Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
the.marek
VIP
Příspěvky: 1702
Registrován: 07.04.2013 13:35
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od the.marek »

Taky jsem googlil, co je SAE a když jsem to vygooglil, tak sem začal pochybovat o ekonomičnosti takovýho podniku...
Nikdy nenaser šest chlapů, když máš jen pětiranný revolver ...
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8795
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Strávil jsem nikoliv nevýznamný čas v SAE a jestli tam něčeho jezdí hodně, tak to jsou Toyoty. Patroly nikoliv.

A auta z vrakovišť a bazarů? Mají najeto třikrát kolem zeměkoule. Tam se totiž pěšky nechodí a firmy nemění pracovní auta každé dva roky.

S rodinnými auty je to podobné. Prakticky se nezastaví a náběh kilometrů je velký. Při ťukancích se auta samozřejmě nemění, to by ho měnili každé tři dny ;) Indiáni, Pakistánci a Afghaní jsou mizerní řidiči, takže se k autům moc dobře nechovají. 99,9% osobních aut jsou automaty, s výjimkou aut do pouště. Ovšem ty zažívají skutečný středověk.

Dostat vůz do ČR není nejjednodušší a nejlevnější a přihlásit ho zde je občas také problém (ale vše se dá pořešit).

Dalo by se o tom napsat víc, ale píšu z mobilu...

Zkrátka kdo v UAE nemá opravdu dobré kontakty, tak dobré a levné auto spíš nekoupí.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Duster má za cca 4 měsíce najeto kolem 3tis. a musím říct, že za ty peníze je to naprostá paráda (poměr cena:výkon :yes ).

Pro mne zatím jediná chyba a tou je klakson, který není na středu volantu, ale na levé páčce.

Ono totiž člověk potřebuje troubit většinou v krizové situaci, no a hledat ho někde na páčce je tak trochu :ne

Jinak mě stále baví s ním jezdit a to hlavně na hory = tam je jako doma.
Přílohy
IMG_20150801_165704_1.jpg
IMG_20150801_165719_1.jpg
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od K4cer »

Jako civilní automobil se zvýšenou "bojovou připraveností" je Duster dobrý. Samozřejmě to není Unimog a nemá smysl ho s ním srovnávat, ale je levnej, nenápadnej, a řeší většinu situací.

Na civilní (rozuměj rozpadlický před PA) účely bohatě stačí cokoliv s pohonem všech kol, trochu větší světlou výškou, a většími koly. Pro zabezpečení funkce stačí když projede půlmetrem vody nebo 20cm sněhu, což by Duster měl zvládat, za předpokladu nějaké výbavy v kufru (lopata, řetězy, tažný lano). Výhodou je vyšší komfort a relativní nenápadnost v porovnání s dospělým gazíkem.

Tak ať slouží k spokojenosti majitele : )

Jediný co bych mu vytknul, jsou čistě silniční gumy; ty bych nahradil malinko hrubším vzorkem, funkčním na silnici, na sněhu, i v terénu (typicky AT, né vyloženě terénní gumy samozřejmě). Ale výběr pneu je alchýmie a závisí na vkusu každýho soudruha.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Reccol
VIP
Příspěvky: 551
Registrován: 19.09.2011 14:43

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Reccol »

Co mi teď říkali v rumunských Karpatech místní horský záchranáři, tak jsou s Dusterem taky celkem spokojený (fasujou je). Jasně, že to není teréňák a občas je to znát, ale ty jejich horský pseudocesty to zvládá celkem obstojně. Ale zas rumuni se o auta fakt nebojej a projížděj i se sedanama terén, kde my skoro řadili redukci.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od K4cer »

Jasně, myslel jsem na běžný ježdění v míru, s tím že se počítá s lokální záplavou, neodhrnutou silnicí, nebo nutností objíždět něco po trávě/polní cestě; nic víc od toho auta nečekám.

Já (zjevně na rozdíl od velké části ctěných kolegů) považuju koncept BOC za spíš iluzi než co jiného, a automobil kterým běžně jezdím má hlavní účel dostat mě a mé blízké domů, kde je jaký taký bezpečí, zásoby, vybavení. Nároky na automobil před a v PA sou diametrálně odlišné a často protichůdné, a není moc praktické je slučovat. Jako nejrozumnější mi přijde mít pro mírový časy běžný automobil se zvýšenou průchodností a dobrou výbavou (cokoliv od oktávie 4x4 po Uaze, dle preferencí) a pro případ PA mít uložený vehikl na dovezení dřeva/jídla/lidí a případnou evakuaci (od Uazu po PV3S třeba, klidně bez čísel).

