BRDM a jiné vojenské samohyby
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Rodney Nelson: díky za výborný článek, hodně z toho by se dalo řešit, ale pokles výkonu o minimálně 1/3 je neúnosný, to už bych to auto mohl rovnou tahat za kravskym potahem
Takže dřevoplyn se zamítá.
Zatím co se v tom tak teoreticky rýpu mi nejlépe vycházý ford V8 7,3 power stroke a klidně i v atmosférické verzi
MRAK: nechci nějak prudit, ale řešíme jak brdm provozovat ekonomičtěji než prehistorická ruská V8 na benzín s příšernou spotřebou. V prvním příspěvku jsem psal, že chci tyhle vozidla řešit jak z taktického hlediska pro PA tak i z technického hlediska možných úprav. Proto považuji článek o dřevoplynu k věci. ALe samozřejmě souhlasím, že nechceme řešit jen dřevoplyn.
Tak jsem to i myslel, aby se tu nerozjela obecná diskuze o dřevoplynu. Protože to je kvalitní téma a v tomto vlákně má význam jen okrajově. Proto jsem tu ten odkaz nechal, s tím, že pokud o dřevoplynu někdo chce debatit do hloubky, nechť si založí vlastní vlákno. (Mrak)
Takže dřevoplyn se zamítá.
Zatím co se v tom tak teoreticky rýpu mi nejlépe vycházý ford V8 7,3 power stroke a klidně i v atmosférické verzi
MRAK: nechci nějak prudit, ale řešíme jak brdm provozovat ekonomičtěji než prehistorická ruská V8 na benzín s příšernou spotřebou. V prvním příspěvku jsem psal, že chci tyhle vozidla řešit jak z taktického hlediska pro PA tak i z technického hlediska možných úprav. Proto považuji článek o dřevoplynu k věci. ALe samozřejmě souhlasím, že nechceme řešit jen dřevoplyn.
Tak jsem to i myslel, aby se tu nerozjela obecná diskuze o dřevoplynu. Protože to je kvalitní téma a v tomto vlákně má význam jen okrajově. Proto jsem tu ten odkaz nechal, s tím, že pokud o dřevoplynu někdo chce debatit do hloubky, nechť si založí vlastní vlákno. (Mrak)
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
srejby: podívej na tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=TuBToGR5bpw
čas 2:00 nastartuje motor a pak je vidět otáčkoměr kde je červený pole od 3500rpm, tyhle starý V8 moc netočej. Tady je článek na wiki a je tam u motoru uvedeno, že maximální výkon podává pří 3400rpm (http://en.wikipedia.org/wiki/BRDM-2#Construction), takže předpotopnost motoru to vyřešila za mě. Nicméně jsem uvažoval o zástavbě motoru i s převodovkou, což by mohlo bejt zajímavé pokud by se jednalo o automat Nicméně, mám z toho trochu smíšené pocity přecijenom automat je potencionální zdroj problémů.
Ad. 6,5td z humvee, prý se nejedná buhví jak spolehlivý motor.
A abych se ještě vrátil k 7,3 power stroke, v us je hodně používají v lodích což znamená dlouhodobý provoz na téměř plný výkon to by mělo být pro prověření spolehlivosti dostatečný argument. Zároveň počítám s tím, že vozidlo bude pro víkendové poježdění, takže žádné tisíce kliometrů. Spíš se teď zamýšlím zda by pří instalaci přeplňovaného motoru vydrželi ostatní díly pohonu, když by výkon a hlavně točivý moment hodně stoupnul oproti původnímu motoru, ale předpokládám, že jakožto ruský stroj bude mít dostatečně dimenzované díly.
čas 2:00 nastartuje motor a pak je vidět otáčkoměr kde je červený pole od 3500rpm, tyhle starý V8 moc netočej. Tady je článek na wiki a je tam u motoru uvedeno, že maximální výkon podává pří 3400rpm (http://en.wikipedia.org/wiki/BRDM-2#Construction), takže předpotopnost motoru to vyřešila za mě. Nicméně jsem uvažoval o zástavbě motoru i s převodovkou, což by mohlo bejt zajímavé pokud by se jednalo o automat Nicméně, mám z toho trochu smíšené pocity přecijenom automat je potencionální zdroj problémů.
Ad. 6,5td z humvee, prý se nejedná buhví jak spolehlivý motor.
A abych se ještě vrátil k 7,3 power stroke, v us je hodně používají v lodích což znamená dlouhodobý provoz na téměř plný výkon to by mělo být pro prověření spolehlivosti dostatečný argument. Zároveň počítám s tím, že vozidlo bude pro víkendové poježdění, takže žádné tisíce kliometrů. Spíš se teď zamýšlím zda by pří instalaci přeplňovaného motoru vydrželi ostatní díly pohonu, když by výkon a hlavně točivý moment hodně stoupnul oproti původnímu motoru, ale předpokládám, že jakožto ruský stroj bude mít dostatečně dimenzované díly.
