Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližovadel
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Ten motor mne celkem zajímá, protože zahrádku mám (malé pole taky, ale to mají v pronájmu jezedáci (zatím)) a nějaká ta mechanizace se vždy hodí. Jenom to bude otázka financí, neboť z běžného platu to na nějaké vyskakování není. S pozdravem M.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
2Fabulous
nepodařilo se mi to najít, ale nějaký 2-3 koňový diesel by se mi taky líbil. Mohl bys to prosím ještě jednou rozepsat?
nepodařilo se mi to najít, ale nějaký 2-3 koňový diesel by se mi taky líbil. Mohl bys to prosím ještě jednou rozepsat?
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
to mcra: projdi si našetraktory.cz tam se občas nějaký traktorek s motorem slavia nebo podobný občas prodává. Ma to houby spotřebu a je prakticky nesmrtelný.Lepší koupit hotový traktorek, protože stavba vlastního se docela protáhne a prodraží. On traktor s malou spotřebou a motorem co sežere olej nebo tuk bude asi nejdůležitejší vozidlo v okolí. A může tě docela slušně uživit.
Co nějaký elektromobil? Co chvíli je nějaký samodomo v TV.
Co nějaký elektromobil? Co chvíli je nějaký samodomo v TV.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Já už jeden samodomo traktorek mám. Motor tam mám z benzínové PF. Toho číňana bych chtěl použít jako stabilák. Mě by se ta Slavia líbila, ale nejsou zrovna levné a je to takové už trochu hovádko. Ale jednu mám slíbenou takže uvidíme
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Už jsem zapomněl název i odkaz na ten motor, ale když na alibaba.com zadáš vyhledávání třeba "small diesel engine", tak ti vyjede hafo firem, které to vyrábí nebo prodávají. Ovšem člověk toho musí koupit alespoň pár desítek kusů, jinak se s tebou ani nebudou bavit.
Ale třeba na aliexpress.com můžeš nakoupit i kusovky v cenách cca 200 USD.
Ale třeba na aliexpress.com můžeš nakoupit i kusovky v cenách cca 200 USD.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Můj děda (už je 6 let po smrti) si taky postavil vlastní traktor (prodal se) a to s motorem JAWA350 sám jsem s tím párkrát oral a musím říct že to mělo neskutečnou sílu na takového prcka (zadní náprava byla z nějakého náklaďáku už nevím přesně) možná někde najdu foto tak ho tu pak hodím.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Motory Jawa 250 a 350 se na tyhle stavby používají docela často. Musíš použít druhou převodovku a nucené chlazení. Bohužel pokud tomu dáváš skutečně na prdel a to při orání dáváš, odchází u těhle motorů ložiska na klice a pokud je včas nevyměníš tak i klika. Na tohle zatížení nejsou prostě stavěné
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Oni obecně tyhle motory nebyli žádný extra držáky. A dvoutakt je pro rozpadlíka k ničemu.
Nejde předělat na alternativní palivo. A když tak kvůli mazání to bude neskutečně složité.
Nejde předělat na alternativní palivo. A když tak kvůli mazání to bude neskutečně složité.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
No na motorkách vydržely dost slušně. Rozebíral jsem je po 50000km a preventivně jsem měnil ložiska. Ale nikdy nebyla v takovém stavu, že by to ještě nejelo pěkných pár tisíc. Panelku - dvouložiskovou - mám dodnes. I když už moc nejezdí, nemám na to prostor
Edit - jinak souhlasím, na traktorek se moc nehodí
Edit - jinak souhlasím, na traktorek se moc nehodí
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Stare motory Jawa byly vyhlasene odolnosti. Prispival k tomu i pomerne maly vykon motoru a jednoduchost konstrukce.
-
- VIP
- Příspěvky: 810
- Registrován: 24.08.2012 22:16
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Na vojně jsme měli elektrocentrály s motory Jawa 500, dávaly cca 5,5kW a při plné zátěži skoro nebylo znát zpomalení. U mobilních jednotek byly v permanenci skoro neustále a při údržbě byly jako nové. Odolné motory na stabilák, ale na orání asi nic moc (podle mého názoru).
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
O tomhle použití toho motoru slyším prvně, ale to nevadí. Ten motor má podle verze kolem 20koní, tudíž nějakých 14-15kW. Při odběru 5kW nebyl zatížený ani z půlky
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Sem zapoměl dopsat že ve své době jistě. Z dnešního podledu moc spolehlivé nejsou.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Prave, ze z dnesniho pohledu jsou lepsi, nez moderni Jejich konstrukce neni "nacasovana". Byly delany pro temer neomezenou zivotnost. Ovsem neplati to pro motory Jawa638, ktere sice vychazely z puvodni konstrukce, ale uz byly ponekud zmrsene.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Na panelce jsem nalítal kolem 200 000km cestou necestou - Rumunsko, Ukrajina, Gdaňsk, celá Čr. Nějakou dobu každý den do práce. Za tu dobu mi jednou praskla jehla v ojničním ložisku, jednou se povolil pastorek primárního převodu-moje chyba, asi dvakrát se měnily uhlíky v dynamu, pak jsem pořídil bezkontaktní zapalování s 12V alternátorem. Pár lanek u spojky a pár utřepaných žárovek, nepřipadá mi, že by to bylo nějak nespolehlivé.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Zde je videt, jak ten 'mini-diesel' vypada: http://www.youtube.com/watch?v=hrVLK2XAZac / http://www.youtube.com/watch?v=kBfnNi8kWVw - jak Fabik zminil, vyrabi ho spousta fabrik v cine.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Tak tady jsou fotky není to nic moc dělal jsem je v době kdy jsem si koupil svůj první digi foťák tak jsem to zkoušel na všem možném.
Děda ten traktůrek používal celý život a oral/bránoval atd. s tím opravdu "velký" kus pole cca 2-3tis m2 (přesně už nevím protože pole už je rozprodané na stavební parcely) a ačkoli měl k tomu náhradní motor tak ho nikdy nepoužil (traktor původně měl skončit na součástky ale když ho kupec viděl tak ho chtěl zachovat tak doufám že je mu tam dobře).
Naši (rodina) byli drobní hospodáři měli prase, kozy, slepice, kačeny na půdě jsou ještě cepy a další nástroje používané za první republiky škoda že se naše "rolnické" znalosti vytratily bez předání na mladší generace.
Děda ten traktůrek používal celý život a oral/bránoval atd. s tím opravdu "velký" kus pole cca 2-3tis m2 (přesně už nevím protože pole už je rozprodané na stavební parcely) a ačkoli měl k tomu náhradní motor tak ho nikdy nepoužil (traktor původně měl skončit na součástky ale když ho kupec viděl tak ho chtěl zachovat tak doufám že je mu tam dobře).
Naši (rodina) byli drobní hospodáři měli prase, kozy, slepice, kačeny na půdě jsou ještě cepy a další nástroje používané za první republiky škoda že se naše "rolnické" znalosti vytratily bez předání na mladší generace.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Jen tak pro info. Jawa 500 je docela vzacny a ceneny motor. Doufam, ze jste ho prodali za slusnou cenu...
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Tak to jsem ani nevěděl že je to pětistovka no ani nevím za kolik se to prodalo tohle "dostal" strejda.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Jawa 500 je dvouválec a monoblok, tohle vypadá na 350, ale nejsem si úplně jistý typem