Stránka 88 z 88

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 20.03.2024 8:49
od Butch
Spíše pro pobavení, můj strýc si koupil výstřel bavorské automobilové techniky, je to hybrid, průměrná spotřeba 14 litrů benzínu a samozřejmě, at jsou dle některých hybridy nejspolehlivější, tak to z prvních šesti měsíců provozu stalo nepojizdné jeden mesíc v servisu.

Prostě pokrok nezastavíš. :roll:

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 20.03.2024 14:47
od bacil
Spotřeba 14 je hodně špatně i na spalovák, pokud to není 3+ litr nebo karavan.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 20.03.2024 17:19
od Butch
Tak zase jako upřímně, je tam 4,4L V8 s až nepoužitelným výkonem.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 22.03.2024 13:21
od tom384
Haluziak píše: 19.03.2024 13:06 Na zelenou agitku nedám půl hodiny života, ale že si to ty tak jsem si to proklikal. Furt tam nebyla vyjasněná jedna věc.
Jsem poměrně chudej člověk, takže neuživím dvě auta, potřebuju mít právě jedno auto a potřebuju aby bylo universální. Co od auta potřebuju.
1. Aby stálo u baráku a když je nějaká emergency situace, třeba že baba chce píct a nejsou kvasnice tak do něj hupnu a dojedu do krámu.
2. Až baba nestihne ráno bus do hokny, tak ji musí odvézt do vedlejší díry do fabriky.
3. Jednou za čas za něj potřebuju zapojit vozík a odvézt nějaký rozměrnější materiál třeba stůl nebo skříň. Nebo bordel do sběrného dvora.
4. Dva krát týdně mě musí odvézt cestou necestou bahnem a jinýma sračkama do honitby.
5. Když v tom bahně a jiných sračkách zapadne některý z kolegů (a že se to občas stane) tak ho musím být schopen vytáhnout. (Nejdřív volají mě, pak traktor)
6. Několikrát do roka musí ujet na jeden zátah 450km s tím že to jedu ve čtvrtek po práci tam a v neděli odpoledne zpátky a nemám čas a náladu někde stát půl hodiny u stojanu, rádio povalí, klíma povalí a nepojedu ekonomicky ale svižně abych byl čím dřív v cíli.
7. Nejméně jednou ročně musí být schopné ujet v průběhu 10 dní 3000Km+ balkánem, kde se jezdí i těžší offroad spí se různě ale dobíjecií stanici jsem tam teda ještě neviděl. Navíc když se na tom něco posere tak to musí být schopný udělat místní mechoš kombinačkami kladivem a svářečkou.
8. Jelikož jsme na rozpadu, tak až se to posere tak do něj musím být schopen posadit svou dranc partu ve full gearu a to je už teď problém - zase jsem si koupil malé auto, příště to už snad bude RAM nebo něco obdobně velkého.
9. Musí mít rozumnou pořizovací cenu.

Až takovéhle elektroauto vymyslí, budu nad ním uvažovat.

PS tchýně má hybrida, Toyotu C-HR ano žere 4l na 100km na rozdíl od mojí V8 ale jezdit v tom je za trest, akcelerace žádná, pohodlí žádné, průjezdnost žádná, tahat to nemůže, v kufru místo tak pro kabelku.

PPS: Zelená agitka mě fakt nezajímá, dokud budou Čína a Indie a celá afrika sypat bordel rovnou do moře nebo ho volně spalovat, tak naše auta nemají efekt.
.
Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 22.03.2024 13:57
od Haluziak
Tak už teď když to jde jezdím na LPG :D Ale jestli si myslíš, že elektřina bude levnější tak doufám že máš pravdu, neboť to není tak dávno, co se majitelé elektroaut stěžovali, že dobíjejí dráž než kdyby jezdili na beneli.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 22.03.2024 14:51
od bivoj
Haluziak píše: 20.03.2024 8:14 ..35" drapáky...
A pak pá pá poloosy v těch titěrných standardních JEEP nápravách. Pozn pár offroadů (včetně Jeepů) jsem měl a už od 33'' kol pro plně naložené expediční auto to chce průměr poloos alespoň 33,5 mm... Tzn. pro Jeepa třeba Dana 44 dozadu možný vecpat i Ford 8.8 apod.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 22.03.2024 23:52
od Haluziak
Chtěl bych nápravy z Patrola jenže stojí raketu. Vzadu Danu 44 mám, škoda že ji nejde jen otočit a dát ji dopředu.