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
nezapomeň na pohon 4x4, na převod řetězem na kolečka, na vodomet. tohle všecko musích na nový motor adaptovat. jestli je tedy bůbec možné použít převodovku odjinud
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Dobrá práce ty TTD cos našel já sem línej to hledat tak pak ta zástavba silným TD nebo D je zajímavá
akorád jelikož nevím jak je dělaná převodovka a rozvodovka např. Suzuki samurai nebo jako nissan patrol tak bych nechal originál převodovku. Napasovat na sebe dvě různé převodovky a rozvodovky je finančně náročné a museli byste všechny díly nechat vyrobit vícekrát kvůli náhradě
akorád jelikož nevím jak je dělaná převodovka a rozvodovka např. Suzuki samurai nebo jako nissan patrol tak bych nechal originál převodovku. Napasovat na sebe dvě různé převodovky a rozvodovky je finančně náročné a museli byste všechny díly nechat vyrobit vícekrát kvůli náhradě
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Pomocna kolecka se kuchaji pryc A vodomet bych take zrusil...
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
vodomet je docela sikovna vec... kdyz nemuzes vylezt ven abys vzal do ruky padla. treba ot65 uz kolecka nema, ale vodomet se muze hodit
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
sigmark: pravdu máš, sakra. Myslel jsem, že všechno řeší přídavná převodovka a bohužel vodní pohon je přímo z hlavní
Ostatní příslušenství jako 4x4, pomocná kola, naviják řeší přídavka. Takže buď přehodit vodní pohon nebo zachovat původní převodovku. Z logiky věci mi vychází nechat původní převodovku a v tom případě se raději poohlédnout po atmosférické jednotce, aby točivej moment neroztrhal převodovku.
Přidávám parametry 7,3 V8
Atmosféra - 185hp/488nm
Turbo - 210hm/576nm a více dle roku výroby
Původní motor Gaz 41 140hp/360nm
Ostatní příslušenství jako 4x4, pomocná kola, naviják řeší přídavka. Takže buď přehodit vodní pohon nebo zachovat původní převodovku. Z logiky věci mi vychází nechat původní převodovku a v tom případě se raději poohlédnout po atmosférické jednotce, aby točivej moment neroztrhal převodovku.
Přidávám parametry 7,3 V8
Atmosféra - 185hp/488nm
Turbo - 210hm/576nm a více dle roku výroby
Původní motor Gaz 41 140hp/360nm
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Ja osobně bych volil ještě slapší, klidně 140hp dízlových,moderní stejně výkoný diesel pojede o dost lépe
ják znám ruský auta nevěřím že větší výkon vydrží zbytek podvozku.
Můj služební uaz je zastavěný TD VM motori 95hp oproti originál 72hp a po 30000km šla do věčných lovišt převodovka
ják znám ruský auta nevěřím že větší výkon vydrží zbytek podvozku.
Můj služební uaz je zastavěný TD VM motori 95hp oproti originál 72hp a po 30000km šla do věčných lovišt převodovka
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
a byla to origo prevodovka nebo patrila k motoru? ten vyssi vykon mohl zpusobit jeji predcasne opotrebeni
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
mimo motoru vše originál rusové ty přestavby zatrhli prý kvůli zásahu do rámu
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
no tak jestli byla prevodovka stavena na jiny vykon/tocivy moment/ tak me neprekvapuje, ze odesla predcasne. je to sladeny system, a jestli se jedna jeho cast nahradi necim co tam tak docela nepatri, tak bych od toho necekal, ze to bude sekat dobrotu. asi bych nez prestavbu motoru resil jeho krmeni.
odstranenim pojezdovych kolecek by se melo dosahnout zvetseni vnitrniho prostoru. kdyz se kouknete na podvozek, tak kolecka zabiraji celkem dost mista
odstranenim pojezdovych kolecek by se melo dosahnout zvetseni vnitrniho prostoru. kdyz se kouknete na podvozek, tak kolecka zabiraji celkem dost mista
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Nechci do toho moc kecet, ale s BRDM nebudete jezdit pro rohlíky, takže bych spotřebu neřešil, výměna motoru většinou přinese více problémů než stojí za vyřešení spotřeby.
Mám v zelenejch autech docela naježděno a doporučuji BVP. Bez věže nebo s OT věží to má zajímavej poměr výkon/hmotnost, posilovače na řízení a na řazení, v terénu to dokáže daleko víc než kolová technika.