Ještě bych tomu Dusteru dokoupil tažný, pokud ho nemá, i když se s taháním vozejku zatím nepočítá. Koule chleba nežere a může se hodit, přívěs si jde půjčit kdyby ho bylo potřeba. Za kouli se dá lehce uvízlý osobáček i líp a bezpečněji vyprošťovat než za fabrický voko na kastli (tohle neplatí pro heavy offroad brigádu s třítunovými Patroly!) protože je zpravidla silnější a rozkládá sílu rovnoměrně. Tažný se hodí z času na čas i v míru, když je potřeba přestěhovat ledničku.
Zmínil jsem i nějakou výbavu automobilu, ale ta ja mezi rozpadlíky snad samozřejmostí.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Brooks
Příspěvky: 37
Registrován: 25.11.2013 23:15
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Brooks »

Zdravíčko pánové. Po delším čase pokukování po nějakém novém vozítku, vznikl seznam asi osmi modelů. Teď jsem objevil kousek od domova toto http://ojete-vozy.smucler.cz/katalog-vo ... m_25%20ASC . Jasně, že aito z bazaru je vždycky tak trochu riziko, ale na nové co bych chtěl prostě nemám a známí maj jen samé sedany.
Nevíte jak je to se spolehlivostí tohoto modelu? Na internetu celkem chválí co jsem našel. Díky moc za rady a tipy

BTW: omlouvám se, nějak mi sem nefunguje vložit přímí odkaz :-(
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Tak gratuluju k dusterovy. Ty dáčije jsou zajímavé auta. Jsou levný a tím jak jsou levný tak postrádají řadu serepetiček co se můžou po.... Někdy jednoduchost není záporná vlastnost.

Jinak mě se tak nějak podařilo vyprovodit všechny auta nebo spíš se vyprovodili samy korozí a už mám jen vše 4x4. Subaru Legacy, Outback a Jeep G. Cherokee.
Outback je na LPG a o pár stran zpět se tu řešilo jak je to s ventilama. A musím říct že po 30 tisících (předepsaná kontrola při provozu na LPG) se mírně dolaďovali jen 3 ventily z 16cti.
Podle mě hlavní problémy s LPG a ventilama začínají u osoby co provádí montáž. Pokud se to dobře nelodadí, tak je jasné že špatná směs vám ty ventily odrovná. A všechny auta mají předepsané kontroly vůlí po určitých km i na benzín. Jenže se na to kašle. A pokud koupíte auto, kde to od výroby nikdo nekontroloval a časem to někdo zaplynoval a pak to taky nekontroloval, tak je jasný že už to bude celý načatý.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

Zdravim vespolek :-) Padlo to tu jen velmi okrajove, tak se ptam: co rikate na Suzuki Jimny? Ma tu s tim nekdo zkusenosti?
Hledam programove male auto. Max. 2 lidi + naklad - kdyz se vyhodi zadni sedacky, tak se tam toho vleze spoustu. A co nevleze, da se na strechu nebo vozik. Kazdopadne pokud chci auto ne do garaze "pro strycka prihodu", ale i pro normalni jezdeni, tak mi male auto na spotrebu vychazi lip, to je proste fyzika. Japoncici jsou drzaky a tenhle maly cistokrevny terenacek mi doslova ucaroval :-) Ale zajimaly by mne prakticke zkusenosti nekoho, kdo s tim jezdil. Recenze jsem cetla, jde mi spis o prakticke osobni zkusenosti (v kolika tis. km se co po..., nejobvyklejsi zavady apod.). Diky :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od K4cer »

:mrgreen:

Jimny je, přes svou bonsajovitou velikost, plnohodnotní offroad, tzn. má samostatnej řebřinovej rám na kterým je usazena kastle, má obě nápravy tuhý, odpruženy vinutejma pružinama (komfortnější než listová pera) a klasicky poháněnej zadek s připojitelným předkem, má i redukci. Tuhý nápravy sou docela odolný a nenáročný na údržbu, na druhý straně, jízdní vlastnosti na silnici budou někde jinde než u silničního SUVčka. Do 2005 maj řazení předku+redukce malou pákou, novější tlačítkama. Jinak je to benzínová 1,3 a pětikvalt.