Ono to stejne skončí tak, že dám WJ dál a pořídím RAMa protože WJ je prostě malé auto.

Ale furt jsme v doméně, kterou žádné elektorauto dneška nezvládám

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 23.03.2024 0:06
od bivoj
Haluziak píše: 22.03.2024 23:52...Vzadu Danu 44 mám...
Ale s hliníkovým banjem ne? Jako lepší než nic, ale stará poctivá celolitina je best. Já dozadu cpal většinou forda 8.8 (místo dany 35) a na předek je nejlepší 44 z wagonera. Ale nejsme bohužel v USA, kde se to dá sehnat za babku... Tak alespoň pevnostní poloosy...

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 29.03.2024 12:49
od Grunt
tom384 píše: 22.03.2024 13:21 Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.
Asi tak. Benzín se zase táhne k hranici 40Kč/l (někde už možná i překonáno) s tím, že za tu cenu dostanete benzín nadopovaný až 10% lihu. Který si já třeba ještě musím aditivovat. Já si myslím, že pár takových vln zdražování a na silnici zbydou už fakt jen srdcaři. Problém s elektřinou je ten, že současná cena taky není nijak pevně stanovená a do budoucnosti nikdo nezaručuje že bude.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 29.03.2024 22:51
od Fabulous
Držte se tématu.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 30.03.2024 15:10
od tom384
Grunt píše: 29.03.2024 12:49
tom384 píše: 22.03.2024 13:21 Hele, docela by me zajimalo, jak by se tvoje priority zmenily kdyby beneli stal 80kc/l? To je totiz podle me realnej scenar pro rok 2035.
Asi tak. Benzín se zase táhne k hranici 40Kč/l (někde už možná i překonáno) s tím, že za tu cenu dostanete benzín nadopovaný až 10% lihu. Který si já třeba ještě musím aditivovat. Já si myslím, že pár takových vln zdražování a na silnici zbydou už fakt jen srdcaři. Problém s elektřinou je ten, že současná cena taky není nijak pevně stanovená a do budoucnosti nikdo nezaručuje že bude.
Chce to kupovat elektriku za spot. Kline se muze stat ze mi nekdo v lete jeste zaplati (zaporna cena el. Energ) abych si nabil auto :). Kdyz se to zkombinuje se solarem na strese tak vetsinu casu bude tankovani do EV vcelku levna zalezitost.

BTW, co rikas na novy MG4? Sice je to mensi auto, ale uz to neni daleko od ceny Octavky v normalni vybave. Navic ma LiFePo baterku ktera by mela byt nehorlava coz se mi moc libi.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 05.04.2024 18:02
od bivoj
Trend roku 2024: Elektrická bublina splaskává, trumfy drží v rukou hybridy

Článek zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... l#cxrecs_s
...Vynucený přechod od spalovacích motorů k plně elektrickému pohonu je totiž většinou veden více ideologií než poptávkou a technickými možnostmi. Při pohledu dozadu je stále zřetelnější, že se řada věcí řešila bez nějaké hlubší analýzy...
No, zcela nepřekvapivě toto (a obdobné věci) tu tvrdím už drahně let. A teď se už opatrně může psát (a píše) o tom, že ty elektrovehikly asi nebudou takovej BOOM jak rudozelená woke chátra ještě nedávno vykřikovala.

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Napsal: 16.04.2024 17:16
od JOBU
Ďalšia "výhoda" elektro áut v praxi https://www.trend.sk/spravy/drahe-oprav ... laju-srotu