věci seškrabat karbon z výfukového systému (výfukové okénko, případně kraj svodu) a kam se dá dostat rukou, tam to promazat dvoutaktním olejem (třeba válec) ať nezačne pracovat nasucho.
To už na to, že si napustíte někde barel a bude se to válet ve sklepě asi zapomeňte. Já mám třeba motorku a i když je starší, E10 by jí problém neměl dělat. Babetta to schroustá taky, ale třeba mám skútr Piaggio což byl poslední karburátorovaný model a u ní přímo výrobce E10 nedoporučuje používat. Takže do nového roku musím napustit kanystry a po novém roku se uvidí jestli to bude dělat problémy, tak prostě skůtr bude muset jít. Stejně jsem chtěl novější model.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Já to vlastně původně napsal jako název tohoto vlákna -
Skladovatelnost tekutých paliv.
Tu zahrádkářskou a podobnou malotechniku jsem tím přímo minoritně nemyslel.
Skladovatelnost tekutých paliv.
Tu zahrádkářskou a podobnou malotechniku jsem tím přímo minoritně nemyslel.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Plagio pojede i na N98, kde líh není.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
bacil: Všechny benzíny obsahují z legislativních důvodů líh. Prémiové benzíny typu Verva100 obsahují MTBE. Natural98 jsem neviděl už snad ani nepamtatuju jak dlouho. Ale uznej sám. V100 jsem kupoval po covidu když stál 26Kč/l. Teď ho sem tam vezmu do motorky a to stál naposledy 42Kč/l. Vyplatí se na něco takového jezdit na prkotáčku co už i tak žere? Myslím jako ekonomicky.
Uvidíme. Po novém roku to vyzkouším, když tam půjde vyměnit za nový a úspornější kus. Stejně jsem to plánoval. Mám podezření, že důvod proč ho původní majitel zbavoval mohl být přechod na jiný benzín.
Uvidíme. Po novém roku to vyzkouším, když tam půjde vyměnit za nový a úspornější kus. Stejně jsem to plánoval. Mám podezření, že důvod proč ho původní majitel zbavoval mohl být přechod na jiný benzín.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Já do veškereho uskladněného benzinu(N95) dávám stabilizátor a těch cca 12 měsíců než ho protočím vydrží bez problémů. Víc než rok jsem měl benzin jen v zahradním nářadí a taky v pohodě, ale nemám zkušenost, jak to funguje ve směsi s olejem pro 2t. Jinak občas opravuju zahradní techniku rodině a sousedům a 90% všech problémů je jen starý benzin, stačí vyměnit benzin, nastartovat a nechat běžet pod plynem nějakou dobu a najednou to jede jak nové.
Co mě nezabije...by mělo začít utíkat.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Jaký stabilizátor dáváš?
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Používám konkrétně tento https://www.bonatrade.cz/wynns-fuel-sta ... gJDHfD_BwE má to naprosto skvělý systém odměřování množství, kdy tu lahvičku zmáčkneš a kapalina přeteče do té horní poloviny lahvičky, kde je měrka a pak to jen přeleješ do nádrže.
Co mě nezabije...by mělo začít utíkat.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Tak jsem zkontroloval všechny benzínové stanice v okolí, je 7.1 a všude už nalepené štítky "E10" a nikde vám nic jiného nenalejou. Napadlo mě benzín ředit tak aby podíl ethanolu klesl zase zpět na 5 procent, ale čím to naředit když už nic jiného ani nejde sehnat? Já mám zásoby v kanystrech a jak je vyjedu tak nevím. To mám jako s benzínem skončit?