Vevnitř je přeqapivě dost místa (vepředu hlavně v podélném směru), pokud sklopíš sedačky tak tam vejde i docela dost nákladu. Vozit v tom trvale 4 lidi je utrpení pro ně i automobil, a za zadní sedačky vejdou přesně tři dvacetilitrový kanystry. Velikejma předníma dveřma se pohodlně nastupuje.
Díky velkejm zrcadlům s ním jde dobře couvat a protáhnout se/zaparkovat lze naprosto všude. Prázdný je docela živý, cestovní rychlost do těch 130 km/h asi max, v této rychlosti to má asi 4000 otáček, co je dost děsivý. Spotřeba 7 - 9 litrů, silně závisí od nákladu, kopců, i způsobu jízdy, rozhodně nečekej že to bude jezdit za pět. V terénu velmi dobrý, co neprojede přeskáče, nebo ho prostě přenesete : )

Veškerá údržba spočívá ve výměně voleje a filtrů, občas svíčky, jednou za čas řemen a brzdový destičky, prostě normální očekávatelné věci. Při koupi staršího je fajn vyměnit veškeré oleje, tedy dvě převodovky a dva diferáky (nedat na kecy vo doživotnosti náplní) a brzdovku, samozřejmě zkontrolovat vše co se dá, brzdy, ložiska, čepy. Nevím z hlavy jaký to má rozvody, gůgl. Největším problémem je rez (kastle, rámu, a všeho), japonci reznou rychle a rádi; a je dobrej nápad nechat ho důkladně nakonzervovat zespodu i zevnitř. Při koupi silně doporučuju vzít si ssebou mechanika, kterej to auto proleze, zejména zespodu. Z běžnejch závad vím akorát o tekoucím voleji z koulí přední nápravy, oprava není nijak drahá ale je fajn aby to dělal někdo kdo už to dělal někdy dřív. Krom toho občas blbnou přední volnoběžky, ty je nejlepší nahradit aftermarketovými manuálními. Jinak jsem s ním za dva roky žádnej problém neměl, Mrňous je koncepčně velmi jednoduchý a co tam není se nerozbije, žeano.

Jako městský/příměstský vozítko s občasným výletem do několika málo set km je Mrňous zlatý a vděčný autíčko a já osobně na něj nedám dopustit, i když po přesednutí z Hlítky mám dojem že sedím v motorovém prostoru a ven koukám přes přední světlo. Za mě rozhodně doporučuju.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

K4cere, diky. Zatim nemam zadny konkretni vybrany, rozhlizim se. O Jimny uvazuju uz asi 3/4 roku a zda se, ze jsem konecne nasla auti, ktery by mi vyhovovalo ve vsech ohledech :-) Budu se muset poohlidnout po starsim, na novy nemam... automechanik pri koupi je samozrejmost, i kdyz ten muj dela do obvyklejsich znacek, ale jestli je neco spatne, tak by to poznal i na raketoplanu :-)
- jsou nejaky roky, ktery jsou vic nebo min povedeny?
- jaky jsou zkusenosti s predelanim na LPG nebo CNG? Tedy ve smyslu opotrebovani motoru apod.
- tahle auta se v bazarech moc neobjevuji, holt umerne celkovymu prodeji :-) , takze zatim neumim poznat dobrou cenu... Chtela bych orientacne tak do 8 let. , do 100 tis. km a 150 tis., samozrejme nebourane. Je to realne?
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Baca »

A co tak Samurai ?? Robil sa aj dieselovy :-) a je to plnokrvny offroad :-)
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

Samurai taky neni spatny, ale uz se nejaky ten rok nedela, pokud vim. Takze na trhu uz jen cim dal ojetejsi, nevim, jak by to za 10 bylo s ND...
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od K4cer »

Proforma: nevím :?

Nemyslím že by některé ročníky byly znatelně lepší než jiné
Dávali se do nich dva typy motorů, lepší je ten novější, ale měnilo se to někdy 2004 myslím, tak starýho stejně nechceš
Teda né že by ten starší byl vyloženě špatnej, jen pár detailů které se mi na novějším líbily víc
CNG těžko (CNG je stlačenej zemní plyn, vyžaduje véééliké a těžké nádrže, typicky městské autobusy)
LPG do toho půjde, s moderním LPG by moch jezdit za deset litrů plynu na sto, zhruba - při poloviční ceně proti benzínu, takže si spočti podle plánovaných km jesli se ti to vyplatí. Starší typy LPG maj tendenci žrát vo něco víc.
Nevím o žádnejch problémech s LPG, ale já ho neměl a ani sem se o to nezajímal. Ve všeobecnosti je u plynu důležité nastavení někým kdo ví co dělá, a nešetřit na blbým místě jako sou svíčky například a výměny voleje.
Cenově netuším, já se tím nezaobírám a koníček to taky není, takže nemohu sloužit.