Když už teoretizujete, je důležité nezaměnit budík na měření tlaku vzduchu za otáčkoměr
Mám v zelenejch autech docela naježděno a doporučuji BVP. Bez věže nebo s OT věží to má zajímavej poměr výkon/hmotnost, posilovače na řízení a na řazení, v terénu to dokáže daleko víc než kolová technika.
Když už teoretizujete, je důležité nezaměnit budík na měření tlaku vzduchu za otáčkoměr
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
akorat vyvstava problem: v soucasne dobe se s BVP bez podvalu nehnes. s brdem jo. samozrejme velikost vnitrniho prostoru je u befka mnohem zajimavejsi. balistiky(z hlediska ochrany) je na tom brdik a bvpcko zhruba stejne, co si pamatuju, takze tam nevyhrava zadny
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
O nějakém vyřazeném ale pojízdném transportéru jsem taky kdysi uvažoval a dá se sehnat za 200tis což je jak za vůz Dacia ale ono to budí dost pozornost už dnes co teprv v případě mimořádné události fak bych nechtěl aby po mě šel někdo s RPG nebo tankem.
Nějaký starší nenápadný offroad je dle mého lepší volba ikdyž neplave.
Nějaký starší nenápadný offroad je dle mého lepší volba ikdyž neplave.
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Bez podvalu se nehneš, ale když nemáš na banány, nemůžeš kupovat opici. Záleží co s tím plánuješ dělat, aby po tobě nekdo šel RPG nebo tankem. Nesrovnával jsem balistickou ochranu, ale jízdní vlastnosti v terénu.
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
ale tak to jo, pasy jsou samozrejme lepsi nez jakykoli kolecka
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Pásy sou lepší ale zrovna u BVP je lehce sundáš na to je lepší MTLB tam je jentak nesundáš
a zrovna spotřebu bych řešil, nevím co by muselo přijít za apokalipsu, aby ses mohl pohybovat volně
v takové technice, pokud taková doba nastane sehnat palivo nebude lehká věc
a zrovna spotřebu bych řešil, nevím co by muselo přijít za apokalipsu, aby ses mohl pohybovat volně
v takové technice, pokud taková doba nastane sehnat palivo nebude lehká věc
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
že se z bvp dají "snadno" sundat je jasný..už jen jejich šířka něco napoví. myslím že ekonomičnost provozu je jeden z faktorů který v PA době bude hrát svojí roli, takže bych ho zcela neopomíjel.
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Neviem či by to nedokázalo jazdiť na niečo s pálenice zahustené hoc aj starým olejom
Rovnako sa dá doriešiť aj dodatočná ochrana, aspoň predok ..
Rovnako sa dá doriešiť aj dodatočná ochrana, aspoň predok ..
Re: BRDM a jiné vojenské samohyby
Když se tu bavíme o spotřebě, tak u pásových vozidel bude v době PA asi dost neřešitelná, nedovedu si představit, kolik by toho člověk musel pálit, aby bylo na naplnění nádrží u BMP. A i dojezd na plné nádrže je menší než u kolové techniky, takže natankovet před PA a pokud máte evakuační lokalitu v radiusu tak proč ne. I u toho brdm počítám, že by sloužilo pro evakuace a ne na ježdění na trh.
Pokud by jsme oželili balistickou ochranu tak je zajímavý tenhle počin http://www.eurooldtimers.com/cze/inzera ... m35a2.html motor je multifuel, takže spolyká všechno, ale ta balistika
Abych se vrátil k tomu OT, padnul i návrh na instalaci LPG, což by instatně snížilo náklady na provoz v době před PA a v případě PA mohlo výrazně při plném natankováním zvětšit dojezd. Instalaci nádrží jsem uvažoval místo pomocných koleček. Taky mě napadlo dát flašky místo jedné z dvou nádrží, ale trochu (dost) mě děsí možnost úniku plynu co se drží pěkně u podlahy, při představě, že pak bouchne tak to bude jako dostat pancéřovkou jen směrem ven
Pokud by jsme oželili balistickou ochranu tak je zajímavý tenhle počin http://www.eurooldtimers.com/cze/inzera ... m35a2.html motor je multifuel, takže spolyká všechno, ale ta balistika
Abych se vrátil k tomu OT, padnul i návrh na instalaci LPG, což by instatně snížilo náklady na provoz v době před PA a v případě PA mohlo výrazně při plném natankováním zvětšit dojezd. Instalaci nádrží jsem uvažoval místo pomocných koleček. Taky mě napadlo dát flašky místo jedné z dvou nádrží, ale trochu (dost) mě děsí možnost úniku plynu co se drží pěkně u podlahy, při představě, že pak bouchne tak to bude jako dostat pancéřovkou jen směrem ven