Baca:

Samuraj je předchůdce Jimnyho, většina z nich bude dneska zrezlá na padrť. Samurai je v podstatě Jimny s jinou kastlí, a hlavně na listovejch perech a bez serva.
Naftovej Samuraj sem v životě neviděl (což neznamená že nebyli, ale i kdyby tak nepůjde sehnat). Relativně běžně se do nich dávali motory z Vitary, možná je to to co si viděl.
Jinak JE i naftovej Jimny, nějaká 1.5ka, ale je jich málo a nemám na ně vůbec žádný reference. Každopádně je to rarita a nešel bych do něj.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Baca »

Na vsetky PLNOKRVNE offroady je nutne si urobit zasobu nahradnych dielov. Bohuzial. V podstate jednoduchy offroad uz vlastne NIKTO nevyraba. VSetko su to uz preelektrizovane sracky. Mechaniku opravis, v pripade absolutneho nedostatku nejak vyrobis ci nechas vyrobit, ale posranu a navyse epoxidom zaliatu elektroniku neopravis. :-( Pokusy opravit ci nahradit riadiace jednotky (nielen motora) uz mame za sebou. A aj ked sa podarilo okopcit schemu, zrazu sme prisli na to, ze epromy jednoducho nemame sancu naprogramovat pokial nie je zdrojovka. :-(
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

@baca: plnokrevna a jeste mechanicka je Niva, jela jsem v tom 2x a nejak si neumim prestavit v tom jezdit delsi streky :-) Ale jako auto do PA asi jedno z mala :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Baca »

Niva nie je plnokrvnik :-D Ma samonosnu karoseriu, takze po case a krutom zaobchadzani sa pokruti ako vianocka :-) Plnokrvnik z ruskych je napriklad UAZ. Rebrinak, ktory znicis az ked ho drbnes z Lomnicaku dole :-D Do UAZu sa da dokonca namontovat zopar dieselovych motorov. Preferoval by som starsie mechanicke neoturbovane motory. Po nie velmi narocnej uprave to bude jazdit aj na olej z vyprazania reznov. :-D
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Omega
Příspěvky: 51
Registrován: 24.12.2011 18:07
Pohlaví: muž
Bydliště: Kolínsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Omega »

Jimny je pěkné a povedené auto, na mě by tedy ovšem bylo malé a s tím mě napadá, že to není zrovna nejlepší model na montáž Lpg, nemyslím technicky,ale prostorově,nádrž zabere kompletně celou spodní část zavazadlového prostoru, který už je tak titěrný. A já osobně bych asi neměl úplně dobrý pocit, že mám bombu hned za zadními dveřmi :) Ale záleží co vše potřebuješ normálně převážet, na cestu do práce a zpět to nevadí, na úprk z města s celou rodinou to zrovna není :)
Vozů s dieselovou motorizací 1.5 DDiS (Renault) u nás moc není a co jsem četl je to stejně ne zrovna moc spolehlivý motor.
O tenhle model je poměrně veliký zájem mezi ojetinami, vím že kousek od nás byl bazar kde jednu chvíli téměř jiná auta ani neměli a dlouho se tam nikdy neohřála.Taky jen těch myslivců co si ho pořídli místo dosluhujících samurajů bylo spousta jen od nás.
Za ty peníze si jistě nějakého vybereš, možná budeš muset slevit trochu z roku výroby aby ses vešla, ale záleží hlavně na konkrétním stavu a na to si opravdu vem na prohlídku slušného mechanika.Není od věci aby to byl někdo kdo trochu zná vozy s pohonem 4x4 a nedělá doma ve stodole jen favority a felicie, lépe pozná když nebude něco ok s pohonem, nebo to není jen naleštěná bída, což je absolutní většina všech dovozených aut, hlavně nedat na první dojem a kecy prodejců.
Jo a opatrně v zimě jen se zadním náhonem ;)
Uživatelský avatar
the.marek
VIP
Příspěvky: 1702
Registrován: 07.04.2013 13:35
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od the.marek »

Jimny je stejná kategorie jako Niva a je to jeho jediná konkurence.

Jimny se mi také moc líbí a mám na něho již nějakou dobu spadeno, bohužel okolnosti teď nedovolují pořídit si jen pro sebe málé autíčko "k ničemu". Ale je mi velice sympatické.

Má ovšem i svoje mouchy. Je miniaturní, dělané pro zaprcatělé asiaty, není tam skoro nic stavitelného, snad ani volant. Na nějaké drobné popojíždění po rozbitých okreskách, nebo polňačkách asi ideální, ale na ježdění primárně po silnici, meziměsto, město apod. Je to očistec, o delších trasách ani nemluvím.
Nikdy nenaser šest chlapů, když máš jen pětiranný revolver ...
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

@Omega: na zadni nahon si nebudu muset zvykat, nikdy jsem s nicim jinym nejezdila, moje prvni a zatim posledni auto byla 120 :-D Takze presednout do malyho terenaka je pro mne naprosto idealni :-D
@ostatni: Diky za postrehy.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Odpovědět